Kuinka pyytää lisää liksaa

Onneton nyhverö

Saan aika huonoa palkkaa työstäni(rakennusmies), useimmat kollegat saavat enemmän.
Olen ajatellut vaatia palkkaa enemmän, mutta en oikein tiedä kuinka asetella sanojani.
Tuntuu siltä, että työpaikkani olisi veitsenterällä.
Onko jotain hyviä vinkkejä kuinka pyytää palkankorotusta, ilman että puhuu itseään pussiin.
Edellisellä kerralla yritin bluffia, ja väitin että minulle on tarjottu vastaavaa työtä samalla palkalla, mikä ei ollut totuus. Toivotettiin hyvää matkaa, jos siltä tuntuu. Jouduin silloin nöyrtymään, koska bluffini ei purrut.
Esimies on vaihtunut nyt, ja haluaisin yrittää taas nostaa palkkani asialliselle tasolle.

2

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä pääsee.

Ei kun suoraan kyselemään. Voihan siinä perusteeksi mainita että saa kehnompaa palkkkaa kuin kolleegat ja että on tullut oltua hommisa jo aikansa.

Tuota noin. Tuo bluffisi on kaiketi se tavanomaisin tapa koittaa valehdella. Noihin tulee alalla kuin alalla vastaus että "ala vetää". Ei näet osoita minkäänlaista lojaalisuutta työnantajaa kohtaan.

• Tiitiainenk

Menet huumorilla ja iloisin mielin juttelemaan kepeästi pomosi kanssa. Ei se ole niin vakavaa. Ainahan voi kysyä, eikä siinä ainakaan mitään häviä, päinvastoin, voi voittaa.

Kysäiset ilman kummempaa stressiä vaikka, että "Mites olis, jos tarkistettas tota mun palkkausta?" tai "Oliskohan jo aika nostaa vähä tuota palkkaa?"

Tai sitten ihan asiallisesti, menet vain tiedustelemaan, että "Olisiko mahdollista, että tätä mun palkkaani hieman nostettaisiin?"

Palkankorotuksen pyytäminen kannattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3998
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      834
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe