Hei Fillaristit!
Olen katsellut itselleni uutta kaupunkipyörää kesäksi. Käyttötarkoitus olisi siis kaupunkiympäristössä huristelu lyhyitä matkoja taittaen. Pitemmille lenkeille tallista löytyy hybridipyörä. Jopo olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta Helkaman mallistossa näyttäisi olevan myös J3 -malli. Tämä "uuden ajan Jopoksi" tituleerattu pyörä on kolmivaihteinen ja 60 euroa Jopoa kalliimpi. Myös muotoilu näyttäisi poikkeavan (edukseen) Joposta.
Kysymys kuuluukin, onko jollakulla kokemuksia J3:sta. Onko se enemmän ajavalle parempi vaihtoehto kuin Jopo? Vai suosittelisitko kolmatta vaihtoehtoa?
Jopo vs. J3
9
2078
Vastaukset
- Juriga
Miksei sillä Hypridillä voi ajaa nurkissa?
- Nääs :-)
Hybridi on maantiepyörän ja maastopyörän risteytys, joka ei sovi mihinkään käyttöön kunnolla.
- Kaupunkipyöräilijä
Nääs :-) kirjoitti:
Hybridi on maantiepyörän ja maastopyörän risteytys, joka ei sovi mihinkään käyttöön kunnolla.
Ja vastaukset sain kaikkeen muuhun paitsi kysymykseen, kuten palstalla on tapana.
"Hypritiä" (varusteineen siis noin 1000 euron värkki) ei oikein mielellään vie lähikaupan pyörätelineisiin potkittavaksi. Lisäksi siitä pitäisi irrottaa joka kerta valot, mittarit ja muut herkästi muiden matkaan lähtevät osaset. Saattaapa tuurilla koko pyörä lähteä jonkun mukaan. Tämän vuoksi on hyvä olla toinenkin pyörä.
Mitä tuohon väittämään hybridin soveltumattomuudesta mihinkään tulee, olen itse ollut hyvin tyytyväinen omaan ajokkiini (Nishiki) kesät talvet. Minulle se on ainakin juuri sopiva menopeli. Noin 4000 kilometriä vuodessa ajelen lenkkejä, plus päälle nämä toisella kaupunkipyörällä tulevat ajot.
Oliko muilla sanottavaa tuohon alkuperäiseen kysymykseen Joposta ja J3:sta...? - Citybike
Kaupunkipyöräilijä kirjoitti:
Ja vastaukset sain kaikkeen muuhun paitsi kysymykseen, kuten palstalla on tapana.
"Hypritiä" (varusteineen siis noin 1000 euron värkki) ei oikein mielellään vie lähikaupan pyörätelineisiin potkittavaksi. Lisäksi siitä pitäisi irrottaa joka kerta valot, mittarit ja muut herkästi muiden matkaan lähtevät osaset. Saattaapa tuurilla koko pyörä lähteä jonkun mukaan. Tämän vuoksi on hyvä olla toinenkin pyörä.
Mitä tuohon väittämään hybridin soveltumattomuudesta mihinkään tulee, olen itse ollut hyvin tyytyväinen omaan ajokkiini (Nishiki) kesät talvet. Minulle se on ainakin juuri sopiva menopeli. Noin 4000 kilometriä vuodessa ajelen lenkkejä, plus päälle nämä toisella kaupunkipyörällä tulevat ajot.
Oliko muilla sanottavaa tuohon alkuperäiseen kysymykseen Joposta ja J3:sta...?Se on todellakin tämän palstan tapa, että jos ei ole parempaa sanottavaa niin aletaan haukkua toisten valintoja tai kalustoa. Varmasti on yksi tai kaksi henkilöä, jotka kirjoittavat joka viestiin nuo samat jutut hybridien (huomaa oikea kirjoitusasu!) sopimattomuudesta kenellekkään. Olen vahvasti sitä mieltä että jokainen saa valita itselleen sopivan pyörän!
Itse valitsisin noista kehdesta juuri J3:n. Paremman näköinen, vaihteet helpottavat ajamista ja onhan tuossa näköjään vakiona napadynamo ja valo, mikä on kätevää kaupungissa (ei siis tarvitse irroitella paristovaloja marketin pihalla). Hinta on hyvin kohtuullinen kun katsoo varusteiden eroavaisuutta - Ostopäätös tehty
Citybike kirjoitti:
Se on todellakin tämän palstan tapa, että jos ei ole parempaa sanottavaa niin aletaan haukkua toisten valintoja tai kalustoa. Varmasti on yksi tai kaksi henkilöä, jotka kirjoittavat joka viestiin nuo samat jutut hybridien (huomaa oikea kirjoitusasu!) sopimattomuudesta kenellekkään. Olen vahvasti sitä mieltä että jokainen saa valita itselleen sopivan pyörän!
Itse valitsisin noista kehdesta juuri J3:n. Paremman näköinen, vaihteet helpottavat ajamista ja onhan tuossa näköjään vakiona napadynamo ja valo, mikä on kätevää kaupungissa (ei siis tarvitse irroitella paristovaloja marketin pihalla). Hinta on hyvin kohtuullinen kun katsoo varusteiden eroavaisuuttaMulla oli Jopo läpi nuoruusvuosien ja muutama vuosi sitten elvytin vanhan rakkauden niin, että nyt meillä on perheessä jo kolme kyseistä menopeliä. Ja neljäs on tilattu eli juuri tuo J3. Musta se näyttää makeelta ja tuo vähän lisää käytettävyyttä perusversioon nähden. Voi sitä rahaansa turhempiinkin asioihin työntää joten ei kun tilaus vetämään! Tuletpahan samalla tukeneeksi suomalaista brändiä ja perinnettä.
-T-
- J3!!
Itselläni on J3 ja sillä on mukavampi ajaa ,koska siinä on 3 vaidetta sekä käsijarru jalkajarrusta kun ei tehoa oikein löydy.Mukana on myös valo.Susittelen J3:sta
- jopo@
mulla on ollut jo 3 ja puol vuotta jopo ja oon siihen tyytyväinen. 1 vaihe on just sopiva kun se ei ole mikään löysä eikä mikään maastopyörän 8 vaihe. Mun mielestä on yksin kertaisempaa ostaa jopo ja kyllä jalka jarrusta sen verran tehoa löytyy. oon noin puol vuotta koittanu j3 ja se ei oikein tehnyt vaikutusta. ei se kyllä mikään huonokaan ollut mutta valitsen mielummin vanhemman jopon jossa on ihan ne perusjutut eikä hintakaan ole taivaita hipova.
- alkup. Maantiepyöräilijä
"... jalkajarrusta kun ei tehoa oikein löydy..."
Jalkajarrusta löytyy sama teho, kuin käsijarrusta takapyörään. Jarrun teho tulee ottaa huonioon tilannenopeudessa. Kyllä silläkin pysähtyy. Jalkajarru häviää reaktioajassa.
Se, miksi J3:ssa on käsijarru, johtuu kukkahattutädeistä. Lakipykälässä on, että useampivaihteisessa pyörässä pitää olla kaksi jarrua :D Oli niille tarvetta tai ei :(
- joppis1
minulla itselläni on jopo3 olen ajellut sillä pitkiä 35km lenkkejä ja minusta se on hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972