Vimpelin Saarikenttä???

matkailija idästä

Kannattaako täältä kauempaa lähteä Saarikentälle katsomaan superpesistä? Juttuja olen kuullut valtavan hienosta katsomosta ja fanaattisesta yleisöstä. Pitääkö paikkaansa? Haluaisin kuulla mielipiteitä muiltakin kuin vimpeliläisiltä. Mikä olisi paras vastustaja, missä pelissä tunteet käyvät kuumina?

23

5583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI Vimpelistä

      Mun mielestä Vinpelissä on paras tunnelma otteluissa mitä olen käynyt katsomassa ainakin paree tunnelma siellä on ku muíssa Eteläpohjanmaan katsomooissa.
      Kannattaa varmasti mennä katsomaan jotain ottelu missä Veto pelaa jotain Toista EP:N joukkuetta vastahan

      • Kreivi Groits

        Hyvä tunnelma johtunee siitä, että mökämusiikki on kitketty pois kokonaan Saarikentältä. Lisäksi hillitty asianosaava kuulutus tekee pelistä kiintoisan.
        Sopisi muidenkin pesispaikkakuntien tajuavan, että mökämusiikki ja kuuluttajan fiilistelyt eivät tee oikeutta hienolle lajille.


      • kaikki Superin kentät kiert...
        Kreivi Groits kirjoitti:

        Hyvä tunnelma johtunee siitä, että mökämusiikki on kitketty pois kokonaan Saarikentältä. Lisäksi hillitty asianosaava kuulutus tekee pelistä kiintoisan.
        Sopisi muidenkin pesispaikkakuntien tajuavan, että mökämusiikki ja kuuluttajan fiilistelyt eivät tee oikeutta hienolle lajille.

        --mökä ja jumputus tekee pesiksestä jääkiekon kaltaisen tusina median..
        Harvassa on tänäpäivänä Superin *mökättömät* kentät ja yksi näistä on Saarikenttä jossa arvostetaan yhä katsojien omaa meteliä.
        Ehdotonta huippupesispaikkaa edustaa Saarikenttä/Vimpeli ja sen oma tunnelma.
        Suosittelen kesäreissuille....


    • mukana ollut

      Pitää paikkansa Saarikentältä löytyy yksi parhaimpia pesäpallopyhättöjä.Kannattajat ovat oma lukunsa sinänsä,kaikkiin otteluihin se tulee kannustamaan omiaan ja myös metelillään onnistuu monasti sotkemaan vastustajan pelikuviot.Itse ajan jokaiseen Vi-Ven kotipeliin kolmensadankilometrin matkan,on todella hintansa väärtti päästä seuraamaan saarikentän pesis tunnelmaa taas ensi kesänä!! Suosittelen!!!!!!

      • matkailija...

        kiitokset infosta, täytyypä reissata siis sielläpäin kesällä!!!


    • vialli

      Jalkapalloystäväni oli katsomassa elämänsä ensimmäistä kertaa pesäpallo-ottelua (Vimpelin Veto - Seinäjoen Maila-Jussit) heinäkuun 16. päivä 2004 Vimpelin Saarikentällä. Oli aurinkoinen perjantai-ilta, lämpötila reippaasti päälle kahdenkymmenen. Katsomossa parisen tuhatta erittäin asiantuntevaa katsojaa, katsomossa omia eväitäkin (pe-ilta). Tunnelma huumaava.

      Ottelussa tehtiin kaikkinensa 34 juoksua. Vimpeli hävisi 1-2 (11-7, 1-8, 3-4). Kotijoukkue sai sarjataulukkoon pisteen, vieraat kaksi. Ystäväni kysyi matsin jälkeen minulta, että "onko pesäpallo-ottelussa aina tällaista"? Minä, muutaman sata matsia nähneenä saatoin vain todeta, että "ei, ei todellakaan, mutta Vimpelissä suht usein". Ystäväni totesi nyt ymmärtävänsä mitä tarkoittaa kun puhutaan, että "kenttä rullaa"!

      Kaikkein upein kommentti matsin jälkeen tuli Vimpelin fanilta, jota ei harmittanut suosikkinsa tappio pätkääkään. Oli hänenkin mielestään ollut niin mahtava kokemus.

      Tällä esimerkillä haluan kannustaa matkailijaa idästä - ja vaikka mistäpäin Suomea tahansa muitakin - ehdottomasti kokemaan jotakin vastaavaa. Tuskin tulee pettymään.

      • kaukaa paikallinen

        Jos jokin peli kannattaa valita, niin ehkä jokin loppukesän Veto-Nurmo -peli on suhteellisen varma valinta tunnelmansa suhteen. On ehtinyt ilma, joukkueet ja yleisökin loppukesää kohden lämmetä. :)


    • etäpaikallinen

      Jos jokin peli kannattaa valita, niin ehkä jokin loppukesän Veto-Nurmo -peli on suhteellisen varma valinta tunnelmansa suhteen. On ehtinyt ilma, joukkueet ja yleisökin loppukesää kohden lämmetä. :)

      • viime kesä

        Joo, ainakin viime kesänä oli samaisessa ottelussa huumaava ellei suorastaan riehakas tunnelma. Ainakin 2-puolella.

        Ekan jakson viim. vuoro oli hieno; Suorauhan 1 3 sytytti katsomon viimeistään liekkeihin :D.


    • Alik. Kine

      ...aattelin mennä katsomaan 13.5. Vimpeli - Pattijoki peliä, luonnollisesti PattU-fanina. Vimpeli on yksi parhaimmista pesispaikkakunnista, jossa on mukava seurata peliä. Ja istumaan tietenkin kakkospuolelle, että saa kuunnella miesten juttuja... ;)

      • Pietro

        Tervetuloa! Toivottacasti kelit suosii ja saadaan kunnon matsi heti kättelysssä. Itse olen Vimpelistä ja olen seurannut mielenkiinnolla tätä ketjua. Vaikka olenkin Vimpelistä, olen kiertänyt lähes kaikki Superin paikkakunnat ja olen sitä mieltä, että Saarikentän tunnelma on parasta. Tietenkin siitä voi vähentää muutaman prossan näin Veto-fanin mielipiteenä esitettynä.


      • Seniorikansalainen
        Pietro kirjoitti:

        Tervetuloa! Toivottacasti kelit suosii ja saadaan kunnon matsi heti kättelysssä. Itse olen Vimpelistä ja olen seurannut mielenkiinnolla tätä ketjua. Vaikka olenkin Vimpelistä, olen kiertänyt lähes kaikki Superin paikkakunnat ja olen sitä mieltä, että Saarikentän tunnelma on parasta. Tietenkin siitä voi vähentää muutaman prossan näin Veto-fanin mielipiteenä esitettynä.

        Tämän päivän tunnelma Saarikentällä ei liene sitä, mitä se oli 60-luvulla.
        Mieliinpainuvimpana kokemuksena tietenkin Vedon ja paikalliskilpailija Ilmajoen ottelut. (Vedon mestaruudet 1960 ja 1965!)
        Myöhemmin kovimmat ottelut käytiin KPL:n välillä. Tunnelmaa ei puuttunut myöskään IPV:n eli punaisten paholaisten juostessa Saarikentän kiilaan. Oma lukunsa tunnelmaan toi Imatran viuhkavelho Lauri Lake Oinonen.

        Myöhemmin 70-, 80- ja 90-luvuilla paikalliskilpailija Ankkureiden saapuessa Saarikentän hornankattilaan, oli ottelut "loppuunmyytyjä". Vain valkean vahdit olivat jääneet kotiin.

        On totta, että nykyiset paikallisottelut vetävät katsomot täyteen, mutta se jokin puuttuu vielä. Eli Vedon mitalikantaan palaaminen 33 vuoden tauon jälkeen olisi elintärkeää jatkuvan kiinnostuksen takaamiseksi meille niin rakkaalla Saarikentällä.


      • ;);););););)
        Seniorikansalainen kirjoitti:

        Tämän päivän tunnelma Saarikentällä ei liene sitä, mitä se oli 60-luvulla.
        Mieliinpainuvimpana kokemuksena tietenkin Vedon ja paikalliskilpailija Ilmajoen ottelut. (Vedon mestaruudet 1960 ja 1965!)
        Myöhemmin kovimmat ottelut käytiin KPL:n välillä. Tunnelmaa ei puuttunut myöskään IPV:n eli punaisten paholaisten juostessa Saarikentän kiilaan. Oma lukunsa tunnelmaan toi Imatran viuhkavelho Lauri Lake Oinonen.

        Myöhemmin 70-, 80- ja 90-luvuilla paikalliskilpailija Ankkureiden saapuessa Saarikentän hornankattilaan, oli ottelut "loppuunmyytyjä". Vain valkean vahdit olivat jääneet kotiin.

        On totta, että nykyiset paikallisottelut vetävät katsomot täyteen, mutta se jokin puuttuu vielä. Eli Vedon mitalikantaan palaaminen 33 vuoden tauon jälkeen olisi elintärkeää jatkuvan kiinnostuksen takaamiseksi meille niin rakkaalla Saarikentällä.

        TIETÄJÄ TIETÄÄ JA SANON KYLLÄ! :)


    • Vimpeläinen

      Kyllä tänne kannattaa tulla. Ota huomioon että keskusta on tukossa ja jos haluat jättää autosi sopivan matkan päähän Saarikentästä tule paikalle ajoissa.
      Ei liian totisesti pesikseen suhtautuville vinkki. Käykää lukemassa Vedon kotisivuilta Superin joukkueen valikosta "Uusia treenimetkuja" ja muut jutut. Siinä sisäpiiriläiskaksikko kertoilee sujuvaan tyyliinsä siitä miten kauteen on valmistauduttu. Huom! ei tosikoille. En suosittele sitä naapurillekaan joka on ollut vuosikymmenet laakin partaalla saaressa pelejä seuratessaan.

      • Naapurikunnasta

        Autoni on aina sopinut hyvinkin lähelle Saarikenttää. Tunnelma katsomossa kyllä oli viime kesänä fantastinen ja yleisö innostunutta.
        Tänä kesänä lienee laimeampaa, sillä Vedon pelit tulevat menemään huonommin. Hyvä jos joukkue sarjassa pysyy. Tämä on ennusteeni.


    • muuminiisku

      Sinuna lähtisin sieltä en itse asu vimpelissä mutta olen usein siellä katsomassa pelejä lähse ihmeessä!

      • tänne

        Vimpeliin. Nyt taitaa vain käydä niin, että yleisömäärä vähenee ja Veto putoaa sarjasta. Mutta tunnelma on vielä toistaiseksi mainiohko.


      • Omituinen höpöttelijä
        tänne kirjoitti:

        Vimpeliin. Nyt taitaa vain käydä niin, että yleisömäärä vähenee ja Veto putoaa sarjasta. Mutta tunnelma on vielä toistaiseksi mainiohko.

        Enpä oo koskaan kuullu että joku joukkue putoasi kesken kauden sarjasta.
        Ja jos kerran jo oot siellä missä väitit niin pysy siellä!


      • joku
        Omituinen höpöttelijä kirjoitti:

        Enpä oo koskaan kuullu että joku joukkue putoasi kesken kauden sarjasta.
        Ja jos kerran jo oot siellä missä väitit niin pysy siellä!

        moista väittänyt? Kauden lopussa nähdään, että Vimpeli pelaa ykkösessä, jos siinäkään, ensi vuonna! Tervetuloa vaan katsomaan uppoavan joukkueen peliä!


      • Häpeän puolestasi
        joku kirjoitti:

        moista väittänyt? Kauden lopussa nähdään, että Vimpeli pelaa ykkösessä, jos siinäkään, ensi vuonna! Tervetuloa vaan katsomaan uppoavan joukkueen peliä!

        Eikö poikasi ole päässyt pelaamaan vai oletko ihan muutenvaan latvakakkonen??


      • Pietro
        Häpeän puolestasi kirjoitti:

        Eikö poikasi ole päässyt pelaamaan vai oletko ihan muutenvaan latvakakkonen??

        Ei kai tuolla oo ees poikaa??


      • supervani
        Pietro kirjoitti:

        Ei kai tuolla oo ees poikaa??

        No eipä tainnu ihan veto tippua ykköseen vaan meni kuin menikin jatkopeleihin mukaan:) ja mitä tulee yleisön kiinnostukseen niin se vaan lisäänty kylläkin!! Kuten vedon fanipaidoissa lukee "superpesis ei ole mitään ilman vimpelin vetoa" ;D


      • Kausi 2009
        supervani kirjoitti:

        No eipä tainnu ihan veto tippua ykköseen vaan meni kuin menikin jatkopeleihin mukaan:) ja mitä tulee yleisön kiinnostukseen niin se vaan lisäänty kylläkin!! Kuten vedon fanipaidoissa lukee "superpesis ei ole mitään ilman vimpelin vetoa" ;D

        "Superpesis ilman Vimpelin Vetoa on teeskentelyä", fanipaidoissa lukee. Veto taistelee kullasta tällä kaudella 2009 - kannattaa ehdottomasti tulla katsomaan! Katsojalukemat rikkovat ennätyksiä, uusia vahvistuksia on tullut julmetusti lisää joukkueeseen (Kuusisto, Puputti, Dahlström) ja katsomo on uudistunut (ihka uudet VIP-tilat)!

        Saarikentällä käynti on kokemisen arvoista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe