8 viikon kuluttu apitäisi juosta 10 kilometriä - koskaan en ole aiemmin lenkkeillyt ja peruskunto aika pohjalla. Olisiko kellään vinkkiä millä tavalla pääsisin tavoiteesen? Alle kolmekymppinen normaalipainoinen nainen olen.
Treeniohjelma 10 kilometrille?
4
1387
Vastaukset
- Vapaakierto
Kuntoplus-lehden sivuilta löytyy erilaisia harjoitusohjelmia ihan aloittelijoillekin. Lehden tasosta voi toki olla montaa mieltä, mutta kyllä noista ohjelmista jotain pohjaa ainakin saa.
Itse tekisin kuitenkin varmaan niin, että juoksisin aluksi noin puolen tunnin lenkkejä. Jos juoksu tuntuisi pahalta, vaihtaisin kävelyyn. Muutaman viikon jälkeen jaksaisi jo juosta enemmän ja kävelyn osuus vähenisi. - RUnneri11
Ikinä en ole siis leinkkeillyt ja tiiistaina alkoi. Kävelin 2 min juoksin 12 ja sama homma uudelleen. Pidin pari välipäivää ja nyt taas juoksin saman kuvian. jalat aika paskana mutta 4 kilsaa tuli jo toisella kerralla - ekalla kerralla 3. 50 päivää aikaa ehdinköhän päästä kkympin kuntoon? Mikäs olisi hyvä harrastus rinnalla? Kuntopyöräily? Uinti?
- MeduusaTyttö
Lainaa kirjastosta hyvä opus, jossa paljon vinkkejä ja juoksuohjeita:
Sam Murphy "Joka naisen juoksukirja".
Itse ainakin olen kirjan ohjeita noudattamalla saanut juoksua sujuvammaksi. - treenari mies
treenari mies neuvoo sinua.
osta hyvät tossut ja sopiva lenkki puku. sitten varaat aikaa joka pvälle tunnin pari lenkille. aloita kävelemällä ensi viikko ja toisena kävelyä puolet ja juoksua puolet ja kolmantena kävelyä yksi osa ja juoksua loput. kunto kasvaa ja jaksat lisää, lisää nopeutta ja lenkin aikaa. hyvä olisi jos olisi mäkiä ja maastoa ei pelkkää asvalttia tai tasa polkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805