Miten?

heppatyttö93

miten voi kääntyä hinduksi?

8

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymysmerkki???

Miksi haluat kääntyä hinduksi???

• krishnaliikkeeseen

Mene käymään Helsingissä Krishna-liikkeen sunnuntai-juhlaan. Etsi netistä tiedot.

Taustasi on kristillinen ja oletat, että kaikkiin uskontoihin "käännytään". Niin ei ole asian laita. Krishnaliikkeellä on jokin initiaatio ja monilla hindulaisuudesta lähtoisillä liikkeillä on sellainen.

• ei ole..

Krisnalaisuus ei ole hindulaisuutta, vaan lansimaalaistunut lahko, joka pohjaa oppinsa yhteen hindujen pyhistä kirjoituksista. Vaikka hindulaisuudesta on hyvin monenlaisia eri suuntauksia, krisnalaiset vääristelevät sitä niin rajusti, ettei sitä voi hindulaisuudeksi kutsua.

• mitenkään

hindulaiseksi synnytään.

• OldJöögi

...

• syntymisoppi

Hindulaisuuteen kuuluu oleellisena osana usko jälleensyntymään. Sen mukaan ollaan sitä, miksi synnytään kulloiseenkin elämään. Elämällä elämänsä hyvin voi seuraavalla kerralla päästä parempaan elämään - kenties jopa hinduksi.

Tuon opin mukaan hinduksi ei siis voi alkaa/kääntyä. Hinduilla toisuskovaiset eivät ole vääräuskoisia. He ovat vain toisenlaisessa olotilassa. Kaikki uskonnot uskovat samaan yhteen jumalaan kuin hindutkin. Tapoja vain on monia.

Joiden hindulaisten oppisuuntien mukaa kuitenkin voi kenties myös alkaa hinduksi. Voit ainakaa tutustua uskontoon, alkaa noudattamaan heidän tapojaan jne. Hindulaisuus on ennenkaikkea elämäntapa, ei pelkkä uskonto meidän tapaamme.

• Miksi muutos
        syntymisoppi kirjoitti:

Hindulaisuuteen kuuluu oleellisena osana usko jälleensyntymään. Sen mukaan ollaan sitä, miksi synnytään kulloiseenkin elämään. Elämällä elämänsä hyvin voi seuraavalla kerralla päästä parempaan elämään - kenties jopa hinduksi.

Tuon opin mukaan hinduksi ei siis voi alkaa/kääntyä. Hinduilla toisuskovaiset eivät ole vääräuskoisia. He ovat vain toisenlaisessa olotilassa. Kaikki uskonnot uskovat samaan yhteen jumalaan kuin hindutkin. Tapoja vain on monia.

Joiden hindulaisten oppisuuntien mukaa kuitenkin voi kenties myös alkaa hinduksi. Voit ainakaa tutustua uskontoon, alkaa noudattamaan heidän tapojaan jne. Hindulaisuus on ennenkaikkea elämäntapa, ei pelkkä uskonto meidän tapaamme.

Olen ollut edellisessä elämässäni ihan oikea Hindu. vanhemman kulttuurin aikana. Nyt olen syntynyt Suomalaisena, Onko tämä Rangaistus.

• a71
        Miksi muutos kirjoitti:

Olen ollut edellisessä elämässäni ihan oikea Hindu. vanhemman kulttuurin aikana. Nyt olen syntynyt Suomalaisena, Onko tämä Rangaistus.

Aivan selkeästi on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      50
      6449
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      252
      5585
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      236
      3011
    4. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      88
      2808
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      150
      2525
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      74
      2212
    7. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      61
      2070
    8. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      80
      1925
    9. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      214
      1831
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      381
      1420
    Aihe