Milloin 1. kerran "Rakastan sua"?

I love you

Gallupia kehiin...

Milloin sanoit ensimmäisen kerran kumppanillesi rakastavasi häntä ja milloin hän sanoi rakastavansa sinua? (Siis kuinka kauan olitte tunteneet, seurustelleet tms?)
Kumpi teistä sanoi ensimmäiseksi rakastavansa toista? Mitä toinen siihen vastasi, yllättyikö?

Laittakaahan mukaan ainakin sukupuoli, ehkä ikäkin, jännä nähdä miten vastaukset jakaantuvat ;)

20

9539

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkautta vain

Kyllä oltiin jo reilu puoli vuotta ainakin yhdessä oltu ja silloin mies sitten sanoi ensimmäisen kerran, että rakataa minua. Jotenkin tilanne oli sellainen, että ei siinä jotenkin tullut mieleen vastat siihen yhtään mitään. En yllättynyt oikeastaan. Kumpikaan meistä ei ole nopeasti rakastuvaa tyyppiä, joten en kyllä ollut sitä erikoisemmin odottanutkaan kun en itsekään ollut miettinyt voisivatko ne tunteet, mitä tunnen olla rakkautta.

Itse kerroin rakastavani vasta kun oltiin noin vuosi oltu yhdessä. uskon, että rakastin kyllä jo aiemminkin, mutta ehkä silloin vasta todella halusin sen sanoa.

Olen siis nainen, 19v.

• hätähousu

Oltiin tunnettu jo pari vuotta ennen kuin "kohtasimme". Varsinaista seurustelua oli kestänyt n. 5 viikkoa, kun sanoin hänelle "Rakastan Sinua"; sain saman vastauksen takaisin, heti ja ilman empimistä. Nyt on mennyt puoli vuotta ja joka päivä nuo sanat toisillemme lausumme.

Mies 46 v.

• avovaimo .

Olin 20v. kun aloimme seurustella ja mies 21v. Itse sanoin ensimmäisen kerran noin 9 kuukauden seurustelun jälkeen. Mies ei tuumannut paljoa :)

Mies ei ole kertaakaan sanonut, nyt 5 vuotta suhdetta takana. Kihloissa ollaan ja naimisiin kesällä. Mies näyttää tunteensa teoin enkä itsekään noita sanoja kaipaa. Ite tulee helpommin sanottua, mutta eihän ne sanat vaan ne teot :)

• rakastuneet

Kuukausi oltiin oltu yhdessä kun jo molemmat sanoimme sen toisillemme.
      Mitä sitä aikailemaan jos siltä tuntuu.

• oltu...

...kolme ja puoli vuotta, asuttu saman katon alla kaksi vuotta, ja tulevaisuus suunnitteilla yhdessä. Ainakaan vielä ei kumpikaan ole sanonut rakastavansa, ja minä ainakaan ei edes aio sanoakaan.

Minusta koko sanonta on lähinnä kliseinen ja siirappinen, ja sen voi edellisistä vastauksista päätellen päästää suustaan jo vaikka kuukauden tuntemisen jälkeen, jolloin ei varmasti tunne toista tarpeeksi tietääkseen rakastaako. Itse arvostan enemmän rakastamisen osoituksia arkielämässä.

Olen 27-vuotias nainen, ja mieheni minua vuoden vanhempi.

• täällä

Ollaan seurusteltu pari vuotta. Itse taisin sanoa rakastavani n.vuoden jälkeen mies ei vieläkään oikeen osaa sanoa. Tuota lausetta. Hän kyllä sanoo sen mielestäni aina lukuisilla muilla tavoilla kun ollaan yhdessä. Minä 27v ja mies 3v.vanhempi.

En arvostaisi tuota lausetta laisinkaan jos joku sen sanoisi parin viikon tai kuukauden jälkeen. En voisi mitenkään.

Nii ja mikäs ihmeen mittarikin se on? Onko se vähän niiku että tässä automerkissä on 30tuhatta kilsaa tää huoltoväli, jos et oo huoltanut säännöllisesti nii en mä voi tästä tarjoo vaihdossa kummosia kun siin voi varppina olla vaikka mitä yllärivikoja? Varmasti näin.

Mutta nyt on kyse ihmisistä. Uskon että meidän suhde toimii varmasti hyvinkin paljon paremmin ja on paremmilla kantimilla kun monet muut niistä suhteista joissa alotetaan ton "rakastan sinua" lauseen hokeminen heti parin kuukauden jälkeen kun ollaan opittu jostain telkkariohjelmista että näin tää parisuhekaava menee. "sä petit!?" "mut mää kuiteski rakastan sua!" "ai no ei sit mitää".

• .-.-.-

En itsekkään ole sitä tyyppiä, joka sanoin sanoo "minä rakastan sinua". Pisin suhteeni kesti 2 vuotta ja silloin mies sanoi sen ekana, noin puolen vuoden seurustelun jälkeen.

Itse osoitan rakkauteni mieluummin teoin. Esim. kaupassa käydessäni ostan toiselle häneen herkkua mukaan, jos hänellä on huono päivä. Jos toinen on kipeä, vien hänelle jotain hyvää keittoa ja mokkapalan jälkkäriksi. Olen huomannut, että varsinkin noi itse leivotut mokkapalat uppoaa miehiin aikast helposti :)

• 9kk

Ollaan 29 v., seurusteltu 9 kk. Mies on sanonut kolme kertaa humalassa, eka kerta taisi olla puolen vuoden paikkeilla, mutta en laske niitä.

Selvin päin en ole noita sanoja kuullut, vaikka toivoisin kyllä kuulevani. Toisaalta ymmärrän miestä, koska itse en ole puhunut tunteistani sitäkään vähää... Jotenkin odotan, että mies lausuu nuo sanat ensin. Etenkin, kun tiedän että hänen tunteensa ovat minua voimakkaammat. Sen taas näen katseista, eleistä, teoista.

• koskaan....

Vasta 27 vuotta yhdessä, vielä en ole noita sanoja lausunut.

Siitä, kun nuo sanat on minulle sanottu, on jo niin kauan etten muista...

M49

• foundee

onko muitakin miehiä kun mun..jotka ei rakasta.

• väärin....
        foundee kirjoitti:

onko muitakin miehiä kun mun..jotka ei rakasta.

Noita sanoja en ole koskaan kenellekään lausunut.

Tunteistani ei voi sen perusteella päätellä yhtään mitään.

( Korkeintaan sen ettei niiden ilmaisemiseen tarvita sanoja )

• foundee

oltu 13 v yhdessä ja mun puoliso ei ole koskaan sanonut rakastavansa minua, on vain sanonut, että ilmoittaa jos siihen tulee muutos.

• kyselyyn

Itse asian ilmoitin muutamien kuukausien seurustelun jälkeen. Saman sain kuulla takaisin, ja olo oli oh! niin rakastunut. No on se vieläkin, ja joskus ja jouluna kerron sen hänellekin. Hän ei pidä kyseisiä sanoja kovin tärkeinä.

Nainen 30.

• tapaamisestamme?

Asuimme silloin jo yhdessä (mies muutti luokseni heti ensimmäisen tapaamisemme jälkeen ilman että kumpikaan kiinnitimme siihen huomiota tai olisimme asiaa sen kummemmin miettineet). Vuoden seurustelun ja avoliiton jälkeen menimme kihloihin ja muutama vuosi siitä eteenpäin avioiduimme. Emme kumpikaan siis tunteneet toisiamme ennen miehen muuttoa, tutustuimme netissä edeltävänä päivänä ja se oli menoa se -eikä kumpaakaan ole kaduttanut hetkeäkään! ;)

Mutta tosiaan, ensimmäisen kerran tunnustin rakkauteni miehelle tekstiviestillä viikon seurustelun jälkeen kun hän oli käymässä kotipaikkakunnallaan. Vastaus oli jotain siihen tyyliin että "ööh, tuli vähän äkkiä.. mutta kyllä minustakin tuntuu että niin minäkin sinua". Kasvotusten meni jonkun aikaa kun saimme myönnettyä toisillemme rakkautemme (miehelle rakkauden tunnustus oli helpointa sanoa pimeässä selälleni ennen nukkumaan menoa kun olimme kaivautuneet "lusikka-asentoon"). Nykyään vieläkin sanomme rakastavamme toisiamme useasti päivässä.

Olen omani löytänyt. :)

• nainen 30v

Ensitapaamisesta oli 1,5kk, ja mies sanoi sen minulle, ja yllätyin kerta kaikkiaan niin, etten itse vastannut, vaan kapsahdin onnellisena ja iloisena miehen kaulaan. Oli niin yllättävää, koska sellaiset tunnustukset eivät ole yhtään mieheni tyylisiä, ja nyt ollaankin kuusi vuotta niitä sanoja harjoiteltu yhdessä.

• Nainen 25 v

Ihmettelen miten vaikeaa noiden sanojen sanominen voi joillekin olla. Tärkeintä on tietysti osoittaa rakkautensa teoin, mutta kyllä tämä tyttö ainakin on onnesta soikeana aina, kun mieheni tunnustaa rakkauttaan myös ääneen. Noin 1,5 kk ehdimme seurustella ennen kuin hän varovasti ja hiljaisella äänellä, silmiin katsoen ja käsistäni pidellen lausui nuo tärkeät sanat. Samoin vastasin tietysti takaisin :)

Nyt tuosta hetkestä on kulunut jo kolmisen vuotta ja tuntuisi todella oudolta, jos näinä vuosina en olisi kuullut mieheni kertaakaan sanovan "mä rakastan sua". Suorastaan yllätyin, että on pitkään seurustelleita pariskuntia, jotka edelleen pihtaavat niitä sanoja. No, kukin tavallaan.

• vielä kuullut

Olimme nykyisen miesystäväni kanssa ensin 2 vuotta hyviä ystäviä, ennen kuin rakastuimme. Nyt olemme seurustelleet 9kk ja minä sanoin nuo sanat eka kerran aika vasta. Mieheni ei ole niitä sanonut, mutta on kertonut ettei osaa puhua tunteistaan ja rakkaudestaan vaan kertoo teoilla. Ja sen hän kyllä totisesti osaakin tehdä ja näyttää!! Joskus se tulee ilmi myös laulaen, =)eli kun hän on kovin tuntemisissaan, niin hän hyräilee tai laulaa herkkiä lauluja.

• ja suutuin

Olimme vaihtaneet ensimmäisen suukon noin neljä viikkoa aiemmin (ja siitä laskemme seurustelumme alkaneen), ja ensitapaamisesta oli pari päivää pidempään. Mies laittoi hänen luotaan lähdettyäni perään tekstiviestin, että rakastaa minua... ja minä soitin hänelle ja pimahdin täysin: "Älä kuule äijä mulle ala tollaisia soperrella, en minä ihan tyhmä ole, et sano mulle tuollaista jos et tarkoita" jne jne. Johon mies parka sitten että kyllä hän sitä ihan tosissaan tarkoitti.

Tapahtuneesta on kahdeksan vuotta, ja kovasti toisiamme edelleen rakastetaan.

• tyttis*

Oltiin oltu yhdessä jotain pari kuukautta kun mieheni nuo maagiset sanat minulle lausui. Nyt yhdessäoloa on kestänyt puolisen vuotta ja nyt nuo rakkauden sanat sanotaan aika useinkin toisillemme. Olen onnellinen, ettei miheni ole tuppisuu vaan kertoo tunteensa avoimesti ja jopa joskus herkistyy niistä kertoessaan! :)
      Välillä riittää halaus tai ihana katse ja välillä sanotaan "oot rakas", "oot ihana".. piristävää jos mikä ;)
      Itse olen 20v ja mieheni muutaman vuoden vanhempi.

• mitä maagista?

Mitä maagista noissa sanoissa on?
        Mulle on sanottu ihan sika monta kertaa "mä rakastan sua" monet eri äijät tosi nopeesti. Monet, täysin päästänsä vialla olevat äijät jotka on kohdellu mua paskamaisesti. Repiny sydämen rinnasta, roikottanut sitä mun edessä ja irvaillut mun tuskalle.

Mies, joka nykyään on elämänkumppanini, toivottavasti elonpäivien loppuun asti, on ajattelevaisin, välittävin, rakastavin, suoraselkäisin, turvallisin, luotettavin ja vaikka mitä! Ei ole minulle niitä "MAAGISIA!" sanoa vielä sanonut ääneen. Minun ei tarvitse niitä kuulla tietääkseni että hän rakastaa. Hän ympäröi minut rakkaudella niin monilla eri tavoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe