Microdermal

minäme

Hei! Onko kenelläkään kokemusta näistä microdermal-lävistyksistä?
Saa kertoa ihan kaikesta :)
Ovatko kovin kalliita?
Ja tehdäänkö niitä täällä pohjoisessa? Asun Oulussa, mutta tuntuu että kaikki uusi tulee tänne pikkuisen viiveellä...
Ja miten sen poiston kanssa?

http://www.wormz.org/anchor.html

54

27299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäme

      Niin ja kysyisin vielä että miten tuo itse laitto tapahtuu?
      Kävin youtubessa katsomassa videoita, ja mietityttää että mitä sillä neulalla tehdään ihon alla? Kun niin helposti näyttää sitten sujahtavan se koru sisälle.

      • ilman muuta

        itsehän se kannattaa tehdä!! Niinkuin muutkin bodymodifikaatiot, taidat olla oikein pro.


      • hahahasfsdf
        ilman muuta kirjoitti:

        itsehän se kannattaa tehdä!! Niinkuin muutkin bodymodifikaatiot, taidat olla oikein pro.

        itselaitto ja itse laitto ovat kaksi eri asiaa. opettele yhdyssanat senkin pro.


      • Ancu
        hahahasfsdf kirjoitti:

        itselaitto ja itse laitto ovat kaksi eri asiaa. opettele yhdyssanat senkin pro.

        Oikeesti, tarviiko tulla tänne haukkumaan, jos jotkut haluaa kysyä jotain? Vastaisitte ettekä valittaisi.


      • kyllästynyt tarpeeks
        Ancu kirjoitti:

        Oikeesti, tarviiko tulla tänne haukkumaan, jos jotkut haluaa kysyä jotain? Vastaisitte ettekä valittaisi.

        Heh... näkyy olevan useilla valittajilla niin tylsä elämä, kun tänne joutavat tuleen ihmisille piruileen. Joutasivat töihin tai ainaki heittäsivät turhan nettinsä seinään, kun eivät osaa asiallisia olla. vaikka eipä se näytä kaikilla työihmisilläkään muuta tekemistä olla ku haukkua ihmisiä palstoilla työaikanaki ja esim. vaikka työkoneellansa :DDD naurettavaa sakkia. menis facebookkiin haukkuun "kavereitansa" eikä ihmisiä jotka haluaa kysellä heille tärkeistä asioista täällä.. HUH HUH! :) Voimia meille kaikille (ei valittajille)! Valittajat pysykööt hiljaa jos eivät osaa vastata normaalisti :)


    • tuittupää87

      Ciao! =) microdermalit ovat kyllä aika kalliita, riippuen tietenkin lävistäjän hintapyynnöstä. Veikkaisin noin 80€ ylöspäin.. vaikea on sanoa, että tehdäänkö niitä siellä pohjoisessa mitenkä paljon, pitäisi käydä lävistysliikkeistä kyselemässä, että tekevätkö he tai voisivatko suositella jotain paikkaa missä microja tehdään.
      Ja niin, itse laittohan tapahtuu niin, että tietynlainen kynännäköinen terävä- ja onttopäinen väline laitetaan ihosta läpi ja pyöritetään ylimääräinen iho pois. Kuten varmasti videoissa näit. sen jälkeen reikään työnnetään neula ja pyöräytetään, että saadaan alempia íhokerroksia rikki. Ymmärrät varmasti syyn, jos tiedät minkälainen koru microdermaleihin tulee. Jos et vielä ole nähnyt, niin etsi korun kuva niin ymmärrän =) sitten vaan pidetään reikää mahdollisimman avoinna ja asetetaan koru paikoilleen. joskus pallo ei ole valmiiksi koruun asennettuna, silloin pallo asennetaan vielä sen jälkeen. siinähän se sitten alkaakin olemaan.
      microdermaleita voi poistaa lävistäjällä tietyin keinoin. microdermaleissa on usein sellainen puoli, että ne tuppaavat tulehtumaan usein. jos tulehdusta ei saada hallituksi, microdermalin voi joutua poistamaan kokonaan. usein tulehtumistapauksissa korut mätivät ja pikkuhiljaa kasvavat ulos rei'istään..
      joku hieman vähä-älyinen tuossa, jolla taitaa olla hieman suomenkielen ymmärtämisvaikeuksia, voisi olla hiljaa jos ei muutenkaan asiasta tiedä mitään. tiedän monta jotka ovat laittaneet microdermalinsa itse, mutta siihe toki tarvitaan ammattilaisten välineet. =)

      • _minea

        Just kyselin lävistäjältä noista, maksaa täällä Kuopiossa 60e/kpl. Sanoi kyllä, että on 95% varmuus, ettei kasva ulos?!

        Tosin rupesi kyllä pelottamaan tuo Tuittupään teksti sen verran, että taidan itse pysytellä normaaleissa läväreissä, mitkä nekin pelottaa ihan tarpeeksi :D

        Aijuu, täällä sanottiin myös, että tuota varten puudutetaan.


      • itsellä on
        _minea kirjoitti:

        Just kyselin lävistäjältä noista, maksaa täällä Kuopiossa 60e/kpl. Sanoi kyllä, että on 95% varmuus, ettei kasva ulos?!

        Tosin rupesi kyllä pelottamaan tuo Tuittupään teksti sen verran, että taidan itse pysytellä normaaleissa läväreissä, mitkä nekin pelottaa ihan tarpeeksi :D

        Aijuu, täällä sanottiin myös, että tuota varten puudutetaan.

        itellä löytyy micro mahasta.
        uloskasvamisen riski on pienempi mitä normilävistyksellä hankalissa paikoissa.
        esim. surface-mahassa
        -paranemisaika 12kk
        -uloskasvamisen riski 95%
        -tulehtuu helposti
        -jälkeenpäin isot ja pahat arvet
        -n.35e

        microdermal mahassa
        -paranemisaika 1kk
        -uloskasvamisen riski 30% JOS ekat päivät muistaa teippailla korua ja ottaa rauhallisesti
        -tulehtumisriski on tasan omasta hoidosta kiinni
        -jälkeenpäin pienenpieni reikä arpena
        -n.70e
        - mutta miinuksena kirurginen poisto


      • ihanamicrodermalini
        itsellä on kirjoitti:

        itellä löytyy micro mahasta.
        uloskasvamisen riski on pienempi mitä normilävistyksellä hankalissa paikoissa.
        esim. surface-mahassa
        -paranemisaika 12kk
        -uloskasvamisen riski 95%
        -tulehtuu helposti
        -jälkeenpäin isot ja pahat arvet
        -n.35e

        microdermal mahassa
        -paranemisaika 1kk
        -uloskasvamisen riski 30% JOS ekat päivät muistaa teippailla korua ja ottaa rauhallisesti
        -tulehtumisriski on tasan omasta hoidosta kiinni
        -jälkeenpäin pienenpieni reikä arpena
        -n.70e
        - mutta miinuksena kirurginen poisto

        Heippa,
        Minä otin kolmisen viikkoa sitten microdermalin niskaani. Laitatin sen Pariisissa, koska asun siellä tällä hetkellä ja täällä tuntuu olevan paljon tunnetumpi ja tykätympi juttu kuin kenties Suomessa. Ainakin tunnetumpi.

        Anyways, otin omani niskaan erittäin hyvällä lävistäjällä. Suosittelen HYVÄÄ lävistäjää. Hän keskusteli kanssani mahdollisista haitoista. Löysimme paikan, jossa halterneck vaatteet eivät ole haitaksi ja koru on silti nätisti esillä. Olen aivan rakastunut microdermaliini.

        Parantuminen on ollut äärimmäisen hyvää. Noudatin hoito-ohjeita orjallisesti ja koru parani silmissä. Yhdessä yössä reikä oli umpeutunut ja kahdessa punoituskin oli häipynyt. Vasta tokan viikon vikana päivänä onnistuin saamaan siihen jonkin tulehduksen - oletan, että se tuli liiasta puhdistusaineen käytöstä, iho ärsyyntyi tjms. koska vesipesuun vaihto laski punoituksen ja kosketusarkuuden. Huomioksi vielä, että kaikki muut lävistykseni (tavalliset korvareiät ja napalävistys) ovat tulehtuneet kaikki tosi pahasti aina ja napalävistyksestä minun piti jopa luopua sen takia, mutta microdermalini ei ole oirehtinut mitenkään vielä tämän vajaa kk:n aikana kuin tuon yhden päivän ajan.

        Joten itse en voi kuin suositella microdermalia! Siitä vain ottamaan! :)

        Nyt ei mitään ongelmia ja kaikki hyvin. Maksoi 80e Pariisissa, joten ilmeisesti oliko se Kuopio tulisi halvemmaksi niille jotka sinne pääsevät. :)


      • uytve
        itsellä on kirjoitti:

        itellä löytyy micro mahasta.
        uloskasvamisen riski on pienempi mitä normilävistyksellä hankalissa paikoissa.
        esim. surface-mahassa
        -paranemisaika 12kk
        -uloskasvamisen riski 95%
        -tulehtuu helposti
        -jälkeenpäin isot ja pahat arvet
        -n.35e

        microdermal mahassa
        -paranemisaika 1kk
        -uloskasvamisen riski 30% JOS ekat päivät muistaa teippailla korua ja ottaa rauhallisesti
        -tulehtumisriski on tasan omasta hoidosta kiinni
        -jälkeenpäin pienenpieni reikä arpena
        -n.70e
        - mutta miinuksena kirurginen poisto

        Haluaisin tietää mistä olet repinyt prosenttisi. Ja oikeastaan kaiken muunkin mitä viestissäsi väität, faktaa kun ei ole oikeastaan mikään.


      • Pufff

        Älkää missään nimessä laittako niitä itse. 1.Youtuben videoista ei nää mihin ihokerrokseen koru laitetaan, mistä te sen tiedon repisitte? Sillä nimittäin on merkitystä! 2. Kaiken, nimittäin _kaiken_, pitää olla steriiliä. Hanskat eivät voi olla mistään paketista revittäviä normaaleja nitriilihanskoja tms, vaan niiden pitää olla steriilit leikkauskäsineet. Tason, jolle laitat välineet, pitää olla steriili. Onpa nannaa kun sinne ihotaskuun jää sitten bakteeri joka sieltä ei pääse pois, koska kyseessä ei ole läpireikä niinkuin lävistyksissä. 3.Microdermal ei ole _lävistys_ vaan implantti, en suosittele ottamaan hetken mielijohteesta, koska sitä ei poiskaan saa niin helposti. 4. Ja tuohon edelliseen kohtaan korjatakseni, ihokerroksia ei "rikota neulalla" vaan ne erotetaan toisistaan ohuella metallipuikolla jolloin sinne muodostuu pieni tasku johon kanta asetetaan. Ja pää on kiinni kannassa aina sitä asennettaessa, koska kanta ei saa pyöriä tuoreessa haavassa korupäätä laitattaessa. 5.Älkää neuvoko, jos ette tiedä omia tietojanne varmaksi. Internetistä löytää asiantuntevia ihmisiä, kun kyselee vaikka ammattilaisten omilta tai heidän liikkeidensä kotisivuilta. 6.Muistakaa, näissä hinta takaa laadun! Ammattitaidolla laitettua microdermalia ei varmasti löydä alle 80 euron hintaan! Tyhmää ruveta säästämään sellaisessa pikkuasiassa kuin omassa kehossa. Microdermalin ottamisesta sen verran että; Laittaminen sattuu, mutta täysin siedettävästi, tämäkin tietysti riippuu ihmisestä. Reiän pisto ihoon tuntuu, mutta taskun tekeminen ja korun sinne asettaminen ei. Mustelmat ovat mahdollisia, niitä ei pidä säikähtää. Hoito on todella tarkkaa, en siis suosittele "huolettomalle" ihmiselle. Jos taskuun menee jotain ylimääräistä, se ei sieltä helposti lähde pois. Hoitoon ei yleensä käytetä mitään vesipesua kummempaa, paitsi keittosuolaliosta apteekista. Järjen käyttö on sallittua! :D Ja mistä minä nämä tiedot revin? Omakohtaista kokemusta microdermaleista on, pari nappia kehosta nimittäin löytyy. Sekä olen liikkeessä työskentelevä lävistäjä, joten en aivan kuulopuheiden perusteella tässä kirjoittele.


      • Microdermal
        Pufff kirjoitti:

        Älkää missään nimessä laittako niitä itse. 1.Youtuben videoista ei nää mihin ihokerrokseen koru laitetaan, mistä te sen tiedon repisitte? Sillä nimittäin on merkitystä! 2. Kaiken, nimittäin _kaiken_, pitää olla steriiliä. Hanskat eivät voi olla mistään paketista revittäviä normaaleja nitriilihanskoja tms, vaan niiden pitää olla steriilit leikkauskäsineet. Tason, jolle laitat välineet, pitää olla steriili. Onpa nannaa kun sinne ihotaskuun jää sitten bakteeri joka sieltä ei pääse pois, koska kyseessä ei ole läpireikä niinkuin lävistyksissä. 3.Microdermal ei ole _lävistys_ vaan implantti, en suosittele ottamaan hetken mielijohteesta, koska sitä ei poiskaan saa niin helposti. 4. Ja tuohon edelliseen kohtaan korjatakseni, ihokerroksia ei "rikota neulalla" vaan ne erotetaan toisistaan ohuella metallipuikolla jolloin sinne muodostuu pieni tasku johon kanta asetetaan. Ja pää on kiinni kannassa aina sitä asennettaessa, koska kanta ei saa pyöriä tuoreessa haavassa korupäätä laitattaessa. 5.Älkää neuvoko, jos ette tiedä omia tietojanne varmaksi. Internetistä löytää asiantuntevia ihmisiä, kun kyselee vaikka ammattilaisten omilta tai heidän liikkeidensä kotisivuilta. 6.Muistakaa, näissä hinta takaa laadun! Ammattitaidolla laitettua microdermalia ei varmasti löydä alle 80 euron hintaan! Tyhmää ruveta säästämään sellaisessa pikkuasiassa kuin omassa kehossa. Microdermalin ottamisesta sen verran että; Laittaminen sattuu, mutta täysin siedettävästi, tämäkin tietysti riippuu ihmisestä. Reiän pisto ihoon tuntuu, mutta taskun tekeminen ja korun sinne asettaminen ei. Mustelmat ovat mahdollisia, niitä ei pidä säikähtää. Hoito on todella tarkkaa, en siis suosittele "huolettomalle" ihmiselle. Jos taskuun menee jotain ylimääräistä, se ei sieltä helposti lähde pois. Hoitoon ei yleensä käytetä mitään vesipesua kummempaa, paitsi keittosuolaliosta apteekista. Järjen käyttö on sallittua! :D Ja mistä minä nämä tiedot revin? Omakohtaista kokemusta microdermaleista on, pari nappia kehosta nimittäin löytyy. Sekä olen liikkeessä työskentelevä lävistäjä, joten en aivan kuulopuheiden perusteella tässä kirjoittele.

        http://www.lavistysliike.fi/page30.php


      • asdddddddd
        Pufff kirjoitti:

        Älkää missään nimessä laittako niitä itse. 1.Youtuben videoista ei nää mihin ihokerrokseen koru laitetaan, mistä te sen tiedon repisitte? Sillä nimittäin on merkitystä! 2. Kaiken, nimittäin _kaiken_, pitää olla steriiliä. Hanskat eivät voi olla mistään paketista revittäviä normaaleja nitriilihanskoja tms, vaan niiden pitää olla steriilit leikkauskäsineet. Tason, jolle laitat välineet, pitää olla steriili. Onpa nannaa kun sinne ihotaskuun jää sitten bakteeri joka sieltä ei pääse pois, koska kyseessä ei ole läpireikä niinkuin lävistyksissä. 3.Microdermal ei ole _lävistys_ vaan implantti, en suosittele ottamaan hetken mielijohteesta, koska sitä ei poiskaan saa niin helposti. 4. Ja tuohon edelliseen kohtaan korjatakseni, ihokerroksia ei "rikota neulalla" vaan ne erotetaan toisistaan ohuella metallipuikolla jolloin sinne muodostuu pieni tasku johon kanta asetetaan. Ja pää on kiinni kannassa aina sitä asennettaessa, koska kanta ei saa pyöriä tuoreessa haavassa korupäätä laitattaessa. 5.Älkää neuvoko, jos ette tiedä omia tietojanne varmaksi. Internetistä löytää asiantuntevia ihmisiä, kun kyselee vaikka ammattilaisten omilta tai heidän liikkeidensä kotisivuilta. 6.Muistakaa, näissä hinta takaa laadun! Ammattitaidolla laitettua microdermalia ei varmasti löydä alle 80 euron hintaan! Tyhmää ruveta säästämään sellaisessa pikkuasiassa kuin omassa kehossa. Microdermalin ottamisesta sen verran että; Laittaminen sattuu, mutta täysin siedettävästi, tämäkin tietysti riippuu ihmisestä. Reiän pisto ihoon tuntuu, mutta taskun tekeminen ja korun sinne asettaminen ei. Mustelmat ovat mahdollisia, niitä ei pidä säikähtää. Hoito on todella tarkkaa, en siis suosittele "huolettomalle" ihmiselle. Jos taskuun menee jotain ylimääräistä, se ei sieltä helposti lähde pois. Hoitoon ei yleensä käytetä mitään vesipesua kummempaa, paitsi keittosuolaliosta apteekista. Järjen käyttö on sallittua! :D Ja mistä minä nämä tiedot revin? Omakohtaista kokemusta microdermaleista on, pari nappia kehosta nimittäin löytyy. Sekä olen liikkeessä työskentelevä lävistäjä, joten en aivan kuulopuheiden perusteella tässä kirjoittele.

        Ei microdermalin poisto ole millään tapaa vaikea prosessi, itseltäni juuri poistettiin noin 2 vuotta vanha dermali ja varmaan minuutti meni siihen.


      • hähtäh
        Pufff kirjoitti:

        Älkää missään nimessä laittako niitä itse. 1.Youtuben videoista ei nää mihin ihokerrokseen koru laitetaan, mistä te sen tiedon repisitte? Sillä nimittäin on merkitystä! 2. Kaiken, nimittäin _kaiken_, pitää olla steriiliä. Hanskat eivät voi olla mistään paketista revittäviä normaaleja nitriilihanskoja tms, vaan niiden pitää olla steriilit leikkauskäsineet. Tason, jolle laitat välineet, pitää olla steriili. Onpa nannaa kun sinne ihotaskuun jää sitten bakteeri joka sieltä ei pääse pois, koska kyseessä ei ole läpireikä niinkuin lävistyksissä. 3.Microdermal ei ole _lävistys_ vaan implantti, en suosittele ottamaan hetken mielijohteesta, koska sitä ei poiskaan saa niin helposti. 4. Ja tuohon edelliseen kohtaan korjatakseni, ihokerroksia ei "rikota neulalla" vaan ne erotetaan toisistaan ohuella metallipuikolla jolloin sinne muodostuu pieni tasku johon kanta asetetaan. Ja pää on kiinni kannassa aina sitä asennettaessa, koska kanta ei saa pyöriä tuoreessa haavassa korupäätä laitattaessa. 5.Älkää neuvoko, jos ette tiedä omia tietojanne varmaksi. Internetistä löytää asiantuntevia ihmisiä, kun kyselee vaikka ammattilaisten omilta tai heidän liikkeidensä kotisivuilta. 6.Muistakaa, näissä hinta takaa laadun! Ammattitaidolla laitettua microdermalia ei varmasti löydä alle 80 euron hintaan! Tyhmää ruveta säästämään sellaisessa pikkuasiassa kuin omassa kehossa. Microdermalin ottamisesta sen verran että; Laittaminen sattuu, mutta täysin siedettävästi, tämäkin tietysti riippuu ihmisestä. Reiän pisto ihoon tuntuu, mutta taskun tekeminen ja korun sinne asettaminen ei. Mustelmat ovat mahdollisia, niitä ei pidä säikähtää. Hoito on todella tarkkaa, en siis suosittele "huolettomalle" ihmiselle. Jos taskuun menee jotain ylimääräistä, se ei sieltä helposti lähde pois. Hoitoon ei yleensä käytetä mitään vesipesua kummempaa, paitsi keittosuolaliosta apteekista. Järjen käyttö on sallittua! :D Ja mistä minä nämä tiedot revin? Omakohtaista kokemusta microdermaleista on, pari nappia kehosta nimittäin löytyy. Sekä olen liikkeessä työskentelevä lävistäjä, joten en aivan kuulopuheiden perusteella tässä kirjoittele.

        Varsin erikoinen lävistäjä olet jos microdermalia implantiksi sanot...Microdermal on kyllä implantin sukuinen tavallaan, mutta implantista sen erottaa huomattavasti helpompi asennus, paraneminen ja poistaminen. Microdermalin poistaminen kokeneen henkilön toimesta on varsin yksinkertainen juttu eikä mikään vaihe microdermalien teossa tai poistossa vaadi viiltoja/tikkejä tai muutakaan sellaista.


      • Kaijza
        hähtäh kirjoitti:

        Varsin erikoinen lävistäjä olet jos microdermalia implantiksi sanot...Microdermal on kyllä implantin sukuinen tavallaan, mutta implantista sen erottaa huomattavasti helpompi asennus, paraneminen ja poistaminen. Microdermalin poistaminen kokeneen henkilön toimesta on varsin yksinkertainen juttu eikä mikään vaihe microdermalien teossa tai poistossa vaadi viiltoja/tikkejä tai muutakaan sellaista.

        Eli itselläni on ollut microdermal nyt reilun kuukauden verran tuossa solisluun alla. Laitto oli kivuton, verrattavissa finnin puristukseen. Paraneminen oli kivutonta myöskin, itse pidin teippiä dermalin päällä viikon verran jotta se painoi sitä hiukan alaspäin, jolloin ankkuri pääsi juurtumaan paremmin. 2mm neulalla tai punchilla tuo yleensä tehdään, ja neulalla tehtäessä ihoa ei mistään poisteta vaan sisälle tehdään taskut ankkurin päille. Ja todellakin paranemisaikana kaikki ihoon tuleva rasite pitäisi minimoida, jotta juurtuminen ja tämän myötä paraneminen saisi tapahtua rauhassa. Eli laastarointia/teippi kuitutaitos paranemisen aikana on todella kannattavaa. Päiden vaihtamista koruun en pitkiin aikoihin lähtisi suosittelemaan. Eli jos kärsivällisyys ei muutenkaan riitä lävistysten hoitoon ja varovaisuuteen niiden kanssa niin microdermal ei välttämättä ole se oikea vaihtoehto.


      • dogscratch
        Pufff kirjoitti:

        Älkää missään nimessä laittako niitä itse. 1.Youtuben videoista ei nää mihin ihokerrokseen koru laitetaan, mistä te sen tiedon repisitte? Sillä nimittäin on merkitystä! 2. Kaiken, nimittäin _kaiken_, pitää olla steriiliä. Hanskat eivät voi olla mistään paketista revittäviä normaaleja nitriilihanskoja tms, vaan niiden pitää olla steriilit leikkauskäsineet. Tason, jolle laitat välineet, pitää olla steriili. Onpa nannaa kun sinne ihotaskuun jää sitten bakteeri joka sieltä ei pääse pois, koska kyseessä ei ole läpireikä niinkuin lävistyksissä. 3.Microdermal ei ole _lävistys_ vaan implantti, en suosittele ottamaan hetken mielijohteesta, koska sitä ei poiskaan saa niin helposti. 4. Ja tuohon edelliseen kohtaan korjatakseni, ihokerroksia ei "rikota neulalla" vaan ne erotetaan toisistaan ohuella metallipuikolla jolloin sinne muodostuu pieni tasku johon kanta asetetaan. Ja pää on kiinni kannassa aina sitä asennettaessa, koska kanta ei saa pyöriä tuoreessa haavassa korupäätä laitattaessa. 5.Älkää neuvoko, jos ette tiedä omia tietojanne varmaksi. Internetistä löytää asiantuntevia ihmisiä, kun kyselee vaikka ammattilaisten omilta tai heidän liikkeidensä kotisivuilta. 6.Muistakaa, näissä hinta takaa laadun! Ammattitaidolla laitettua microdermalia ei varmasti löydä alle 80 euron hintaan! Tyhmää ruveta säästämään sellaisessa pikkuasiassa kuin omassa kehossa. Microdermalin ottamisesta sen verran että; Laittaminen sattuu, mutta täysin siedettävästi, tämäkin tietysti riippuu ihmisestä. Reiän pisto ihoon tuntuu, mutta taskun tekeminen ja korun sinne asettaminen ei. Mustelmat ovat mahdollisia, niitä ei pidä säikähtää. Hoito on todella tarkkaa, en siis suosittele "huolettomalle" ihmiselle. Jos taskuun menee jotain ylimääräistä, se ei sieltä helposti lähde pois. Hoitoon ei yleensä käytetä mitään vesipesua kummempaa, paitsi keittosuolaliosta apteekista. Järjen käyttö on sallittua! :D Ja mistä minä nämä tiedot revin? Omakohtaista kokemusta microdermaleista on, pari nappia kehosta nimittäin löytyy. Sekä olen liikkeessä työskentelevä lävistäjä, joten en aivan kuulopuheiden perusteella tässä kirjoittele.

        Täytynee nostaa hintaa kun ei alle 80€ saa ammattitaidolla laitettua microa;) Ja tottakai täytyy olla kaikki steriiliä esim. vakuumi autoklaavi ja sen sellaiset... Lääkelaitos ja vastaavat instanssit luokittelee korkeimpaa steriili luokkaan juuri tällaiset ihonalle jäävät "istutukset" eli mitkään myrkyt ei riitä tappamaan kaikkea ainoastaan kyseinen laite... Ja poisto on ihan helppo kun sen osaa, huonona puolena pieni arpi voi jäädä..


      • gsg
        dogscratch kirjoitti:

        Täytynee nostaa hintaa kun ei alle 80€ saa ammattitaidolla laitettua microa;) Ja tottakai täytyy olla kaikki steriiliä esim. vakuumi autoklaavi ja sen sellaiset... Lääkelaitos ja vastaavat instanssit luokittelee korkeimpaa steriili luokkaan juuri tällaiset ihonalle jäävät "istutukset" eli mitkään myrkyt ei riitä tappamaan kaikkea ainoastaan kyseinen laite... Ja poisto on ihan helppo kun sen osaa, huonona puolena pieni arpi voi jäädä..

        Itse otin tatuointiin "tehosteeksi". Minä sain maksaa 85€. Ja oikeasti, unohtakaa ne höpinät siitä, että micron voi laittaa muka itse. Ei todellakaan voi! Tarvitsee ammattitaitoisen lävistäjän. Minulla parantui täysellisesti kahdessa kuukaudessa, koska noudatin hoitoohjeita säntillisesti. Ja microhan ei ole lävistys, vaan implantti.


      • suffeli26
        hähtäh kirjoitti:

        Varsin erikoinen lävistäjä olet jos microdermalia implantiksi sanot...Microdermal on kyllä implantin sukuinen tavallaan, mutta implantista sen erottaa huomattavasti helpompi asennus, paraneminen ja poistaminen. Microdermalin poistaminen kokeneen henkilön toimesta on varsin yksinkertainen juttu eikä mikään vaihe microdermalien teossa tai poistossa vaadi viiltoja/tikkejä tai muutakaan sellaista.

        Lue mistä tahansa niin se on IMPLANTTI!! Älä puhu asioista joista et tiedä!!


      • Reikiä ilmaiseksi 10
        gsg kirjoitti:

        Itse otin tatuointiin "tehosteeksi". Minä sain maksaa 85€. Ja oikeasti, unohtakaa ne höpinät siitä, että micron voi laittaa muka itse. Ei todellakaan voi! Tarvitsee ammattitaitoisen lävistäjän. Minulla parantui täysellisesti kahdessa kuukaudessa, koska noudatin hoitoohjeita säntillisesti. Ja microhan ei ole lävistys, vaan implantti.

        Voihan tatuoinninkin tehdä itse, tietty lopputulos voi olla mitä vaan. Pahimmillaan esim. peukalohankaan väärin tehty microdermal voi vioittaa sormien hermoja. Kasvoissa voi myös tulla pahimmillaan osittaisia kasvohalvauksia...
        Mutta jokainen saa tietysti omalla vastuulla tehdä itselleen mitä haluaa jos ei raski maksaa ammattitaitoisesta työstä.


    • Snäp

      Olen samaa mieltä, micro on implantti!!! Vuosia lävistyksiä tehneenä voin aika varmalla tiedolla sen sanoa, vaikkei micro täysin ole ihon alla kuten normaali implantti, mutta eipä se lävistyskään ole, koska tulee ulos vain yhdestä kohtaa. Kyllä tästäkin asiasta piti hirveä huuto saada aikaan...

    • Mohnblume

      Heipä hei vaan kaikille!

      Itsellä kolme kuukautta vanha microdermal rintakehässä. Otettu ihan lävistysliikkeessä. Kiltisti oli ensimmäisen kuukauden, kävin "tarkastuksessa" ja oli hyvin kuulemma ankkuroitunut ja vaikutti hyvältä. Ärtyi, HOIDIN SUPERHYVIN, kaikki suolaliuokset, huuhtelut, bebanthenit, betadinet, enkä näprännyt turhaan.... Ei tykännyt mun ihon alla olla, tänään huomattiin miehen kanssa, että kanta on ihon alta puhkaissut tiensä läpi, ja alkaa selvästi puskemaan pihalle. Ei muuta ku teipit yöksi päälle ja aamusta pikku toimenpiteeseen, eli dermali pois ihon alta ja äkkiä! (Jottei jätä uloskasvusta isompaa arpea iholle..)

      Tästäpä voin suositella, että älkää ainakaan rintojen väliin sitä ottako, jos yhtään vielä mietityttää paikka, näköjään tissit liikuttaa sitä nukkuessa niin paljon, että pidemmän ajan kanssa rasittuu ja päättää tulla pihalle.

      Harmittaa, microdermal on tosi kaunis koru (itsellä on [vielä] kirkas timantti), ja olen nähnyt myös pitkään hyvänä pysyneitä. Mutta aina ei voi voittaa. Mun kroppa ei siitä tykänny. Eli jos esim. korvikset ei tykkää pysyä märkimättä, ni tuskin tykkää se dermalkaan. ;)

    • näin täällä

      Itellä ollut microdermal nyt vuoden ja kuukausia päälle rintojen välissä :-)
      On alusta asti ollut helppo, vaikka otin sen kesällä. Hoidin kyllä omasta mielestäni sen hyvin, ja ei sen seurauksena tulehtunut tai mtn.
      Ei ole koko aikana näyttänyt ulos kasvamisen merkkejä tai mitään.
      JA sain omani lävistäjällä keski-suomessa hintaan 35e.

    • dytrye

      Otin toukokuussa dermalin niskaan. Ensin siitä meni jengat ja se vaihdettiin, paraneminen ok! Nyt sitten, se on alkanut nousta koholle, ja aivan kun sieltä tulisi mätää? Mutta miten nyt vasta??

      • tällasta

        Saattaapi olla että on ottanu osumaa tai sitte alkaa hylkimään kehos sitä korua, silloin suosittelen ihan ottamaan sen pois jos niin käy. Onneksi se on niskassa ettei jää sitte näkyville mitään isompaa jälkeä jos noin käy. Kaveril ei oo hyvää kokemust, ko koru ei sopinu, oli tyhmä ja ei ottanu ajois pois ja nyt ruma jälki =)


    • mhihy

      Itselläni oli Micro kaulassa 3vuotta sitte, siis ei solisluiden lähellä vaan ihan kaulassa, lähempänä leukaa, parantu hyvi pari kk mut ei kyl ikin punottanu tai muutakaa. No siinä oli se aluslaatta sitte pysty suoraa että kerra ko jäi vähä enenmmi kaulukseen kiinni ni se sitte lähti.
      Toine oli tos poskipäällä, lähempänä silmää. Sekin parani hyvi ja sillee ei siinä. EI myöskään kasvanut yhtään ulos(tää riippuu iha siitä miten keho tottuu tälläsee implanttiin, hylkiikö vai ei) tai ottanut osumaa. Jouduin työni puolesta ottamaan sen pois, ei ollu sillä hetkellä varaa sitä maksattaa lävistäjällä pois otettavaks ni päätin sitten itse tehdä viillon kannan tyveen ihoon ja vetästä sen pois. Kaulassa olleenseen jäi pieni valkoinen arpi ja naamassa olleeseen ei mitään vaikka jouduinkin olemaan brutaali :) että riippuu ihan omasta kehosta reagoinnit näihi :p

    • mimuskainen2011

      mulla microdermal ollu nyt 3kk rintakehässä, on tosi kaunis jne. mut mulla tulehtuu se vähän väliä, parantu aluks tosi hyvin, ut sen jälkeen tulehtuu n. kerran viikossa, menee parilla bacibact-kerralla ohi (joksikin aikaa...) vieä ainakaan ei ole suunnitelmissa korua pois ottaa.. maksoi 80€ treellä.

    • Say yes!

      Moikka! Mulla on microdermal ollut nyt 4kk eikä pienintäkään ongelmaa ole ollut havaittavissa! Laitatin korun hetken mielijohteesta kun olin Kyproksella lomalla ja kuulinkin kyseisestä korusta vasta silloin! 30 euroa jouduin pulittamaan lävistäjälle ja ihan ammattitaitoiselta vaikutti ja tuloskin puhuu sen puolesta! :) Suosittelen!

    • Kurojaki

      Siis microdermalhan on implantin ja lävistyksen välimuoto. mutta anygay..
      Itselläni oli vuoden verran dermalit molemmissa poskipäissä kunnes kasvoivat ulos. toisen poistatin liikkeessä mikä tuntui todella ilkeältä, ja toisen otin itse pois mattoveitsellä skalpellin tapaan mikä ei tuntunut miltään. Liikkeessä poistetusta jäi erittäin huomaamattomat pienet pisteet jäljelle, ja itse poistetusta pieni reikä. En kuitenkaan arpia pelkää (30 lävistyksen omistaja kun olen ja suurin osa on kasvoissa/suussa) eikä nuo millään tavalla edes häiritse. Tuskin olisivat edes kasvaneet ulos elleivät olisi ottaneet osumaa niin paljon.

      Skindiver on rintojen välissä nyt ollut kesästä saakka ja hyvin pysynyt. Pitäisi lähiaikoina ottaa vielä pari lisääkin. Dermalit otan jossain vaiheessa vielä kasvoihin uudelleen. Itse maksoin silloin niistä 80e per kipale ja skindiverin sain veloituksetta kun oli vain puhdas kokeilu. Itse kyllä voin lämmöllä suositella näitä kunhan vain huolehtii hoidoista ja välttää osumia. :)

    • Marko321

      Kävin sörkässä "Lävistysliike" nimisessä paikassa ottamassa niskaan pari microdermalia. Ei sattunu melkein yhtään eikä tekemisessä kestäny kuin vaivaiset 10min...parantui myös tosi nopeesti. Näihin jää koukkuun! :) Suosittelen ainakin paikkaa (www.lavistysliike.fi) jätkät tekee hyvää duunia! Ajan sai helposti varattuu vaikka hiukan täyttä olikin.

      • Angela N.

        Kyllä, aivan ihana paikka! :) Olen kaikki lävistykseni täällä ottanut ja tulen ottamaan. Sörkan Lävistysliike on 10/10!!! Pojat mukavia sekä osaa työnsä, toooooodella hyvä!


      • Tuje_

        Itselläni on kolme lävistystä ja kaikki eri paikoissa otettu (Helsinki, Tampere ja Järvenpää) ja voin lämpimästi suositella yllämainittua "Lävistysliikettä". Enkä vain vähiten pelkän ammattitaidon takia mutta myös kohteliaan ja huomioonottavan asiakaspalvelun sekä kohtuullisen hintatason takia. Suosittelen.


    • dermalll

      Mikä on paras paikka OULUSSA ottaa microdermal? Haluaisin kokeneelle lävistäjälle. Minkälaisia kokemuksia Red & White Inkista? Kiitos jos osaatte neuvoa, tämä on minulle hyvin tärkeä asia! :)

      • dermalll

        Onko täällä ihmisiä, joilla on kokemusta oululaisessa lävistysliikkeessä otetusta microdermalista? Olisi tärkeää tietää mihin kannattaa mennä, tai ainakin jos jossain paikassa ei osattu laittaa sitä kunnolla... :)


      • Redandwhiteink

      • Juuh
        dermalll kirjoitti:

        Onko täällä ihmisiä, joilla on kokemusta oululaisessa lävistysliikkeessä otetusta microdermalista? Olisi tärkeää tietää mihin kannattaa mennä, tai ainakin jos jossain paikassa ei osattu laittaa sitä kunnolla... :)

        Itse olen ottanut pitbullissa Oulussa niskaan ja hyvin parantunut ! Ei mitään ongelmaa :)


      • Riikka_90

        Suosittelen Red&White inkkiä! Ite otin siellä poskipäähän microdermalin :) Pysyi n.1,5 vuotta hyvänä,kunnes kasvoi pikkuhiljaa ulospäin..kävin muutama päivä sitten siellä sen poistattamassa..se sattu enemmän ku sen korun laittaminen..taitava&ammattitaitoinen lävistäjä :)


    • keloidi1

      Hei! voiko joku sanoa että voisiko microdermalin ottaa jos on taipumusta keloidi arpeuteen? itselläni on kuitenkin tatuointeja joihin ei ole arpia tullut? lävistyksiä en ole uskaltanut mennä ottamaan juuri tuon keloidi taipumuksen takia.

      • Paha sanoa muutakuin että kokeilemalla se selviää.


      • Tytt.

        Mulla oli microdermal. Parantui ihan hyvin ja näytti hyvältä. Mutta sitten kun se otettiin pois, niin siihen tuli aikamoinen arpi. Se reikä mikä sille korulle tehdään, on tosi pieni, Ehkä joku 2mm halkaisijaltaan. Mutta tuo arpi mikä mulla on, niin on ehkä 5mm halkaisijalta ja 2-3mm koholla ihosta. Punainen pyöreä patti. Ja korin poisotosta on nyt aikaa 2v..


    • kii_3

      itsellä oli kaksi kyseistä korua otassa ja täytyy sanoa, että en tykännyt. pidin enemmän perinteisestä vaihtoehdosta, jossa pallojen välillä kulkee tappi. eniten rassasi se, että ku toinen koruista ei meinannut pysyä paikallaan, vai yritti kasvaa ulos, niin lopulta se ajatus siitä, ettei korua saa itse otettua pois alkoin ahdistaa. toiset tykkää, toiset ei :)

    • Sannasdd

      Mulla napa ulospäin suuntautunut joten perinteistä napakorua en saa otettua, saako microdermaaleihin roikkuvaa korua ja onko kellään kokemuksia microdermaalista navassa perinteisen napakorun tilalla ja miltäköhän semmoinen näyttäisi?

      • BoxHead

    • marsanarsa

      Pakko kirjoitella omia kokemuksia tänne kun niitä kovasti etsin ennen kuin itse otin omani! Eli maaliskuussa otin niskaan kaksi dermalia ja parantuivat hurjan nopeasti! Sattui kyllä enemmän kuin aikaisemmat lävistykset, mutta kyllähän sen kestää jos nämä haluaa ottaa!

      Toinen koruista tippui ensimmäisen viikon aikana ja olin aika paniikissa miten saan sen takaisin, löysin korunkin onneksi ja kyllähän se sinne sitten meni, nyt on jo helppo kierittää molemmat irti ja takaisin. Silloin pohdin voinko aloittaa harrastuksena nyrkkeilyä mutta kun annoin molempien parantua ja aloin kesän jälkeen harrastamaan niin ei ollut ongelmaa. Ennen reenejä otan molemmat pois ja laitan reenien jälkeen takaisin. Tähän mennessä eivät ole haitanneet siis fyysistäkään harrastusta.

      Varanappeja kannattaa olla (ainakin itselläni) on tippuillut aina välillä. Onhan nämä tulehtuneet/ärtyneetkin, mutta olen ottanut hetkeksi napin pois ja antanut parantua (huuhdellut kylmällä vedellä). Pois ottamista ei ilmeisesti suositella, mutta itse näin parhaaksi koska olivat niin kipeät kun korut olivat paikoillaan ja tuntui että töhnä jäi vain sinne alle muhimaan. Kuitenkaan nämä eivät parissa päivässä (ainakaan minulla) ole menneet umpeen vaikka varanappia ei ole ollutkaan.

      Nyt vähän reilu puoli vuotta olleet ja on kyllä nousseet pintaan hieman nuo reiät eli saa nähdä jos kasvaa ulos :( Saas nähdä, mutta ainakin itse etsin aiemmin vastauksia tuohon reenihommaan ja hetkelliseen koruttomuuteen joten toivottavasti nuo auttaa edes joitain! Ja ei todellakaan ole ammattilaisen mielipiteitä eli ensisijassa suosittelen kuitenkin kysymään näiden laittajalta.

      Sannasdd kysyit noita roikkuvia niin ainakin ebaystä löytyi helposti: http://www.ebay.com/itm/Dangle-Micro-Dermal-Anchor-Titanium-Foot-Base-Steel-Top-14-gauge-14g-Pink-/271330565683?pt=Fashion_Jewelry&hash=item3f2c8fde33 & http://www.ebay.com/itm/Dangle-Micro-Dermal-Anchor-Titanium-Foot-Base-Steel-Top-14-gauge-14g-Wings-/271331092573?pt=Fashion_Jewelry&hash=item3f2c97e85d

      Sitä kuinka hyvin nuo soveltuvat dermaliin ei mitään hajua :)

      • Sähkörusakko

        Siis oletko repinyt ankkurin irti? jos sen ekat 2viikkoa pitää kokoajan laastaria siinä päällä niin ankkuri kiinnittyy "pysyvästi" ihosi alle. se itse timantti/ metallilaatta tai mikä sinulla onkaan niin on se pois otettava osuus ja se voi periaatteessa olla niin paljon pois kun haluaa paitsi paranemisaikana sen poisottaminen on huono idea koska silloin ankkuri liikkuu eikä pääse kiinnittymään.


    • Jeh

      Muistathan korun ottaessa 3 päivää sen jälkeen aloittaa varovasti painelemaan korua. Lävistäjä neuvoi että näin siitä erittynyt kudosneste imeytyy takaisin lihakseen eikä muodosta pattia ihon alle, tai muhi siellä ja ala puskemaan mätää ulos. About viikon välein myöhemmin pitää koruja hieman painella. ei kuitenkaan liian lujaa ja pyörivin liikkein

    • Katunut

      Aika vanha keskustelu mutta ajattelin nyt kertoa omankin tarinani jos juku näitä lukee microa miettiessä ja totean että mieti ainakin kahdesti ennen kuin otat. itselläni ollut noin vuoden nyt ja on tuossa pikkusirmen päällä. pesen käsiä todella hyvin ja muutenkin olen ollut varovainen sen kanssa ei siis ole ikinä ottanut kiinni mihinkään ja muutenkin olen hoitanut kaikkien ohjeiden mukaan (paljon lävistyksiä omaava). siskoni otti kanssani samaan aikaan ja samaan paikkaan ja hänellä kasvoi ulos puolen vuoden jälkeen. itsellä parantui todella hyvin ja pari kk meni ihan hyvin sen jälkeen siinä on ollut tulehdus säännöllisesti noin kahden kk välein. tulehdukset kyllä paranevat parissa päivässä mutta tulehtuessaan kipu on kyllä koko sormessa kova :/ja asiaan tietenkin kuuluu rähmiminen ja turvotus. ja niille jotka epäilevät että johtuu tuosta paikasta voin hygienia asioista paljon tietävänä sanoa että ei tällä hoidolla ole läheskään niin paljon pakteereja kuin esim rintakehässä tai niskassa. Aijon poistaa kunhan vaan saan kerättyä rohkeutta toimenpiteeseen. Ja todella toivon että sain edes yhden ihmisen harkitsemaan kahdesti tämän lävistyksen ottamista.

      • Hmn

        Mulla oli poskipäässä derma koru oli nätti ja maksoikin ihan helvetisti (80e) alle 2v oli kunnes ihon alla oleva ankkuri puski ihosta läpi ja jouduin käydä lääkärissä poistattaa. Pointtina tässä se että kasvaa kyllä tosi herkästi ulos. Eikä sitä voi ite poistattaa joten oli kyllä eka ja vika derma mikä oli ..


    • jassoojassooooo

      Mikä on Helsingissä paras paikka ottaa? Ja myöskin niin että valmiina olisi kiva korukokoelma

      • lävistetty94

        Ainakin mechelininkadulla löytyvä Lävistysliike vaikuttaa hyvältä. Oon ottanu pelkkiä lävistyksiä sielä, mutta niillä löytyy ihan näihin dermaleihin ja skindivereihin erikoistunut jätkä sieltä. Kannattaa ainakin vilkasta nettisivut ja vaikka käydä paikanpäällä. Ite menos tiistaina ottaan rautaan naamaan kyseiseen paikkaan ;)


      • Kylkelpaa

        Harness bodypiercing olen todennut hyväksi. Marraskuussa kävin ottamassa kaksi microdermalia solisluun alapuolelle ja ovat parantuneet hyvin. Toki paraneminen on henkilökohtaista ja kuinka hyvin sitten niitä ohjeita noudattaa.


    • surullinen367

      Mä kävin ottamassa turussa vatsaan kaksi ns. just lantion yläpuolelle. Siit on nyt kaksviikkoo ja toinen on tosihyvässä kunnossa ja kutiaa vähän ymsyms mut toinen alko yks yö uppoomaan mun sisään ksoka korun pää on liian pieni reikään nähden ja nyt sitä ei edes näy enää..:( harmittaa ihan hirveesti.. toivottavasti keksin jotain millä saada toi tohon pinnalle takas..

    • Ennikkä98

      Ohimolla kesti n. 1,5 vuotta, kasvoi hiljalleen ulos jolloin poistatin. Nyt pieni arpi tilalla. Harmi kun ei pysynyt.

    • dsihkjl

      Itellä ehti olla n. 4kk ennenkuin kyllästyin/vittuunnuin. Laitto sattu jonkun verran, eri lävistäjät tekee erilailla. Mulla viillettiin ihoon haava, ankkuri sisälle ja koru tökkästiin vaan kiinni. Poskipäässä oli, tulehtu about heti, eikä tulehdus oikee lähteny vaikka hoidin ohjeiden mukaa, mätää puski vaan ja kipuili. Kasvoja oli vittumaista pestä, tuhat kertaa pyyhkeellä sohasin vahingossa ja jumalauta että sattu. Lopulta menin poistattaa ku alko kasvaan pikkuhiljaa ulos. Pieni viilto skalpellilla, ja koru ulos, vähän tuntu viiltävältä mut ei sen pahemmin sattunu. Siisti ja pyöree, aika huomaamaton arpi jäi. Nättejähän noi, mut sijainnista riippuen ihan vitullisia kusipäitä :D

    • Anonyymi

      Itselläni on yksi niskassa. Kallishan se on ja mitä kipuun tulee, niin ei ole kivulias kuin luullaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe