Tervehdys kaikille tietäjille. Olen jo parina kesänä miettinyt snorkkelisukellusta. Eli olen 182/75 mies. Olen ymmärtänyt että 7mm puku olisi se oikea. Räpylät, maski ja snorkkeli myös tarvittaisiin. Eli mistä ostaa ja minkälaiset varusteet. Itsellä ei ole mitään tietoa tai kokemusta asiasta. Toivottavasti saan teiltä hyvät neuvot ja vinkit, että pääsen vihdoin pinnanalle. Turun ympäristöstä jos löytyisi ostopaikkoja niin hyvä olisi.
Auttakaa aloittelijaa
2
1120
Vastaukset
- ScubaDiver
Et tarvitse snorklaukseen 7mm pukua vältämättä, sitä suositellaan sukeltamiseen täällä kylmissä vesissä. Snorklaukseen riittää ohuempikin puku (=halvempi).
Tosin paksumassa noste suurempi.
Käy sukellusliikeistä kysymässä, saat tietoa ja näet vaihtoehtoja puvuista, maskeista, räpylöistä ja snorkkeleista.
Turussa Läntisellä pitkälläkadulla Finn-Suit, maariankadulla Fun-Dive ja Teollisuuskadulla Ursuk. Käy jossain niistä kyselemässä. - scubastore
Tere!
Joo, tommonen 5mm open cell neopreeni riittää vallan mainiosti toi 7 mm puko on kyllä lämmin, kesällä jopa kuuma. Lisäksi sitä on vaikea pukea päälle. Älä missään tapauksessa osta mitään vetoketjullisia hömpötyksiä. Paras vaihtoehto olisi tietenkin mittatilauspuku, ei purista eikä jää tyhjää. Oletko ajatellut harppuuna kalastusta? Tähän kannattaa ostaa puku (long John housut ja esim. takki majavan hännällä, jossa on kuminen pad neulottu kumilinkoharppuunoiden latausta helpottamiseksi. Open cell märkkäreitä pidetään lämpöisimpinä pukuina, tosin pukeutumiseen tarvitaan voiteluaineita(neste saippuaa, jos iho kestää tai vauvarasvoja ym.). Maski kannattaa ostaa hyvä just sun päähän sopiva. Painotus kannattaa hommata heti kerralla kuntoon. Itse tilasin pukuni scuba store:sta, jossa on todella hyvä valikoima pukuja ym. ja suht. edulliset hinnat. Niin ja luetettavakin se on, mikä on tilausta tehdessä yksi tärkeimmistä kriteereistä. Scuban sivuille, sieltä puvut ja apnea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk664002Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n152107Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj61867Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361224- 271209
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et11953Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit70828Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43799- 39717
Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup24674