Kaikki joilla on tatska, tänne!

Elyssa

Teen tässä pientä galluppia, ihan itseäni varten. Jos henkilöt jotka omaavat tatuoinnin, viitsisivät vähän avittaa ja vastata pariin kysymykseen...kiitos. :)
1.Minkä ikäisenä otit tatuoinnin?
2.Millaisen (kuinka suuren) otit ja paljonko se maksoi?
3.Kuinka paljon tatuoiminen sattui, onko jotain mihin kipua voisi verrata??
4.Otitko sen jossain alan liikkeessä vai jossain muualla?
5.Onko myöhemmin kaduttanut tatskan ottaminen?

59

11082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kale

      1. ~22-23v.
      2. 4 kpl., ~5-10cm x 15cm.
      3. Ei satu. Aluksi vain pienen nipistyksen verran, sitten puutuu sitä mukaan, kun edetään.
      4. Kolme tein itse, yhden teki yksi kaveri.
      5. Ei ole kaduttanut, mutta esim. työpaikkahaastattelussa on viisaampi pitää pitkähihaista päällä.

    • Knuu

      1. 14

      2. 4 kaikki jotain 5-10cm.. Makso satasen kpl.

      3. Ei sattunu ihan kun ihon pinnassa vetäis terävää neulaa...

      4. Itiksen Duck's tatoossa

      5. Ei tippaakaan!

    • Ninnu

      1. 31vee
      2. 5 kertaa 12 senttiä, toinen pienempi on 3 kertaa 5 senttinen, isompi maksoi 120 euroa, pienempi 65 euroa
      3. nipistää, varsinkin reunojen teko, iho alkoi turtua ja lopulta tuntui ihan kivalta, kipua voisin verrata epilaattoriin, jos olet nainen, niin tiedät, eli se on laite, joka poistaa ihokarvat juurineen.
      4. Happy Rabbits Helsingissä, kiva Marjo-täti teki ammattitaidolla
      5. EI todellakaan! Haluan lisää, seuraavan mallin olen jo valkannut, täytyy vain odottaa helteiden loppumista, niin käyn hakeen!

    • JEE

      1.19-VUOTIAANA.
      2.PIENEN KIINALAISEN MERKIN VASEMPAAN KÄTEEN PEUKALON VIEREEN.MAKSO 20EUROO.
      3.EI SATTUNU PALJON.KESTIKIN VAAN HETKEN.
      4.KAVERIN KAVERILLA.
      5.EI OO KADUTTANU!

    • Laululintu

      Sain vuosi sitten tatuoinnin polttarilahjaksi ystäviltäni. Eli olin silloin 22-vuotias. Se on sellainen musta/harmaa ruusu hartiassa n.7 senttiä iso. Maksoi 90euroa. Vähän nipisteli, mutta loppuvaiheessa alkoi olla huono olo, mutta onneksi se oli samantien valmis. päivääkään en ole katunut kun sen otin. Otin ammattitaitoisessa liikkeessä. Tekijä on voittanut monia palkintoja. Suosittelen!!!! :)

    • Yaku

      1. Kun täytin 18v.
      2. Ristin missä miekka ja ruusu. N. 5cm*10cm 333mk
      3. Ekat 5 sec. suunnilleen kirpas ja sitten lopuksi tuntui vain että pieni sähkövirta olisi kiemurrellut olkapäässä.
      4. Juuh "alanliikkeessä" Thaimaassa =)
      5. Kertaakaan en ole katunut.
      Ja mielessä jo sauraava tattoo.

    • Maria

      1. Olin muistaakseni 31 tai 32v.
      2. Pituus noin 10cm,ylhäällä olkavarressa. Hinta 800 vanhaa markkaa. (otin kuvani maailmalla)
      3.inasen nipisteli, iho turtuu nopeasti, ei oikeestaan tuntunut missään.Käsivarren ympäri tai sisäpuolelle en kuitenkaan alkanut ottamaan, sen verran pelkäsin että se sattuu. kuvan teko kesti reilu 2 tuntia.
      4. alan studiossa tietty.
      5. ei ole vielä kaduttanut, nyt 40v. valtion virkanaisena ja antaa kuvan vaan vilahtaa!

    • Nanna

      1. 19

      2. tulitikkuaskin kokosen kiinalaisen merkin. Makso 60 euroa.

      3. Mulla ei turtunu iho koko tatuoinnin tekemisen aikana. Koko ajan sattu ihan yhtä paljon. Aika tarkasti se tuntu siltä kuin olis viilletty puukolla ihoon. Minä, joka pelkään rokotuksia, kestin sen hyvin.

      4. Alan liike.

      5. Ei. Haluaisin ottaa toisenki. Mutta enempää en ota. Jos nyt otan sitäkään.

    • enni

      1. 23 v
      2. n. 5x5 cm ja maksoi 55 euroa
      3. kyllä se "nipisti" mutta ei ollut mitenkään sietämätön tunne
      4. otin tatuointini joensuun otto's tattoolla
      5. vähän kadutti kun äitini suuttui nähdessään tatuointini. Tuli paha mieli kun pahoitin äitini mielen, mutta nyt ollaan molemmat toivuttu asiasta ja ollaan ok.

    • tatska

      1. Ensimmäisen 19-vuotiaana, toisen 22-vuotiaana.

      2. Ensimmäinen 3x1 cm, maksoi sata mummonmarkkaa ja toinen 4x4 cm, maksoi muistaakseni kaksi sataa mk. Molemmat yksivärisiä (mustia).

      3. Ei sattunut pahasti, voisi ehkä verrata haavan kirvelyyn. Välillä tunne oli oikeastaan kuin sietämätöntä kutinaa. Riippunee kuitenkin paljon niin paikasta kuin yksilöllisestä kivunsietokyvystäkin.

      4. Molemmat alan liikkeessä Rovaniemellä, Partasen Jarin asiantuntevissa käsissä. Vielä haluasin yhden, mutta kuva ja paikka on mietinnässä.

      5. Ei kertaakaan ja ekasta on sentään jo 10 vuotta!

    • Tiiccu

      1)24 v
      2)löysin netistä kuvan; lintu, lehti ja oksa. Halusin ehdottomasti mustan, ei mitään typeriä värejä. Koko on n. tulitikkurasian suuruinen ja maksoi muistaakseni n. 500 mk
      3) aika vähän, riippuu varmaan paikasta (itsellä olkavarressa), nipisteli ja kuumotti
      4) alanliike, tietty!
      5) no ei tod.!! haikailin sitä niin monta vuotta ja nyt pidän sitä ylpeänä esillä (ja paljon on tullut kehuja!)

    • Axl

      1. 24v synttärilahja (itselleni :)
      2. n. 25 * 20cm (vasemman puoleinen lapaluu). Makso n. 300erkkaa
      3. Nopeasti iho tottui, mutta 4,5h kestänyt operaatio kyllä alkoi tuntua ikävältä..
      4. Alan liike
      5. Ei

    • -ISOPOIKA

      onhan sitä tullut itseensä rapsutettua vaikka mitä!!! 1. ekan tatskan otin 16.vuotiaana nyt oon 24.v
      2. se oli sellanen aika suuri(olkapäästä kyynärpäähän)! siinä on paljon erillaista kuvaa,pääkallosta viikinkeihin..yms! rahaahan siihen meni,mutta oli puol-tuttu artisti niin kaverustuin hänen kanssa niin hyvin,että nykyään kuvat ovat ilmasia!!!
      3.ei sattunu! joissain kohdissa kyllä esim.kyynärpäässä! myöhemmin eniten sattunut paikka oli VATSA!!!!! sattu niin perkeleesti..kuulemma siinä menee eniten pinta-hermoja tai jotain... rinta oli kans aika arka joistain kohdin. luulin et ois sattunu enemmän ku faijaki oli merillä ottanu kuvia ni se sano et ne oli monta viikkoo turvoksissa,mut ne oli eri vehkeet sillo..8)
      4.kävin liikkeessä stadissa,sittemmin kaveri tekee mulle kuvat himassaan!
      5. ei kai tässä voi mitään katuu...tuntuis et olisin alasti ilman mun kuvia... EI MUUTA KUN KONEET LAULAMAAN!!

    • Kissankäpälä

      1. 23 v
      2. Alaselässä n. 5 x 5, hinta 80 €
      3. Aluksi nipisti, sitten kutitti ja lopuksi kohta tuntui puutuneelta eikä neulaa niin tuntenut.
      4. Alan liike Suomessa
      5. Ei kaduta! Oli sitä pitkään mietittykin...

    • Gina

      1.Minkä ikäisenä otit tatuoinnin? -Vähän alle 18-vuotiaana.
      2.Millaisen (kuinka suuren) otit ja paljonko se maksoi? -N. 5cm x 7cm tribaalisydämen, maksoi 350 mk.
      3.Kuinka paljon tatuoiminen sattui, onko jotain mihin kipua voisi verrata?? -No, ei sattunut juuri ollenkaan. Sit kun ruvettiin värjäämään, rupes aristamaan ja ärsyttämään se nipistys. Verrataan nyt vaikka siihen, jos hammasta porataan :p
      4.Otitko sen jossain alan liikkeessä vai jossain muualla? -Alan liikkeessä.
      5.Onko myöhemmin kaduttanut tatskan ottaminen? -Ei!

    • Tiinuli

      Oman tatuointini taisin ottaa tuossa n. kolmisen vuotta sitten, ikää oli sillon . Otin rintakehään, vasemman rinnan yläpuolelle kiinalaisen merkin, ei kovin suuri, mitähän tuosta sanoisin.. oisko joku 10 cm korkeudeltaan, maksoi silloin 300 mk.

      Alussa kirpaisi aika mukavasti, mutta kipuun turtui aika nopeasti. Ei ollenkaan paha, ja nyt mieli palaa toisen tatuoinnin perään... =0)

      • Tiinuli

        Otin alan liikkeessä, enkä ole päivääkään katunut!! =0D


    • perle

      1. 21
      2.10x20~ cm, kiinalaisen, väriltään punaisen lohikäärmeen(värejä yht. 4 kuvassa)
      3.kipuun tottui nopeasti, tosin pitkien viivojen veto tuntui hiukan enemmän...kuvaa tehtiin 4½ h, maksoi 300€
      4.Tommy´s tattoo, Lohjalla (kaveri osaa hommansa)
      5.harkittu veto , en ole katunut sekuntiakaan.
      Uuden hankkiminen on suunitelmissa :)

    • Lara

      1. 16
      2. Pienen perhoisen,alle tulitikun kokoisen. 60€.
      3. Ei se niin paljoa satu,on se kuiteki sen arvoista ja mulla osittain luun päällä viel,eli riippuu onko korkea kipukynnys.
      4. Otin alan liikkeessä ja hyvässä sellaisessa.
      5. Ei oo viel ainakaa kaduttanu,en ees muistele koko asiaa.

    • Ajatus

      1. Muistaakseni 20-vuotiaana.
      2. Kolme parin cm suuruista rintaan ja yhden suurinpiirtein samankokoisen nilkkaan. Mustia ovat, ei muita värejä. Parisataa markoissa maksoi, kun saatiin parin kaverin kanssa vielä "ryhmäalennusta" puolitutulta tekijältä.
      3. Rinnan päälle tehdessä ei sattunut neulanpistoa enempää, nilkasta vähän enemmän kirpaisi. Ei mitään sietämätöntä kuitenkaan.
      4. Alan liikkeessä Jyväskylässä (kyseistä liikettä ei enää ole).
      5. Eipä juuri, vaikka päätös tulikin tehtyä aika ex tempore. :-) Kehuja tulee tuntemattomiltakin aina joskus festareilla tms., joissa pidän sellaisia vaatteita että tatskat näkyvät. Töissä ne ovatkin aina piilossa, aika tärkeä tekijä paikkaa valitessa olikin se, että tatskat on helppo tarvittaessa peittää.

    • Xelectius

      1. 16-vuotiaana

      2. Tribaali, 6x13cm, 100e

      3. Ei voi sanoa, että se olisi sattunut. Lähinnä tuntui vittumaiselta. Klemmarin terävällä päällä kun naputat niin, että iho menee rikki.

      4. Liikkeessä, Igor´s. Alanliikkeissä on huomattavasti kalliimpaa! Mutta laatu on taattua.

      5. Ei! Lisää niitä vaan rupeaa haluttamaan 8)

    • jonsku

      otin ekan tatskan 18-vuotiaana alan liikkeessä pitkän harkinnan jälkeen.paikkana olkapää,kuva 10x10cm,maksoi muistaakseni 300mk.kipeetä ei ottanu enkä katunu ole ja sen jälkeen on tullu otettua kolme uutta,viimeisin tänä kesänä.

    • *nainen*

      1.Minkä ikäisenä otit tatuoinnin?
      - Taisin olla 24 vuotias.
      2.Millaisen (kuinka suuren) otit ja paljonko se maksoi?
      - Mitaltaan se on noin 10x6 cm. (mitasta katottuna) Ja se maksoi 450 silloista markkaa.
      3.Kuinka paljon tatuoiminen sattui, onko jotain mihin kipua voisi verrata??
      - Ei se paljoo sattunu, laitoin tonne yläselkään vasemmalle puolelle. Lopussa se hieman tuntui, kun sitä ruvettiin värittämään. Mutta ei mitään kauhiaa tuskaa.
      4.Otitko sen jossain alan liikkeessä vai jossain muualla?
      - Alan liikkeessä tietysti.
      5.Onko myöhemmin kaduttanut tatskan ottaminen?
      - EI! Olin haaveillut siitä noin 10 vuotta.

      Sen verran sanon sulle, että laita tatska sit vasta, kun susta oikeesti tuntuu siltä että todella haluut sen. Ja toinen asia, laita sit vasta kun nämä ns. kesäkelit on ohi, ettei rupee mätimään tai muuta, mätäkuukin vielä. Mulle nimittäin se äijä kerto sillon, että viime hetket oli laittaa tatska sillon, ku oli jo toukokuun loppua. Sen paraneminen kestää n. kuukauden.

    • mie

      1. muistaakseni 21 v.
      2. otin nilkkaan delfiinin, makso 400 mummon markkaa (n. 9,5cm pitkä ja 2,5-3cm evästä selkä evään)
      3. pyrstön ja nokan teko oli tuskaa, lähdin selkä hiestä märkänä pois ;) jostain syystä mulla ei turtunut vaan kipu paheni.
      4. otin tatskani blue dragonista
      5. ei kaduta tippaakaa!

    • Fenrer

      1. 18 vuotiaana (olin varma valinnasta jo pari vuotta aiemmin)
      2. Mustat "noita ruunat" korkealla kädellä /olkapään alapuolella ehkäpä noin 20x10 cm, maksoi 400 markkaa.
      3. Ei sattunut juuri ollenkaan, voisi verrata terävään lyjykynän rapsuttamiseen iholla...?
      4. Otin sen "Valhalla" nimisessä liikkeessä Vaasassa, tuo ukko piti olla yks parhaista suomessa tai jotain...
      5. En oo koskaan kadunnut tatskan ottamista, suunnittelen ottaa toisen, tai kolmannenkin... ^__^

      • Elyssa

        ...teille kaikille vastauksista. Niiden avulla uskalsin viimein vuosien harkinnan jälkeen ottaa tatuoinnin! Suunnittelin pienen kuvan itse ja paikan se löysi oikeasta olkapäästä.Tampereella alan liikkessä otin tuossa muutama tunti sitten. Ei se sattunut paljoa, raapsutti vain, juuri niin kuin te sanoitte. :) Ja kyllä näihin tuli himo...


    • Dragoness*

      1.Olin 19 vuotta kun otin tatskan.
      2.Se on semmonen röökiaskin kokoinen, maksoi 150e
      3.Kipua voisi verrata.. no, sattui kyllä aika paljon.
      4.Ihan alan liikkeessä otin. Ei tulisi mieleenkään mennä nk. "harrastelijalle"
      5.Ei ole kaduttanut, lisää on tulossa vielä joskus..

    • tribali

      Parikymppisenä otin selkään melko kookkaan tribali hässäkän... Ei maksanut "liikaa"... Sattuu sen verran mitä pitääkin sattua :) ...Riippuen ihmisestä kuinka kipua tuntee. Syksyllä jos väriteltäis lisää samaan paikkaan!

    • Agrippina

      1. 15-vuotiaana
      2. lohikäärme tribali lavassa 100e.
      3. luulin että sattuu ihan p*rkeleesti mut ei tuntunu missään! nipisti ja kutitti vaan vittumaisesti teki mieli raapii!
      4. tramps tattoo studiolla eli alan liikkeessä.
      5. ei vituta yhtään.. kaikki jaksaa jauhaa et "sulla on toi sitte mummonaki" mut tuskin olen sit ainut mummo jolla on tatska!

    • Karoliina

      1) 36 veenä
      2) Ranteeseen, ei ihan pieni, kuin koru
      3) Sattui PALJON vähemmän kuin etukäteen odotin, kuin joku olisi hetken nipistellyt ranteen ihoa (mutta ranne ei olekaan niin kovin herkkä alue ja kipukynnykseni on aika korkea)
      4) Alan liikeessä, naistatuoijalla, Helsingissä
      5) Harkitsin pari vuotta, suunnittelin huolella, tiesin sen olevan loppuiäksi-> ei ole kaduttanut

    • Dragonella

      Olen nyt 21-v naishenkilö

      1. Olin 18. Tatskasta olin "unelmoinut" 12-v asti, mutta päätin odottaa täysi-ikäiseksi ennen sen ottamista.

      2. Omani on about 10 cm korkea lisko (ehdottomasti musta-valko-harmaa) vasemmassa olkavarressa, maksoi 500mk..

      3. Ei se oikeastaa sattunut paljon yhtään, yllätyin siitä. Siihen turtui, ja äänikin helpotti asiaa..;) Itikan puremaan? Tämähän on hlökohtaista, kuin myös paikkakohtaista. Olkavarsi on varmaan yksi "kivuttomista" paikoista laittaa tatska. Napalävistys sattui enemmän, ja vielä enemmän sattui pikkulettien laitto. Eli:tatuoiminen oli vain pientä kipua..

      4. Kotkan Igors`lla. En vaarantaisi henkeäni ts terveyttäni laittamalla muualla kuin alan liikkeessä, ja käsittääkseni Igorin tatuoijat kuuluvat rekisteriin tai liittoon..

      5. Ei pätkääkään! Se on kuin pysyvä koru. Tosin harkitessani useampien tatskojen ottoa, olen useimpia siirtänyt myöhäisempään ajankohtaan. Esim. Vatsaan (eli lantioluun viereen) otan jo valitsemani tatskan vasta hankittua 2.3 lastani.(En halua altistaa toista liskoani :) mahdolliselle venymiselle) Ja selkään aikomani melko isohkon tatskan (lisko taas) otan vasta mentyäni naimisiin. (En halua sen näkyvän vain puolittain hääpukuni alta)

      Että tsillai! :)

      Muita liskoilijoita?

      • jenzku

        haluaisin ite ottaa liskon....löytyiskö netistä kuvia tms?? ku liikkeestä en löytänyt sellaista mikä olis heti ollu se jonka haluu.


      • Dragonella
        jenzku kirjoitti:

        haluaisin ite ottaa liskon....löytyiskö netistä kuvia tms?? ku liikkeestä en löytänyt sellaista mikä olis heti ollu se jonka haluu.

        Omani löysin liikkeen kuvista, ja ne seuraavat alan lehdistä..

        Netin tarjonnasta en tiedä, sorry..


    • tytsy

      ensimmäisen otin heti kun täytin 18, toisen ku olin 19 tai 20 ja viimesimmän nyt 22vuotiaana. olkapäässä on lohikäärme n.15cm pitkä ja vajaat 10leveä, semmoset 500mk. ruusu rinnassa 5/2cm, tais olla 350mk ja lohikäärme sääressä, aikalailla saman kokonen ku olkapäässäki, 70eetä. olkapäähän ja rintaan ei oikeestaan käyny yhtään mutta jalkaan kävi. ja paljo!! osu johonki hermoon vissiin, varpaat koukkuun ja välillä koko jalka vipatti itestään. kaks ekaa liikkeessä ja viimesimmän teki velipojan kaveri.
      en ainakaan vielä oo katumapäälle tullu. tuskin tuunkaan...

    • joop

      otin tatskan kun oli 20 ,olisin kyl ottanut aikasemmin mut ei tuntunuolevan rahaa.otin käsivarteen tollasen tibaalin ,joku nyrkin kokoi ja makso 150 e.ihan alan liikkees.ei oo ainkaa vielä kaduttanu.toisaal tatska on kuiteski paikas jonka saa piiloo.ääriviivojen teko ei sattunu,mut väritys sattu sillee et joutu jännittää kaikkki kropan lihakset et ois kestäny ,mut kyl sen jotenki sieti.

    • Kypsempi nainen

      1. 35-v. syntymäpäiväni kunniaksi.
      2. noin 7x7 cm, maksoi noin 620 markkaa ( mummoa )
      3. No ei se oikeen kovasti sattunut, alkuun lähinnä kuin puudutuspiikki hampaaseen, mutta iho turtui pian ja oli ihan lokoisa olo.
      4. Alan liikkeessä
      5. Ei todellakaan ole kaduttanut. Ehkä se kaduttaa, että kun se on vähän piilossa, mielellään sitä pitäisi esillä. Mutta onhan se aina iloinen yllätys monelle kun sattuvat vilaukselta näkemään, ei nääs meikäläisestä uskois että kantaa moista ylellisyyttä kehossaan.

    • Tytteli vm76

      1. Otin ekan tatuoinnin 25 vuotiaana. Tokan 26 vuotiaana.
      2. Otin tribaalin 15*10 cm käsivarteen, maksoi 60€. Toka Tribaali nilkkaan 10*7cm, maksoi 60€
      3. Se ei sattunut juuri ollenkaan, välillä nipisti vaan, ja sitäkin voisi verrata hyttysen pistoon. Toka sattu pikkusen, koska se siinä on luuta, mutta se sitten puutui, niin että eipä se sitten pahemmin enään tuntunut.
      4. Otin alan liikkeessä.
      5. Ei todellakaan ole kaduttanut, tekee mieli ottaa vielä lisää =)

      PS. mutta kannattaa miettiä tarkkaan mihin sen tatskan haluaa ja minkälaisen, koska se ei lähde pesussa pois =)

    • Viltsu

      1. 7 vuotta sitten, eli olin 32.
      2. Nilkan ympäri kiertävä ohut tribaali. Maksoi 400 silloisessa valuutassa.
      3. Lukemani ja kuulemani perusteella odotin, ettei sattuisi paljon, mutta sattuikin perkeleesti. Varsinkin luun ja akillesjänteen kohdalla.
      4. Liikkeessä, Nobody Turussa.
      5. Ei, toista miettinyt jo vuosia.

    • Painkiller

      1. 24
      2. n. 8x8cm, 400 mk
      3. Ei ihmeemmin sattunut. Sama kuin olisi neulalla raapinut. Sitähän se onkin.
      4. Alan liikkeessä
      5. Ei ole. Miksi olisi? Harkitsin asiaa vuosia.

    • Katarina

      1. Ekan tatskan otin 21-vuotiaana ja toisen 22-vuotiaana
      2. Eka kuva, kiinalainen merkki on selässä, se on n. 8cm korkea ja vajaa 2 senttiä leveä. Maksoi markoissa 250 tutulla tatuoijalla. Toinen on pieni sisilisko nilkassa, toiseen kuvaan verrattuna kallis, 50 euroa
      3. Selkään tatuoiminen ei sattunu kovin paljoa, tosin teko kesti kauan ja ihokin varmaan puutu "kipuun". Nilkassa tuntu vähän enemmän, mutta niinhän se on että jos tatskan ottaa, niin ainahan se tuntuu...
      4. Otin kummatkin ihan ammattilaisilla
      5. En oo katunu hetkeekään, tykkään kummastakin koko ajan enemmän;)

    • Nuari..x)

      1:13,olin täyttämässä 14,mulla on 2tatskaa nykyään.
      2:eka oli jotain 5cm korkee,sellane tribal,joka muistuttaa mua eräästä hyvin tärkeästä edesmenneestä ihmisestä
      3:ei sattunu,nipisteli...ihan ku joku ois repiny ihoa rikki nuppineulalla
      4:alan liikkeessä tietenki:)
      5:eiei,en oo kumpaakaan katunu:D

    • Nuari...x)

      joo,eka makso 70e,toinen 50ex)

    • dragolainen

      1. 38
      2. 25cm korkea punamusta lohikäärme 250€
      3. mulle se kipu oli nautinnollista ja olisin halunnut sitä lisää ;-)
      4. alan liikkeessä
      5. ei kaduta ja lisää on tulossa

    • Nem

      1. olin varmaan jotain 25 kun otin ekan(sillä yllättävän monta vuotta meni ennen kuin löysin sopivan) ..ja kaksi muuta tulivakin sitten tosiaan 2 vuoden sisällä..
      2.Musta aurinko..noin läpimitaltaan n. 15-20 cm hinta 100 €, teksti auringon yläpuolelle puoliympyrään tekstin koko noin.1-1,5 cm ja tekstin pituus noin 30-45 cm 120€, danzigin logo auringon ala puolelle noin. 20-25 cm ja 65 €

      3.Siis selkä on melko kipuherkkää aluetta..mutta kyllä sen kestää..ilman huutamista tms. ;)) Kipua en ole voinut verrata muuhun..se on ihan omanlaistaan.

      4. kaksi ensimmäistä otin ihan liikkeesä..ja kolmannen otin kavrin kautt..aivan yhtä ammatitaioista työtä kuin liikeessäkin..ja edullista:)
      5. Ei :) tahtoo lisää

    • JonePappa

      Ekan tatskan otin 15 vuotiaana. Piikkilanka vasemman käden ympäri, teki hyvää. Sen jälkee tullu niitä tasaseen tahtiin, tällä hetkellä 5 ja lisää tulossa, oikee käsi jo melkein kokonaan värin peitossa ja neulojen raiskaama. Tatuoinnin ottaminen on henk. koht asia. Joillekin se on mukavan tuntusta(onneks oon yks näistä).Toiset pyörtyilee kivusta ja oksentelee, et ei auta ku mennä kokeilemaan kumpaa ryhmään kuulut.

    • martsy

      1. 16 vuotiaana
      2. 17cm x 10cm ja se makso 300e
      3. eipä oikeastaan, loppua kohden vähän
      4. nummelan hells tattoo
      5. EI TODELLAKAAN!

    • tattooos

      1. olin 14, melkein 15
      2. tatuointi menee nilkan ympäri ja päättyy jalkapöydälle. 150e
      3. kyllä tatuoiminen tuntui, mutta kipu ei ollut mitään sietämätöntä. ihoa tuntui polttelevan, ihan kuin siinä oltaisiin pidetty sytkää
      4. Alan liikkeessä, Tampereella
      5. Ei ollenkaan, rakastan tatuointiani!

    • .... . . . ....

      1. Ensimmäisen 25-vuotiaana.

      2. Tällä hetkellä toinen käsivarsi täynnä, toinen kesken. Värikuvia. Yli 3000e.

      3. Kipu on osa tatuointia. Turha tehdä siitä numeroa.

      4. Alan liikkeissä.

      5. Hetkellisesti silloin kun ihmiset ovat töllistelleet.

      • chicaaa

        1. 17 vuotiaana kävin ekan kerran ottamassa ekan osan nykyisestä isosta,puol selkää peittävästä tatskasta :) ikää on nyt 19 ja viimeks 2 vk sitten kävin jatkamassa viimeisen kerran,huh nyt se on kokonaan valmis..ihanaa :D..ja tosiaan about 5 krt käyny 2 v sisällä aina jatkamassa tota tatska-projektia..

        2.Selässä siis sellasta kuvio-juttua,en osaa tarkemmin kuvailla :)

        3. Ääriviivojen piirtäminen on pahin osa,värittäminen ei oo niin paha...

        4. Aina ammattilaisella otettu,se on vaan vittumaista kun jotkut on tietenkin parempia kuin toiset ja jälki on sen mukaista.

        5. Ei kaduta muuten,paitsi kun alkaa taas miettimään että kuinka paljon on menny turhaa rahaa siihen,et on joutunu korjauttamaan noita paskasti tehtyjä tatskoja.ei sitä heti liikkeestä lähdettyä huomaa et kuinka ne yksityiskohdat on tehty kun siinä on punostusta ja verta puskee kokoajan..monta satasta oon saanu tohon tuhlattua,mut ei haittaa ku se on nyt nii hieno :) ja löysin onneks "ajoissa" aivan loistavan tatuoinnin tekijän ja sinne oon menossa jos on tulevaisuudessa asiaa.. oon tatskojen suhteen ollu aika impulsiivinen ja sinä päivänä kun sain idean että nyt vois tatuoinnin ottaa,niin varasin heti ajan ja viikon päästä olikin jo mustetta selässä..ei jaksa vuos kaupalla jahkailla,ei se niin iso juttu mun mielestä ole. Mutsi päätti vasta nelikymppisenä et nyt vois sen tatskan ottaa ku ei nuorempana uskaltanu,ollaan välillä sit käyty yhessä tatuoitavana..haha :D


    • Orginal Cheyenne

      1.Minkä ikäisenä otit tatuoinnin?
      Oisinko ollut noin 27 vuotias...
      2.Millaisen (kuinka suuren) otit ja paljonko se maksoi?
      Metson kuva noin 6cm korkea ja 10 cm pitkä. Muistaakseni maksoi 300 markkaa..
      3.Kuinka paljon tatuoiminen sattui, onko jotain mihin kipua voisi verrata??
      Ei sattunut... puutumisen jälkeinen nipistely...
      4.Otitko sen jossain alan liikkeessä vai jossain muualla?
      epävirallinen ammattilainen teki.
      5.Onko myöhemmin kaduttanut tatskan ottaminen?
      Ei ole kaduttanut ja on 17 kuvaa lisää tullut...

    • tatu oi tu

      1. Ensimmäinen kuva yli kolmekymppisenä.
      2. Eläin noin 5x10cm, olikohan noin 500 markkaa.
      3. Ei sattunut hyttysen pistoja enempää.
      4. Alan liikkeessä arvostetulla tatuoijalla. Amatöörit ei minuun piirtele.
      5. Ei kaduttanut ja kuvia on tullut toistakymmentä lisää sen jälkeen, ja tulee vielä jatkossakin.

    • Jartsa...

      1. 17v->35v->jatkuu...
      2. 0 markkaa...härän pääkallo ja keihäs läpi...n. 10x8 cm... nyttemmin peittynyt koko käsivarren kuvan alle...
      3. se missään tuntunu smirnoffi pullon jälkeen... eikä se satu selvinkäänpäin hyttysenpistoa enempää...
      4. kaveri hakkas niiden keittiössä... sittemmin ottanu kuvia eri puolilla palloo, liikkeissä ja kavereilla koti oloissa...
      5. ei oo kaduttanu... just aloitettiin selkäkuva......käsivarret ja jalat täys... mahassa vielä tilaa...

    • diy

      1. 28
      2. 2x2 cm "särkynyt" sydän jalkaterän sisäsivulla, ei maksanut mitään (tein itse)
      3. Sen hetkisessä mielentilassa ei varsinaisesti sattunut. Vertaisin lähinnä sormenpäästä otettavaan verikokeeseen, paitsi että kipu oli kyllä lievempää.
      4. Kotisohvalla yön hiljaisina hetkinä
      5. Ei ole kaduttanut, hämmästelen päivittäin (pari vuotta vanha kuva), kuinka hyvin tuo on pysynyt, ja kuinka tasainen jälki jäi. Kun rahatalous helpottaa, aion kyllä peittää tuon jollain oikeammalla ja isommalla kuvalla :).

    • 26-vuotias

      1. Ensimmäinen tatuointi 17-vuotiaana.
      2. Eka oli ilmainen, kolme seuraavaa n. 200euroa/kpl. Yksi tatska peittää ensimmäistä.
      3. Alussa nipistelee vähän, iho kuitenkin turtuu nopeasti. Selkärangan kohdalla tatuoitaessa tuntui vähän enemmän. Kaiken kaikkiaan ei juuri tunnu missään.
      4. Ekan tatskan teki tuttu, seuraavat liikkeessä.
      5. Eka tatska oli suht törkeä, sitä katunut joskus hiukan ja se peitettiinkin myöhemmin. Muita en kadu.

    • ak

      50v
      15x20 tekstiä lapaluiden väliin,maksoi 80e
      alku ainahankalaa...itikasta isomman pistoon
      alan liike
      en kadu

    • otin...

      ...viime kesänä,36 vee synttäriksi. Se on vasemman rinnan päällä n.3x4 senttinen , lasteni nimikirjaimet. Ei se sattunu juuri ollenkaan, pientä nipistykseen verrattavaa vain, maksoi 70 e alan liikkeessä Helsingissä. Ei ole kertaakaan kaduttanut, päinvastoin: en malttaisi odottaa uuden saamista:)

    • jay653653

      1.16v.
      2.Se on tollanen teksti joka on 13x3cm ja makso 140e
      3.Ei se sattunut, vähän tuntu
      4.Mad Hampton tattoo, joka on tuolla myyrmäessä
      5.ei ole kaduttanut yhtäään

      • Glömma

        1. 24v (syyskuussa 09)
        2. 8x8cm mustaharmaa kuva, jossa ihan vähän punaista. 200e
        3. Pohkeessa kun möllöttää, niin muutaman kerran meni jonkun hermon päältä. Se tuntui ilkeeltä, mutta muutan ei niinkään.
        4. Fireline tattoo Jyväskylässä. Siisti mesta.
        5. Ei kaduta.


    • EVE67

      Olen juuri ottanut elämäni ensimmäiset tatuoinnit - ja olen 67-vuotias! Hyvin kauniita
      ovat, nilkassa klassinen ruusu ja alaselässä mieheni (olemme olleet naimisissa 42 vuotta) nimi.
      Ei sattunut, vähän nipisteli. En ole katunut, aion ottaa ehkä lisää, pienen liskon peukalon
      ja ranteen välimaastoon. Tykkään pienistä tatskoista ja minimalistisestä tyylistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe