mustasukkainen puoliso

mustaleski

oletko mustasukkainen ja miten se ilmenee? vahtaatko ja kyttäätkö vai oletko sinä kenties se jota vahdataan ja kytätään? kokemuksia ja ajatuksia...

4

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireisiin

Eräs tuntemani vanha viisas nainen antoi suunnilleen tällaisen neuvon mustasukkaisen miehen hoitamiseen. Hän kuulemma oli itse kokenut sen auttavan.

Aina kun kohtaus tulee: Älä ala todistelemaan tai näytä hemostuneelta. Ota puolisoasi lujasti kiinni esim. kädestä ts. fyysinen ele. Katso häntä silmiin vakuuttavasti ja rauhalliseti. Sano hänelle niin vakuuttavasti ja selkeästi kuin osaat, että rakastat vain ja ainoastaan häntä, etkä vaihtaisi häntä keneenkään. Toista nämä sanat joka kerta. Ei raivoten, ei itkien vaan rauhalliseti ja vakuuttavasti. Mustasukkainen ihminen ei ole tod. näk. saanut kokea vakuuttavia, järkähtämättömiä varmoja sanoja. Vaan hänellä on runsaasti hylkäämiskokemuksia, ehkä sellaisia varhaislapsuuden suhteissa tapahtuneita kokemuksia joita hän ei kykyne edes palauttamaan mieleen. Olen itse kärsinyt mustatasukkaisuudesta. Oma ongelmani on ratkennut toisella tapaa,mutta miten usein olisin kaivannut muutaman varman ja jäkähtämättömän lauseen. olkoonkin, että hän olisi joutunut sanomaan sen päivittäin. Mieheni ei ehkä ole pystynyt olemaan tarpeeksi vakuuttava vaan hermostuu syytöksistä, joka ei auta tilannetta.

• (n)

Jos on mennäkseen niin menköön!
      Ei ketään voi väkisin pidätellä.

• mustis?

Onko mustasukkasuutta kysyä miten reissu meni, missä kavereitten kanssa kävitte, oliko koko jengi koossa, oliko baarissa mun tuttuja jne? Poikaystäväni mielestä on. Ja hän on usein suuttunut mulle siitä kun näin tenttaan hänen menojaan, josta syystä hän ei niitä sitten katso oikeutetuksi kertoa mulle ollenkaan. Itseään häntä ei palaakaan kiinnosta mun menemiset kun niistä kerron, mutta silti hän saattaa herjata muista miehistä tai syytteen omaisesti kysyä missäs olit, jos olen ilmoittanut - ja myöskin näin tehnyt - käyväni kaverilla kylässä. Ikään kuin voisin valehdella päin naamaa meneväni moikkaamaan kaveria vaikka menisinkin tapaamaan toista miestä. Perusteeksi epäilyilleen hän sanoo, että kun te ämmät ootte kaikki sellasia.

...Oiskohan tylsää elää helpon miehen kanssa...

• typy21

"Perusteeksi epäilyilleen hän sanoo, että kun te ämmät ootte kaikki sellasia."
        Annatko miehesi kutsua itseäsi ämmäksi??? Miksi ihmeessä? Ei kunniotuksen häivääkään tuossa sanassa.. Älä alistu miehesi mustasukkaisuudelle, van vaadi luottamusta ja kunnioituasta kumppaniltasi. Miksi hän epäilee sinua? Ettei vaan itsellän olisi jotain salattavaa kun sua niin paljon epäilee?!

"...Oiskohan tylsää elää helpon miehen kanssa..."
        Tarkotat varmaan rakastavan ja luottavan miehen kanssa? Ei ole, ei todellakaan. Meillä kumpikin luottaa toiseen ja elämä omn rentoa ja mukavaa. Kun rakkaus on molemminpuoleista ja molemat tietävät sen, miksi riidellä turhan takia??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe