Tahmeuden poisto

muullakuin

Voiko geelikynsiä tehdessä tahmeuden
poistaa muullakuin valmistajan tuotteella?
Luin, että asetoniton kynsilakanpoistoaine
ajaisi saman asian.
Se tässä mietityttää kun saamani opin mukaan tahmeuden poistajalla pyyhitään myös omalta kynneltä rasva pois ja
käyttämäni aine sisältää asetonia.
Eli käykö tuo asetoniton kynsilakanpostoaine
siihenkin hommaan? Saako sillä siveltimistä
tahmeuden kynnolla pois? Kokemuksia?
Teen tällä hetkellä kynsiä vain itselleni,
asiakkaan ollessa kyseessä tilaisin kyllä
ihan oikeaa ainetta ensitilassa, mutta nyt
on kauhea rahapula ja tärkeä työhaastattelu
tulossa, jossa olisi kiva olla edustavat kynnet.

8

7243

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuunari

isopropyylialkoholia (2-propanoli), jota saa apteekista.

• ja epäonnistuin!

Kannattaa kyllä käyttää valmistajan suosittelemaa ainetta.
      Riippuu tietty varmaan geelistä, mutta ainakaan mun käyttämällä merkillä tahmeus ei lähtenyt kunnolla asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella ja pinta jäi mataksi.

• Nailholic

ett tilasin netistä itselleni aloituspakkauksen. Mukana 2 geelipurkkia, toinen kirkas ja toinen valkoinen. Ei mitään mainintaa ohjeessa tahmeudenpoistosta jollain aineella. Ohje sanoo englanniksi "...remove them from light and wipe them with gel wipe"...mikä hemmetin gel wipe??Itse olen poistanut vain lapulla pyyhkien. En ole vielä tehnyt kenellekkään geelikynsiä, koska vasta harjoittelen "tekokäteen" laittamista. Yritin aiemmin kysellä täällä palstalla millä tahmeus poistetaan siveltimestä, muttei kukaan vastannut nyt olenkin käyttänyt asetonitonta kynsilakanpoistoainetta tähän tarkoitukseen. Kurssille ole menossa piakkoin, saan sieltä onneksi kunnon ohjausta ennenkuin teen oikealle asiakkaalle.

• tea234
        Nailholic kirjoitti:

ett tilasin netistä itselleni aloituspakkauksen. Mukana 2 geelipurkkia, toinen kirkas ja toinen valkoinen. Ei mitään mainintaa ohjeessa tahmeudenpoistosta jollain aineella. Ohje sanoo englanniksi "...remove them from light and wipe them with gel wipe"...mikä hemmetin gel wipe??Itse olen poistanut vain lapulla pyyhkien. En ole vielä tehnyt kenellekkään geelikynsiä, koska vasta harjoittelen "tekokäteen" laittamista. Yritin aiemmin kysellä täällä palstalla millä tahmeus poistetaan siveltimestä, muttei kukaan vastannut nyt olenkin käyttänyt asetonitonta kynsilakanpoistoainetta tähän tarkoitukseen. Kurssille ole menossa piakkoin, saan sieltä onneksi kunnon ohjausta ennenkuin teen oikealle asiakkaalle.

Gel wipe on yleensä alkoholipitoinen neste. Eri merkillä oma mutta koostumus usein samalainen.

Tahmeuden voipi myös hyvin poistaa asetonitomalla kynsilakanpoistoaineella. Jos rakennegeelin pinta on sen jälkeen matta tarkistaa onko geeli kovettunut kunnolla?
        Rakennegeelin pinta pitää kuitenkin karhentaa viimeistä kiiltogeelin kerrosta varten...

Jos kiiltogeelin pinta on matta tahmeuden poiston jälkeen niin ilmeisesti ei ollut geeli kovettunut riittävästi...tai geeliä ei ollut riittävä kerros.

Luonnonkynnen puhdistukseen sopii hyvin NeoAmisept apteekista.

Itse puhdistin siveltimet NeoAmiseptillä koska en halunnut että lakanpoistoainetta menee geelipurkkiin siveltimen mukaan. Nyt käytän oman geelimerkin Nail Wipeä siihen.

• ei kannata...
        Nailholic kirjoitti:

...yrittää postaakaan kaikkea tahmeutta, onnistuu muotoilu ja smile linet paremmin kun harjakset pysyy napakasti yhdessä.

• ja epäonnistuin!
        tea234 kirjoitti:

Gel wipe on yleensä alkoholipitoinen neste. Eri merkillä oma mutta koostumus usein samalainen.

Tahmeuden voipi myös hyvin poistaa asetonitomalla kynsilakanpoistoaineella. Jos rakennegeelin pinta on sen jälkeen matta tarkistaa onko geeli kovettunut kunnolla?
        Rakennegeelin pinta pitää kuitenkin karhentaa viimeistä kiiltogeelin kerrosta varten...

Jos kiiltogeelin pinta on matta tahmeuden poiston jälkeen niin ilmeisesti ei ollut geeli kovettunut riittävästi...tai geeliä ei ollut riittävä kerros.

Luonnonkynnen puhdistukseen sopii hyvin NeoAmisept apteekista.

Itse puhdistin siveltimet NeoAmiseptillä koska en halunnut että lakanpoistoainetta menee geelipurkkiin siveltimen mukaan. Nyt käytän oman geelimerkin Nail Wipeä siihen.

Siis kyse oli kiiltogeelistä, sen pinta jäi asetonittomalla poistoaineella mataksi ja vielä vähän tahmeaksi.
        Kokeilin vain, minulla oli kyllä pöydällä myös oman merkkini pyyhkimiseen tarkoitettua ainetta. Sillä kun pyyhin heti perään, niin johan kiilsi. Geeli oli siis kunnolla kovettunut, sille ei vaan näköjään sopinut aine joka varmasti monelle geelimerkille sopii.
        Sanotaan että suomalainen ei usko ennen kun näkee.. Mulla on tapana kokeilla kaikenlaisia (joskus vähän hullujakin)juttuja. Jos toimii niin hyvä, jos ei niin tiedänpähän sitten kokemuksesta ettei toimi :D :D

• tea234
        ja epäonnistuin! kirjoitti:

Siis kyse oli kiiltogeelistä, sen pinta jäi asetonittomalla poistoaineella mataksi ja vielä vähän tahmeaksi.
        Kokeilin vain, minulla oli kyllä pöydällä myös oman merkkini pyyhkimiseen tarkoitettua ainetta. Sillä kun pyyhin heti perään, niin johan kiilsi. Geeli oli siis kunnolla kovettunut, sille ei vaan näköjään sopinut aine joka varmasti monelle geelimerkille sopii.
        Sanotaan että suomalainen ei usko ennen kun näkee.. Mulla on tapana kokeilla kaikenlaisia (joskus vähän hullujakin)juttuja. Jos toimii niin hyvä, jos ei niin tiedänpähän sitten kokemuksesta ettei toimi :D :D

Kannattaa kokeilla kaikenlaista tosiaan:) Oletko kokeillut NeoAmiseptilla pyyhkiä tahmeutta pois?

Jotkut kynsilakanpoistoaineet "sulattaa" geeliä, esim. Mirame tekee sitä.

Mutta kaikki riippuu tosiaan siitä mitä merkkiä käytät...

• a-p kysyjä
        tea234 kirjoitti:

Kannattaa kokeilla kaikenlaista tosiaan:) Oletko kokeillut NeoAmiseptilla pyyhkiä tahmeutta pois?

Jotkut kynsilakanpoistoaineet "sulattaa" geeliä, esim. Mirame tekee sitä.

Mutta kaikki riippuu tosiaan siitä mitä merkkiä käytät...

kokeilin ihan pelkästään neo amiseptillä ja
        tahmeuden sain sillä pois. Kannatti kokeilla.
        Nyt jännitän, että kestääkö 'koekynsi', koska
        preppasin sen vain viilaamalla kiillon pois ja
        tuolla neo amiseptilla. Mutta aika samoja aineosiahan tuossa on kuin aineessa jota yleensä
        käytän. Toivottavasti ketsää edes viikon : )
        Kiitos teille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe