Panssariketjusta lähtee mustaa

Kullan kimallus

Minulla on kultainen panssariketju,joka sotkee valkoisen esim T-paidan kauluksen.Siitä lähtee mustaa väriä.Ketju on umpikultaa ja on 4 milliä leveä.Ketju on ollut minulla jo 13-14 vuotta.Asiaa olen kysynnyt alan liikkeestä,siis mistä ketjun ostin.Siellä pyyhkäistiin muitakin kultaisia ketjuja valkoiseen kankaaseen kaikista lähti tummaa väriä.Olivat ihmeissään.Empä ole asiaa sen koomin miettinyt,olis kiva jos joku osaisi kertoa mistä tämä johtuu.

12

1309

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa...

Veit väriä päästävän ketjun liikkeeseen, jossa todettiin kaikkien ketjujen päästävän väriä ja "oltiin ihmeissään". Kävikö mielessä, että liikkeen kaikki ketjut saattaisivat olla samaa ainetta kuin sinun ostamasi...siis ei kultaa ollenkaan?

Menepä nyt johonkin TOISEEN liikkeeseen ja pyydä katsomaan leimat ja painot. Auttavat kyllä ihan ilmaiseksi. Valmistaudu kuitenkin harmistumaan.

• BrettSinclair

Ketju on hyvä pestä ultrassa kellonpesunesteessä. On nimittäin pari vaihtoehtoa ja uskoisin että todennäköisin vaihtoehto on se että ketjuissa on ilmasta lenkkien väliin tulleita epäpuhtauksia jotka lähtevät ultrassa pois. Dieselautot jättää nokea ilmaan leijumaan jos tie kulkee korkeiden talojen keskellä. eikä ilma vaihdu tarpeeksi tehokkaasti ja kyseinen liike sattuu olemaan samaisen tien varrella.

• Kullan kimallus

En epäile liikettä mistä ostin.On ollut jo 35 vuotta tällä paikkakunnalla.Arvostettu sellainen.Minulla on myös pappani vanha leveä vihkisormus.Kultapitoisuus 17.Siitä lähtee myös joskus sormeen mustaa.Esim kun olen vahannut autoa,niin vaha on irroittanut.Jos tämä ketju ei kultaa olisi,niin tuskin nyt,13-14 vuoden päästä olisi kuin uusi.Liike jos huijaisi niin tuskin kauaa olisi pystyssä.Eli ne seikat voi unohtaa.Laitoin eräälle sivulle tämän saman kysymyksen,alan asiantuntijalle.Jos vastauksen saan kerron sen täälläkin.

• Kummissaan
        Kullan kimallus kirjoitti:

En epäile liikettä mistä ostin.On ollut jo 35 vuotta tällä paikkakunnalla.Arvostettu sellainen.Minulla on myös pappani vanha leveä vihkisormus.Kultapitoisuus 17.Siitä lähtee myös joskus sormeen mustaa.Esim kun olen vahannut autoa,niin vaha on irroittanut.Jos tämä ketju ei kultaa olisi,niin tuskin nyt,13-14 vuoden päästä olisi kuin uusi.Liike jos huijaisi niin tuskin kauaa olisi pystyssä.Eli ne seikat voi unohtaa.Laitoin eräälle sivulle tämän saman kysymyksen,alan asiantuntijalle.Jos vastauksen saan kerron sen täälläkin.

Jaa että on uusia kullan pitoisuus luokkia??

Kullan pitoisuudet ilmoitetaan tuhannesosina
        eli: 999, 916, 750, 585, 375
        24K 22K 18K 14K 9K

Joten 17K ei ole olemassakaan!!

• johtuu

luultavasti kuparista jota on seoksena tässä kultatuotteessa,eli kupari hapettuu ja liinalla pyyhkiessä siitä jää musta rantu liinaan,lisäksi sinulla luultavasti on vielä sellainen ihon ph,
      joka lisää kuparin hopean hapettumista(hapettuminen=aineen yhtyminen happeen=palaminen)
      itse kullasta ei jää mitään jälkeä.

• Kullan kimallus

Asia saattaa näin olla.Justiin surffailin ja etsin tästä tietoa eri sivuilta.Viitteitä vastaukseesi löytyi.Väri mitä ketjusta lähtee viittaa vähän kupariin.
        Eipä asia ole minua vuosien varrella vaivannut.Ketju on kestänyt käyttöä hyvin,se on minulla aina kaulassa.Kullan kimallus on siis säilynyt.. ;)

• kultaseppäkoululainen

Asia saattaa näin olla.Justiin surffailin ja etsin tästä tietoa eri sivuilta.Viitteitä vastaukseesi löytyi.Väri mitä ketjusta lähtee viittaa vähän kupariin.
        Eipä asia ole minua vuosien varrella vaivannut.Ketju on kestänyt käyttöä hyvin,se on minulla aina kaulassa.Kullan kimallus on siis säilynyt.. ;)

Tuota pitoisuutta ajattelin. Voi olla niinkuin edellinen kirjoitti että seosaineet ja ihon ph reagoi.

Tuli mieleeni, kun kyseessä on painava ketju.. Lenkit joutuvat kokoajan liikkumaan iholla ja toisiaan vasten ja jos kultapitoisus on korkea (puhdas kulta on pehmeää, siksi siihen laitetaan kuparia ja hopeaa yms.seosaineita..), kulta saattaa hioutua hiljalleen käytössä ja laskea mustaa 'väriä', joka on siis materiaalia korusta. Usko tai älä, mutta tarpeeksi hienonhieno kultapöly näyttää noki-mustalta. Eihän siitä tietenkään grammoja lähde tai lenkit haurastu..

• kultaseppäkoululainen

Tuota pitoisuutta ajattelin. Voi olla niinkuin edellinen kirjoitti että seosaineet ja ihon ph reagoi. Tai että korun lenkkien välissä on jotain nöyhtää.

Tuli mieleeni, kun kyseessä on painava ketju.. Lenkit joutuvat kokoajan liikkumaan iholla ja toisiaan vasten ja jos kultapitoisus on korkea (puhdas kulta on pehmeää, siksi siihen laitetaan kuparia ja hopeaa yms.seosaineita..), kulta saattaa hioutua hiljalleen käytössä ja laskea mustaa 'väriä', joka on siis materiaalia korusta. Usko tai älä, mutta tarpeeksi hienonhieno kultapöly näyttää noki-mustalta. Eihän siitä tietenkään grammoja lähde tai lenkit haurastu..

• Sama kirjoittaja
        kultaseppäkoululainen kirjoitti:

Tuota pitoisuutta ajattelin. Voi olla niinkuin edellinen kirjoitti että seosaineet ja ihon ph reagoi. Tai että korun lenkkien välissä on jotain nöyhtää.

Pahoittelen tuplapostia.

• Kullan kimallus
        Sama kirjoittaja kirjoitti:

Pahoittelen tuplapostia.

Ketjun kultapitoisuus on 585,eli eikös se sitten ole 14 karaattia.Olet oikeassa ketju on aika painava.Ohuet ja ontot ketjut ei varmaan jo painonsa vuoksi näin tee,siis mustaa.Ihoon tästä ei lähde mitään.Ainoastaan vaatteisiin.Auttaisi varmaan jos kerran,pari viikossa puhdistaisin tämän.Aika harvoin niin tulee tehtyä.

• Kullan kimallus
        Sama kirjoittaja kirjoitti:

Pahoittelen tuplapostia.

Olet oikeassa,ketju on aika painava.Kultapitoisuus on 14 karaattia.Ohuet ja ontot ketjut ei varmaaan mustaa jo painonsakin takia.Tästä ei onneksi lähde mustaa ihoon,ainoastaan vaatteisiin.

• tulee..

Olet oikeassa,ketju on aika painava.Kultapitoisuus on 14 karaattia.Ohuet ja ontot ketjut ei varmaaan mustaa jo painonsakin takia.Tästä ei onneksi lähde mustaa ihoon,ainoastaan vaatteisiin.

viestit.Toisen poistin,koska huomasin siinä virheen.Poisto ei näköjään onnistunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe