toivoa saada Reductil-laihdutuslääkettä, koska minulla on psyykenongelma? Tk-lääkäri tyrmäsi toiveeni saada em.lääkettä. Minulla on diagnosoitu masennus ja käytän siihen Sepramia. Lääkehoito on auttanut hyvin, terapiakin on lopetettu tarpeettomana. (Tiedän että kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä Reductil voi vahvistaa maanista vaihetta.)Pitääkö minun saada sydäri tai diabetes, ennenkuin lääkäri määräisi laihdutuslääkettä. Masennuskaan ei ainakaan parane kun en pysty laihtumaan omin konstein. Antavatko esim.yksityislääkärit reseptin helpommin? Mainitsen vielä, että asun paikkakunnalla, jossa tk-lääkäriä on erittäin vaikea tavoittaa henkilökohtaisesti, ystävällinen sairaanhoitaja kysyi asiaa puolestani ja oli saanut tämän vastauksen. Auttaisiko paremmin siis, jos pääsisin jonkun lääkärin kanssa naamakkain, että voisin tarkemmin kertoa millainen mielenterveystilanteeni on vain onko peli kohdaltani ilman muuta pelattu? Olkaa kilttejä ja vastatkaa, jos tiedätte yhtään tällaisesta asiasta!
Reductilia, auttakaa!
Onko minulla mitään
4365
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Täällä toinen sepramin syöjä ja ostin reductilia ulkomailta ilman reseptiä kun saa. Olen yrittänyt selvittää miten se vaikuttaa ja jotain olen löytänytkin. Mulla ylipainoa noin 15 kiloa ja se harmittaa kovasti. Kaiken lisäksi luin että masennuslääkkeet lihottaa ja kun nyt ajattelen, niin painoa oli liikaa pari kolme kiloa kun aloitin sepramin, joten jotain lienee tapahtunut näiden vuosien aikana kun olen lääkettä syönyt. Mahtavaa!! ei ole reilua ei, muuten elämä on aika hyvällä mallilla nyt. Joten olisin myös kiitollinen tiedosta ja varmasti apteekistakin saa tietoa , kunhan sinne asti ehdin. Tsemppiä sulle toivottavasti apua löytyy !!!
ostit Reductilia? Miten ihmeellä sait sitä ilman reseptiä? Entä oliko sivuvaikutukset miten hurjat?
Menin vaan apteekkiin espanjassa ja pyysin, kysyi vaan kumpaa haluan 10 vai 15 mg. No en ole niitä tosiaan edes alottanu, enkä taida sitten alottaakaan jos kerran henki lähtee. Että harmittaa. Ois pitäny pyytää sit sitä acompliaa vai mitä se on. Mikähän lie sitten sen kanssa tilanne kun on tuota muutakin lääkitystä :( Kai tästä pitää viroon seuraavaksi suunnistaa jos sieltä sais.... entiiä!
Käyttö voi johtaa serotoniinisyndroomaan joka saattaa viedä hengen=)
Reductil ei välttämättä ole suljettu pois jos on psyykeongelmainen, mutta esim. tuolla mainitun Sepramin, sitalopraamin kanssa se EI missään tapauksessa sovi yhteen! Vaan jokainen leikkii terveydellään miten haluaa, googlaamalla löytyy paljon tietoa serotoniinisyndroomasta/serotoniinioireyhtymästä.
EI se Reductil ihan huvin vuoksi meillä ole reseptilääke!
Se miksi et saanut reseptiä Redulle johtui siitä, että käytät Sepramia ja se Redun kanssa yhdessä saattaa viedä hengen. Molemmat vaikuttavat aivoissa samaan tapaan....
Eli oikein on lääkäri toiminut! On turha tuolla lääkityksellä mennä yksityiseltäkään Redua pyytämään, ei lääkäri kirjoita, onneksi, hengenvaarallista yhdistelmää asiakkaalle.