Yliliikkuva nikama - leikkausko ratkaisu?

Hägä

Armeijasta jouduin lähtemään jumalattomien selkäkipujen takia huhtikuussa 2003. Toivoin, että aika parantaa vaivan, mutta ei tehonnut.

Sitten rupesin käymään fysiterapiassa, ja liikkeet tekivät tosi kipeetä. Vaivakseni todettiin yliliikkuva nikama alaselässä.

Kun niitä liikkeitä tekee tai joitain vähänkin raskasta joutuu tekemään, niin alaselkään tulee hirvittävä kipu; noidannuoli, joka säteilee hirveää kipua oikeaan jalkaa ja jalanpohja tuntuu tunnottamalta.

Tämä vaiva tuntuu sellaiselta, että se tulee vaivaamaan koko loppuelämäni, joten onko leikkaus vaihtoehto tälle?

2

1789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkävika

minulla todettiin rönktenissä sama vika alaselässä. siitähän ei tule ikinä pääsemään eroon. nyt he yrittävät fysioterapeutin avulla hieroa selkää että pääsis kivuista eroon. lääkärit antoivat tulehduskipulääkkeitä sen takia että kun on tämä vika niin selkälihakset rasittuu niin että siellä on tulehdus koko ajan, kuulosti siltä että niitäkin saa syödä jatkuvasti. olen 34 vuotias ja ne ei tee leikkausta vielä koska olen muka liian nuori ja leikkauksesa ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa joko onnistuu tai ei.kuulemma vittumaiset nuo selkäleikkaukset. olen ollut nytten yksi ja puoli kuukautta sairaslomalla ja en tiedä koska pystyn jatkamaan.koska minulla taas menee särky vasempaan jalkaan ettei meinaa välillä päästä kävelemään.

• tony65

kärsin myös yliliikkuvasta nikamasta.aiheutti niin sanotusti kovia puukon iskuja ristiselkään.nyt olen käynyt fysiatrilla joka on opastanut minut hienolle tielle.kovasti on tehty syvälihas harjotteita sekä vesijuoksua ja tietysti hierontaa.nyt on 2kk kulunut ja puukon iskut ovat historiaa,selkä on vielä välillä hieman jäykähkö,mutta se on pientä,niihin kipuihin verrattuna.joten koitahan ennen kaikkea muuta kun leikkausta.näin minäkin tein ja säästyin ainakin toistaseksi,leikkauspöydältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe