Paastot vaarallisia

Epäterveellistä

Kaikki sellaiset paastot, jotka kestää muutamasta päivästä eteenpäin ovat mielestäni erittäin vaarallisia terveydelle. Elimistö ja keho joutuu säästöliekille, se ei saa tarpeeksi ravinteita. Joiden seurauksena voi alkaa erilaisia ongelmia..
Lisäksi poistuu ainoastaan nestettä - ja kilot saapuvat varmasti takaisin.

9

1469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möööööööö

Olen eri mieltä.

JA minulta lähti 3,5 kg paaston aikana (5 pv) ja ei ole tullut ainuttakaan kiloa takaisin vaikka olen palannut "normaaliin" syömiseen. Päin vastoin, painoni vaan laskee koko ajan. Se riippuu aivan siitä, miten alat syömään paaston jälkeen. Itse päätät haluatko kilosi takaisin vai et.

• ei laihdutuksen

takia, olen paastonnut kymmenen vuotta keväisin sekä syksyisin, en laihtumisen takia, vaan hyvän olon vuoksi. Mihin perustuu tietämyksesi? Paastoan ihan laittamatta rajaa etukäteen montako päivää, vaan pituus määräytyy tuntemusten mukaan, mikä on hyvä. Pituudet on yleensä 5-14pv. joskus jopa kolmekin vk. Aina on ollut hyvä olo, ei heikotusta, pahaaoloa, tunnen itseni pirteämmäksi ja kepeämmäksi ja olo on mahtava ja pitkään, koska ruokavalio pysyy terveellisenä paaston jälkeen, kilotkaan ei tule takaisin ihan heti. En erityisemmin vahtaa kilojani, kun se ei ole ongelma.

• tietämättömyys..

Paaston tarkoitus ei ole LAIHDUTTAA. Ja paasto on SINUN mielestäsi vaarallinen. Oletkos ikinä kokeillut paastoa? tarkoituksena on puhdistaa kehoa ja itselläni on myös kyse mielenhallinnasta. Jos paasto on niin kamalaa ja vaarallista, miksiköhän tietyt ihmiset paastoavat tietyn väliajoin?

• pari kertaa

Oletkos ajatellut, että elämä on todella vaarallista. Siihen kuolee.

• kekkoslandia

ihmiset ja eläimet ovat aina pakosta joutuneet vuosimiljoonat paastoamaan, milloin mistäkin syystä ja vain vahvat ovat selvinneet. Paasto on siis jokaisella verenperintönä ja se ei ole vaarallista kunhan noudattaa ohjeita.

Vaatii hieman itsehillintää, eipä juuri muuta

helppoa kun sen osaa

• ihmettelevä paastoaja

aina kun tälle palstalle palaa, näkyy näitä samanlaisia varoitteluviestejä. Yritetään pelotella paastoajia ja ikään kuin syyllistää heitä. Eiköhän tuo paastoaminen ole ihan terveellistä meille kaikille (jos ei ole sairauksia). Ihminen on paastonnut iät ja ajat, ja kyllä se lisää samalla mielenmalttia kun joutuu keksimään muuta tekemistä kuin roikkua jääkaapilla tai kantaa kassikaupalla einestä kaupasta. Rahatkin siinä säästyy!

• kerro tänne lisää

Oletko paastonnut joskus itse, vai esitätkö mielipiteesi vaan hatusta?
      Jos et ole, älä siis puhu asiasta josta et omakohtaisesti tiedä mitään!

• kokemukset

paastosta on vain hyviä. Saan energisen ja hyvän olon, huomenna aloitan paaston. :) kannattaa kokeilla.

• MamaK

Itse olin viiden päivän paastolla (plus kolme lasku ja kolme nousupäivää) Olo on mitä mahtavin, koska noudatin ohjeita. Normaalipainoinen tai ylipainoinen terve ihminen (ei raskaana tai imettävä) varmasti kestää tuon.

Oletko jokin esim. lääkäri tms alan ammattilainen vai mihin perustat nämä väitteet? Siinä olet kyllä oikeassa että mikään laihdutuskeino paasto yksinään ei ole, mukaan tarvitaan aina elämäntapamuutos ja liikuntaa. Mutta paasto voi olla hyvä alku elämänmuutokselle, koska saa tukkeutuneen aineenvaihdunnan käyntiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5930
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3319
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2541
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2125
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2075
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1639
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1232
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe