Au pairiksi Uuteen Seelantiin - neuvoja!

satunnainen kävijä

Onko kukaan ollut au pairina Uudessa Seelannissa? Olisi mukava kuulla kokemuksia. Itselläni oli suunnitelmissa lähteä sinne, mutta kuulin, että se on laitonta. Onko tämä totta? Järjestön kautta ei ainakaan pääse, mutta voihan perheen tietysti etsiä esim. Aupair-worldin kautta, sillä perheitä, jotka asuvat Uudessa-Seelannissa ja hakevat au pairia (monet suomestakin) on sivustolla paljon. Ja pakkohan heidän on tietää, että se on laitonta.

Tietysti Working Holiday -viisumin avulla saa oleskella maassa vuoden, mutta yhdellä työnantajalla ainoastaan 3kk. Ei kiva...
Olen kuullut, että useat ihmiset, jotka lähtevät Uuteen Seelantiin eu pairiksi vain yksinkertaisesti _lähtevät_ sinne ilman minkäänlaisia viisumeita... Mitenköhän tuollainen onnistuu? Kuulin kaveriltani, että valtio saattaa puuttua hyvinkin nopeasti asiaan.

Kokemuksia, neuvoja, mitä tahansa.

6

1697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttaaaaas

Niin siis tämä on edelleen joku legenda jota jotkut kateelliset aupairit varmaan levittävät, että uuteen seelantiin ja austraaliaan on laitointa mennä aupairiksi. USKOKAA JO SE ON IHAN LAILLISTA. Jopa mol.fi sivustolta löytyy järjestöjä jotka tuonne maahan aupaireja ihan laillisesti lähettelevät. Anteeksi purkaukseni, mutta suututtaa kun ihmiset levittävät tietämättöminä väärää tietoa :) Toivottavasti löydät perheen. Toinen vaihtoehto ottaa tuo 12kk work and holiday (joka ei velvoita sinua tekemään töitä päivääkään) ja hakea perhe aupairworldista. Helppoa jos vaan jaksaa nähdä vaivaa.

• kyllästynyt...

Niin siis tämä on edelleen joku legenda jota jotkut kateelliset aupairit varmaan levittävät, että uuteen seelantiin ja austraaliaan on laitointa mennä aupairiksi. USKOKAA JO SE ON IHAN LAILLISTA. Jopa mol.fi sivustolta löytyy järjestöjä jotka tuonne maahan aupaireja ihan laillisesti lähettelevät. Anteeksi purkaukseni, mutta suututtaa kun ihmiset levittävät tietämättöminä väärää tietoa :) Toivottavasti löydät perheen. Toinen vaihtoehto ottaa tuo 12kk work and holiday (joka ei velvoita sinua tekemään töitä päivääkään) ja hakea perhe aupairworldista. Helppoa jos vaan jaksaa nähdä vaivaa.

• vain

Ei haittaa purkaus kunhan tulee tietoa :D Mainiota, ettei ole laitonta, ehdin jo hätääntyä, etten pääsekään Uuteen Seelantiin.

Mutta yksi juttu vielä. Jos hankin Working holiday -viisumin ja perheen au pais -worldista, niin enhän saa työskennellä samalla työnantajalla kuin 3kk. Eihän perhettä kannata vaihtaa noin tiuhaan. Vai onko minulla taas väärää tietoa..?

• Gillian
        vain kirjoitti:

Ei haittaa purkaus kunhan tulee tietoa :D Mainiota, ettei ole laitonta, ehdin jo hätääntyä, etten pääsekään Uuteen Seelantiin.

Mutta yksi juttu vielä. Jos hankin Working holiday -viisumin ja perheen au pais -worldista, niin enhän saa työskennellä samalla työnantajalla kuin 3kk. Eihän perhettä kannata vaihtaa noin tiuhaan. Vai onko minulla taas väärää tietoa..?

Mä kans tuskailen saman asian kanssa ! Voisitko laittaa minulle sähköpostia jos olet saanut selvyyttä asiaan ?
        EHKÄ olisi paikka vuoeksi tiedossa mutta tuota viisumi juttua mietin itsekin.
        Tämä perhe on myös au pair -worldissa vai mikä nyt olikaan :)
        Tai jos joku muu tietää enemmän! KIITOS

• Gillian
        Gillian kirjoitti:

Mä kans tuskailen saman asian kanssa ! Voisitko laittaa minulle sähköpostia jos olet saanut selvyyttä asiaan ?
        EHKÄ olisi paikka vuoeksi tiedossa mutta tuota viisumi juttua mietin itsekin.
        Tämä perhe on myös au pair -worldissa vai mikä nyt olikaan :)
        Tai jos joku muu tietää enemmän! KIITOS

No ei se sähköposti jäänyt tuohon näkyviin mutta vinkkejä siis ! :D

• aupair

Moikka, viestit on aika vanhoja niin ajattelin kysyä oliko joku teistä nyt siellä uuudessa seelannissa au pairina?? itse haluaisin lähteä sinne ja tarvitsen lisää tietoa tästä! Mulle voi laittaa e-mailia tästä aiheesta [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      123
      3912
    2. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      50
      3388
    3. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      209
      2683
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      37
      2677
    5. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      28
      2532
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      47
      1986
    7. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1538
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      115
      1536
    9. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      1488
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      73
      1233
    Aihe