Au pairiksi Uuteen Seelantiin - neuvoja!

satunnainen kävijä

Onko kukaan ollut au pairina Uudessa Seelannissa? Olisi mukava kuulla kokemuksia. Itselläni oli suunnitelmissa lähteä sinne, mutta kuulin, että se on laitonta. Onko tämä totta? Järjestön kautta ei ainakaan pääse, mutta voihan perheen tietysti etsiä esim. Aupair-worldin kautta, sillä perheitä, jotka asuvat Uudessa-Seelannissa ja hakevat au pairia (monet suomestakin) on sivustolla paljon. Ja pakkohan heidän on tietää, että se on laitonta.

Tietysti Working Holiday -viisumin avulla saa oleskella maassa vuoden, mutta yhdellä työnantajalla ainoastaan 3kk. Ei kiva...
Olen kuullut, että useat ihmiset, jotka lähtevät Uuteen Seelantiin eu pairiksi vain yksinkertaisesti _lähtevät_ sinne ilman minkäänlaisia viisumeita... Mitenköhän tuollainen onnistuu? Kuulin kaveriltani, että valtio saattaa puuttua hyvinkin nopeasti asiaan.

Kokemuksia, neuvoja, mitä tahansa.

6

1523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttaaaaas

Niin siis tämä on edelleen joku legenda jota jotkut kateelliset aupairit varmaan levittävät, että uuteen seelantiin ja austraaliaan on laitointa mennä aupairiksi. USKOKAA JO SE ON IHAN LAILLISTA. Jopa mol.fi sivustolta löytyy järjestöjä jotka tuonne maahan aupaireja ihan laillisesti lähettelevät. Anteeksi purkaukseni, mutta suututtaa kun ihmiset levittävät tietämättöminä väärää tietoa :) Toivottavasti löydät perheen. Toinen vaihtoehto ottaa tuo 12kk work and holiday (joka ei velvoita sinua tekemään töitä päivääkään) ja hakea perhe aupairworldista. Helppoa jos vaan jaksaa nähdä vaivaa.

• kyllästynyt...

Niin siis tämä on edelleen joku legenda jota jotkut kateelliset aupairit varmaan levittävät, että uuteen seelantiin ja austraaliaan on laitointa mennä aupairiksi. USKOKAA JO SE ON IHAN LAILLISTA. Jopa mol.fi sivustolta löytyy järjestöjä jotka tuonne maahan aupaireja ihan laillisesti lähettelevät. Anteeksi purkaukseni, mutta suututtaa kun ihmiset levittävät tietämättöminä väärää tietoa :) Toivottavasti löydät perheen. Toinen vaihtoehto ottaa tuo 12kk work and holiday (joka ei velvoita sinua tekemään töitä päivääkään) ja hakea perhe aupairworldista. Helppoa jos vaan jaksaa nähdä vaivaa.

• vain

Ei haittaa purkaus kunhan tulee tietoa :D Mainiota, ettei ole laitonta, ehdin jo hätääntyä, etten pääsekään Uuteen Seelantiin.

Mutta yksi juttu vielä. Jos hankin Working holiday -viisumin ja perheen au pais -worldista, niin enhän saa työskennellä samalla työnantajalla kuin 3kk. Eihän perhettä kannata vaihtaa noin tiuhaan. Vai onko minulla taas väärää tietoa..?

• Gillian
        vain kirjoitti:

Ei haittaa purkaus kunhan tulee tietoa :D Mainiota, ettei ole laitonta, ehdin jo hätääntyä, etten pääsekään Uuteen Seelantiin.

Mutta yksi juttu vielä. Jos hankin Working holiday -viisumin ja perheen au pais -worldista, niin enhän saa työskennellä samalla työnantajalla kuin 3kk. Eihän perhettä kannata vaihtaa noin tiuhaan. Vai onko minulla taas väärää tietoa..?

Mä kans tuskailen saman asian kanssa ! Voisitko laittaa minulle sähköpostia jos olet saanut selvyyttä asiaan ?
        EHKÄ olisi paikka vuoeksi tiedossa mutta tuota viisumi juttua mietin itsekin.
        Tämä perhe on myös au pair -worldissa vai mikä nyt olikaan :)
        Tai jos joku muu tietää enemmän! KIITOS

• Gillian
        Gillian kirjoitti:

Mä kans tuskailen saman asian kanssa ! Voisitko laittaa minulle sähköpostia jos olet saanut selvyyttä asiaan ?
        EHKÄ olisi paikka vuoeksi tiedossa mutta tuota viisumi juttua mietin itsekin.
        Tämä perhe on myös au pair -worldissa vai mikä nyt olikaan :)
        Tai jos joku muu tietää enemmän! KIITOS

No ei se sähköposti jäänyt tuohon näkyviin mutta vinkkejä siis ! :D

• aupair

Moikka, viestit on aika vanhoja niin ajattelin kysyä oliko joku teistä nyt siellä uuudessa seelannissa au pairina?? itse haluaisin lähteä sinne ja tarvitsen lisää tietoa tästä! Mulle voi laittaa e-mailia tästä aiheesta [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      245
      3313
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      131
      2390
    3. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      15
      1905
    4. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      225
      1832
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      333
      1725
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      49
      1354
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      55
      1345
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      111
      1110
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      100
      1064
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      60
      1046
    Aihe