Katselin tuossa treffistä naisten ihannevaatimuksia miehestä ja monella on pituus rajoitettu yli 2 metriin eli ts. ylärajaa ei ole, mutta paino onkin monella rajattu tuhohon 90 kg ja alle nurkille.
Ajatellaankin, että jos mies on vaikka 195 cm pitkä ja saa painaa korkeintaan 90 kg niin ulkomuoto muistuttaa tällöin lähinnä riisitikkua saati jos paino täytyisi olla alle 90 kg.
Onko tosiaan näin, että lihaksikkaammat miehet ja tällöin myös painavammat eivät ole naisten ihanteena vai eikö naisilla ole käsitystä mitä normaalivartaloinen treenattu uros painaa.
Pituus/painosuhde kadoksissa
28
6108
Vastaukset
- fdfdfd
Ehkä naiset arvioivat miesten mitat samalla tyylillä kuin naisten. Mun mielestä ihannepainonen nainen on pituus - 110 elikkä
165 cm naisen ihannepaino on 55 kg. Tämän kokoinen nainen on vaatetukseltaan 36 kokoa.
Voit olla oikeassa, että tämä laskentamalli ei päde isoihin treenaaviin miehiin.- djiojfkj
Poikiin kylläkin, tai pitkänmatkan juoksijoihin.
- fdfdfd
djiojfkj kirjoitti:
Poikiin kylläkin, tai pitkänmatkan juoksijoihin.
Ei päde ei. Mutta eipä tuo miesten kaava päde naisiin. Harva mies haluaa ilmoittaa ihannenaisekseen henkilöä, joka on pituus - 90 kokoa. Itse olin noissa lukemissa mennessäni synnytyslaitokselle.
- .....................
Samaa ihmetellyt joskus. Itse 188 cm ja painan 95 kiloa. Olen painoindeksiltäni ylipainoinen. Rasvaprosentti on kymmenen hujakoilla, joten kroppa on suht timmissä kunnossa. En ole likimainkaan "ylibodattu" ja naisilta on tullut hyvää palautetta. Taidan olla siis liian "lihava", tai sitten naisilla ei ole kovin hyvää käsitystä mitä miehet painavat.
Kovin kehuttu Daniel Graigin kroppa asennettuna ja suhteutettuna 188 senttiseen kroppaan on 95 kiloa, tällainen juuri olen. 190 senttinen vastaava olisi jo sata kiloa.- fdfdfd
Painoindeksit on tarkoitettu väestölle, jolla on tavallisessa suhteessa rasvatonta kudosta ja rasvakudosta. Ei siis kerro kaikkea. Musta vaatekoko kertoisi paljon paremmin henkilön ulkonäöstä. Mahdut todennäköisesti pienempiin vaatteisiin kuin yhtä paljon painava rasvainen henkilö.
- ....................
fdfdfd kirjoitti:
Painoindeksit on tarkoitettu väestölle, jolla on tavallisessa suhteessa rasvatonta kudosta ja rasvakudosta. Ei siis kerro kaikkea. Musta vaatekoko kertoisi paljon paremmin henkilön ulkonäöstä. Mahdut todennäköisesti pienempiin vaatteisiin kuin yhtä paljon painava rasvainen henkilö.
Punainen liha on sitä valkoista painavampaa. Tosin en osaa tuosta vaatekoosta sanoa mitään, koska miehillä ei ole kovin tavallista käyttää niin nafteja kuteita. Itse käytän kokoa L-XXL, riippuu todella paljon vaatteesta, esim. t-paidat ovat lähes kaikki L tai XL, mutta takit ovat järjestään XXL, että koko on sopiva. Housut ovat kokoa W34/L36. Oikeaoppiset kauluspaidat ovat kokoa 42, 42/43 tai 43, riippuen leikkauksesta.
- tiukka mimmi
kyllä miehilläkään kovin hyväää käsitystä naisten painosta. Esim. 168 cm 70 kg treenaava nainen on vielä ihan timmi, mutta täällä tarjotaan normaalipainoksi jotain 58 kg... Naisissakin on eri ruumiinrakenteita samoin kuin miehissä.
- ihan
tiukka mimmi kirjoitti:
kyllä miehilläkään kovin hyväää käsitystä naisten painosta. Esim. 168 cm 70 kg treenaava nainen on vielä ihan timmi, mutta täällä tarjotaan normaalipainoksi jotain 58 kg... Naisissakin on eri ruumiinrakenteita samoin kuin miehissä.
timmi, tanakka vois sanoa, 168/70. 5-10 kg pois niin sit
- ......................
ihan kirjoitti:
Ei todellakaan ole 168/70 timmi, ellei ole järkyttävän kokoinen bodari.
- edell.
ihan kirjoitti:
tarkoitin! Tajuatko ollenkaan, että esim. monet 168 cm fitness naiset ovat kilpailukauden ulkopuolella 70 kg ja ylikin?!
Herätkää ihmiset. - again-
...................... kirjoitti:
Ei todellakaan ole 168/70 timmi, ellei ole järkyttävän kokoinen bodari.
Voi v näitä kommentteja... taidatte olla jotain 15 v. kukkakeppejä...
- ksjhu
edell. kirjoitti:
tarkoitin! Tajuatko ollenkaan, että esim. monet 168 cm fitness naiset ovat kilpailukauden ulkopuolella 70 kg ja ylikin?!
Herätkää ihmiset.Ei ainakaan yksikään tuntemistani fitness naisista, mukaanlukien vaimoni, joka on 167 cm pitkä.
- tuttu heebo
sanoo ainakin minun olevan normaali indekseissä.
Pituutta 187cm ja painoa 83kg. Yhtään ylimääräistä ei ole. Lihasta,mutta ei rasvaa.
Ja mielestäni en näytä riisitikulta.
Linkki BMI
http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/bmilaskuri.htm- minä..
Minä olen vain 178 cm ja painoa noin 117-118, vaihtelee.
Silti pystyn lenkkeilemään 10 kilsan lenkkejä. Eilenkin kävin purunradalla tunnin lenkin, eli noin 10 kilsaa, oli kunnon ylämäkee ja voimistelin telineillä, nostelin tukkeja, tein vatsalihaksia ym. Nyt on takana säännöllistä kuntoilua yli puoli vuotta, joka viikko olen käynyt lenkillä noin 3-4 kertaa. Silti paino ei tipu ja syön normaalisti. Eli en syö mitään karkkeja, suklaata tai sipsejä.
Mutta eipä naiset arvaa todellista painoani baareissa :) Yleensä kun olen kavereillekkin kertonut todellisen painoni, vastauksena on Täh!? - täytyy olla melkoinen
minä.. kirjoitti:
Minä olen vain 178 cm ja painoa noin 117-118, vaihtelee.
Silti pystyn lenkkeilemään 10 kilsan lenkkejä. Eilenkin kävin purunradalla tunnin lenkin, eli noin 10 kilsaa, oli kunnon ylämäkee ja voimistelin telineillä, nostelin tukkeja, tein vatsalihaksia ym. Nyt on takana säännöllistä kuntoilua yli puoli vuotta, joka viikko olen käynyt lenkillä noin 3-4 kertaa. Silti paino ei tipu ja syön normaalisti. Eli en syö mitään karkkeja, suklaata tai sipsejä.
Mutta eipä naiset arvaa todellista painoani baareissa :) Yleensä kun olen kavereillekkin kertonut todellisen painoni, vastauksena on Täh!?bodari tai muuten hyvässä kunossa.
Kyllä sitä ihan normaalilla kotiruoalla saa painon pysymään ylhäällä, jos nimittäin syöt enemmän kuin kulutat tai sitten syöt liian vähän vääräntyyppistä ruokaa. - Harjula.
Joni saman kokoinen 187/83
- Tampereen Pyrinnössä
Harjula. kirjoitti:
Joni saman kokoinen 187/83
ei namikassa
- minä...
täytyy olla melkoinen kirjoitti:
bodari tai muuten hyvässä kunossa.
Kyllä sitä ihan normaalilla kotiruoalla saa painon pysymään ylhäällä, jos nimittäin syöt enemmän kuin kulutat tai sitten syöt liian vähän vääräntyyppistä ruokaa.En ole riuku, se täytyy myöntää ja en toki läskitönkään. Mutta olen laskenut, että ehkä 10 kiloo maksimissaan voi läheä pois! En usko että alle 100Kg pääsen ikinä, muutoin kuin menemällä keskitysleirille :/
Kunto ei voisi olla parempi.
En silti usko että olen läskikään, koska naisten kanssa tulee flirttailtua ja on joskus jopa haettu tanssimaan, ihan nätin näköisiä naisia :)
- Kaksonen -88-
Minä ainakin henkilökohtaisesti itse tykkään enemmän isokokoisista miehistä kuin sellaisista pieni kokoisista tai liian laihoista...Että miehen pitää olla joko tukeva tai muuten isokokoinen.Ja harteita mieheltä pitää löytä siis että on leveät hartiat...Sellaisen uroksen kanssa tuntee olnsa turvalliseksi.Ja kyllä mies voi painaa yli 100kg ei haittaa ja tosimies painaa ainakin sen 90kg kevyemmät punnitaan neuvolassa :)
- laitti
voiskohan joku kertoo, missä lähin neuvola on...
- Nimetön
mulla on jo tuollainen mies. 190 / 88 ja ikää 50.
- miax
ette todellakaan näytä olevan kokoasioissa yhtään naisia fiksumpia. Voin kertoa, että kaverini 168/67 käyttää kokoa 36. Ja itse kun olin vielä 162/62, käytin kokoa 34, farkkujen tuumakoko oli 27. Ja tunnen muuten miehen, joka on 192/84, eikä ole kukkakeppi laisinkaan, vaan ladonovihartioilla varustettu innokas salillakävijä, taistelulajiharrastaja ja lenkkeilijä.
- ei nuo harrastukset
miax kirjoitti:
ette todellakaan näytä olevan kokoasioissa yhtään naisia fiksumpia. Voin kertoa, että kaverini 168/67 käyttää kokoa 36. Ja itse kun olin vielä 162/62, käytin kokoa 34, farkkujen tuumakoko oli 27. Ja tunnen muuten miehen, joka on 192/84, eikä ole kukkakeppi laisinkaan, vaan ladonovihartioilla varustettu innokas salillakävijä, taistelulajiharrastaja ja lenkkeilijä.
sitä todista, että mies on jotain muuta kuin kukkakeppi.
Itse olen 197 cm ja painoa 105 kg niin kun itsellä on rasvaprosentti 2% yli normaalin keskiarvon niin jos kaverisi on 5 cm lyhempi ja painaa 20 kg vähemmän niin ei hänellä ainakaan lihaksia voi olla.
Taatusti kroppa samanlainen kuin jollain pituushyppääjällä, mahtuu ojakepin taakse sivuttain piiloon. - tämä linkki
ei nuo harrastukset kirjoitti:
sitä todista, että mies on jotain muuta kuin kukkakeppi.
Itse olen 197 cm ja painoa 105 kg niin kun itsellä on rasvaprosentti 2% yli normaalin keskiarvon niin jos kaverisi on 5 cm lyhempi ja painaa 20 kg vähemmän niin ei hänellä ainakaan lihaksia voi olla.
Taatusti kroppa samanlainen kuin jollain pituushyppääjällä, mahtuu ojakepin taakse sivuttain piiloon.onko kukka keppi? Mitat ja paino löytyy vierestä. Lihasta siis näkyy olevan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000034589201 - ......................
miax kirjoitti:
Valitettavasti tuohon pituuteen ja painoon ei pahemmin lihasta mahdu, tai sitten on linnunluut ja osa sisäelimistä puuttuu. Taitaa olla vaan todella pieni rasvaprosentti, jolloin ne vähätkin lihakset korostuu paremmin ja luo naisen silmissä vaikutelman isommista lihaksista kuin onkaan.
- 192 senttinen
miax kirjoitti:
ite oon 192 senttinen ja 94 kilonen. rasvaa ei ole paljoa kehossa ja lihaksia jonkuverran. kun itse olin 84 kiloinen nii silloin olin kyllä kukkakeppi
- ...nainen...
192 senttinen kirjoitti:
ite oon 192 senttinen ja 94 kilonen. rasvaa ei ole paljoa kehossa ja lihaksia jonkuverran. kun itse olin 84 kiloinen nii silloin olin kyllä kukkakeppi
liikaa kun liian vähän. esim.180/95 on varsin hyvä vielä, riippuen vartalon mallista ja kiloja tärkeämpää "asenne elämään" ratkaisee... :)
- mielipiteitäkin
...nainen... kirjoitti:
liikaa kun liian vähän. esim.180/95 on varsin hyvä vielä, riippuen vartalon mallista ja kiloja tärkeämpää "asenne elämään" ratkaisee... :)
Muistakaa nyt hyvät kanssaihmiset, niin miehet kuin naisetkin, että nyt puhutaan siis ihanteista ja ihannemitoista, jotka ovat kovin harvinaisia todellisessa elämässä, ja niinpä meistä useimmat joutuvat paria etsiessään "tyytymään" hieman löyhempiin kriteereihin; esim. nykyään miehillä ikäluokassa 18-35-vuotta esiintyy lievää lihavuutta olikohan noin 50%, toiset n. 50% jakautuu sitten suunnilleen 25/25 selvästi ylipainoisiin ja vastaavasti hyväkuntoisiin ja treenattuihin miehiin.
Muutama lähipäivien uutinen tukee huolestuttavan hyvin noita edellä mainitsemiani realiteetteja mm. *25-34 vuotiaista miehistä oliko n. 60% alkoholi maistuu turhan hyvin vrt. ylipainoisuus* / *Todella ylipainoiset varusmiehet suuri haaste puolustusvoimissa* / *Varusmiehet ylipainoisempia ja huonokuntoisempia kuin koskaan aikaisemmin* /
Listaa voisi jatkaa loputtomiin ja näkyyhän se kyllä myös katukuvassa, vaikka nykypäivän pukeutumistrendit sallivat miehille hyvin vapaamuotoisen pukeutumisen, jolloin ne 10-20 liikakiloa on helppo piilottaa hieman liian ison paidan tai sitten ihan vain paksun paidan alle, myös puvussa monet ylipainoiset miehet näyttävät ihan normeilta jostain kumman syystä.
Ainut "ihanne" jonka monet miespuolista paria etsivät voivat saavutta nykypäivänä on pitkähkö mies, siis n. 180 cm (vaikkakin tod.näk. ylipainoisena), mutta valitsisn kyllä enemmin hyväkroppaisen n. 175 cm pituisen miehen, kuin vaikkapa 185 cm pitkän ja "perinteisesti" ylipainoisen miehen, mutta tietenkin kaiken kaikkiaan tärkeimpiä toki ovat aivan muut tekijät kuin pituus tai paino, ja onhan jopa ulkonäkökin paljon muutakin kuin vain koko, vaikkapa; hiukset, kasvonpiirteet, silmät, ruumiin sopusuhtaisuus, yleisesti ottaen siisti pukeutuminen ja olemus ym..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv302836- 1432696
- 1372227
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162153Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131910Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161781450Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311246Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951214Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891182Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381138