Joskus 60-luvun puolessa välissä hypättiin kansiksessa kuminauhatwistiä. Jokaisella kunnalla ja kaupungilla oli oma tyylinsä, oli tamperelaista kuminauhatwistiä j.n.e. Joku oli jopa oppinut ruotsalaista kuminauhatwistiä.
Amerikastakohan se villitys silloin tuli? Nyt on huonot jalat, ei taitaisi enää onnistua. Olen nähnyt joskus pikkutyttöjen vielä hyppivän sitä. Itselläni on vain poikia, että pikkutyttöjen nykyiset leikit ovat jääneet vieraiksi.
Kuminauhatwist
14
810
Vastaukset
Minä jaksan ja pystyn hyppäämään kuminauhatwistiä nyt paljon paremmin kuin 60-luvulla. Kehitystä voi tapahtua näinkin päin.
- Twist
60-luvulla joku nuori likka lauloi tiputanssin sävelin "kuminauhatwistin". Se on varmasti jossain Ylen arkistoissa, mutta mikähän se oli ja kuka nuori lauloi?
- helisevä
Kuminauhatwistiä on tullut hypeltyä paljon eikä ole montakaan vuotta kun kokeilin.
Hauskaa oli vieläkin ja eri vaiheet palautui mieleen yllättävän hyvin.
Täytyy tunnustaa ettei nilkkoja korkeammalle tarvinnut nauhan pitäjien nostaa.
Meilläpäin sitä nauhaa ainakin nostettiin vaikeuttamaan suoritusta.
Lasteni ollessa pieniä twistasimme usein ja lystiä olikin.
Nauhoja on nykyisin eri värisiä )
Pitääpä kesällä kokeilla jälleen sillä vihreä nauha on tallella vai laittaisiko tuolivirityksen ja alkaisi hyppeleen nyt.- helisevä
miljoona kirjoitti:
Jos sulla ei ole alakerta naapureita, niin anna mennä vaan.
etsin nauhan (tiedän,missä onki) ja teen tuolivirityksen.
Olisikin hyvää vaihtelua liikuntaan.
Sinulla onkin mukavaa kun saat työssäsi säilyttää lapsenmielen )
Taitavat olla liian pieniä twistaamaan? helisevä kirjoitti:
etsin nauhan (tiedän,missä onki) ja teen tuolivirityksen.
Olisikin hyvää vaihtelua liikuntaan.
Sinulla onkin mukavaa kun saat työssäsi säilyttää lapsenmielen )
Taitavat olla liian pieniä twistaamaan?Joo eivät osaa kunnolla kävelläkään vielä! Olin kyllä vastaavana ohjaajana koululaisten iltapäiväkerhossa, mutta vaihdoin pienenpiin syksyllä. Ihan vauvoihin.
- helisevä
miljoona kirjoitti:
Joo eivät osaa kunnolla kävelläkään vielä! Olin kyllä vastaavana ohjaajana koululaisten iltapäiväkerhossa, mutta vaihdoin pienenpiin syksyllä. Ihan vauvoihin.
sinä teet ja positiivinen mielesi sopii alalle.
itse olen joskus hamassa nuoruudessani myös päiväkodissa työskennellyt. helisevä kirjoitti:
sinä teet ja positiivinen mielesi sopii alalle.
itse olen joskus hamassa nuoruudessani myös päiväkodissa työskennellyt.Mä en ole päiväkodissa olen yksityisellä työnantajalla.
- helisevä
miljoona kirjoitti:
Mä en ole päiväkodissa olen yksityisellä työnantajalla.
Päiväkodissa on varmaan niin erilaista kuin silloin kun itse 70 luvulla olin.
yksityinen on varmaan paljon sitä nyt mitä silloin kunnallinen.
ajat on niin erilaiset ja paljon erityislapsia päiväkodissa.
- täti puskasta
mitenhän ympäristö reagoisi, jos 50 naiset hyppis tätä ulkona.
Kaksi seisoisi nauhojen päässä ja yksi hyppelis, tulisiko piipaa auto, vai saataisiinko seuraa.Pitkiä katseita ja tuijottelua saattaisi huomata, varinkin jos ei yhtään muksua näy missään. Mut mehän voitais sanoa, että me treenataan kun ollaan urheilijoita.
- täti puskasta
miljoona kirjoitti:
Pitkiä katseita ja tuijottelua saattaisi huomata, varinkin jos ei yhtään muksua näy missään. Mut mehän voitais sanoa, että me treenataan kun ollaan urheilijoita.
näen silmissäni meidät siellä nauhoinemme. :)
Me urheilijat. - helisevä
täti puskasta kirjoitti:
näen silmissäni meidät siellä nauhoinemme. :)
Me urheilijat.ensi kesänä aijon järjestää kesäpaikassa skapan enkä ensimmäisenä putoa twistauksessa.
huomenna alan harjoittelemaan.
kiitos hyvästä vinkistä.
Siinä oli nilkankin notkeus huipussaan,kun sai isommankin kävelykengän sujahtamaan pois kapeasta kuminauhojen aukosta!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6172340Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,271166- 1091128
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki91008- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64731
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229603