pedaalit toisistaan.......
Miten eroaa " Echo" ja "Reverb"
3
3382
Vastaukset
- kiekujakaiku
Oli niin mielenkiintoinen kysymys että kaivoin tietoa:
echo (kaiku, heijastuma) on yksittäinen, selkeä toisto äänestä, tietyllä viiveellä. Reverb (kaikuefekti) on sarja heijastumia, joita korva ei voi erottaa, mutta jotka silti voi erottaa selväksi kaikuefektiksi.
Voisi verrata tilannetta, jossa huudat ja kaiku vastaa. Kun saman tekee suljetussa tilassa, kaiku vastaa useammasta suunnasta, eri heijastumina, vaihtelevalla viiveellä, vaimentuen. Reverbillä voidaan luoda kuva tilasta. Echo/delay vietynä pidemmälle.
Paria pedaalin kuvaa katsoen näyttäisi olevan, että reverb pedaalissa on valittavissa huoneen koko (hall, room, ym) ja delay/echo pedaalissa keskitytään feedbackiin ja viiveeseen.- Anonyymi
Hyvin selitetty. Lisäisin vielä, että itsekin näitä aikani aprikoiduttuani, voin todeta että delay on sama asia kuin echo. Vai olenko nyt käsittänyt väärin?
Ja sitten sellaista, että suomeksi nuo voisvat olla:
echo/delay = kaiku
Rever = jälkikaiku
t. Moolofi-83
- ...
Ehkä näin voisi asian mieltää.
echo on tilan tunne. Mitä suurempi asetus, sen isomman tilan tunne.
delay on viive (ääni toistuu viiveellä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293135- 1191265
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101145- 58981
- 70969
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26917Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu171899Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38891Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66860Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794