Jatkuva 2-vuorotyö

käytössä

Onko jollain kokemusta jatkuvasta 2-vuorotyöstä? Netistä emme ole onnistuneet löytämään mitään.

Työpaikallani osa väestä tekee normaalia 5-päiväistä työviikkoa, 7.5h/pvä (ruokatunti omalla ajalla). Osa jatkuvaa 2-vuoroa: 3 aamua, 3 iltaa ja 3 vapaata, 8h/pvä (ruokatunti työaikaa).

Miten kk-tunnit oikein kuuluisi laskea? Nyt vuorolaisten tunteja verrataan "normaalin työajan" tuntimäärään, jolloin joinakin kuukausina tulee miinusta, joinakin plussaa, mitemmän päälle tunnit tosin yleensä tasaantuvat (mutta jos lopettaa vuoronteon "kesken", voi jäädäkin miinukselle). Pekkasista ei ole ollut puhettakaan, itsellä ei niistä ole tietoa/kokemusta ollenkaan. Kelle ne kuuluu, miten ne vaikuttavat tunteihin?

4

13111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratkaisee

ainakin "pekkasten" kohtalon, jos sopimuksessa määritelty työaika ei ole 8h päivässä, niin pekkasia ei tule. vuorotyössä tuo on yleensä aina toi kahdeksan tuntia jolloin 20min ruokatauko kuuluu siihen. Kuulosta hassulta tuo 7.5h pvä. Meilläkin tehdään päivävuoroa ja osa 2-vuoroa, mutta meillä pvävuorossa käyvät leimaavat itsensä ulos ruokatunniksi, mutta tekevät silti 8h pvän, esim klo 7-15.30. Tällöin pekkaset ainakin kertyy, mutta se pitää lukea työsopimuksessa se 8h työaika. entinen työnantaja, antoi kyllä pitää pvävuorossakin tuon 20 min ruokatunnin työajalla eli pvä oli 7-15. Mutta sen ainakin tiedän että jos työaika ei ole vähintään 8h niin pekkasia ei tule, sillä nehän on virallisesti työajan tasausvapaita jolla lyhennetään vuosittaista työaikaa.

• ratkaisee

ainakin "pekkasten" kohtalon, jos sopimuksessa määritelty työaika ei ole 8h päivässä, niin pekkasia ei tule. vuorotyössä tuo on yleensä aina toi kahdeksan tuntia jolloin 20min ruokatauko kuuluu siihen. Kuulosta hassulta tuo 7.5h pvä. Meilläkin tehdään päivävuoroa ja osa 2-vuoroa, mutta meillä pvävuorossa käyvät leimaavat itsensä ulos ruokatunniksi, mutta tekevät silti 8h pvän, esim klo 7-15.30. Tällöin pekkaset ainakin kertyy, mutta se pitää lukea työsopimuksessa se 8h työaika. entinen työnantaja, antoi kyllä pitää pvävuorossakin tuon 20 min ruokatunnin työajalla eli pvä oli 7-15. Mutta sen ainakin tiedän että jos työaika ei ole vähintään 8h niin pekkasia ei tule, sillä nehän on virallisesti työajan tasausvapaita jolla lyhennetään vuosittaista työaikaa.

• vastauksesta

Tosin taisin vaan mennä enemmän sekaisin.. Täytynee tutkia tarkemmin työsopimusta ja mitä systeemiä meillä oikein seurataan.

• Joujou1213

Jatkuva 2-vuorotyö esim klo 6.00-14.00 ja klo14.00-22.00 ruokatauot sisältyy työaikaan.Pekkasvapaat kertyy norm.ellei työmaakohtaista sopimusta erikseen ole tehty pekkasista luopumisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      15
      2950
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2547
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1413
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1221
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      979
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      873
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      606
    Aihe