Voiko puuduttaa jotenkin?

nuunuu

Joo eli haluisin tatskan mutta tietääkö kukaan pystyykö paikkaa puuduttaan jollain? Sillä mulla on tosi pieni kipukynnys...Ja sattuuko paljon jos ottaa käsivarteen, kun mullakin on aika pieni käsivarsi.. Kiitoksia jo etukäteen...

18

7257

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just...

      tatuointi ei ole tatuointi ellei sen ottaminen satu....

      • ....

        No ei kai tatskaa kukaan ota kivun takia?! Kyllähän sitä kipua voi muutenkin tuntea jos sitä kaipaa. Itse ainakin haluan tatskan, mutta kipua en haluaisi tuntea.


      • milla
        .... kirjoitti:

        No ei kai tatskaa kukaan ota kivun takia?! Kyllähän sitä kipua voi muutenkin tuntea jos sitä kaipaa. Itse ainakin haluan tatskan, mutta kipua en haluaisi tuntea.

        Tatuointeihin kuuluu pieni kipu..(joskus isompi kun rintalastaan tikitetään 2h!)ja sitä paitsi yleensä siihen tikitykseen tottuu hetkessä ja se rupee tuntuu kivalta..no minusta ainakin..kipu on kivaa..uskokaa pois!Jos ei kestä niin ei pidä mennä ottaa tatskaa..ja tiedoksi vain että jos esim otat tatskan alaselkään ja joskus saat lapsen niin synnytyksessä et saa puudutusta..


      • Mina
        milla kirjoitti:

        Tatuointeihin kuuluu pieni kipu..(joskus isompi kun rintalastaan tikitetään 2h!)ja sitä paitsi yleensä siihen tikitykseen tottuu hetkessä ja se rupee tuntuu kivalta..no minusta ainakin..kipu on kivaa..uskokaa pois!Jos ei kestä niin ei pidä mennä ottaa tatskaa..ja tiedoksi vain että jos esim otat tatskan alaselkään ja joskus saat lapsen niin synnytyksessä et saa puudutusta..

        mm. Wilma,Inky Queenissa puuduttaa pyydettaessa.Ja ,toi on niiin kaupunkilegenda etteiko epiduraalia saisi jos alaselassa tatska.SAA,TOISTAN


      • ...
        Mina kirjoitti:

        mm. Wilma,Inky Queenissa puuduttaa pyydettaessa.Ja ,toi on niiin kaupunkilegenda etteiko epiduraalia saisi jos alaselassa tatska.SAA,TOISTAN

        Niin, no toi epiduraalin laitto riippuu aina ihan kyseisestä lääkäristä. Lääkäri voi kieltäytyä laittamasta sen, heilläkin on monia eriäviä mielipiteitä tästä asiasta.

        Ja tohon kipujuttuun vaan vielä, että tietysti se kipu kuuluu tatskan laittoon, mutta itse en ainakaan mene tatskaa ottamaan sen kivun vaan sen kuvan takia ja ei varmaan mene kukaan muukaan.


      • Anonyymi
        milla kirjoitti:

        Tatuointeihin kuuluu pieni kipu..(joskus isompi kun rintalastaan tikitetään 2h!)ja sitä paitsi yleensä siihen tikitykseen tottuu hetkessä ja se rupee tuntuu kivalta..no minusta ainakin..kipu on kivaa..uskokaa pois!Jos ei kestä niin ei pidä mennä ottaa tatskaa..ja tiedoksi vain että jos esim otat tatskan alaselkään ja joskus saat lapsen niin synnytyksessä et saa puudutusta..

        Kyllä saa puudutuksen…


    • Ninnu

      Löytyyhän sitä apteekista emla-voiteita, muttei niistä varmaan niin hirveästi hyötyä ole. Ja sitä taas en tiedä, voiko niistä olla haittaa. Ainakaan ihon sisään pistettävien rokotteiden (esim. BCG) kanssa niitä ei saa käyttää.
      Ja toisaalta - ei ne tatskat nyt NIIN kovasti satu. Jos pelkää kovasti kipua, niin ehkä on parempi tyytyä hennatatskoihin. Itse otin just eilen kolmannen tatskan, kaulaan. Kyllähän se nippaa vähän, mut on se sen arvosta!

    • omistaja

      kipaiseppa apteekista hakemassa sellaista puudutus vuoidetta, laitat sitä ennen kun menet sinne ottaan tatskaa. itse en ole tarvinnut moisia voiteita, mutta olen kuullut, että sellaisiakin käytetään.

      Jos otat tatskan käsivarteen, niin se ei todellakaan satu oikeastaan yhtään (ääriviivojen teko vähän nipistää, mutta ei muuten), koska siinä ei ole luuta. Otin kesällä toisen nilkkaan (luun kohdalle) ja se vähän nipisti, mutta puutui nopeasti toimenpiteestä.

      • mammu

        Otin tatskan alaselkään ja kysyin myös puudutuksen mahdollisuutta, mutta tatuoija vastasi että sellanen ei ole mahdollista koska paikalla pitäisi sillon olla myös varuulta sairaala henkilökuntaa.


    • tatuoitu

      saa puudutuksen. Mutta kannattaakohan se kuitenkaan. Puudutukseen liittyy aina omat riskinsä ja varsinkin jos ei ole ammattihenkilö siinjä puuduttamassa.

      Tatska ei oikeesti satu NIIN paljon, etteikö sitä kipua kuvan verran kestä. Tunne on enemmänkin sen moinen, että joku raaputtaa terävällä neulalla/kynällä samaan kohti. Tunne on ärsyttävä ja epämiellyttäväkin, mutta sen kyllä kestää.

      Itselläni on kaksi tastkaa, ja muistan tunteneeni ihan minimaalisesti sellasta kipua, että olisin edes vähän nytkähtänyt. Kipukynnykseni on oikeesti muuten onneton.

    • ...

      Joissakin paikoissa on puudutusmahdollisuus, esim. just Wilmalla. En tiedä millä keinolla he puuduttavat ja en tiedä miten tuommonen voide tehoaa.

      Jostain tässä kuulin, että lopputuloksesta ei välttämättä tule yhtä hyvä puudutuksen kera. Liekö sitten totta vai ei. Eräs tatuoitu henkilö vaan sanoi näin.

      • Hoitsu

        Älä turhaan hermoile sitä kipua, koska rokotuskin sattuu enemmän. Paikka puutuu nopeesti ja lopussa ei satu yhtään. Ei siihen mitään voiteita tarvita. Mutta jos puudutusta kaikesta huolimatta haluat, ni osta apteekista Xylocain tai Lidocain voidetta ja hiero ihoon n. 10min. ennen tatuointia. En kyllä tiiä, etttä saako noita puudutusvoiteita ilman reseptiä, mutta sen tiiän, että ne on 100% steriilejä, eikä aiheuta mitään tulehduksia. Mun mielipide on kuitenkin se, et jos sä tatskan haluat, sun täytyy kestää se kipu.


      • Samppa
        Hoitsu kirjoitti:

        Älä turhaan hermoile sitä kipua, koska rokotuskin sattuu enemmän. Paikka puutuu nopeesti ja lopussa ei satu yhtään. Ei siihen mitään voiteita tarvita. Mutta jos puudutusta kaikesta huolimatta haluat, ni osta apteekista Xylocain tai Lidocain voidetta ja hiero ihoon n. 10min. ennen tatuointia. En kyllä tiiä, etttä saako noita puudutusvoiteita ilman reseptiä, mutta sen tiiän, että ne on 100% steriilejä, eikä aiheuta mitään tulehduksia. Mun mielipide on kuitenkin se, et jos sä tatskan haluat, sun täytyy kestää se kipu.

        Jos välttämättä tahtoo käyttää jotain kivunlievitystä niin suosittelen ennemmin tuota EMLA:a. Se kun vaikuttaa jopa ehjän ihon läpi, eli sitä voi laittaa ennen tatuoinnin ottoa. Toisin kuin Lidocain vaikuttavana ainesosana ei tehoa ehjällä iholla, eli vaikutus on jopa parempi kuin EMLA:lla jos sitä pystyy lisäämään heti ensimmäisen "iskun" jälkeen koko prosessin ajan (menee aika säheltämiseksi).


    • Nipsu

      Ei puuduteta, koska sillon verenkierto hidastuu kys. paikassa ja tatskasta tulee epäsiistin näköinen. Ei kannata myöskään syödä rauhottavia lätkäkaupalla tai muutakaan..

      Ei se edes paljoa satu, no okei riippuu vähän mihin ottaa

    • namia

      eikös se pieni kipu aina vähän kasvata? ite tunnen olevani vahvempi aina, tatskan hammaslääkärin ym. jälkeen. taidan jopa vähän nauttia kivusta. namia????

    • Girl:)

      voi puuduttaa,ainakin wilma schlizewskilla...en ite puudututtanu mun ihoo,ennen tatskan tekoo,mutta siellä on sellanen mahdollisuus:D

    • zhew

      eiköhan se kipukynnys ole kaikilla erilainen.itse pyörryin kipuun.otin kylkeen.ihan kamalaa.toisilla taas kipukynnys on suurempi .jos nyt ottaisin uuden tatuoinnin vetäisin diapamin tai pore tonninen panacodi ennen ku ottaisin uutta tatskaa xD

    • lum.mi

      Mulle neuvottiin ottamaan jotain särkylääkettä ennen tatuoinnin ottamista, ja syömään hyvin, ettei rupea pyörryttämään/heikottamaan. Kävin ottamassa kuvaa useammalla kerralla sen koon takia, ja joinain kertoina sattui tosi paljon ja kerran loppuvaiheessa rupesi pyörryttämään; joskus samalla kerralla sattui jostain kohdasta enemmän, kun taas toinen kohta tuntui ihanalta rapsutukselta :D Oli kuulemma jossain vaiheessa laittanut siihen musteesen (?) vähän puudutusainetta, mutta en huomannut ainakaan hirveää eroa kivussa.

      Eli joka kerta tuntui enemmän tai vähemmän epämiellyttävältä, mutta aina sai pitää taukoa kun halusi. Tatuoija oli kyllä hyvä motivoija, koska aina ennen taukoa sai suostuteltua tekemään sen seuraavan kohdan loppuun kun "oli hyvä vauhti päällä"!

      Eli tosi paljon riippuu kohdasta, eli en yleistäisi että esim. yläselässä ei satu niin paljon, koska kipu vaihteli tosi paljon vaikka 10 cm välein (Varsinkin kun on erilaisia ihmisiä).

      Yksi kerta jäi muita lyhyemmäksi, koska "sattui" niin paljon että meinasi itkettää ja toivoin vain pääseväni kotiin. Myöhemmin järkeilin että johtui siitä, että tuolloin oli "se aika kuusta", joten varmaan hormoonit aiheutti herkkyyden ;D!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe