Sinäänsä ihan hauska peli... kunhan sitä pelaa turvallisessa seurassa (kavereiden kera).
Muussa tapauksessa saattaa ilmetä seuraavia lieveilmiöitä, jotka ainakin minua puistattaa.
1. Kysyjä tai joku muu kuin vastaaja alkaa pätemään oikean vastauksen kuultuaan. (vain jos vastaajan vastaus oli väärä). Tämä tapahtuu tyyliin "Siis miten tollasta ei voi tietää!?! Ihan perusjuttuja."
2. Kysymyksen kuultua joku mesoo "Heeelppo aiaiai, miks mulle ei tuu näitä!??!"
3. Sitten on näitä "hyvää tarkoittavat". Kun tulee kysymys alkaa 5s hiljaisuuden jälkeen neuvominen ja loputtomat vinkit. Siis ketä kiinnostaa vastata totaalisen avustettuun kysymykseen?!?!
4. Vanhemmat.. Mikäli et tiedä jotain mitä vanhemmat tietää, näkee kuinka syvä pettymys valtaa heidän mielensä. "Totakaan se ei tienny", "Lukisi enemmän", "Tekis jotain 'hyödyllistä'".
Jälkikäteen varsinkin ajatellen varsinkin kolmea ensimmäistä kohtaa en ymmärrä lainkaan... Miksi pitää oikein korostaa että "Mä tiedän, mut sä et". Onkohan tässä enemmän kyse siitä että halutaan lyödä lyötyä vai siitä että halutaan korostaa omaa "ylivertaisuutta"? Ehkä näille pätijöille pitäisi useammin kertoa että "se, että sä tiedät joitain asioita, ei tee susta yhtään sen parempaa tyyppiä mun silmissä"
Trivial Pursuit
70
1655
Vastaukset
- Very funny
.. että ensimmäisen kerran odotan Aurinko79 vastausta johonkin kysymykseen.
Odotanko turhaan...- Aurinko79-
Nyt vasta odotat ensimmäisen kerran mun vastausta? Mä oon loukkaantunut... ;)
- Very funny
Aurinko79- kirjoitti:
Nyt vasta odotat ensimmäisen kerran mun vastausta? Mä oon loukkaantunut... ;)
.. ellet vastaa sarvikuonokkaan kysymykseen. Luultavasti hänkin kaipaa vastaustasi.
- Aurinko79-
Very funny kirjoitti:
.. ellet vastaa sarvikuonokkaan kysymykseen. Luultavasti hänkin kaipaa vastaustasi.
Tuskin Sarvis mun vastauksia kaipaa sen enemmän kuin muidenkaan, mutta voishan sitä vastata. Ihan jotta sun ei tarvi olla pettynyt :)
- Serpico
Trivial. Monta vaaraa ompi eessä. Mielellään sitä pelaisi suhteellisen tasavahvassa seurassa, mutta sitähän on harvoin tarjolla. Joskus kiusaantuu muiden puolesta, joskus taas joutuu häpeämään itsensä punaiseksi. Kaikkia aukkoja yleissivistyksessään ei haluaisi esitellä, mutta eipä haluaisi myös tietää niitä muista. Paitsi että triviaaliahan sen pitäisi olla ;)
Peli tuppaa olemaan hauska alussa, mutta lopussa hyvin haukotuttava. Sinänsä mua ei haittaa tuo "heeelppo ajjai", ihmisellä on tarve olla taitava, tietävä ja tärkeä. Sehän on vain inhimillistä.- miuku@mauku
joku palstalaisista väitti, että myötähäpeän tunteesta pitäisi päästä eroon ikuisiksi ajoiksi. Oletko samaa mieltä?
- Serpico
miuku@mauku kirjoitti:
joku palstalaisista väitti, että myötähäpeän tunteesta pitäisi päästä eroon ikuisiksi ajoiksi. Oletko samaa mieltä?
Pitäiskö siitä päästä? Menisikö samalla myötäelämisen kyky, sitä kyllä tarvittais vielä. Mun on todella vaikea katsoa telkusta näitä nykytrendin mukaisia häpäisyohjelmia. Mutta niilläkin on yhteiskunnallinen tarkoitus. Tehdä ihmiset kyynisemmäksi, tunteettomaksi ja näin saada heidät sopeutumaan ihmistä alentavaan työelämään.
- Aurinko79-
Mun on nyt pakko vastata sulle kun lupasin tuolle erittäin hauskalle tyypille :)
Mä oisin pelipöydässä varmaan just sellanen sua ärsyttävä pelaaja, vaikka en mä muita niinkään ala neuvomaan. Mä tosin innostun peleistä yleensä ihan kympillä ja siinä innostuksen lomassa saatan jotain "mä tiiän, mä tiiän!!!"-juttuja päästää suustani. En oikein tiedä miks, kai siinä jonkinlainen kilpailuhenkisyys nostaa päätään enkä osaa pitää turpaani kiinni vaikka tuo ärsyttää itseänikin.
Mä oon huono häviäjä ja estääkseni häviön, mä yritän aina tosissani jokaisen pelin kohdalla etten häviäis. Tuo on tyhmää ja lapsellista, mutta siitä on vaikea päästä eroon edes tässä iässä... Mä oon kyllä noin yleensä ottaen hyvää peliseuraa siinä mielessä, että tykkään pelailla ja oon innoissani ja iloista seuraa, mutta tuo voitonhalu on joskus typerää vaikkei se ulospäin ehkä niin näykään.- sarvikuonokas
kiitos vastauksestasi.. Olin juuri hyppäämässä ikkunasta.. Mut onneks sä tulit ja pelastit :P
siis se on ok et sanoo tietävänsä, mut tarviiko sitä huutaa et "heelppo" .. Onhan se helppo jos tietää.
Itse jouduin kivitetyksi kun en tiennyt että israel nappas välimeren itärannan Jordanialta. sarvikuonokas kirjoitti:
kiitos vastauksestasi.. Olin juuri hyppäämässä ikkunasta.. Mut onneks sä tulit ja pelastit :P
siis se on ok et sanoo tietävänsä, mut tarviiko sitä huutaa et "heelppo" .. Onhan se helppo jos tietää.
Itse jouduin kivitetyksi kun en tiennyt että israel nappas välimeren itärannan Jordanialta.Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen
- Very funny
sarvikuonokas kirjoitti:
Itse jouduin kivitetyksi kun en tiennyt että israel nappas välimeren itärannan Jordanialta.Auringon vastaukseen. Kuvittelin hänellä olevan enemmän suojeleva asenne sua kohtaan, kun sä selvästikin kaipaat suojelevaa naista. :(
- sarvikuonokas
Very funny kirjoitti:
Auringon vastaukseen. Kuvittelin hänellä olevan enemmän suojeleva asenne sua kohtaan, kun sä selvästikin kaipaat suojelevaa naista. :(
kunhan se ei yleisillä paikoilla ala suojeleen..
Muuten "miehuuteni" kärsii. - sarvikuonokas
Frederico kirjoitti:
Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen
niin veikkasin egyptiä. Meni Niili-kinat yms sekaisin.
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Itse jouduin kivitetyksi kun en tiennyt että israel nappas välimeren itärannan Jordanialta.Nyt on päivän hyvä työ tehty, tuu pois vaan sieltä ikkunan äärestä ;)
Toisia ei sais pyrkiä lannistamaan tai mollaamaan pelin aikana, se on selvä ja nuo munkin kommentit kumpuaa vaan jostain lapsenmielisesta innostuksesta, tarkotuksena ei siis ole pahottaa kenenkään mieltä. Sellainen peli, jossa jollekin tulee paha mieli, ei ole kiva peli ja sellasen voittamisestakaan ei sais samaa fiilistä kuin jos on voittanut hyvin sujuneen ja reilun pelin. Tosin joskus porukka heittää huumorilla jotain juttuja, mutta voi siellä taustalla olla jotain itsensä pönkittämistä tai pätemisen tarvettakin.
En mäkään ois tuohon vastausta tiennyt eli et oo ainoa tietämätön :) - sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Nyt on päivän hyvä työ tehty, tuu pois vaan sieltä ikkunan äärestä ;)
Toisia ei sais pyrkiä lannistamaan tai mollaamaan pelin aikana, se on selvä ja nuo munkin kommentit kumpuaa vaan jostain lapsenmielisesta innostuksesta, tarkotuksena ei siis ole pahottaa kenenkään mieltä. Sellainen peli, jossa jollekin tulee paha mieli, ei ole kiva peli ja sellasen voittamisestakaan ei sais samaa fiilistä kuin jos on voittanut hyvin sujuneen ja reilun pelin. Tosin joskus porukka heittää huumorilla jotain juttuja, mutta voi siellä taustalla olla jotain itsensä pönkittämistä tai pätemisen tarvettakin.
En mäkään ois tuohon vastausta tiennyt eli et oo ainoa tietämätön :)Siis toihan nyt on ihan esikoulutietoa!!
- Very funny
sarvikuonokas kirjoitti:
kunhan se ei yleisillä paikoilla ala suojeleen..
Muuten "miehuuteni" kärsii... yleisellä paikalla ylisuojella, mutta kotona...
Sä olet niin ihanan herkkä. - sarvikuonokas
Very funny kirjoitti:
.. yleisellä paikalla ylisuojella, mutta kotona...
Sä olet niin ihanan herkkä...ihq ja superfantsu!
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Siis toihan nyt on ihan esikoulutietoa!!
Tuo on muuten kyllä ärsyttävää, toivottavasti oikeasti en tee huomaamattani tuollasta pelien aikana... Hmm, täytyypä kiinnittää huomiota ku seuraavan kerran pelaan :)
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Tuo on muuten kyllä ärsyttävää, toivottavasti oikeasti en tee huomaamattani tuollasta pelien aikana... Hmm, täytyypä kiinnittää huomiota ku seuraavan kerran pelaan :)
Tämän toteamuksen jälkeen aloitetaan sitten opetus ja ensi kierroksella saat helpottavia vihjeitä oli kysymys mikä hyvänsä
- Very funny
sarvikuonokas kirjoitti:
..ihq ja superfantsu!
että niin monet suomalaiset tytöt ovat koviksia nykyään. Mies kaipaa enemmän hellyyttä.
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Tämän toteamuksen jälkeen aloitetaan sitten opetus ja ensi kierroksella saat helpottavia vihjeitä oli kysymys mikä hyvänsä
Eikö jokainen meistä ole tietämätön jonkin aihepiirin suhteen? Tyhmää alkaa neuvoa toisia "pakolla" kun itsekään ei voi millään tietää kaikesta kaikkea.
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Eikö jokainen meistä ole tietämätön jonkin aihepiirin suhteen? Tyhmää alkaa neuvoa toisia "pakolla" kun itsekään ei voi millään tietää kaikesta kaikkea.
Että "Mutta eikö ole hienoa että en tiedä. Jos tietäisin, niin sun olos ei olis lähellekään noin hyvä"
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Että "Mutta eikö ole hienoa että en tiedä. Jos tietäisin, niin sun olos ei olis lähellekään noin hyvä"
pistävän hiukan miettimään omaa käytöstään.
- sarvikuonokas
Very funny kirjoitti:
että niin monet suomalaiset tytöt ovat koviksia nykyään. Mies kaipaa enemmän hellyyttä.
me malenistit vaadimme tasa-arvoa tässä asiassa.
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
pistävän hiukan miettimään omaa käytöstään.
sitten tulee vaivaantunut hiljaisuus ja suuren urheilijuhlan tuntu katoaa tyystin..
Siks jätän sanomatta :) - Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
sitten tulee vaivaantunut hiljaisuus ja suuren urheilijuhlan tuntu katoaa tyystin..
Siks jätän sanomatta :)Noinhan siinä varmaan käy, mutta jollei koskaan sano mitään asiasta niin se jatkuu tuollasena aina eikä muutosta tule.
Mutta kyllä mullakin varmaan olis tosi korkea kynnys sanoa tuossa tilanteessa, vaatis ainakin hyvin suuren ärsytyksen... - Very funny
sarvikuonokas kirjoitti:
me malenistit vaadimme tasa-arvoa tässä asiassa.
.. tämän omistan sinulle.
http://www.youtube.com/watch?v=fxDMHOhfGUY sarvikuonokas kirjoitti:
niin veikkasin egyptiä. Meni Niili-kinat yms sekaisin.
aika lähelle... Mie pelkäsin että vetäset irakin tai kuwaitin siihen... Mut se väkiki on ihan hyvä valinta.... Ja mikä tärkeintä, mehän emme lue historiaa vaan teemme sitä.
- mielestäni:
Sekä tarve toimia näin: "korostaa että "Mä tiedän, mut sä et""
että tarve toimia näin: "kertoa että "se, että sä tiedät joitain asioita, ei tee susta yhtään sen parempaa tyyppiä mun silmissä"" ovat vain saman tarpeen eri ilmenemismuotoja. Huonosta itsetunnosta johtuvaa itsensäkorostamisen tarvetta.- sarvikuonokas
Eli me ollaan kaikki pahiksia..
Tältä pyhikseltä katkes just toinen siipi - kukin vain
sarvikuonokas kirjoitti:
Eli me ollaan kaikki pahiksia..
Tältä pyhikseltä katkes just toinen siipipohjimmiltaan onneton.
- sarvikuonokas
kukin vain kirjoitti:
pohjimmiltaan onneton.
Uskotko että joidenkin ihmisten perusominaisuus vain on mulkkumaisuus ilman sen suurempaa syytä
- tota noin...
sarvikuonokas kirjoitti:
Uskotko että joidenkin ihmisten perusominaisuus vain on mulkkumaisuus ilman sen suurempaa syytä
taipumus siihen tietenkin toisilla on suurempi kuin toisilla. Kielteiset elämänkokemukset sitten vahvistavat tuota taipumusta, myönteiset lieventävät.
pistäkääpä sopivassa suhteessa alkoholia, jännittyny ilmapiiri ja rentouttakaa se aliaksella jossa pariskunnat on tiimejä... :D Tää on taas sitä älä yritä tätä kotona....
- sarvikuonokas
Siinä tapa millä pilata hyvin alkanut ilta..
Jossain vaiheessa toinen lipsauttaa joko sanat "no ei ihmekkään" .. "ethkän sä muutenkaan" sarvikuonokas kirjoitti:
Jossain vaiheessa toinen lipsauttaa joko sanat "no ei ihmekkään" .. "ethkän sä muutenkaan""no pitäshän siun" "Etkä sie tiiä tätäkään" O'doh
- sarvikuonokas
Frederico kirjoitti:
"no pitäshän siun" "Etkä sie tiiä tätäkään" O'doh
että voi syyttää myös selittäjää / kysyjää
- rapiskarpalo
enempi ärsyttää se kun saa pariksi täysin tuntemattoman tai melkein tuntemattoman miespuolisen hyypiön jolla on hirmu into voittaa vaimo/tyttöystävä parinsa kanssa.
Peli päättyy lopulta siihen kun sen hyypiön kanssa tulee kännimatsi "widdu ite siinä epäselvästi selität..." "kuinka tommosestaki kukaa voi mitää tajuu.." "ite oot ääliö.." :DD - Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Jossain vaiheessa toinen lipsauttaa joko sanat "no ei ihmekkään" .. "ethkän sä muutenkaan"Mä en oo vielä saanu mitään draamaa aikaseks poikaystävien kanssa seurapeleissä. Eihän se nyt oikeasti niin vakavaa ole... Vaikka mä oon mielestäni huono häviäjä niin kyllä se yleinen viihtyminen menee edelle ja nielen tappion itsekseni enkä syytä siitä toista osapuolta. Sillä nimenomaan saa pilattua mukavan illan kun aletaan syyttelemään toisiaan.
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Mä en oo vielä saanu mitään draamaa aikaseks poikaystävien kanssa seurapeleissä. Eihän se nyt oikeasti niin vakavaa ole... Vaikka mä oon mielestäni huono häviäjä niin kyllä se yleinen viihtyminen menee edelle ja nielen tappion itsekseni enkä syytä siitä toista osapuolta. Sillä nimenomaan saa pilattua mukavan illan kun aletaan syyttelemään toisiaan.
Mut sit kotona Aurinko mesoo pellit auki :)
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Mut sit kotona Aurinko mesoo pellit auki :)
En mä enää tässä iässä jaksa mesota turhista :)
Kotona keksin jotain parempaa tekemistä ku mesoamista... - sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
En mä enää tässä iässä jaksa mesota turhista :)
Kotona keksin jotain parempaa tekemistä ku mesoamista...mykkäkoulua ja ajoittaista piikittelyä?
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
mykkäkoulua ja ajoittaista piikittelyä?
Mä aattelin jotain hieman lempeämpää toimintaa :) Kuten vaikka hierontaa...
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Mä aattelin jotain hieman lempeämpää toimintaa :) Kuten vaikka hierontaa...
Enhän mä ymmärrä lempeää toimintaa ilman ;) - hymiötä
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Enhän mä ymmärrä lempeää toimintaa ilman ;) - hymiötä
Kaikki teille miehille pitää vääntää rautalangasta ;)
Mä ajattelin todellakin siis hyvin lempeää toimintaa :) :) :) - hemmetti,
Aurinko79- kirjoitti:
Kaikki teille miehille pitää vääntää rautalangasta ;)
Mä ajattelin todellakin siis hyvin lempeää toimintaa :) :) :)yritä tässä nyt syödä sämpylää, kun yhdet kaataa sen päälle litratolkulla siirappia. Hitto taas teidän kanssa.
- sarvikuonokas
hemmetti, kirjoitti:
yritä tässä nyt syödä sämpylää, kun yhdet kaataa sen päälle litratolkulla siirappia. Hitto taas teidän kanssa.
Yritin ehdottaa huutamista ja riitelyä niin tää rupee puhumaan jos jonkinnäkösistä hieronnoista :P
- nyt vaan
sarvikuonokas kirjoitti:
Yritin ehdottaa huutamista ja riitelyä niin tää rupee puhumaan jos jonkinnäkösistä hieronnoista :P
ottanut syyn omille niskoillesi, niin Aurinko olisi rientänyt luoksesi mekko korvissa hulmuten.
- Aurinko79-
nyt vaan kirjoitti:
ottanut syyn omille niskoillesi, niin Aurinko olisi rientänyt luoksesi mekko korvissa hulmuten.
Mä en suostu ottamaan syitä tästä itselleni. Siirappi leivän päällä on sitäpaitsi ihan hyvää oikein annosteltuna :)
- sarvikuonokas
nyt vaan kirjoitti:
Se menis jo vähän överiks ja uskottavuus kärsisi.
miten hyvin on meihin juurtunut kilpailuyhteiskunnan oppimäärä ja miten olemme sen sisäistäneet.
- rapiskarpalo
on pelaa sitä lasten versioo, lasten kanssa ja olla vielä tietämättä jotain. ;D
Mä kuulun tuohon kakkos ryhmään ja sitten kun käsketään pitää turpa tukossa, niin pompin puol metrii ilmaa ja sanon "HIII.." kun pidättelen intoani ja sitten siinä monesti käy vielä niin et mun on pakko kertoa oikea vastaus, kun toinen ei tiedä. No kaikkihan tietää aina et mä en kauheen pätäkkä pätijää ole vaan yli kierroksilla käyjä yli tarmokas pelaaja, joka ei enää muutamaa vuoteen ole hävittyään viskonut pelitarvikkeita pitkin seiniä.
Eli ei siinä mistään muusta ole kyse, kun toiset osaa uppoutua vähän liikaakin noihin pelaamisiin ja toiset tahtois pätee nii ne luulee sit muidenkin haluavan päteä, kun ne ei itse tiedä jotakin vastausta ja kun ne kuvittelee toisista semmoista, niin niitä vituttaa liikaa se ettei ne jotain tiedä ja joku muu tietää sen. :DD- sarvikuonokas
Onko oikeasti niin vaikeaa tietää ja olla kertomatta sitä muille.
- rapiskarpalo
sarvikuonokas kirjoitti:
Onko oikeasti niin vaikeaa tietää ja olla kertomatta sitä muille.
ainakin ottais päähän jos joku tietää eikä kertois. ;DD
- sarvikuonokas
rapiskarpalo kirjoitti:
ainakin ottais päähän jos joku tietää eikä kertois. ;DD
se että joku ei sano tietävänsä vai se että joku huutaa et "toi nyt oli tosi helppo..miten et voinu tietää?"
- rapiskarpalo
sarvikuonokas kirjoitti:
se että joku ei sano tietävänsä vai se että joku huutaa et "toi nyt oli tosi helppo..miten et voinu tietää?"
"toi nyt oli tosi helppo..miten et voinu tietää?"
Kertois sit mielummin oikean vastauksen, kuin et sanoo noin. Meinaa helppohan se on siinä sanoa, kun ei tarvii oikeata vastausta kertoa.
Siitä syystä mä aina kerron sen oikea vastauksen, ettei kukaan vaa luule mun esittävän tietäväistä. Ensimmäiset kierrokset menee ihan hyvin, mutta sit alkaa aina se "HIII.." vaihe ja oikeiden vastauksien huutelu. :DD
- Tristar
Henkilökohtaisesti yritän olla hihkumatta turhia ja häiritsemättä muiden peliä, mutta kieltämättä hyvä olo tulee kun tietää oikean vastauksen. Ei siksi että joku muu ei tietäisi, on vain mukavaa onnistua. On mukavaa tuntea itsensä fiksuksi, tietää että on hyvä jossain, olkoon sitten niin pieni asia kuin nippelitieto.
Ja minun mielestäni, tässä maailmassa onnistumisen tunteita meillä ei kenelläkään ole tilaisuutta kokea liikaa.
***- sarvikuonokas
ja pitääkin jos kysymys on sulle esitetty. Mutta mitä sitä muille esitettyihin kysymyksiin vastaamaan. Hölmöä kokea "onnistumisen tunne" toisen tietämättömyyden kustannuksella.
- Tristar
sarvikuonokas kirjoitti:
ja pitääkin jos kysymys on sulle esitetty. Mutta mitä sitä muille esitettyihin kysymyksiin vastaamaan. Hölmöä kokea "onnistumisen tunne" toisen tietämättömyyden kustannuksella.
Tiedän vastauksen toiselle esitettyyn kysymykseen, ja tunnen siitä riemua, ja se jolle kysymys esitettiin, ei tiedä vastausta. Onko riemuni siis "toisen tietämättömyyden kustannuksella"? Ei, vaan omasta tiedostani tunnen tyytyväisyyttä, siihen ei vaikuta se tietääkö joku toinen vastauksen myös, vai ei.
Mutta enempiä jaarittelematta tiedän tyypin. Ihmisen joka ilkkuu tiedollaan ja pilkkaa sitä joka ei tiennyt. Itseltäni on mennyt myös monta peliä susille ja pahalle mielelle moisten idioottien kanssa.
- ex-Wastaaja
..aina parhaimmistoa välttelemään puisevia Trivial Pursuit-iltoja opiskelijapiireissä.;D Hyviä ja (parempia) bileitä oli paljon muuten.
Toi sun esimerkki on kyllä ihan verrannollinen johonkin karaoke-iltailuun: "Kyl mä hei tän kohta osaan, nyt just ei vaan ääni auennu oikein..."
Jälkiviisaushan on parasta viisautta.:D
"Miksi pitää oikein korostaa että "Mä tiedän, mut sä et". Onkohan tässä enemmän kyse siitä että..."
Itsetunnon paikkailua. Hyvin inhimillistä toimintaa.;D Trivial Pursuit oli sellanen perinne tapaninpäivänä papan luona, olosuhteiden pakosta se on viime vuosina jääny joten mun harmiks en ole päässy osallistumaan :P (kauhee sukuriitahan siitä aina meinas tullakkin)
Kavereiden kesken ollaan satunnaisesti sitä pelattu eikä siinä porukassa onneks ole tuollasta pätemisen tarvetta lainkaan. Kai niillä on itsesuojeluvaistoa.
"Miksi pitää oikein korostaa että "Mä tiedän, mut sä et". Onkohan tässä enemmän kyse siitä että halutaan lyödä lyötyä vai siitä että halutaan korostaa omaa "ylivertaisuutta"?"
Vähän sama kuin se kun täälläkin on joillain tarvetta korostaa omaa älyään verrattuna muiden mitättömyyteen. Mitä liene he siitä irti saavat,ei ainakaan muiden ihailua..
"Ehkä näille pätijöille pitäisi useammin kertoa että "se, että sä tiedät joitain asioita, ei tee susta yhtään sen parempaa tyyppiä mun silmissä""
Jees.Näin pitäis sanoa. :)- A k
Heikkoitsetuntoinen ei kestä lukea älyllistä kirjoitusta.
Huom! Tämä ei ole kilpailu. A k kirjoitti:
Heikkoitsetuntoinen ei kestä lukea älyllistä kirjoitusta.
Huom! Tämä ei ole kilpailu.Se älähtää kehen kalikka kalahtaa.. ;)
Mielelläni luen älyllistä kirjoitusta, se on kuitenkin täysin eri asia kuin kuin oman "älykkyyden" hehkuttaminen ja muiden mollaaminen.
"Huom! Tämä ei ole kilpailu."
Tätähän mä just tarkotinkin niin.- A k
NtiBebs kirjoitti:
Se älähtää kehen kalikka kalahtaa.. ;)
Mielelläni luen älyllistä kirjoitusta, se on kuitenkin täysin eri asia kuin kuin oman "älykkyyden" hehkuttaminen ja muiden mollaaminen.
"Huom! Tämä ei ole kilpailu."
Tätähän mä just tarkotinkin niin.olevasi oikeassa? Sinun kaverisikin ovat oikeassa?
Mutta keitä ovat nuo pahikset? A k kirjoitti:
olevasi oikeassa? Sinun kaverisikin ovat oikeassa?
Mutta keitä ovat nuo pahikset?Enpä ymmärrä mitä sä siellä kyselet joten sanotaan "joojoo", se kuulemma käy vastaukseksi mihin tahansa kysymykseen.
- A k
NtiBebs kirjoitti:
Enpä ymmärrä mitä sä siellä kyselet joten sanotaan "joojoo", se kuulemma käy vastaukseksi mihin tahansa kysymykseen.
keitä nuo palstan pahikset ovat? Käytit puolet vastauksestasi johonkin muuhun kuin ap. kysymykseen.
>>Vähän sama kuin se kun täälläkin on joillain tarvetta korostaa omaa älyään verrattuna muiden mitättömyyteen. Mitä liene he siitä irti saavat,ei ainakaan muiden ihailua..
"Ehkä näille pätijöille pitäisi useammin kertoa että "se, että sä tiedät joitain asioita, ei tee susta yhtään sen parempaa tyyppiä mun silmissä""
Jees.Näin pitäis sanoa. :) A k kirjoitti:
keitä nuo palstan pahikset ovat? Käytit puolet vastauksestasi johonkin muuhun kuin ap. kysymykseen.
>>Vähän sama kuin se kun täälläkin on joillain tarvetta korostaa omaa älyään verrattuna muiden mitättömyyteen. Mitä liene he siitä irti saavat,ei ainakaan muiden ihailua..
Jees.Näin pitäis sanoa. :)kyse ei kait ollut siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä missäkin asiassa. Toisekseen täällä ei mun tietääkseni käy mun kavereita,ainakaan he ei ole asiasta maininneet ja kolmannekseen en ala tässä ketään nimeämään kunhan totesin huomanneeni saman ilmiön myös palstalla.
- kilpailuahan...
Tuo on ja pieni kiusoittelu lomassa kuuluu ainakin meillä asiaan. Toki jos moisia lausuu otsa kurtussa niin ottaa pelin hiukka liian vakavasti.
- sirpamaikkarilta
Trivial Pursuit on paaaaaaljon kivempi. Ja siitä se lasten versio. Aikuisten kysymykset on aivan liian vaikeita.
- Asiasta.huvittunut
Koska kyseessä on kilpailu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670