Runkuti runkuti.
Palstan tasosta pari sanaa.
17
724
Vastaukset
- Kettulaatikossa
kyllä tarkalleen ottaen ole sanoja, vai kysytäänkö kielenhuoltolautakunnasta?
- voin vastata
Lautakunta vastaisi näin: Sana määritellään kielen yksiköksi, jolla on merkitys, joten kaiketi mainituilla tapauksilla kirjoittajan mielestä on merkitys, kun hän kerran on niitä viestissään käyttänyt, vaikkakaan niin sanottuja hakusanoja eli lekseemejä ne eivät ole.
Mitä ne muuten sinusta olisivat, jolleivät sanoja? - Kettulaatikossa
voin vastata kirjoitti:
Lautakunta vastaisi näin: Sana määritellään kielen yksiköksi, jolla on merkitys, joten kaiketi mainituilla tapauksilla kirjoittajan mielestä on merkitys, kun hän kerran on niitä viestissään käyttänyt, vaikkakaan niin sanottuja hakusanoja eli lekseemejä ne eivät ole.
Mitä ne muuten sinusta olisivat, jolleivät sanoja?epämääräisiä ilmaisuja, jotka on väännetty kantasanasta runkkaus, joka sekin lienee ulkona kirjakielen sanastosta.
Kettulaatikossa kirjoitti:
epämääräisiä ilmaisuja, jotka on väännetty kantasanasta runkkaus, joka sekin lienee ulkona kirjakielen sanastosta.
alotuksen sisällön? Jos ymmärsit, ni miten sen ymmärsit? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
alotuksen sisällön? Jos ymmärsit, ni miten sen ymmärsit? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
et sä olet pahasti puutteessa ja runkutat?
No, ei vais. :)
(Mä olen tänään leikkisällä tuulella.) Kettulaatikossa kirjoitti:
et sä olet pahasti puutteessa ja runkutat?
No, ei vais. :)
(Mä olen tänään leikkisällä tuulella.)Sä olet kyl tänään hyvällä päällä. Hyvä niin.
Mut, sä et ymmärtäny alotuksen sisältöä. Mut, emmä sitä olettanutkaan, eikä sitä kukaan ole ainakaan vielä ymmärtänyt, ja alkaakin näyttää siltä, että olis melkonen yllätys jos sen joku tajuu.- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
Sä olet kyl tänään hyvällä päällä. Hyvä niin.
Mut, sä et ymmärtäny alotuksen sisältöä. Mut, emmä sitä olettanutkaan, eikä sitä kukaan ole ainakaan vielä ymmärtänyt, ja alkaakin näyttää siltä, että olis melkonen yllätys jos sen joku tajuu.perustankin väitteeni ettei sun runkutirunkutit ole sanoja, koska niitä ei voi kovin yksiselitteisesti ymmärtää.
:) Kettulaatikossa kirjoitti:
perustankin väitteeni ettei sun runkutirunkutit ole sanoja, koska niitä ei voi kovin yksiselitteisesti ymmärtää.
:)mun runkutirunkutin takana on ajatus. Se pitää vaan nähdä sieltä ja se ei oo vaikee nähdä, se on ihan päivänselvä sittekun sen hokaat, ja mä luulen, että sä voisit sen hokata, mut jos et hokaa, ni mä kerron sen myöhemmin illalla täs alotukses. Älä vaan kuitenkaan ala pohdiskelemaan tuota alotusta, sit se ei aukee.
- pari sanaa
Kettulaatikossa kirjoitti:
epämääräisiä ilmaisuja, jotka on väännetty kantasanasta runkkaus, joka sekin lienee ulkona kirjakielen sanastosta.
En vähään aikaan viitsinyt katsoa, kommentoitko sinä tai joku muu vastaustani, mutta kun näjöjään olet kommentoinut, niin palataan vielä asiaan.
Ei sillä ole minkäänlaista merkitystä, onko kyse kirjakielestä vai ei. "Sana" on tieteellinen termi, joka tarkoittaa tiettyä kommunikaation yksikköä ja sillä siisti. Jos tässä kirjakieleen takerruttaisiin, esimerkiksi sinun nimimerkkisi jäisi sen ulkopuolelle, koska Nykysuomen sanakirjasta tai Suomen perussanakirjasta sitä tuskin löytyy.
- la.ra
sellainen palsta millaiset kirjoittajat.
- itse luo palstan
tason. Jos palstalaiset haluaa parantaa palstan tasoa, se on palstalaisista itsestä kiinni.
"Jos on kivi kengässä, ota se pois. Älä odota, että joku muu tulee ja tekee sen puolestasi." - la.ra
Sellainen palsta millaiset kirjoittajat.
- höööh
Tuttua toimintaa? :D
tapojasi pliis ;)
- niin?
pröööt!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1001713- 551123
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4381094- 1701023
- 58801
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126782- 83730
- 51698
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38675- 57671