Laskuesimerkki:
Kulutukseni lihvana oli 10 000 kJ/vrk ja energiansaantini 20 000 kJ painon kohotessa pikkuhiljaa ja liikunnan ollessa vähäistä.
Korjasin tilanteen pudottamalla energiansaannin alle 10 000:een liikuntaa lisäämättä ja paino alkoi laskea.
Korjatakseni tilanteen liikuntaa lisäämällä, minun olisi pitänyt esim. juosta 4 tuntia päivässä, mikä on käytännössä mahdotonta!
Nyt kun olen reilussa vuodessa sopeutunut syömään vähemmän ja painokin on pudonnut, olen voinut siirtyä syömään terveellisemmin ja liikkumaankin.
Liikuntaa kiihkeästi suosittelevat eivät todennäköisesti ymmärrä miltä se tuntuu ylipainoisesta vuosikymmeniä kuntoilemattomasta ihmisestä. Se tuntuu niin pahalta, että yritys sammuu ensimmäisellä viikolla;-)
Alkuun pääsee helpommin syömällä vähemmän kuin liikkumalla enemmän
4
1037
Vastaukset
- sipi.
sovi kaikille!
57-vuotias tätini, jolla on reumatismin osittain turmelemat nilkat, alkoi laihduttamaan v. 2005 GI-dieetin avulla ja nyt on painosta pudonnut n. 25 kg. Lähtöpaino taisi hänella olla jossain 110 kg kieppeillä.
Liikuntaa tätini ei ole voinut harrastaa muuten kuin tepastelemalla rivitaloasunnon pihamaalla ja miehensä kanssa lähikauppaan ostoksille.
On merkillistä, että kaikilla elämän aloilla on kiihkoilijoita, jotka olettavat, että heidän terveydellinen, taloudellinen ja ties mikä muu tilanteensa on se ainoa todellinen!- että..
Eli.. tuliko mieleen, että tuossa iässä ihmiset laihtuvat muutenkin, koska lihakset surkastuvat??
- neutraali tarkkailija
että.. kirjoitti:
Eli.. tuliko mieleen, että tuossa iässä ihmiset laihtuvat muutenkin, koska lihakset surkastuvat??
ne about 10 aivosolua pääkallos sisällä, kun tuollaista kirjoitat!
No älä huoli, kyllä Suomi pitää hyvää huolta myös sinun kaltaisista vähämielisistä.
- näin on
no eiköhän tämäkin ole yleisessä tiedossa, että liikunnan vaikutus laihduttamisessa on vain 10-20 %.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 492675
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492303
- 412174