Käytiin tulevan kesälomia läpi työpaikallani ja jouduin taas tänä vuonna siirtämään lomaani koska toinen jolla on lapsia(12 15v.) niin sai taas tänä vuonna heinäkuun. (hänellä oli viime vuonna myös heinäkuu ja minulla elokuu koska jouduin siirtämään lomaani ja nyt olsin toivonut heinäkuuta tänä vuonna...) Pomoni sanoi suoraan että kun sinulla ei ole lapsia niin et voi ymmärrtää asiasta mitään ja jouduin siirtämään omaa lomaani... Eli eikö lapsettomallakin ihmisellä ole oikeus lomaan ja omaan elämään niin kuin kaikki muutkin ihmiset?
pomo syrjii koska olet lapseton
22
3514
Vastaukset
- mutta mutta...
On lapsettomallakin toki oikeus omaan elämään ja lomaan, mutta lapsellisten ihmisten tarpeet menevät niiden edelle. ;)
- lapseton ihminen
hoitakoon pikku räkänokkansa omalla kustannuksellaan ja omalla ajallaan
lapsettomat ovat arvokkaampia ihmisiä - Mitä pitäisi tehdä, ettei y...
lapseton ihminen kirjoitti:
hoitakoon pikku räkänokkansa omalla kustannuksellaan ja omalla ajallaan
lapsettomat ovat arvokkaampia ihmisiäEn minäkään ymmärrä tätä. "Parhaita" työntekijöitä rangaistaan huonoilla lomilla. Tarkoitan, että lapsettomat eivät ole lapsen sairauden takia poissa työstä ja pystyvät joustamaan aivan eri tavalla kuin lapselliset.
Siis haloo!!!! Ovathan lapset lomalla koulusta myös kesäkuussa. Miksi lapsellinen ei voi pitää lomaansa silloin?
Kaiken lisäksi, jos lapseton on sinkku, hän, jos kuka kaipaa sosiaalista elämää lomallaan, ja suurin osa ihmisistä on lomalla heinäkuussa. - vastakohta_
Mitä pitäisi tehdä, ettei y... kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tätä. "Parhaita" työntekijöitä rangaistaan huonoilla lomilla. Tarkoitan, että lapsettomat eivät ole lapsen sairauden takia poissa työstä ja pystyvät joustamaan aivan eri tavalla kuin lapselliset.
Siis haloo!!!! Ovathan lapset lomalla koulusta myös kesäkuussa. Miksi lapsellinen ei voi pitää lomaansa silloin?
Kaiken lisäksi, jos lapseton on sinkku, hän, jos kuka kaipaa sosiaalista elämää lomallaan, ja suurin osa ihmisistä on lomalla heinäkuussa.ei ole lapsellinen!!!
- ja joka vaatii
vastakohta_ kirjoitti:
ei ole lapsellinen!!!
etuoikeuksia muihin nähden sillä perusteella, että hänellä on lapsia, on lapsellinen.
Aukeniko? - mittarit!
Mitä pitäisi tehdä, ettei y... kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tätä. "Parhaita" työntekijöitä rangaistaan huonoilla lomilla. Tarkoitan, että lapsettomat eivät ole lapsen sairauden takia poissa työstä ja pystyvät joustamaan aivan eri tavalla kuin lapselliset.
Kaiken lisäksi, jos lapseton on sinkku, hän, jos kuka kaipaa sosiaalista elämää lomallaan, ja suurin osa ihmisistä on lomalla heinäkuussa.Työntekijän hyvyys mitataan tuloksella, ei sillä, että miten kauan tämä työaikana marmattaa ja valittaa sekä surffailee netissä työaikana. Aikansa viettäminen työpaikalla ei ole työntekijän tehokkuuden mittari. Ylitöitäkin tekevät eniten ne jotka saavat vähiten varsinaisena työaikana aikaan.
Ja kuten kirjoitin, lomia vaaditaan tiettyyn aikaanm myös puolison lomien perusteella, myös lapsettomat. Itse väitän, että osa lasten vanhemmista on tehokkaampia, koska heidän on PAKKO tehdä hommat työaikana. Mulla ainakin on ollut omat hommat, joita ei muut tee. Enkä ole itseäni theokkaampaa vielä tavannut, samantasoisia kyllä. Sillä ei ole merkitystä tehokkuuteen, onko lapsia vai ei. Paitsi jotkut lapsettomat marmattavat enemmän, yleensä mistä asiasta vaan. - tähän..
mittarit! kirjoitti:
Työntekijän hyvyys mitataan tuloksella, ei sillä, että miten kauan tämä työaikana marmattaa ja valittaa sekä surffailee netissä työaikana. Aikansa viettäminen työpaikalla ei ole työntekijän tehokkuuden mittari. Ylitöitäkin tekevät eniten ne jotka saavat vähiten varsinaisena työaikana aikaan.
Ja kuten kirjoitin, lomia vaaditaan tiettyyn aikaanm myös puolison lomien perusteella, myös lapsettomat. Itse väitän, että osa lasten vanhemmista on tehokkaampia, koska heidän on PAKKO tehdä hommat työaikana. Mulla ainakin on ollut omat hommat, joita ei muut tee. Enkä ole itseäni theokkaampaa vielä tavannut, samantasoisia kyllä. Sillä ei ole merkitystä tehokkuuteen, onko lapsia vai ei. Paitsi jotkut lapsettomat marmattavat enemmän, yleensä mistä asiasta vaan.Niin ärsyynnyin siitä, kun ihmiset ylentävät oman työtehonsa sillä, että ei ole lapsia, mutta kuitenkaan eivät perustele sitä muutoin kuin että on enemmän aikaa lorvia työpaikalla. On kyllä ollut sekä lapsellisia että lapsettomia työkavereita, jotka tuntitolkulla käyttävät aikaansa mm. kiireen marisemiseen, tekemättä samalla yhtään mitään.
Itselläni siis kesälomat eivät ole valittavissa ja lapset sen ikäisiä, että toinen menee kesätöihin koko kesäksi ja toinen hengailee kavereidensa kanssa.
- haahuu
No mutta sitten täytyy toivoo, että heinäkuussa sataa ja elokuussa aurinko paistelee...Elokuuhan on mukavaa aikaa viettää lomaa.
- kiertäviin lomiin!
Kyseleppä liitostasi asiaa!
- luulin että toisinpäin...
siis lapseton duunari on kaikinpuolin parempi työntekijä. vähemmän poissa lapsen takia. kyllä tuo arvoasteikko pitäisi olla juurikin toisinpäin. pistää toka sijalle ne joilla on pentuja hommattu ristiksi ja ekaksi ne jotka ovat tajunneet ajatella hiukan.
- vähän paremmin
siis lapseton duunari on kaikinpuolin parempi työntekijä. vähemmän poissa lapsen takia.
Eiköhän se paremmuus katsota toisilla arvoilla, esim. tuloksella. Työpaikalle raahautuminen ei vielä tee kenestäkään hyvää työntekijää! Vaikea uskoa, että tällä asteikolla mittaroiva olisi itse kovin hyvä. Varsinkin kun eivät kaikki ole koskaan lasten takia pois, joillakin ei lapset vaan pahemmin sairastele ja toisilla taas on taustatukea, esim. eläkkeellä olevia isovanhempia, jotka hoitavat lapsia. Toisilla taas toinen puoliso voi olla lasten kanssa. Näin oli esimeriksi meillä, mies ohjelmoija ja minä asiakaspalvelussa silloin kun lapset olivat pieniä. Mies oli aina lasten kanssa, tarvittaessa, koska pystyi tekemään töitä kotonakin. Eikä yli 10-vuotiaan terveen lapsen takia enää saakaan olla pois. Mulla on ollut työkavereita, joilla en ole edes tiennyt olevan lapsia.
Niin, kirjoitin jo tuonne alemmas, että toki kaikkien pitäisi lomissa joustaa ja alumperin pitäisi olla lomien kiertosysteemi, niin ei kellään olisi sanomista.
- lapseton olen minäkin
Ei ole lapsia mullakaan ja ihan samalla tavalla mun lomat pidetään kesäkuussa ja elokuussa. Mutta sen verran tiedän, että päiväkodit sulkevat ovensa heinäkuuksi ja vähintään toisen vanhemmista on pakko olla kotona. Siinä se suurin syy.
- vaan..
alkuperäisessä lapset olivat 12 ja 15. Ei sen ikäisten takia saa olla pois, paitsi jos jompikumpi on vammainen. Ikäraja on 10 vuotta, että saa lapsen sairauden takia olla pois.
No mulla on lapsia, mutta kahden viikon loma on jo ennalta määrätty, kuten kaikilla meillä, kun paikka pistetään kiinni siksi ajaksi. Kellään ei ole valittamista, mutta ei ollakaan asiakaspalvelussa. Eipä mulla tuon enempää tänä vuonna lomaa olekaan kesällä, joulun jälkeen muutama päivä ja silloinkin paikka on kiinni.
Miksi kaikki tahtoo loman heinäkuussa? Itse taas pitäisin mieluusti joskus muulloin, esimerkiksi syksyn marjanpoiminta-aikaan.
Mutta oikeasti alunperin piti kysyä, että miten tämä liittyy työ on ihanaa otsikkoon? - syitä..
Kirjoitin edellisenkin viestin, mutta ei tullut, saa nähdä tuleeko tämä ollenkaan tai edellinen kahteen kertaan.
Mutta piti lisätä siihen, että mulla oli vuosia sitten ex-työpaikassa työkaveri, jolla tyttökaveri oli opiskelija. Hän halusi talviloman hiihtoloman aikaan, ja minä suostuin, sillä meillä oli puoliso lasten kanssa silloin. Oli ihan mukavaa olla töissä kun suurin osa työkavereista oli poissa, erilainen työrauha ja puoliso lasten kanssa mummolassa. Nautin kovasti.
Mutta tämän viestin idea on se, että ei se aina ole lapset, miksi joku haluaa loman tiettyyn aikaan. Lapsettomatkin haluavat esimerkiksi talvilomat sen toisen puolison lomien mukaan ja se toinen voi olla esim. opettaja. Eli ei ne lapset ole ainoa juttu, miksi lomista tulee "riitaa". Olen silti toki kanssasi samaa mieltä, lapsellisten pitäisi joustaa, siinä kuin kaikkien muidenkin. Varsinkin kun lapset ovat tuon ikäisiä, että pärjäävät yksinäänkin ihan hyvin. - marssijärjestys
Itse pomona asetan lapsiperheet etusijalle. Olen aina ihmetellyt noita pellejä (lapsettomia), jotka haluaa lomalle esim. hiihtolomaviikolla ja sitten valittaa, kun on kallista ja ruuhkaista...
Hommaa omia skidejä, jos ole noin kateellinen. - vuorotöissä
Sama on esim. sairaaloissa ja kaupoissa, että mikäli olet lapseton, niin voit olla varma, että joudut olemaan kaikki jouluaatot, juhannukset, uudet vuodet ym. töissä, sillä heidän, joilla on lapsia on tällaisina päivinä saatava olla kotona lasten kanssa.
- pitää puolensa
Lapsettoman ei hyödytä olla kovin pitkään samassa työpaikassa. Vaihda työpaikkaa kolmen vuoden välein, opiskele koko ajan uutta ja kartuta kielitaitoasi. Varaudu siihen, että yli viisikymppisenä et ole enää uskottava työmarkkinoilla, paitsi silloin kun omaat esimieskokemusta. Harkitse yrittäjyyttä jo hyvissä ajoin. Ja ennen kaikkea, pidä yllä kontaktiverkostoa.
- ei_lapsia
Ihmisen ei tarvitse kertoa työnantajalle eikä työkavereille, onko lapseton tai lapsia omaava.
En nyt ketään kannusta suoraan valehtelemaan, mutta pointtini on se, että jos haluaa voi antaa itsestään sen kuvan,että on isä tai äiti, jos kerran se tosiaan tällaisia "etuja" antaa.
Itse en ole lapsettomuudesta kärsinyt, päinvastoin. Elämäni on ollut helpompaa ja mukavampaa kuin näiden perheellisten, ainakin näin sivusta seuraajana.
Tuppaavat olla väsyneitä ja stressaantuneita ja kauhean kiireisiä lapsineen ja kakka vaippoineen.. jos sattuu käymään citymarketissa, siellähän noita kohtaa tuulipuvuissaan- hauskaa..
Kyllä tuon alkuperäisenkin työkaverilla on kauheaa kakkavaippojen kanssa :D On pitänyt viimeiset 15 vuotta kakkavaippoja vaihtaa :D.
Miksi lapsettomat ovat huumorintajuttomia ja äkäisiä? Johtuuko se siitä, ettei saa lomaa haluamaansa aikaan ja elämä menee pilalle siitä, että lapsia on olemassa? Tuokin edellinen sanoo, että sarkasmiahan tämä. Kulunut ja aika tyhmä vitsi, jota on viljelty vuosikymmeniä.
Niin, ei ole pieniä lapsia itselläni, mutta kärttyisät ihmiset, oli lapsia tai ei, kuvittelevat olevansa hyviä työntekijöitä ja oikeasti eivät marinaltaan ehdi saamaan mitään aikaan.
- Edunvalvontaryhmän jäsen
Ei lapsettomuus ole mikään syy, mihin vedoten loma voidaan antaa aina sellaiseen aikaan, joka ei sovi työntekijälle.
"Lapselliset" ja lapsettomat työntekijät täytyy olla samalla viivalla kaikessa, mikä liittyy työn etuihin ja työehtoihin ja TES:in säädöksiin.
Ilmoita lomasyrjinnästä työpaikkasi edunvalvojalle, jos ei kaksinkeskinen asiasta keskustelu ja neuvottelu pomon kanssa johda toivottuun tulokseen. - koska itselläni
ei lapsia ja asun miehen kanssa jolla poika mukana tässä meidän elämässä. OK, hyväksyn ja kaikki muuten ok. Mutta, miksi olen lapsenvahti kun ukko lähtee reissuilleen? MENKÖÖN MIHIN MENEE MUT MIKS EI EES KSYSY ETTÄ HUOLLANKO MUKULANSA????
- Miksi?
Niinpä, miksi yleensä suostut lapsenvahdiksi?
Sano suoraan, ettei käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082