Eli mä lähden ensi viikon keskiviikkona Tukholmaan, jee!!! =)
Olen ilmottanut maistraattiin uuden osoitteen. Ja oon ottanu matkavakuutuksen. Mitä muuta kannattaa tehdä ennen lähtöä??
Ruotsissa aion ottaa paikallisen kännykkäliittymän nykyisen lisäksi...
Auttakaa ketkä ootte jo olleet reissussa ja muutkin! =)
Mitä tehdä kun saa paikan?
4
786
Vastaukset
- -M-
Moi, sain just tunti sit tietää et pääsin au-pairiks Brysseliin!! jee.. =)
mitä nyt pitää tehdä on
- kysyy lentolipun hinta
- ottaa matkavakuutus
- tehdä lista pakattavista tavaroista
- ilmoittaa tutuille
- laittaa paprut vanhempien luo
- hakee kelast kaikki lomakkeet
- ostaa sanakirja
- hankkii tuliaiset perheelle (ainakin lapsille)
- muuttaa tavarat vanhempien luo
- tarkistaa passin yms. voimassaoloaika
- irtisanoa työsuhde
jos jollain on jotain kommentoitavaa tai lisättävää niin kaikki vinkit on tervetulleita!
ja jos on muita brysseliin menijöitä niin kertokaa vaik s-postiosoite, ois ihan kiva saada muutakin seuraa kuin Brysselin pieni pissaava poika..! =)- saiju
Heippa! kiva kuulla että tänne joku muukin tulee, itse saavuin muutama päivä sitten=) eli siis kun tulet ruotsiin et tarvitse matkavakuutusta vaan hyvinkin todennäköisesti siirryt ruotsin sosiaaliturvan piiriin, ainakaan minulle ei annettu vaihtoehtoja.. riippuu tietysti tuletko kuinka pitkäksi aikaa..
yksi asia jonka tarvit on maistraatista saatava pohjoismainen muuttokirja, sen kautta asiat sujuvat nopeammin kuin normaalin muuttoilmoituksen kautta..
sanakirja todellakin on ihan mukava olemassa.. ja niin pois päin, kysy jos tuli kysyttävää, voit myös mailata jos haluat, kenties voimme tavata joskus tukholmassa?!?
terv. saiju
osoite siis on valt@suomi24fi
ps. mihinpäin tukholmaa olet tulossa?
- saiju
niin siis taisitki jo olla ilmoittanut muutostasi, innostuin liikaa selittämään.. sorry=)
- Sari
Joo olis mukava kirjotella ja kenties vaikka nähdäkkin. Meen pohjoistukoholmaan (tunnelbanalla kestää 12min.) 2-vuotiaita kaksostyttöjä hoitamaan. Missä päin sä oot? Ja minkä ikänen oot? Mä oon 20v.
Nyt en ehdi enempää kirjotella kun on vielä osa tavaroista pakkaamatta ja täytyy käydä kaupungilla. Jaix saankohan unta ens yönä kun alkaa jännitys iskee! =)
Mun sähköpostiosoite on: [email protected] jos sä ehdit eka kirjottaa. En tiedä onko mun perheellä nettiä, et jos ei oo niin en sit ihan heti varmaan pääse vastaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455130Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1191626Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151459Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501376- 131183
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4107081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60817Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27793