Mulla on sellanen Garnierin nutrisse cream camomille erittäin kirkas luonnonvaalea kestoväri..ei siis mikään raidoitusväri vaan tavallinen vaalennusaine. Niin haluaisin tietää pystyykö/kannattaako sillä tehdä vaaleita raitoja itse kotona tai siis kaverin avustuksella? Itselläni on tällä hetkellä tavallaan hiekan väriset hiukset joissa on ruskeita raitoja. Haluaisin että hiusten yleisilme tavallaan vaalenisi , mutta olisiko mahdollista tehdä vaaleita raitoja kuitenkin niin että edelliset ruskeat raidat jäisivät näkyviin? Eli kannattaako tavallisella vaalennusaineella tehdä raitoja ja miten itse tehdyt raidat yleensä onnistuvat? NII N ja olisiko vinkkejä raitojen tekoon?? tehdään varmaan foliotekniikalla.. mutta siis miten pitäisi tehdä että raidat tulisivat tasaisesti koko päähän? Olisi tosi kiva jos voisitte vastata , vaikka paljon kysymyksiä onkin.. :)
Miten teen raidat itse?
6
6801
Vastaukset
- kampaaja
lue tuo : Apua hiukset ovat pilalla juttu!!
- ???
miten toi hiukset ovat pilalla apua- juttu liittyy tähän asiaan? :P
- raitoja on...
...aika helppo kaverin avustuksella laittaa, ja jos aineen vaikutusaikaa ei ylitä, niin tuskin saa mitään kamalaa tuhoa aikaiseksi.
Eli ihan jakauksen vierestä sentin tai parin välein nostat piikkikammalla erilleen pienen nipun hiuksia. Muutaman tällaisen nipun alle laitat (ihan juureen) foliopalan (n.20cmx20cm), ja värjäyssudilla (osta sellainen!) foliopalan päällä oleviin hiuksiin väriä/värinpoistoa. Taita foliopala pystysuunnassa kaksinkerroin ja taita myös reunat, niin että tulee sellainen sopiva "paketti".
Toista muutaman kerran niin, että raitoja on sopivasti koko jakauksen ympärillä olevissa hiuksissa. Jos haluat raitoja alempiin hiuksiin, niin tee toinen jakaus alemmas, molemmille puolille, ja tee raitoja sinnekin.
Tarkista aina välillä miten väri on vaikuttanut, ja varmista etteivät hiukset ole palamassa. Viimeistään maksimivaikutusajan jälkeen ota foliot pois, ja pese hiukset. Muista, että maksimivaikutusaika pitää laskea siitä kun laitoit ensimmäiset raidat!
Kannattaa aluksi sekoittaa vain osa väristä, ja tehdä vähemmän raitoja. Niitä voi sitten lisäillä myöhemmin, jos lopputulos ei ole tarpeeksi vaalea.- kampaaja
Anteeksi, en voi olla kysymättä:"Miten voit arvioida palaako hiukset?"
Ei hiukset pala siellä foliossa!!
Folio voi joskus lämmetä, jos tekee vaalennusaineella raidat ja pohjaväri on ollut kaupan rikkipitoinen väri.Myös hennat kuumenee jonkin verran.
Raitojen tekokuvauksesi oli sen verran hauska , että kannattaa mennä kampaajakouluun :) - sen tasan niin...
kampaaja kirjoitti:
Anteeksi, en voi olla kysymättä:"Miten voit arvioida palaako hiukset?"
Ei hiukset pala siellä foliossa!!
Folio voi joskus lämmetä, jos tekee vaalennusaineella raidat ja pohjaväri on ollut kaupan rikkipitoinen väri.Myös hennat kuumenee jonkin verran.
Raitojen tekokuvauksesi oli sen verran hauska , että kannattaa mennä kampaajakouluun :)...että katson aina välillä etteivät hiukset ole menossa liian vaaleiksi. En tietenkään tarkoita, että koko pää jotenkin hulmahtaisi liekkeihin. "Palamisella" tarkoitan samaa kuin esimerkiksi valokuvauksessa kuvan "palamisella" puhki, eli sitä, että menee liian vaaleaksi. Koska en ole käynyt sitä kampaajakoulua, vaan ihan itse opetellut hiusten värjäyksen, raidoituksen, leikkaamisen ja rastoituksen sekä pidennysten ja pikkulettien teon, en luonnollisesti ole perillä kaikista hienoista ammattitermeistä, vaan puhun asioista ihan kansankielellä.
Olen seurannut lukuisia kampaajia, jotka tekevät raidat juuri edellä kuvaamallani tavalla. Olen myös itse varsin onnistuneesti tehnyt raitoja itselleni ja kavereilleni kyseisellä tavalla. Mutta kun kerran raitojentekokuvaukseni on mielestäsi niin kovin hauska, niin kerropa sitten miten itse teet raitoja.
- 12vuotias neuvoo
Minä tein ainakin itselleni mustat raidat ihan itse.
olen 12v ja keksin oman konstin: eka kastelin
hiukseni. Annoin kuivua ja laitoin puuteria siihen kohtaan mihin
halusin raidan. Laitoin siihen ripsiväriä ja taas puuteria. Kastelin sitä
kuumalla vedellä 5min ja sitten kylmällä 5min ja sitten se oli valmis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779