Tietojen siirto

Uusi läppäri

Hankin pitkän harkinnan jälkeen läppärin. "Vanha" pöytäkone siirrettiin pojan pyhättöön, yläkertaan pelikoneeksi. Kysymys siis kuuluu, miten helpoiten siirtäisin vanhasta koneesta pari melkoisen suurta tiedostoa (n. 20G/kpl) tähän tähän uuteen rekkulaan ? Vanhassa XP, läppärissä Vista. Kiitoksia, jos joku avittaa avutonta.

12

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpoin ulkoisen kovalevyn kautta.
      toinen tapa, jos ne eivät ole yhtenäisiä 20 gigan tiedostoja ja esim suurin on 4 gigaa, niin osta 4 gigan usbitikku (15€)ja siirrä sillä, jos ei ole ulkoista kovoo.
      kolmas tapa netin kautta mutta se on hidasta.
      siinä nyt aluksi.

• "kolmas tapa netin kau...

nopeitenhan se menee verkon kautta. FTP-servu pystyyn toiseen koneeseen ja son siinä.

• Läppäriin

Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.

• as-keetti
        Läppäriin kirjoitti:

Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon. Itse mietin myös tuota tikkua (saisi ainakin pulska äijä vähän liikuntaa ravatessaan rappusissa). Tuo FTP servu homma, mitä ehdoteltiin, menee kyllä liian hankalaksi. Eikö mitenkään USB-porttien kautta hommaa voi hoitaa ?? Tai sitten lainaan joltain USB ulkoista kovalevyä.

"Ulkoista kovalevyä en viitsi hankkia, koska molemmissa koneissa levytilaa on todella paljon."

luulisi oikeastaan olevan jopa syy hankkia
        varmistukseksi ulkoinen kiintolevy.
        Kun (huom. Kun, ei Jos) se kone sitten
        joskus hajoaa, niin ei tule niin suurta itkua kun
        se paljo tieto on tallessa jossain muuallakin
        kuin siinä hajonneessa koneessa.
        500 Gigan ulkoisen saa jo satasella, pienemmän halvemmalla.

• ....

Conceptronic USB Databridge.

http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=tarvikkeet/kaapelit&title=Tarvikkeet / Kaapelit&search=1&cat1=Tarvikkeet&cat2=Kaapelit&cat3=USB muut

• Ei avita

Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.

• 9876
        Ei avita kirjoitti:

Eipä auta tuo verkkokaupan lista. Eipä ei. Olen varma että jollain tapsilla koneet voi lyödä kiinni, mutta miten ja millai, siinäpä se arvoitus.

että katso listasta kohta

Conceptronic USB Databridge.

Saiskohan tähän suoran linkin

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9039

• ???
        Ei avita kirjoitti:

???

• turvautua kikkakolmosiin
        Ei avita kirjoitti:

kun vähemmälläkin pääsee. Jos torpassa on jonkun sortin laajakaistayhteys, molemmat koneet reitittimeen kiinni ja romut voi siirtää verkon yli aivan normien mukaan. Jos yhteyttä ei ole, kaupasta halpa reititin (hubikin riittää mutta jos tulevaisuudessa tulee reitittimen tarve, on luvassa uusi ostosreissu) ja pari sopivan mittaista verkkokaapelia ja taas mennään.

Etuna molemmissa tavoissa ratkaisun standardienmukaisuus ja tulevaisuudessa verkon jatkuva olemassaolo ilman muistitikkujen kanssa juoksentelua tai usbilevyjen lainailua (jossain vaiheessa ne tutut kuitenkin sanovat että osta omat vehkeet).

Itse verkon rakentamiseen ja asetusten tekoon en tässä mene se tarkemmin, oppaita tuohon hommaan on netti pullollaan.

• rakentamasta
        Ei avita kirjoitti:

aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.

• tuo ensimmäinen
        rakentamasta kirjoitti:

aivan tavallista ethernet verkkoa ? Ei tarvitse tulevaisuudessakaan leikkiä tikkujen ja naapurin kiintolevyjen kanssa.

yritykseni noista kahdesta pikku viiveellä virheilmoitusten kera.. no sama asia kahdessa edellisessä kuitenkin kun ei viitsinyt kirjoittaa kahta kertaa pitempää versiota.

• Avusta

Kiitos tosi hyvistä neuvoista. Ehkä tuo nelospisteen, ja 9876 selvennyksen jälkeen tämä piuha sydeemi on paras meikäläiselle. Saattaa tuo kaapelin pätkä löytyä täältä kotoakin, kun vain jaksaa purkaa noita kaapista löytyviä käärmeenpesiä. Vielä kerran kiitos asiallisista vastauksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe