POTKUT TULI, MUTTA....

potkittu

POTKUT TULI
Ilmoitin esimiehelleni pe 07.03, klo 06:30, että en pysty tulee tänään töihiin (minulla oli henkilökohtainen syy, jonka syynkin kerroin hänelle)
samalla sanoin etten myöskään 08-09.03 viikonloppuna voi tulla töihiin.
Myöhemmin päivällä kuitenkin laitoin klo 15:45 viestin esimiehelleni, että tulen viikonloppuna töihiin, hän vastoi klo 19:20, että on hankkinnut sijaisen, palataan ensiviikolla asiaan.
Minulla oli kyseiseen paikkaan vakituinen osa-aikainen työsopimus, joka alkoi 25.02.08, koeaikaa ei ole. Eli työaika on pääasiassa viikonloput ja viikolla tarvittaessa sijaistukset.
Tiistaina laitoin esimiehelleni sähköpostitse työvuorot, jotka olen käytettävissä huhtikuun, loppuun saakka. Takaisin tuli viesti yhteistyömme ei voi jatkua luottamuspulan vuoksi, koska en ole saapunnut sovittuihin työvuoroihin. (En saapunnut perjantaina 07.03, mutta ilmoitin esimiehelleni 1,5 tuntia ennen vuoron alkua asiasta)
Ja en vastaa hänen mukaan puhelimeen ja tekstiviesteihin.
Puhelimeen en pysty aina vastaa päivällä sen hän tietää, mutta tekstiviestein olen vastannut aina heti kun olen ehtinnyt.
Mielestäni minun käytös ei ole sellainen että se oikeuttaa työnantajaa purkaamaan vakituisen työsopimuksen heti.
Miten minun tulisi toimia? En haluaisi lähtee oikeusteitse taistelee, mutta onko muita keinoja sillä minun on myös palkat saamatta, palkkapäivä oli 20.03.

2

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On aihetta

Jos itse olisin työnantaja, niin en minäkään katselisi sellaista työntekijää, joka pari tuntia ennen sovittua työvuoroa ilmoittelee, ettei nyt huvita tulla töihin.
      Jos sinulla on työsopimus, niin kai siinä on mainittu myös sinun velvollisuutesi. Eli et voi noin vaan ilmoitella, koska suvaitset saapua työpaikalle.
      Oikeuteen ei kannata lähteä, koska noilla tiedoilla häviät varmasti.
      Palkkasaataviin en ota kantaa.

• saisi kyllä...

Mun mielestä työstä saa olla pois jos sen ilmoittaa (muistaakseni eräässä paikassa oli ainakin kyseinen tuntimäärä) kaksi tuntia ennen vuoron alkua, ettei pääse.

Ja sitten huomioin aloittajan viestissä, että miten aletaan heti sitten puhumaan ettei työntekijä vastaa puheluihin/viesteihin vaikka pomo ainakin tietää ettei puheluihin välttämättä vastaa mutta viesteihin sitten onkin vastattu. Niin inhottavaa valehtelua pomon puolelta.

Ja jos on syy olla pois töistä, niin sitten on. Itsekin olen ollut henk.kohtaisten syiden takia poissa töistä (ja niitä syitähän voi olla vaikka mitkä - naisilla ainakin esim. abortti on henk.kohtainen syy) muutaman päivänkin ajan eikä koskaan ollut ongelmia pomon kanssa siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe