Au pairiksi Uuteen Seelantiin - neuvoja!

satunnainen kävijä

Onko kukaan ollut au pairina Uudessa Seelannissa? Olisi mukava kuulla kokemuksia. Itselläni oli suunnitelmissa lähteä sinne, mutta kuulin, että se on laitonta. Onko tämä totta? Järjestön kautta ei ainakaan pääse, mutta voihan perheen tietysti etsiä esim. Aupair-worldin kautta, sillä perheitä, jotka asuvat Uudessa-Seelannissa ja hakevat au pairia (monet suomestakin) on sivustolla paljon. Ja pakkohan heidän on tietää, että se on laitonta.

Tietysti Working Holiday -viisumin avulla saa oleskella maassa vuoden, mutta yhdellä työnantajalla ainoastaan 3kk. Ei kiva...
Olen kuullut, että useat ihmiset, jotka lähtevät Uuteen Seelantiin eu pairiksi vain yksinkertaisesti _lähtevät_ sinne ilman minkäänlaisia viisumeita... Mitenköhän tuollainen onnistuu? Kuulin kaveriltani, että valtio saattaa puuttua hyvinkin nopeasti asiaan.

Kokemuksia, neuvoja, mitä tahansa.

6

1378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttaaaaas

Niin siis tämä on edelleen joku legenda jota jotkut kateelliset aupairit varmaan levittävät, että uuteen seelantiin ja austraaliaan on laitointa mennä aupairiksi. USKOKAA JO SE ON IHAN LAILLISTA. Jopa mol.fi sivustolta löytyy järjestöjä jotka tuonne maahan aupaireja ihan laillisesti lähettelevät. Anteeksi purkaukseni, mutta suututtaa kun ihmiset levittävät tietämättöminä väärää tietoa :) Toivottavasti löydät perheen. Toinen vaihtoehto ottaa tuo 12kk work and holiday (joka ei velvoita sinua tekemään töitä päivääkään) ja hakea perhe aupairworldista. Helppoa jos vaan jaksaa nähdä vaivaa.

• kyllästynyt...

Niin siis tämä on edelleen joku legenda jota jotkut kateelliset aupairit varmaan levittävät, että uuteen seelantiin ja austraaliaan on laitointa mennä aupairiksi. USKOKAA JO SE ON IHAN LAILLISTA. Jopa mol.fi sivustolta löytyy järjestöjä jotka tuonne maahan aupaireja ihan laillisesti lähettelevät. Anteeksi purkaukseni, mutta suututtaa kun ihmiset levittävät tietämättöminä väärää tietoa :) Toivottavasti löydät perheen. Toinen vaihtoehto ottaa tuo 12kk work and holiday (joka ei velvoita sinua tekemään töitä päivääkään) ja hakea perhe aupairworldista. Helppoa jos vaan jaksaa nähdä vaivaa.

• vain

Ei haittaa purkaus kunhan tulee tietoa :D Mainiota, ettei ole laitonta, ehdin jo hätääntyä, etten pääsekään Uuteen Seelantiin.

Mutta yksi juttu vielä. Jos hankin Working holiday -viisumin ja perheen au pais -worldista, niin enhän saa työskennellä samalla työnantajalla kuin 3kk. Eihän perhettä kannata vaihtaa noin tiuhaan. Vai onko minulla taas väärää tietoa..?

• Gillian
        vain kirjoitti:

Ei haittaa purkaus kunhan tulee tietoa :D Mainiota, ettei ole laitonta, ehdin jo hätääntyä, etten pääsekään Uuteen Seelantiin.

Mutta yksi juttu vielä. Jos hankin Working holiday -viisumin ja perheen au pais -worldista, niin enhän saa työskennellä samalla työnantajalla kuin 3kk. Eihän perhettä kannata vaihtaa noin tiuhaan. Vai onko minulla taas väärää tietoa..?

Mä kans tuskailen saman asian kanssa ! Voisitko laittaa minulle sähköpostia jos olet saanut selvyyttä asiaan ?
        EHKÄ olisi paikka vuoeksi tiedossa mutta tuota viisumi juttua mietin itsekin.
        Tämä perhe on myös au pair -worldissa vai mikä nyt olikaan :)
        Tai jos joku muu tietää enemmän! KIITOS

• Gillian
        Gillian kirjoitti:

Mä kans tuskailen saman asian kanssa ! Voisitko laittaa minulle sähköpostia jos olet saanut selvyyttä asiaan ?
        EHKÄ olisi paikka vuoeksi tiedossa mutta tuota viisumi juttua mietin itsekin.
        Tämä perhe on myös au pair -worldissa vai mikä nyt olikaan :)
        Tai jos joku muu tietää enemmän! KIITOS

No ei se sähköposti jäänyt tuohon näkyviin mutta vinkkejä siis ! :D

• aupair

Moikka, viestit on aika vanhoja niin ajattelin kysyä oliko joku teistä nyt siellä uuudessa seelannissa au pairina?? itse haluaisin lähteä sinne ja tarvitsen lisää tietoa tästä! Mulle voi laittaa e-mailia tästä aiheesta [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe