heips nutraajat 1.4.

palina

No mites on mennyt..onko pysytty linjassa vai sallittu mielihyvää..aika hyvin on mennyt mutta suu kaipaa pureskeltavaa joten kasvikset käy oikein hyvin..päänsärkykin on hellittänyt ja olo on hyvä..muutama päivä teki tiukkaa joten söin ihan tavallista lämmintä ruokaa,keittoa kuitenkin ja muutaman leivän otin..muuten on kyllä pussit mennyt ja patukat..maha kyl viel on turpeen näköinen kuten kasvotkin mutta innolla odotan maanantaita ja punnitusta..iloinen olen jos paino tippunut mutta tyytyväinen siihenkin ettei ole noussut..seuraavan viikon otankin sit ihan vain pusseilla ja jotain kasvista hivenen ja liikuntaa lisää..joten kai sit näkee jo tuloksia..en odota huimaa pudotusta näin het aluksi vaan innostusta siihen et jotain ois lähtenyt ja saisi minut jatkamaan..muutes aiemassa olen ollut nimimerkki rusina75 joten nyt kuljen palina nimmarilla..yksi pikku juttu viel menkat ei oo vieläkään alkaneet ja nyt taitaa olla 11 pv menossa..testi odottaa ensiviikkoa..kertokaas onko teil ollut menkat myöhäs kun ootte ruvenneet laihduttamaan..älkää nyt sanoko et tee testi koska sen jo ti tein ja negatiivinen oli joten odotan viel toisen viikon ja katotaan sit..mut hei jos teistä ei kuulu ni palataan astialle maanantaina..jämynä nyt vk.lopun aikana joka on yleensä ollut mulle se koitin paikka..paljon muuta tekemistä ja ajatus pois ruuasta ja käsi jääkaapilta ;)

13

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pussipimu :)

      Ei ole tarvinnut sortuilla. Se pari patukkaa pari pussia ja pieni kulhollinen salaattia on ihan ihmeesti riittänyt. Tai no, eilen illalla meinasi tulla nälkä ja söin puolikkaan patukkaa lisää (siihen noin 800 kcal:n sekin silti mahtuu). Ihmeellistähän tässä on just se, ettei ole juurikaan ollut nälkä, vaikka kalorit on noin alhalla. Aika helppoa.

      Mites paljon Palina muuten syöt niitä patukoita ja pusseja? Mulla menee siis pääosin tuo 2 ja 2. Ja vain sauvakävelyä harrastan normaalin arkiaktiivisuuden lisäksi.

      Seuraavan viikon ajattelin itsekin mennä pelkillä pusseilla (5 pussia/vrk) ja salaatilla, jos tämä näin helppona jatkuu. Lauantaina aion tosin syödä yhden kevyen normiruuan. Olen menossa ulos syömään kamujen kanssa, enkä aio kertoa heille koko dieetistä (en nyt jaksa sitä muiden kommentointia ja arvottamista). Saa nähdä meneekö tämä sen jälkeen hankalammaksi, kun syö jotain "oikeeta".

      Ja kävin vaa´alla kurkistamassa. On tässä 1,5 kg lähtenyt, vaikka turpo onkin yhä päällä.

      • Pussipimu :)

        Syöttekö muut mitään vitamiinia tai kuitulisää? Ite syön psyllium-kuitua, monivitamiinia ja kalaöljykapseleita.


    • Yx Nutraaja

      Kohtuu hyvin on tää nutrailu sujunut. Nälkää ei ole tänään pahemmin ollut eikä pahoja mielitekojataan. Olo ehkä hieman voimaton mutta se voi johtua myös muusta kuin tästä kuurista, esim. työkiireistä.

      Olen syönyt pääasiassa pirtelö ja keittopusseja mutta korvannut joskus pussin puolikkaalla patukalla. Niissähän on likimain samanverran kaloreita. Ja lisäksi olen syönyt hieman vihanneksia. Ja kalorittomia juomia tietty.

      Viikonloppu tulee olemaan kova koetinkivi kun on tiedossa kaikkea arjesta poikkeavaa, mm. kaverin syntymäpäivät. Ajattelin tosin synttäritkin mennä pelkällä kaloriton juoma- linjalla. Ärsyttää vaan kun sitä ei voi tehdä herättämättä huomiota muissa. Ja en haluaisi kertoa muille. Mut katotaan nyt sit ja edetään tilanteen mukaan.

      Liikuntaa en ole kauheasti harrastanut, paitsi eilen kävin 1,5h kävelylenkillä. Tuntui loppumatkasta jo aika raskaalta. Jos ensiviikolla saisi lisättyä liikuntakin.

      Ihan hyvin on tähänasti mennyt mutta urakka on vasta niin alkuvaiheessa, että vaikea vielä suunnitella mitään eteenpäin. Maanantaina tulee vko täyteen ja toivottavasti se näkyy myös vaakassa. Vaikka nyt on hyvin mennyt niin hieman mietityttää, että miten minulta onnistuu täysnutraus pidemmän päälle. Siis meilloin iskee ne mieliteot ja oikean ruuan himo sillai ihan kunnolla.

      Tavoitteena aluksi, että vko tulee täyteen ja sitten toinen vko päälle. Sitten olisi ehkä sellainen "väli tilin päätös" eli päätös siitä jatkanko täysnutrauksella vai osittaisella.

      Ohjeissahan sanotaan, että vain 2vko saisi täysnutrata ilman lääkärin valvontaa. Mites, aiotteko täysnutrata pidempään ja oletteko olleet yhteydessä lääkäriin?

      Tsemppiä viikonloppuun

      • Pussipimu :)

        kuin sen kaksi viikkoa. Ainakaan näillä näkymin. Rakastan hyvää ruokaa, joten en halua muutenkaan elämääni hukata kovin pitkään tällaisilla pussikuureilla. Mutta kyllä tämä näin väliaikaisena apuna ja käynnistyksenä menee.

        Aion sen toisen viikon loppupuolella jo siirtyä osin muuhun ruokaan. Pussin tai patukan voi tietysti alkuun syödä ensin kahden ja sitten vain yhden aterian korvikkeena. Ja myöhemminkin sellaisen voin pitää kassissa hätävarana. Mutta kyllä minä ihan normaaleille kevyille ruuille aion siirtyä tuossa Vapulta viimeistään. Siis jatkaa painonpudotusta siten.


      • palina
        Pussipimu :) kirjoitti:

        kuin sen kaksi viikkoa. Ainakaan näillä näkymin. Rakastan hyvää ruokaa, joten en halua muutenkaan elämääni hukata kovin pitkään tällaisilla pussikuureilla. Mutta kyllä tämä näin väliaikaisena apuna ja käynnistyksenä menee.

        Aion sen toisen viikon loppupuolella jo siirtyä osin muuhun ruokaan. Pussin tai patukan voi tietysti alkuun syödä ensin kahden ja sitten vain yhden aterian korvikkeena. Ja myöhemminkin sellaisen voin pitää kassissa hätävarana. Mutta kyllä minä ihan normaaleille kevyille ruuille aion siirtyä tuossa Vapulta viimeistään. Siis jatkaa painonpudotusta siten.

        No mä otan 3 pussia ja 2 patukkaa tai sit fifty/fifty..noi patukat on ollut minun mielestä aika makoisia..kahvin kanssa menee kuin jokin viineri joten nautin niistä kyllä täysin rinnoin kun sitä syön..mä en ole tykännyt niistä suolasista pusseista joten mun pussit on sit sitä imellys luokkaa..kauhee leivän himo vain päällä..tekis niin mieli kovasti ottaa ruisleipää..mutta aattelin että parempi kuin ei ota niin ei sorru siihen leipälinjalle sitten..mulla nimittäis saattaa vaik puolikas ruisleipä mennä kerta syömisellä..marjat on niitä mitä yleensä välipalaksi otan ja varsinkin kohmeiset mansikat..nam nam..senkin oon huomannut et maha toimii ja nestettä lähtee myös tietystikun juon paljon..virtaa on ollut aika hyvin..aamusta ainakin,sit iltasella tulee sellanen väsy et ois kiva vain painua pehkuihin..sit menee muutama tunti niin taas on kuin peipponen..varmaan myös verensokerit vaikuttaa siihen..mä käytän mulberry tuotetta verensokereiden takia ja sit omega-3 kapseleita..maanantai odotan kyllä mielenkiinnolla..ja sit vk.viel täys nutrauksella..ja jatkan viel 3vk jos keho antaa..mietin kyllä kun suosituksissa on 4-5 pussia päivässä et tuleeko energiansaanti täyteen joten taidan tehdä sen et ensiviikolla otan ne 4-5 pussia vaihtoehtoisesti patukat ja jotain kuitupitoista mahan takia..se kai ainut ongelma on että aamuisin kun herää ni het ensimäisenä ei mene mikään muu alas kuin kahvi..siirränkin eka pussin ottamista yleensä muutalla tunnilla heräämisestä..mut mennään näin ja katsotaan sit tuloskia..en muutes tee tätä lääkärin valvonnassa,mutta olen sitä myös miettinyt senkin suhteen et ois sit jossain se punnitus jossa näkisi onko tapahtunut mitään ja se olisi kuin kannustin siihen kun "joku" muu valvoo myös sitä..välillä kun tuntuu etten osaa itseäni valvoa ainakaan ton jääkaappi/mieliteon käden suhteen..mut kertokaas myös kuulumisia..niit on ni kiva käydä aina lukemassa..antaa puhtia itelekkiin..


    • palina

      Olisi pieni kyselyn paikka..voisitteko kertoa millainen olet kropaltasi..älkää nyt suuttuko kysymyksistä mutta haluaisin tietää että onko muitakin samanlaisia..
      - oletko tasapaksu..
      - omenavatsainen..
      - riukujalat mutta muuten pyöreä..
      tässä vain mietin että olen riukujalkainen omenavatsainen allien omistaja jolla rinnat katoaa..eli laihdutus menee juuri niinkuin sitä ei haluaisi..sieltä lähtee mistä ei tarvitseisi ja sinne jää mistä vois het vaik lähteä..tiedän kyllä että paikka paikoin ei voi laihduttaa ja mutta vartoaloa voi kiinteyttää..mutta perkule et se harmittaa kun maha ei kapene mut rinnat pienentyy..näky mitä mahtavin pyöreä yläosa ja jalat tikut..tietysti voisin laittaa asian myös siihen piikkiin ettei elimistöni ole vielä palautunut raskaudesta/synnytyksestä joka tapahtui 5kk sitten mutta mennääpä ajassa 14 vuotta taaksepäin jolloin 1 lapseni syntyi ni oiskai sen pitänyt jo palautua ;) Olisi helppoa jos pystyisi laihtumaan paikka paikoin ja saamaan sellaisen unelmien kropan,no mikä se sitten on..jokaisella oma selainen..joskus kyllä ihan pelottaa myös ajatus että miltä minä näytän kun laihdun koska näitä likoja on kantanut mukanaan melkein puolet elämästä..tuoko se sitä tyydytystä mitä haen..ja mitä minä haen..siinäpä vasta kysymys ja vastauksen varmaankin saan kun laihdun..tietysti terveyttä ajatellen parempi ois mutta joskus se asia menee ainakin minulla siihen että haen laihtumisella hyväksyntää..keneltä?itseltäni,mieheltäni,muilta..muita vartenko laihdun vai itseäni..jaahas taas pieni filosofini pompsahti esiin mutta oletteko itse ajatelleet samoin ja mitä te vastaatte itsellenne..todellisuudessa..

      • Pussipimu :)

        Vaikka tuo kuulostaa yhtä väljähtäneeltä kuin julkkisten "me kasvoimme erilleen", niin se on kyllä se totisin tosi, mitä haen laihdutuksesta. Ei minua jaksa kiinnostaa muiden mielipide minun ulkomuodostani. No, oman miehen tietysti. Kyllä hänkin mieluummin varmaan katsoo vähän hoikempaa vaimoa, vaikka ei IKINÄ ole sanallakaan maininnut ylikiloistani, eikä osoittanut mitekään muutenkaan kilojeni häntä rassaavan. Mutta esteetikko hän on.

        Olen ennenkin ollut kerran lähes tässä painossa ja laihduttanut normaalimittoihin. Pysyin siellä vuosia, sitten elämäntilanne muuttui tyystin ja aloin salakavalasti lihoa. Kun huomasin asian, ei motivaatio ollut hetikään laihduttamisen puolella. Sitä motivaatiotakin sain hakea muutaman vuoden. Nyt se on täällä ja olen ihan innoissani, aion nauttia laihtumisesta täysin rinnoin. Laihduttaminenhan on se helpoin ja palkitsevin osa tätä hommaa. Sitten vasta alkaa se pitkäjänteinen TYÖ, kun se saavutettu paino täytyis pitää.

        Ja muotoni? Olen tiimalasimainen ja päärynämäinen. Vyötärölihavuus ei ole minun juttuni, mutta takapuoli ja reidet sais kaveta. Pohkeet eivät myöskään ole riu'ut, mutta eivät ne laihduttamalla juurikaan kapene.

        En toivo muuttuvani miksikään "unelmavartaloiseksi", en ole koskaan halunnut. Olen sitä mieltä, että pään täytyy sopeutua siihen geeneissä tulleeseen vartaloon. Tietysti näillä luonnon omilla konsteilla (ruokailu ja liikunta) voi muovata vartaloaan, mutta sen kummempia ihmeitä en odota. Olen kokenut omassa elämässäni, että kun ihminen hyväksyy itsensä, muutkin hyväksyvät hänet. En ole kokenut elämääni pahaksi näin pulskanakaan.

        Onnea laihtuminen ei sinällään tuo, mutta antaa se elämään uutta potkua. Se antaa onnen siemeniä.


      • Yx nutraaja

        Elikkäs vartaloltani muistutan lähinnä tasapaksua. Kilot ovat kertyneet tasaisesti koko kroppaat, niin mahaan kuin jalkoihinkin. Isoja rintojakaan minulle ei ole suotu :) Tavoitteena olisikin laihtua tasapuolisesti kaikkialta, rinnossa tosin ei paljoa laihtumisen varaa ole.

        Mietin tarkkaan tuota syytä laihduttamiseen. Itse en ole kokenut, että minua ei olisi kilojeni takia hyväksytty. Kaverit ovat olleet ja pysyneet riippumatta siitä paljonko painan. Mieheni on normaalipainoinen, eikä ole koskaan kiloistani maininnut. Ulkonäköäni on kyllä kehunut.

        Haluan laihtua siksi, että oloni olisi hyvä. Kokemuksesta tiedän, että laihempana on helpompi tehdä tiettyjä asioita, esimerkiksi harrastaa liikuntaa. Nyt kun painoa on paljon, niin esimerkiksi hölkkääminen rasittaa todella paljon niveliä ym. ja kipeyttää ne. Myös sopivien vaatteiden löytäminen on vaikeaa. Suurimmasta osasta vaatteita koot loppuvat kesken. Esimerkiski urheiluliikkeestä on lähes mahdottumuus löytää mitään päälle sopivaa. Haluaisin itselleni esim. kunnollisen ulkoilupuvun (kalvopuvun tms.) mutta todella harvasta löytyy sopivaa kokoa, jossa housut eivät kiristäisi mutta takki olisi ok kokoinen. Ja kun valinnanvaraa on niin vähän, niin ei voi yhtään miettiä hintaa vaan on lähes pakko ostaa se mikä päälle mahtuu. Myös kohtuuhintaisten juhlavaatteiden löytäminen on tuskaa. Rintaliiveissä on pahemmin ole valinnanvaraa kun koon tulisi olla n.95B (erikoisliikkeistä toki saa mutta hinta on ostamista rajoittava tekijä). Ärsyttää kun vaatteet hankaa ja kiristää.

        Vartaloani ei varsinaisesti häpeä ja käyn paljon esim. uimahallissa mutta en vaan tässä painossa tunnne itseäni sopivan kokoiseksi. Toki terveys on myös yksi tärkeä tekijä. Veranpaineeni on koholla ja varmaankin joudun kohta aloittamaan lääkkeiden syönnin. Hurja ylipaino ei helpota tätäkään. Suvussa on paljon sydän- ja verisuonitautia, myös normaalipainoisilla ja suhteellisen paljon liikkuvilla, ei pelkästään ylipainoisilla. Läheisiä sukulaisia on myös kuollut suhteellisen nuorella iällä (alle 50v ko. tauteihin). Myös lapset ovat vielä tekemättä ja jos/kun paino raskausaikana nousee, niin oloni varmasti käy ylivoimaisen tukalaksi.


    • Yx nutraaja

      Eilinen päivä oli itselleni todella vaikea. Olin yhdessä tilaisuusessa, joka sitten venähtikin pidemäksi kuin olin ajatellut. Mukanan on yksi pussi, jonka söinkin sekä pieni rasia vihanneksia, jotka myös söin. Kotiin paluumatkalla iski armoton huono-olo. Oksetti ja pyörrytti ja muutoinkin olo oli hutera. Söin heti kotiin tultua pussikeiton ja lisäksi kypsensin mikrossa maissintähkän, jonka maustoin suolalla. Noiden päiväunien aikana olo koheni mutta oli koko illan vähän heikko vaikka söinkin illan aikana pussit normaalin aikataulun mukaisesti. Muuhun ruokaan ei tullut sorruttua, olo oli niin heikko, ettei edes tehnyt mieli ruokaa :) Mahakin oli jotenkin sekaisin, ilmavaivoja, turvotusta, jne.

      Mutta toi varmaan johtui siitä kun ateriaväli hieman venähti. Lisäksi tuli juotua paljon nesteitä ja suolatasapainokin saattoi olla alhaalla. Helpolla en aio luovutaa eli kaikesta huolimatta positiivisella mielellä jatketaan tätä päivää kohti huomista punnitusta.

      • Pussipimu :)

        Eilen söin aamupalaksi patukan, välipalaksi yhden ruisleivän ja illalliseksi normiruokaa yhden kevyen aterian kavereiden kanssa ravintolassa. Ja muuten vain join vettä. Arvelin, että normiruoka toisi nälän, mutta eipä. Ihan on normaali olo, vaikka tänään on mennyt vasta 1 patukka ja kaksi pussia. Ja kävin ihan kunnon lenkinkin, 20 kilometriä pyörällä.

        Voimia tuntuu olevan ihan hyvin. Illalla taidan syödä vain metsämarjapussin ja yhden pienen paprikan. Ja aamulla vaakaan. Hui! Edelleen muuten on vähän turvotusta.

        Meitäkö on nyt vain me kolme, Palina, Yx Nutraaja ja minä?


      • Yx nutraaja
        Pussipimu :) kirjoitti:

        Eilen söin aamupalaksi patukan, välipalaksi yhden ruisleivän ja illalliseksi normiruokaa yhden kevyen aterian kavereiden kanssa ravintolassa. Ja muuten vain join vettä. Arvelin, että normiruoka toisi nälän, mutta eipä. Ihan on normaali olo, vaikka tänään on mennyt vasta 1 patukka ja kaksi pussia. Ja kävin ihan kunnon lenkinkin, 20 kilometriä pyörällä.

        Voimia tuntuu olevan ihan hyvin. Illalla taidan syödä vain metsämarjapussin ja yhden pienen paprikan. Ja aamulla vaakaan. Hui! Edelleen muuten on vähän turvotusta.

        Meitäkö on nyt vain me kolme, Palina, Yx Nutraaja ja minä?

        Vatsaa turvottaa pahasti. Maha on kipeenä, tuntuu olevan ilmaa täynnä. Ärsyttää kun koko ajan sattuu mutta vielä en aio luovuttaa. Pakkohan sen vatsankin on tähän touhuun tottua ja hyvinhän se nuo alkupäivätkin oli juonessa mukana :) Uimahalliin olisi tarkoitus ihan kohta lähteä, josko liikuntaa auttaisi. Huomenna vaakalle...


      • palina
        Yx nutraaja kirjoitti:

        Vatsaa turvottaa pahasti. Maha on kipeenä, tuntuu olevan ilmaa täynnä. Ärsyttää kun koko ajan sattuu mutta vielä en aio luovuttaa. Pakkohan sen vatsankin on tähän touhuun tottua ja hyvinhän se nuo alkupäivätkin oli juonessa mukana :) Uimahalliin olisi tarkoitus ihan kohta lähteä, josko liikuntaa auttaisi. Huomenna vaakalle...

        Et eikös tääl olekkaan enää muita nutraajia kuin me kolme kun ei ole muista kuulunut..no katsellaan ja kuulostellaan jos he huomenna ilmaituisivat linjoille..hyvinhän tämä näinkin menee ettei tartte yksin tääl pyöriä ja vastailla itselleen..tämä päivä ollut erittäin hyvä..lenkillä käyty ja ruodussa pysytty vaik ukko noita herkkuja kantoi kaupasta kotiin..ihan innolla odotan huomista et onko mitään tapahtunut..päällisin puolin ei kyl näytä,mut katellaan..jopa 100g heitto alaspäin on mulle parempi kuin mitään..ei lannistuta vaik suuria tuloksia ei kentie tulekkaan..meinaan tota noin -10kg viikossa juttuja ;) mut eteenpäin mennään ja kilot siinä mukana mutta jokunen kenties jo tiessään..mut huomiseen ja punnituksiin..


    • tuulikki3

      Tarvitsen apua mikä on ruotsiksi mulberry luontaistuote

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe