Onko Jooga Turvallista???

Newjoogamies

Olen harrastanut joogaa pienen hetken ja olen nyt alkanut epäröimään että onko jooga turvallista.
Olen kuullut että kun on päässyt uudelle tasolle niin on saanut henki oppaan ja demonihenki on siirtynyt siinä vaiheessa ihmiseen sisään. Onko tämä mahdollista????

Löysin tälläisen videon netistä (google video)
Tämäkin pisti vähän miettimään.

Yliluonnollista - Jooga Guru:

Mike Shreve oli joogaguru, jolla oli yli 400 oppilaan ashram, kunnes hän tajusi että se on täysin väärin ja joutui
kertomaan kaikille oppilailleen että se on huijausta ja väärin ja hän on johtanut heitä täysin harhaan.
http://video.google.com/videoplay?docid=81825708665119263

Saman videon löysin Hellisreal sivustolta:
www.hellisreal.net/varasto/Yliluonnollista 4.wmv

terv. Newjoogamies

45

7889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota no

      eiköhän se ole nyt parempi uskoa että kannattaa jättää se jooga

    • Höh?

      Vielä vuonna 2008 joku jaksaa uskoa kaikenmaailman henkiin ja demooneihin? Uskotko myös saunatonttuihin, helikeijuihin ja kummituksiin?

      Jos pysyt vain siinä voimistelujoogassa niin ei sinuun mikään muu henki mene kuin pierun henki, koska kuulema jotkut asennot aiheuttavat ilman purkautumista peräaukosta... Lisäksi päälläseisonta ei ehkä ole järin turvallinen asento. Joku guru oli suositellut Leijona-asentoa sen sijasta (mennään kontilleen ja työnnetään kieli suusta ulos).

      • JKRSpk

        Helluntalaiset kertoilee näitä juttuja. Jännä että muualta tällaista ei kuule.

        Itse olen sitä mieltä että jooga ja henkiset harjoitukset voivat vahvistaa energioita niin ettei pahat örkit ja tarrat pääse vaikuttamaan. Ja tarrahenget kyllä tarttuvat mukaan muualtakin kuin joogasta. Kannattaa miettiä suojautumista joogasipa tai ei. Monet meistä kantaa mukanaan ties mitä. Jotkut energiahoitajat putsaa noita örkkejä aurasta.

        Tosin jotkut ihmiset ovat niin herkkiä, että meinaavat henkisistä harjoituksista mennä hieman lisää "sekaisin". Heille ja alkoholisteille helluntalaisuus on varmasti hyväksi.

        Itse olen sitä mieltä, että ne jotka tuomitsee toisia, esimerkiksi uskontonsa perusteella, niin niillä sitä vasta pahat henget ja paholaiset olkapäällä istuskeleekin.

        Pyyteetön rakkaus olisi varmasti paras suojauskeino ja paras harjoitus kaikkeen.

        Minä muuten uskon keijuihin ja saunatonttuihin! Ja kummituksiinkin on törmätty ja henkiin...jo kauan ennen joogaharrastusta.


    • asana

      Osaavan ohjaajan opastuksella jooga on täysin turvallista. En katsonut tuota linkkiäsi vielä. Omat kokemukseni joogasta ovat ihan toisenlaisia. Jooga avaa kyllä kanavia, mutta turvallisesti. Itsellänikin on kokemuksia tästä avautumisesta, mutta ei niihin demonit liity. Jos pelkää tulevansa demonien hallitsemaksi, on parempi välttää alkoholia ja muita päihteitä, jotka mahdollistavat se, että joku muu tulee päättää puolestasi.
      Itselläni vaikutus on enemmänkin sitä, että paremmin tiedostan olotilani ja osaan kuunnella tarpeitani. Niin henkisiä kuin fyysisiä. Joogaamalla pääset lähemmäksi sitä mitä todella olet ja hyvyys sinussa vahvistuu. Saat paremmin yhteyden itseesi ja jumalalliseenkin.
      Fyysisestä puolesta sen verran, että kaikki jooga-asanat voi tehdä oikein tai väärin. Mikä tahansa liikkeistä voi olla vaarallinen, jos sitä yrittää liian varhaisessa vaiheessa , jolloin keho ei vielä ole siihen valmis. Kehoa ei pidä pakottaa mihinkään. Hosuen ja kiirehtien rikkoo vain polvensa ja selkänsä. Hyvä ohjaaja osaa opastaa myös kuuntelemaan omia tuntemuksiaan liikkeitä tehdessä. Jooga on tie jota tulee kulkea kärsivällisesti.

      • asana

        ja onhan tuo yhden ihmisen kokemus. Hänen tiensä sitten, mutta ihmettelen sitä, miksi Jeesuksen tunnustaakseen pitää luopua kaikesta muusta? Luulenpa tuon Shreven vain kaipaavan noita huimia tuntemuksia. Sai mitä haki :) Tuntematta tyypin todellista joogataustaa, tarkoitan sitä mikä hänellä on tarkoituksenaan ollut, voisin epäillä hänen tarkoitusperiään guruna. Ehkä hän ei tällä uudella tiellään pääse vahingoittamaan niin montaa ihmistä, kuin mitä entisellä ehkä olisi? Pelkkiä arvailuja...


    • jookaa

      harrastaneet ja uskoontulleeet ovat sitä mieltä että siinä todellakin ollaan henkimaailman kanssa tekemisissä. Onhan sitä muitakin samantyylisiä "jumppalajeja", pilateksessa ja method putkistossa tehdään venyttelyjä ilman henkimaailmaa.(?) Jotain oman kropan palvontaa niihinkin voi liittyä... se on kai itsestä kiinni??? Aika kaupallistettua touhuahan se on...

    • OldLady

      Olen harrastellut vuosikausia ja pysynyt edelleen valitettavan tiukasti lattian tasolla. Ei ole näkynyt tonttuja, enkeleitä eikä maahisia. Sääli, voisivat tuoda jotain piristystä tylsähköön elämääni.
      En jaksanut tuota videotakaan katsoa kokonaan, joten ei keskittymiskykykään ole aivan huippuluokkaa. Ei joogatessa pitäisi kyllä mitään varsinaisesti tavoitella ja joogi ei usko yliluonnolliseen. On vain olevaisen hienompia ja karkeampia ilmenemismuotoja.
      Liikuntana oivallista on astangajooga ja rentoutumiseen ja venyttelyyn sopii hathajooga. Meditointia ei ole harjoitettu niissä joogaryhmissä joissa olen käynyt. Muuten kiinnostaa kyllä,myöskin buddhalainen.

    • Joogaaja

      Ei kuulemani mukaan..on hyvin mahdollista tulla riivatuksi, jos harrastaa joogaa...samoin on äiti ammanin kaltaisissa tapauksissa...

    • jaina

      Joogit tunnetusti kulkevat ovelta ovelle käännyttämässä viattomia sieluja sekä hoilaavat homovastaisia tuomioita eduskuntatalon edustalla.

    • OldJöögi

      Mielenterveysongelmainen voi todellakin seota joogasta, niinkuin maitopurkin hakemisesta kaupasta. Sellaista on se elämä.

      Kuka oikeesti uskoon johonkin demoneihin, peikkoihin, enkeleihin ja keijukaisiin. Ainoa keiju mitä minä olen nähnyt on tonnikeiju :)

      Ei kyllä pistä minun päätäni sekaisin kun näen jonkun googletetun videon.

    • >> Olen kuullut että kun on päässyt uudelle tasolle niin on saanut henki oppaan ja demonihenki on siirtynyt siinä vaiheessa ihmiseen sisään. Onko tämä mahdollista????

      • Jovain1

        Viitteitä niihin, demooneihin on tosiaankin havaittavissa. Mistä muuten johtuisi joidenkin harrastajien äkillinen persoonallisuuden muuttuminen. Ihan tavallisista fiksuista miehistä on tullut sairaan itsekkäitä. Voihan sitä tietenkin yrittää selittää itsetunnon kohoamisena, muuta jos ihmisellä on hyvä itsetunto niin, hän antaa arvoa myös toisille, eikä esim. häpeä vanhempiaan ja vieläpä ilman järkeviä perusteita.


      • asiaan
        Jovain1 kirjoitti:

        Viitteitä niihin, demooneihin on tosiaankin havaittavissa. Mistä muuten johtuisi joidenkin harrastajien äkillinen persoonallisuuden muuttuminen. Ihan tavallisista fiksuista miehistä on tullut sairaan itsekkäitä. Voihan sitä tietenkin yrittää selittää itsetunnon kohoamisena, muuta jos ihmisellä on hyvä itsetunto niin, hän antaa arvoa myös toisille, eikä esim. häpeä vanhempiaan ja vieläpä ilman järkeviä perusteita.

        Joogassa keskeistä lienee juuri itsekeskeisyys, joka puolestaan on epäjumalanpalveluksen pahin muoto. Saman itsekeskeisyyden/tarpeen itsehallintaan olen myös huomannut niissä jotka ovat aloittaneet joogan. Porukka on myös muuttunut jotenkin omituiseksi ja puheissa käy esiin mielenkiinto moniin okkultisiin asioihin, on kyseessä sitten harry potter, meditaatio tai vaihtoehtoiset hoitomenetelmät (akupunktio jne.)


      • Jovain1 kirjoitti:

        Viitteitä niihin, demooneihin on tosiaankin havaittavissa. Mistä muuten johtuisi joidenkin harrastajien äkillinen persoonallisuuden muuttuminen. Ihan tavallisista fiksuista miehistä on tullut sairaan itsekkäitä. Voihan sitä tietenkin yrittää selittää itsetunnon kohoamisena, muuta jos ihmisellä on hyvä itsetunto niin, hän antaa arvoa myös toisille, eikä esim. häpeä vanhempiaan ja vieläpä ilman järkeviä perusteita.

        Olen itse harrastanut sekä Hatha- että Astangajoogaa. En tiedä yhtään tapausta, jossa joogaharrastajan persoonallisuus olisi yhtäkkiä äkisti muuttunut. Kuinkahan hyvin tunnet joogaa tai joogan harrastajia?

        Jos yksi poika muuttuu äkisti samaan aikaan kun on alkanut harrastamaan joogaa, niin etsisin kyllä muita syitä muutokseen. Omat kokemukseni ovat, että jooga pikemminkin tasapainottaa ihmistä. Sanana jooga tarkoittaa kehon ja mielen yhteyttä, tasapainoa ja kokonaisuutta.

        >> fiksuista miehistä on tullut sairaan itsekkäitä.

        Tuota kyllä valitettavasti jonkinverran tapaa. Jotkin harrastajat ovat ymmärtäneet joogan väärin. Kyse on hieman samasta asiasta kuin muussakin urheilussa. Kun ihminen kehittyy, niin hän ylpistyy. Ajatellaanpa ihmistä, jolla on ollut vaikeuksia taipua sitomaan kengännauhojaan. Parin vuoden harjoittelun jälkeen hän heittää jalkansa niskan taakse. Onhan se mahtavaa kehitystä, mitä ahkeralla harjoittelulla saa aikaan. Ei ihme että on ylpistynyt. Samaa voi olla havaittavissa esimerkiksi kehonrakentajissa tai painonnostajissa.

        Jooga ei kuitenkaan ole suorittamista, jooga on olemisen harjoittelua. Tämä pitäisi ymmärtää kaikkien joogaajien. Valitettavasti edes kaikki ohjaajat eivät tätä ymmärrä...

        Joogaa on myös hyvin monenlaista. Esimerkiksi sahaja-jooga on omasta mielestäni uskonnon harjoittamista, jota ei voi edes verrata länsimaiseen hengitysjumppaan jota kutsutaan hathajoogaksi.

        Mitä joogan vaikutuksiin tulee, niin itse olen huomannut että mitä enemmän harjoittelen, niin sitä iloisempi ja ystävällisempi olen myös lähimmäisilleni. Kun on jäänyt treenejä väliin, niin ai että olen känkkäränkkä ja pahalla tuulella.


      • Jovain1
        admata kirjoitti:

        Olen itse harrastanut sekä Hatha- että Astangajoogaa. En tiedä yhtään tapausta, jossa joogaharrastajan persoonallisuus olisi yhtäkkiä äkisti muuttunut. Kuinkahan hyvin tunnet joogaa tai joogan harrastajia?

        Jos yksi poika muuttuu äkisti samaan aikaan kun on alkanut harrastamaan joogaa, niin etsisin kyllä muita syitä muutokseen. Omat kokemukseni ovat, että jooga pikemminkin tasapainottaa ihmistä. Sanana jooga tarkoittaa kehon ja mielen yhteyttä, tasapainoa ja kokonaisuutta.

        >> fiksuista miehistä on tullut sairaan itsekkäitä.

        Tuota kyllä valitettavasti jonkinverran tapaa. Jotkin harrastajat ovat ymmärtäneet joogan väärin. Kyse on hieman samasta asiasta kuin muussakin urheilussa. Kun ihminen kehittyy, niin hän ylpistyy. Ajatellaanpa ihmistä, jolla on ollut vaikeuksia taipua sitomaan kengännauhojaan. Parin vuoden harjoittelun jälkeen hän heittää jalkansa niskan taakse. Onhan se mahtavaa kehitystä, mitä ahkeralla harjoittelulla saa aikaan. Ei ihme että on ylpistynyt. Samaa voi olla havaittavissa esimerkiksi kehonrakentajissa tai painonnostajissa.

        Jooga ei kuitenkaan ole suorittamista, jooga on olemisen harjoittelua. Tämä pitäisi ymmärtää kaikkien joogaajien. Valitettavasti edes kaikki ohjaajat eivät tätä ymmärrä...

        Joogaa on myös hyvin monenlaista. Esimerkiksi sahaja-jooga on omasta mielestäni uskonnon harjoittamista, jota ei voi edes verrata länsimaiseen hengitysjumppaan jota kutsutaan hathajoogaksi.

        Mitä joogan vaikutuksiin tulee, niin itse olen huomannut että mitä enemmän harjoittelen, niin sitä iloisempi ja ystävällisempi olen myös lähimmäisilleni. Kun on jäänyt treenejä väliin, niin ai että olen känkkäränkkä ja pahalla tuulella.

        Jos harjoitus jää välliin on känkäränkkä, onko ne jonkinlaisia vierotus oireita?
        Pitää myöntää, en tunne joogaa kovin hyvin, mutta harrastajan josta esim, kerroin tunnen kohtalaisen hyvin, on oma poika, harrastanut joogaa noin 10 vuotta. Muitakin vastaavan laisia tapauksia tiedän.


      • Jovain1 kirjoitti:

        Jos harjoitus jää välliin on känkäränkkä, onko ne jonkinlaisia vierotus oireita?
        Pitää myöntää, en tunne joogaa kovin hyvin, mutta harrastajan josta esim, kerroin tunnen kohtalaisen hyvin, on oma poika, harrastanut joogaa noin 10 vuotta. Muitakin vastaavan laisia tapauksia tiedän.

        >>    Jos harjoitus jää välliin on känkäränkkä, onko ne jonkinlaisia vierotus oireita?


      • Jovain1
        admata kirjoitti:

        >>    Jos harjoitus jää välliin on känkäränkkä, onko ne jonkinlaisia vierotus oireita?

        Palauttaako sittenkään? On minullakin ollut harhakuva, että jooga auttaa saavuttamaan mielentasapainon, nyt olen "valaistunut", että ei sittenkään. Kaikki mikä estää ihmisten normaalin kanssakäymisen on pahasta, näin ollen myös jooga. Normaali ihminen on on sosiaalinen yksilö, jonka elämisen ehtona on maailmansivu ollut, että hän tulee toimeen kaikkien lajitoverien kanssa. Mietiskely on silloin tällöin paikallaan, mutta ei mikään ohjailtu mietiskely, kuten jooga. Mietiskelyn pohjana tulee olla elämän realiteetit eikä mitkään hindulaiset uskonnolliset rituaalit. Ihmisyys tulee olla kaiken perustana. Liikunta on tietenkin myös tärkeä, koska se antaa voimaa sinulle pyrkimyksissäsi ihmisyyteen.


      • timii_66
        Jovain1 kirjoitti:

        Viitteitä niihin, demooneihin on tosiaankin havaittavissa. Mistä muuten johtuisi joidenkin harrastajien äkillinen persoonallisuuden muuttuminen. Ihan tavallisista fiksuista miehistä on tullut sairaan itsekkäitä. Voihan sitä tietenkin yrittää selittää itsetunnon kohoamisena, muuta jos ihmisellä on hyvä itsetunto niin, hän antaa arvoa myös toisille, eikä esim. häpeä vanhempiaan ja vieläpä ilman järkeviä perusteita.

        Olipahan ylläri, millaista tektiä täältä löytyy. Koitin mielenkiinnosta hakea keskustepaltoja joogasta.

        Hetken olen joogaillut ja tuntuu hyvälle. Olo on mitä parhain. Kunto kasvaa ja paikat taipuu. Henkisestä kasvusta puhumattakaan.

        Jotenkin tuli heti mieleen että nämä on taas näitä eriryhmien välisiä vääntöjä. Hampuusit vääntävät kättä "tuulipukujen" kanssa. Sijoittajat mollaavat "pulleroita" ja nyt hihhulit demonisoivat joogailijat. Eikö kaikki voisi olla sovussa ja jos ei pidä jostain, niin on hiljaa ja suksii muille soille.

        Niin hihhuleille hieman vettä myllyyn. Otin raamatusta muutaman hienon tavan elämääni ja heitin lopun eepoksesta roskiin jesseineen.


    • Sanniella

      Hei!
      Tosi hienoa, että olet uskaltanut kyseenalaistaa joogaharrastuksen. Tuollaista kriittisyyttä harvalta löytyy, juostaan pää kolmantena jalkana kokeilusta toiseen miettimättä sen enempää. Jooga ei todellakaan ole mitään jumppaan. Olen lukenut, että eräs intialainen guru on sanonut, että jooga on aina fyysisen työskentelyn lisäksi samalla uskonnon harjoittamista. Ja että hengellisyys lisääntyy koko ajan, alussa sitä ei ole kovin paljoa.

      Jokainen tekee elämässä omat valintansa. Jooga ei ole todellakaan ole sielullesi ja mielellesi turvallinen harrastus. Vaikka jotkut ovat pilkanneetkin sinua siitä, että uskot henkimaailman todellisuuteen, niin älä välitä, pilkkaajia löytyy aina. Henkimaailma on totta, halusipa siihen uskoa tai ei. Ja voit itse valita, avaatko ovia, joita on vaikea sulkea. On paljon erilaisia liikuntamuotoja, joista saa hyvän olon ja terveen kropan.

      Ja jos kaipaat hengellistä ulottuvuutta, ota yhteyttä Jeesukseen! Uskon itse Jeesukseen ja olen saanut aika uskomattomalla tavalla kokea, miten totta hän on!

      • otat yhteyttä

        onko esim. puh. numeroa?
        kerro ihmeessä uskomaton tarinasi?


      • näitä..

        Mistä näitä idiootteja sikiää! Voiko tosiaan olla vielä vuonna 2008, että on ihmisiä, jotka elävät kaikenmaailman taikauskopelkojen vallassa.?


      • paljon sulla on

        sitten omakohtaisia kokemuksia joogasta?
        Voisin veikata, että et välttämättä ole edes kokeillut kyseistä lajia.
        Yhden ihmisen mielipiteen lukeminen ja sen perusteella jonkun lajin tuomitseminen on vailla mitään kriittisyyttä.


    • täällä, mutta
    • kaivuori

      Lukekaahan Dr. Maurice Rawlings :n kirjoja rajan tuolla puolem esim. niin ymmärrätte että jooga ei ole turvallista.

      Siellä on haastattelu miehestä joka halusi menestyä bisneksessä ja alkoi ensin harrastaa joogaa ja sitten kun hän pääsi asioissa pidemmälle niin alkoivat asiat mennä pahasti pieleen...

      Kirjoja löytyy meilläpäin Heinolassa ainakin kirjastosta.. eli ei tarvii ostaa.

      • maaron

        Typerää hössötystä.se on ihmisestä itsestään kiinni,mikä tahansa voi olla vaarallista kun sen tekee VÄÄRIN!!


      • noita mielenterveysongelmia

        voi tulla joillekin ihmisille vanhemmallakin iällä! Ei sitä pidä sekoittaa siihen, että joku liikuntamuoto olisi siihen syypää!

        Ihan ihmeellisiä kirjoituksia täällä!!


    • sotkeutuko mihinkään joogaan,eikä ainakaan sahaja joogaan.Se on niistä viho viimeisin.Oikea seka sotku.
      Se on oikea noita keitos.Hyppysellinen lepakonsiipiä,ripaus sammakonkoipia ja kunnon loraus korpin kyyneleitä.
      Tai oikeammin vanhan matamin kumartelua.Ihmisen joka luulee olevansa Jeesuksen inkarnaatio.
      Kaikki jotka lähtee sahaja joogaan ja pysyy sahaja joogan tiellä joutuvat paholaisen vangiksi.
      Se on kamalaa katseltavaa.
      Uskokaa tai älkää.
      Ylimielistä eliittisakkia joka ei ymmärrä mitään Jeesuksen opista.

    • niin et eksy

      demonisille tai egoistisille syrjäpoluille.

      Joogan päämäärä on täydellinen itseoivallus. Sen saavuttaminen vaatii kaikkien harhojen häviämisen. Aistihavainnot eivät ole totuus eivätkä mielikuvat tai tuntemukset. Ne ovat ohimeneviä. Mikään ohimenevä ei voi olla absoluuttinen totuus, se on vain ilmentymä.

      Et voi pyrkiä valaistumiseen. Se ei ole tuote eikä palkkio. Se on jo sinulla, se on sinun sisin olemuksesi ja totuutesi: ääretön, itsetön valo ja autuus, et vain huomaa sitä, koska keskität huomiosi väärään suuntaan ja asioihin: omakohtaiseen hyötyyn, nautintoon, viihteeseen, kehosi hyvinvointiin jne.

      • Sive Lee

        Kehoaan tarvii siis riuduttaa vaipoissa ja kerjätä ruokansa? Miksi ihmeessä? Miksi ei voi valaistua hyvällä omalla tunnolla vaikka saunassa, vessassa tai vaikka tuopin ääressä? Minä ainakaan en usko että ihminen vailaistuu sillä että heittää hanskat naulaan ja ei oikeastaan tee mitään. Sitten vielä tarvisi hylätä kaikki. Ei kiitos.

        Oikeasti en usko vailaistumiseen pätkääkään, varsinkin kun joskus kuuntelee muka valaistuneiden tai valaistumista hakevien jorinoita. Näillä kultisteilla on harvoin oikeasti mitään järkevää sanottavaa.


      • Jovain1

        Ehkä kuitenkin täydellinen itsepetos. Absoluuttinen totuus = huuhaa, ei todellakaan voi yhdistää joogaan.


    • Nimetön

      Jooga puoliuskonnilla riiteillään, heikentää todellisuuden tajua. Uskon, että poikani jooga harrastuksen vaikutuksesta katkaisi suhteet isään, yksin kertaisesti vaan ei enää vastannut puheluihin. Minkään laista selitystä ei ole antanut. Pojallani ja minulla ei ole ollut minkään laista riitaa, mitä nyt hänen lapsena ollessa kotitehtävissä on saattanut olla, sekä n.10 vuotta sitten hänen ylivelkaantumisen vuoksi esittämä moite hänen rahankäytön suhteen. Ylivelkaantumisen myötä alkoi hänen jooga harrastus. Meidän suhde jatkui ihan normaalina. soittelimme, vierailimme toistemme luona, autoin häntä taloudellisesti, kunnes vuosi sitten lakkasi vastamasta puhelimeen, yhteys häneen on ollut vaan toisten välityksellä olen yrittänyt saada keskustelu yhteyden, jotta voisimme selvittää sen mikä oikein välillemme tuli.
      Nyt olen miltei täysin vakuuttunut, jooga

      • Sive Lee

        On todella ikävää kun poikasi hurahti. Olen kuullut vastaavia tarinoita eri uskointoihin seonneista fanaatikoista. Siinä vaiheessa kun väittää olevansa ainoana oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä niin vaikeatahan se on tulla muiden kanssa toimeen. Eli oma usko rajoittaa normaaliakin kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa.


      • Jovain1
        Sive Lee kirjoitti:

        On todella ikävää kun poikasi hurahti. Olen kuullut vastaavia tarinoita eri uskointoihin seonneista fanaatikoista. Siinä vaiheessa kun väittää olevansa ainoana oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä niin vaikeatahan se on tulla muiden kanssa toimeen. Eli oma usko rajoittaa normaaliakin kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa.

        niin se poikani hihhulointi. Rekkasin uuden nimimerkin, entinen kai vanheni.


      • ollut

        Olisihan ollut aivan jokin muu syy kuin jooga tuon toiminnan taustalla? Sinulle on varmaan vain helpompaa syyttää joogaan kuin katsoa elämänne tosiasioita suoraan silmiin.


      • Ei-joogaaja

        lähisukulainen ryhtyi joogamaan, eikä ole enää mitään kuulunut puolen vuoden jälkeen. Jooga sen teki varmasti.


      • Jovain1
        ollut kirjoitti:

        Olisihan ollut aivan jokin muu syy kuin jooga tuon toiminnan taustalla? Sinulle on varmaan vain helpompaa syyttää joogaan kuin katsoa elämänne tosiasioita suoraan silmiin.

        Eipä ainakaan muuta syytä ole kerrottu.
        Minä olen aina katsonut elämääni suoraan silmiin ja olen valmis tekemään jatkossakin niin. tilaisuutta ei minusta riippumattomista syistä ole järjestynyt. Järkevät ihmiset keskustelee jos jostakin tulee ongelmia. Joten ei mielestäni ole muuta syytä kun, jonkinlainen jooga hihhulointi.


      • joogak
        Ei-joogaaja kirjoitti:

        lähisukulainen ryhtyi joogamaan, eikä ole enää mitään kuulunut puolen vuoden jälkeen. Jooga sen teki varmasti.

        Mun kaveri kans näki kyltin et jeesus tulee se odottaa sielä vieläkin, viidettä vuotta.Kaikkea se jooga tekee.


      • Jovain1
        joogak kirjoitti:

        Mun kaveri kans näki kyltin et jeesus tulee se odottaa sielä vieläkin, viidettä vuotta.Kaikkea se jooga tekee.

        Varmaan kaverillasi on täysin samanlainen mahdollisuus "valaistua" odottamalla jeesusta, kuin olis harrastamalla joogaa.


      • aivoton
        Ei-joogaaja kirjoitti:

        lähisukulainen ryhtyi joogamaan, eikä ole enää mitään kuulunut puolen vuoden jälkeen. Jooga sen teki varmasti.

        Varokaa joogaa siitä voi olla vaikka hyötyä, voi notkistua ja kunto kasvaa.Ai nii minunkin kaverini lähti hakemaan maitoa viisvuotta sitten eikä ole vielä tullut mahtoko jooga viedä


    • eeeeeek

      Moni on menettänyt rahansa jookassa. Eli nuo epämääräiset ojentelut ovat sinänsä jees, mutta viimeistään kun ryhtyvät höpisemään rahasta ja maksuista on aika poistua takavasemmalle.

      • Yleensä maksut maksetaan etukäteen.
        Käytkö myös kuntosalilla ohjatussa kuntoilussa ja jätät laskun maksamatta?

        Eri asia, jos jokin jooga perustuu ohjaajalle kerättävään vapaaehtoiseen kolehtiin tunnin jälkeen. Tällöin jokainen antaa omantuntonsa mukaan.


      • herranjestas..

        Ei voi olla totta!! Kaikenlaisten väärien luulojen kanssa ne ihmiset elävät! Herätkää nyt pahvit, ja alkakaa ottamaan asioista selvää, niin ei tarvitse luulla ihan mitä sattuu tyhmää.


      • eeva-kaarina

        Kaikki harrastukset maksaa, jopa sauvakävely, jos on ohjaaja.
        Joogatuntien hintoja voi vertailla mm. netissä eri joogakouluilla.


    • gurururururu

      mutta joogalennon aikana kannattaa pitää mukana laskuvarjoa - kaiken varalta.

      • .......

        Puhutaanko niissä jooga treeneissä jostain uskonnosta jotain tms. Kun itse haluaisin joogan aloittaa, mutta en kuulu uskovaisiin, ja siitä syystä ei kyllä oikein jaksa kiinnostaa mikään uskonnollinen juttu.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe