Kipuja ympäri kroppaa! Apua, kiireistä!

huolestunut n

Tässä muutaman viikon aikana on alkanut kehittyä ihmeellistä kipua koko kehoon. Milloin sattuu ranteeseen, polveen, reiteen, johonkin taipeeseen, käsivarteen, kylkeen, sääreen, jalkapohjaan, rintakehään... Siis mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Kipu on tyyliltään vihlovaa, iltaisin haittaa nukkumista. Olen alkanut huolestua jo.

Välillä tulee kylmiä aaltoja käsiin ja jalkoihin. Sormet ja varpaat ovat välillä todella kylmät, mutta minulla on luonnostaan suhteellisen kylmiä nuo raajat.

Auttakaa! Olen kuitenkin vasta 18v.

8

15407

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisko??????

reumaa,fibroon oireet sopivat,minulla samanlaiset kivut,luokiteltiin fibroksi,välillä nämä kivut on aivan kaameat,joka ei ole kokenut,tai joka ei sairasta tätä,niin ei ymmärrä)
      Mutta kun olet noin nuori,niin ei kai fibro tossa iässä??? sehän on keski-ikäisten tauti?? .Kannattasko mennä lääkäriin,täältä tuskin apua löytyy!!!!

• ap.

Epäilin fibroa. Siskoni sairastaa sitä, on todettu jo lapsena. Hän epäili kanssa.

Käsittääkseni se olisi lapsilla ja nuorilla aikas epätodennäköinen. Muttei suinkaan mahdoton? Lääkäriin kun en nyt pääse tänä viikonloppuna, siksi täältä kyselin. Halusinkin kuulla fibroa sairastavan ihmisen mielipiteen.

• tuttua on
        ap. kirjoitti:

Epäilin fibroa. Siskoni sairastaa sitä, on todettu jo lapsena. Hän epäili kanssa.

Käsittääkseni se olisi lapsilla ja nuorilla aikas epätodennäköinen. Muttei suinkaan mahdoton? Lääkäriin kun en nyt pääse tänä viikonloppuna, siksi täältä kyselin. Halusinkin kuulla fibroa sairastavan ihmisen mielipiteen.

tytölläni on todettu fibromyalgia jo 16 iässä. Sairaus on ikävä kun kivut vaihtavat paikkaa mutta hoito on helppo. Säännöllinen liikunta auttaa parhaiten. Kipukynnystä nostava lääke on myös hyödyllinen jos se siis on sitä fibroa.

• ........................

Kuulostaa hyvin tutulta!

Suosittelisin käyntiä sellaisella osaavalla kansanparantajalla tai koulutetulla naprapaatilla/omt-jumpparilla, joka osaa hoitaa lantion virheasennot (kaikki eivät osaa) ja avata nivellukot rangasta.

Suurin osa ihmisistä kuvittelee, että kipu johtuu siitä kohdasta, jossa se tuntuu. Luullaan esim., että kun polveen sattuu, on polvessa jotain vikaa.

Useimmiten kivun syy on jossain muualla.

Esim. jalkapohjassa, isovarpaassa, polvessa tai reidessä tuntuva vihlova kipu johtaa yleensä lantiosta, josta kyseisten aluiden hermotus lähtee. Samaten kylkikipu, paikallinen pistävä rintakipu tai käsivarressa tuntuva vihlova kipu johtaa useimmiten selästä.

Itse olen 24 vuotias, ja pari vuotta sitten minulla alkoi olla jatkuvasti kuuvaamasi kaltaisia kipuja eri paikoissa. Pelkäsin pahinta. Sairauksien mahdollisuus suljettiin pois tutkimuksilla. Vaivani ovat tukirankaperäisiä (kuten monilla fibromyalgia- diagnoosin saaneilla, mutta lääkärit eivät ymmärrä ihmisen perus- fysiikasta mitään, eivätkä ihmiset jostain syystä uskalla mennä kunnolliseen fysikaaliseen hoitoon, vaikka siinä on huomattavasti pienemmät riskit ja paremmat tulokset kuin lääkkeiden syömisessä).

Lantioni oli virheasennossa, ja kansanparantaja suoristi sen. Samalla jalkani muuttuivat samanpituisiksi, kun aiemmin ne olivat eripituiset. Kun vielä lisäksi venyttelin joka päivä perusteellisesti, hävisivät jalkoihin säteilevät kivut.

Minulla on rakenteellinen kierreskolioosi selässä, jota ei saa korjattua, mutta manipulaatiohoito ja hieronta auttavat suuresti vaivoihini. Käsikipuja, rintakipua ja selkäkipua siis edelleenkin on silloin tällöin, mutta säännöllinen hoito auttaa niihin, samoin päivittäinen liikunta ja venyttely.

Ainakaan et häviä siinä mitään, jos käyt ammattilaisen luona tutkituttamassa tukirankasi toiminnan.

• tapaa aiheuttaa tuollaista

samoin glutamaatti (E621). Itse siivosin glutamaatin ja kofeiinin elämästäni ja kivut alkoivat kadota parissa päivässä, muutaman viikon kuluttua olin kuin uusi ihminen.

Nämä aineet aiheuttavat muuten masennusta, ahdistuneisuutta ja paniikkihäiriötäkin, joten paras hankkiutua niistä eroon koska niillä ei ole yhtään terveyttä edistävää vaikutusta ihmiselle.

• jupe1969

Koulutettu kiropraktikko löytää kyllä syyn ja korjaa sen, kunhan muistat käydä sillä koulutetulla etkä millään niksauttajalla. Suomen kiropraktikkoliiton
      sivuilta löydät avun. Itse kärsin 10 vuotta selkä- ja niskakivuista joihin ei hieronta auttanut kuin tilapäisesti, mutta kiropraktikolla käynti auttoi pitkäksi aikaa. Tampereella Tammerkosken kiropraktiikka ja Tammertutkan Kari Kause ovat ainakin oman kokemuksen perusteella hyviä, Kauselle vaan jonotusaika on n.2kk. Hieno olla duunissa ilman kipuja ja kun kivut iskee tietää mistä apu löytyy.

• Minulla todettiin fibro muutama vuosi sitten. Kipu on liikkuvaa, esim polvesta peukaloon ja sieltä selän kautta nilkkaan. Tähän sairauteen liitty usein kylmäsormisuus. Fibro todetaan useinmiten erikoislääkärillä. Testi on helppo...jos kehosta löytyy yli 11 kipupistettä, se on fibro. Lääkäri tietää mistä kohdista painaa. Ja ota ihmeessä vastaan kipukynnystä nostavat uudet lääkket, ovat tehokkaita.

• Ekiiiii

Noi oireet sopivat hyvin fibroon. Fibroon voi sairastua hyvinkin nuorena, itse olen tuntenut ensimmäiset oireet hyvin voimakkaasti jo noin kuuden vuoden iässä. Tällä hetkellä kun ikää on reilut viisikymmentä vuotta on diagnoosejakin useita, nivelrikkoa, migreeniä, krooninen kipuoireyhtymä, fibromyalgia jne.

Näitä kipupisteitä saattaa olla lukemattomia kehon eri pisteissä. Kipuja voi olla lähes kaikissa lihasten kiinnyttymiskohdissa (pehmytkudoksissa). Eräs reumalääkäri kertoi niitä voivan olla yli kaksisataa pistettä, ja hänen näyttäessä muutaman pisteen "en voinut kuin kiroten todeta hänen olevan oikeassa" :-)

Omalla kohdallani fibroon ei ole löytynyt toimivaa lääkettä. Osasyynä saattaa olla kipujen kroonistuminen ja minulla todettu kipuoireyhtymä, jonka uusi nimi taitaa olla uupumisoire yhtymä. Tämä sairaus reagoi voimakkaasti särkylääkkeisiin ja aiheuttaa voimakasta uupumista ja kun kipulääkkeet eivät ole muutenkaan vähentäneet kohdallani kipuja, niin yhteisvaikutus oli todella karmea. Joten en ole vuosikausiin käyttänyt minkäänlaista kipulääkitystä. Ainoana hoitokeinona olen käyttänyt monipuolista liikuntaa ja venyttelyä joka on toiminut kohdallani "jollakin tavalla".

Toki olen muutenkin joutunut totuttelemaan ajatukseen että joudun elämään kokoaikaisesti kipujeni kanssa. Sairauden hyväksyminen ja sen kanssa eläminen sujuu jo nykyään rutiinilla, tosin olen ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä. Se että minulla ei ole velvollisuuksia ja voin unettoman yön jälkeen ottaa vaikka päivänokoset, on helpottanut huomattavasti elämääni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe