Onko jonkun tuttavapiirissä enemmistö sellasia naisia, joiden mies olis korkeammin tai paremmin koulutettu?
Mun tuttavapiirissä ei ole yhtäkään sellaista pariskuntaa. Nainen on aina paremmin koulutettu, tai jos on samantasoiset tutkinnot, ni miehellä on niitä vain yksi, naisella vähintään kaksi.
Jotta miten niin ei paremmin koulutetuille naisille miehet kelepaa?
Minä vaan kysyn.
Ihan oikiasti.
22
669
Vastaukset
- Että näin.
Tuttavapiirissäni kaikki miehet ovat korkeasti koulutettuja, naisista sen sijaan ei juuri korkeastikoulutettuja löydy. Mitä väliä? Ei se muodollinen oppiarvo kerro muuta kuin sen että nainen on tod.näk. potentiaalinen lutka kun joku akateeminen pilkunnussija tulee kohdalle.
Suhtaudun korkean oppiarvon naisiin epäilevästi.
Edelleenkin tämä on miesten maailma. Miksi? Siksi koska miehet tekevät, naiset vain valittavat. - vänkyrä-nainen
jos mietin omia vanhempia, niin äiti on hiukan enemmän koulutettu - ei paljon kuitenkaan. Lähikaveripiirin pariskunnat ...hmm...joo-o; neiset on koulutetumpia. Kyllä vain.. En oo koskaan ajatellut asiaa, mut noin se tosiaan tuntuu olevan.
Mä oon ainoo, jolla on aina ollut itseäni koulutetumpia miehiä.Poikkeukset vahvistaa säännön, mut turha sitä on koulutuksen piikkiin pistää, jotkut tekee.
- miehet kuolee/katooa
Ilman naisia ei olisi elämää, lapsia, kotia. Miehet kuolee, katoaa, häipyy - on ylellisyyttä, jotka viipyy hetkisen elämässä. Todellisuus ja arki on naisten pyörittämää. Ilman naisia ei olisi tulevia sukupolvia, tai kukaan ei niistä huolehtisi; niitä elättäisi ja kasvattaisi.
Miehet on hetken hupi. Ei todellisuutta, ei arkea, ei elämää.
Näin se vaan on.- sama.
relaxed_eyes kirjoitti:
Näin se vaan on. Pakko kompata.
Niin. Ei meidän suvussa miehet ole ainakaan kuin käylähtäneet. Joku lähti Amerikkaan 1800-l lopulla ja katosi sinne. Muutama meni sodissa, -40 l syntyneiden tyttösten aviomiehet sydäntauteihin, onnettomuuksin, pariin itsemurhaan jne., kolmi-nelikymppisinä. Hyvä kun sen lapsen ehtivät siittää.
Lapset kasvavat aina ilman läsnäolevia isiä. Naiset takaavat jatkuvuuden.
valtaosa siinä olevista nuorista miehistä on jonki sortin inssejä. Sit mitä vanhempiin mennään niin sen matalemmin koulutettuja ne on.
Naiset taas no joo.. kyllä aika moni opiskelee yliopistossa ja saa jonku hienon tittelin mut sit tyytyvät johonki julkiseen virkaan joka on yksityistä huonompi palkkatasoltaan.Aika tasan menee, vielä. Naiset opiskelee jatkuvasti lisää, äijät tienaa elantoa. Jossain vaiheessa naiset vetää reippaasti ohi.
Tuli vaan mieleen tuosta sun kommentista, että miehet keskittyy siihen elämästä selviämiseen ja naiset tekee tulevaisuutta jatkuvalla syötöllä ja jokaisella elämän osa-alueella. Ja tätä kun vähä miettii, ni se sopii 'joka paikkaan ja tilanteeseen'.
- yllä kommentoinut
relaxed_eyes kirjoitti:
Tuli vaan mieleen tuosta sun kommentista, että miehet keskittyy siihen elämästä selviämiseen ja naiset tekee tulevaisuutta jatkuvalla syötöllä ja jokaisella elämän osa-alueella. Ja tätä kun vähä miettii, ni se sopii 'joka paikkaan ja tilanteeseen'.
Niin, en ole vielä keksinyt, miksi miehet eivät kestä elämää. Ovat niin heikkotekoisia, että ... jaksavat max. tuonne nelikymppiseksi. Taudit vie - sydän pettää, oma "holtittomuus" ja "testosteroni" vie - eli onnettomuudet; ihan typerät sellaiset. Putoaa puusta ja katkaisee niskansa, kun laittoi linnunpönttöä sinne. Typerää TYPERÄÄ. Turhaa.
Tai jos kroppa kestäisi, niin pää ei kestä: alkoholisismi (itsemurhaa tämäkin), tai suora eli nopea itsemurha: haulikolla päähän tai köysi kaulaan.
Miten miehet on näin heikkoja? Oikeasti ne on.
Naiset on fyysisesti heikompia, mutta henkisesti sitkeitä ja vahvoja. Ja ruumiillisesti terveempiä. yllä kommentoinut kirjoitti:
Niin, en ole vielä keksinyt, miksi miehet eivät kestä elämää. Ovat niin heikkotekoisia, että ... jaksavat max. tuonne nelikymppiseksi. Taudit vie - sydän pettää, oma "holtittomuus" ja "testosteroni" vie - eli onnettomuudet; ihan typerät sellaiset. Putoaa puusta ja katkaisee niskansa, kun laittoi linnunpönttöä sinne. Typerää TYPERÄÄ. Turhaa.
Tai jos kroppa kestäisi, niin pää ei kestä: alkoholisismi (itsemurhaa tämäkin), tai suora eli nopea itsemurha: haulikolla päähän tai köysi kaulaan.
Miten miehet on näin heikkoja? Oikeasti ne on.
Naiset on fyysisesti heikompia, mutta henkisesti sitkeitä ja vahvoja. Ja ruumiillisesti terveempiä.paitsi ei nyt ihan noin. Jos mies kestää yli nelikymppiseksi, ni kyllä se sitte niin jäärääntyy, että vetää 'periksi ei anneta'-mentaliteetillä loppuun saakka.
- että pakko oikoa.
yllä kommentoinut kirjoitti:
Niin, en ole vielä keksinyt, miksi miehet eivät kestä elämää. Ovat niin heikkotekoisia, että ... jaksavat max. tuonne nelikymppiseksi. Taudit vie - sydän pettää, oma "holtittomuus" ja "testosteroni" vie - eli onnettomuudet; ihan typerät sellaiset. Putoaa puusta ja katkaisee niskansa, kun laittoi linnunpönttöä sinne. Typerää TYPERÄÄ. Turhaa.
Tai jos kroppa kestäisi, niin pää ei kestä: alkoholisismi (itsemurhaa tämäkin), tai suora eli nopea itsemurha: haulikolla päähän tai köysi kaulaan.
Miten miehet on näin heikkoja? Oikeasti ne on.
Naiset on fyysisesti heikompia, mutta henkisesti sitkeitä ja vahvoja. Ja ruumiillisesti terveempiä.Olipas taas väittämiä. Femut ilmeisesti vauhdissa. Naiset ovat heikoimpia tuntemani olioita.
- on tuollaisia
pariskuntia joissa mies on enemmän kouluja käynyt kuin sellaisia missä tilanne olis toisin päin. Enemmistö on kyllä niitä, joissa on samantasoinen koulus.
Ratikkakuskin sanoin: samanlaiset lapset viihtyvät keskenään. juttu tuo "Naisen ei kannata ottaa alempaa oppitasoa olevaa miestä."
Kumpi sitten on parempi järki- vai rakkausliitto?
Mielestäni rakkausliittorelaxed_eyes kirjoitti:
paras on järkisuhde, joka kasvaa rakkausliitoksi.
siitä, miten asiat ymmärretään.
Tunneliitossa on hyvä olla myös hitunen järkeä.
Vastaavasti monessa järkisuhteessa (sama, keskiluokkaa parempi tulotaso molemmilla) ei välttämättä kasva rakkaudeksi.runontaja kirjoitti:
siitä, miten asiat ymmärretään.
Tunneliitossa on hyvä olla myös hitunen järkeä.
Vastaavasti monessa järkisuhteessa (sama, keskiluokkaa parempi tulotaso molemmilla) ei välttämättä kasva rakkaudeksi.kyllä sitä rakkautta pitää pikkasen lannoittaakin ja antaa sille tilaa myös kasvaa.
- ex-Wastaaja
"Onko jonkun tuttavapiirissä enemmistö sellasia naisia, joiden mies olis korkeammin tai paremmin koulutettu?"
No ei ole. Koulutuksen osalta aika lailla tasaan menee juttu mun tuttavapiirissä miehillä ja naisilla. Sellainen sensijaan näkyis kyllä olevan tosi yleistä, että tasaveroisesta koulutuksesta huolimatta nainen tienaa vähemmän kuin mies ja että mies on naista vastuullisemmissa tehtävissä.
Ihan joitakin yksittäisiä pareja tunnen, joissa nainen on miestä paremmin koulutettu...siihen se jää.
"Jotta miten niin ei paremmin koulutetuille naisille miehet kelepaa?"
Hyvä vaan, jos noin on ja jos kelpaa.:)- ****
*****
- dayum
"Onko jonkun tuttavapiirissä enemmistö sellasia naisia, joiden mies olis korkeammin tai paremmin koulutettu?"
Ei ole. Oikeastaan ei taida olla edes vähemmistönäkään. - ...
...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
