Hiukset kihartuvat kastuessaan.

Miten sen voi estää?

Pitkät hiukseni kihartuvat ja pörröttyvät melko rumasti kastuessaan, esim. sateella.
Osaatteko suositella jotakin hoitoainetta, suihketta tai muotoilunestettä ym. joka estää kihartumiselta ja sisältää kosteussuojan?

8

4192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

Ovatkohan hiuksesi samanlaiset kuin minun, eivät kunnolla kiharru, mutta eivät ole suoratkaan? Vapaasti kuivuessaan vetää laineille, jotka seuraavana päivänä ovat hävinneet.

Olen kokeillut varmaan kaikki tökötit, mitä markkinoilta löytyy, eikä auta. Muotovaahto on liian hoitavaa ja "märkää", kihartuu takaisin heti kun vähän vaikka hikoilee sateesta puhumattakaan. Lakka ei pidä, koska nykylakat samaten niin hoitavia. Muotoilunesteet yhtä tyhjän kanssa. Vaha ei toimi ollenkaan.

Ainoa mikä vähän auttaa, on todella kova, nopeasti kuivuva geeli. Laitan pesun jälkeen puolikuiviin hiuksiin siten, että levitän kämmenillä pitkin hiusten pintaa ylhäältä alas. Ei sekään miellyttävää ole, pitää toimia tosi nopeasti ja annostella ihan vähän, ettei mene kivikovaksi klimpiksi.

Kampaajalta olen joskus pyytänyt tosi kestävää kampausta ja selittänyt ongelman. Laitettiin huolellisesti hyvillä aineilla ja hienolta näytti. Lähtiessäni sieltä ulkona tuuli kovasti, ei satanut. Bussissa katsoin peiliin: kampauksesta ei ollut tietoakaan, harotus oli mahtava... Hukkaan meni kova työ!

Niin että vinkkejä peliin, ketkä tietävät!

• Ilovehair

Mitään vippaskonsteja ei asialle löydy, ulkoapäin tulevaa kosteutta on vain pyrittävä vältttämään parhaansa mukaan.
      Omaan itse melko voimakkaan luonnonkiharan, jonka lähes aina föönaan sileäksi. Homma on täysin turhaa, jos ilman kosteus on korkea, keli on sumuinen tai sateinen ja varsinkin kostea ja tuulinen. Oman tukkani kanssa toimin kuitenkin näin, jos sileys tulisi saada pysymään;
      Pesen ja hoidan siloittavilla tuotteilla. Föönauksen alle laitan myös tueksi siloittavaa föönigeeliä (tuotteet vaihtuu, mutta tällä hetkellä on käytössä Bonacuren siloittavat pesu ja hoitoaineet sekä Osis Slick Form geeli) Föönaukseen avuksi suuri pyöröharja halkaisijaltaan n. 10cm. Tukka esikuivataan ensin föönillä nihkeähköksi, jonka jälkeen pyöröharjan avulla suoristetaan tyvestä latvaa kohti harjaa liu´uttaen, föönin ilmavirran suunta tulisi myös olla "ylhäältä päin" tyvestä latvaa kohti. Ilman suuntaus on kihartuvassa tukassa tärkeä asia, ettei pörrötetä lyhyempiä kasvavia hiuksia kiharoille. Tukka tulee föönata ja nimenomaan kuivata erittäin huolellisesti, sillä pienikin kosteus, jota sormin ei tunnekaan, saa taipuisan tukan kihartumaan samantien uudelleen, valitettavasti.
      Kun tukka on erittäin huolellisesti föönattu, ajasta riippuen kierrän vielä jättisuuret tarrarullat kuiviin hiuksiin ja anna olla aikataulun mukaan 10min:sta jopa tuntiin.
      Harjaan tukan auki, joskus tartun suoristusrautaan, joka varmasti haihduttaa loputkin kosteudesta, lämpösuojana Osis Flatliner, mutta arkioloissa pyrin välttämään liiallista kuuman raudan käyttöä. Nostelen hiuksia niin, että hiuslakkaa saa myös hiusten sekaan, alle, eikä vain pintakerrookseen. Annan lakan kuivua, harjaan uudelleen ja käsin silottaen lakkaan vielä pinnan ja kampauksen paikoilleen. Vielä ennen ulos lähtöä suihkautan usein lakkaa lisää...
      Ja sen jälkeen; talvella on helpompaa, sillä tukan suojaksi voi laittaa hatun. Baskerimallinen suuren kuvun omaava hattu ei litistä tukkaa, kun hiukset nostaa ja asettelee kokonaan hatun sisään. Kaiken edellätouhutun vaivan jälkeen on kuitenkin paras suojata tehty työ! Kostealla kesäilmalla samantyyppinen lippis on paras "matkasuoja", hyvin muotoiltu tukka kestää hatun kyllä, jonka sitten töihin tai hippapaikkaan päästyä voi huoletta ottaa päästä pois ja ravistella tukan auki.
      Sateenvarjokin siis oiva lisäapu, mutta tuulisessa Helsingissä paras suoja on se hattu...
      Ok, edellinen kuulostaa melko vaivalloiselta, mutta rutiininomaisesti teen puuhat aamuisin niin, että ensin suihkuun ja tukan esityöt, aamukahvin ja lehden aikana rullat päässä, ja juuri ennen lähtöä viimeistely. Tehokas fööni on tarpeen ja siihen kannattaa panostaa, jottei kuivaaminen vie liikaa aikaa.
      Mutta tosiaan, kosteus on sileyden tuho, joten suoristamisen jälkeen on paneuduttava suojaamiseen kaikin keinoin. Mitään vippaskonsteja ei ole ja töitäkin teettää...

• on myöskin

loivasti kihartuvat hiukset.. aamulla ensin suihku sitte föönaus ja suoristusrauta ja vahaa ja lakkaa päälle.. ja laukussa mulla on aina lakki mukana jos hiukset kihartuu kostean ilman tai hien takia.. eipä siihen muu auta...

• semi-pörrö

ärsyttää kun itellä otsatukka ja nämä sivuhiukset kihartuvat aina kamalaksi tukoksi sateella tai kostealla säällä. Näyttää ihan kamalalta kun loput hiuksista on sitten semmoista kosteeta liiskaa :(

• avuton

minun ystävälläni sama ongelma... huomenna oltaisiin ulos lähdössä mutta tämä ongelma tuli vastaamme. luimme internetin salaisesta maailmasta että pojat eivät tykkää pörröisistä hiuksista. Ei ole tällä hetkellä varaa ostaa noita lakkoja ja vahoja. Joten mitä tehdä? onko toivo menetetty? olisi kyllä kreikkalaista hunajaa mutta lienetkö se toimii? voisiko joku auttaa sillä huomiseen ei olee montaa tuntia. tämä on kiirellinen hätä. Emme halua kuitenkaan laittaa hiuksia kiinni (poninhäntä tai nuttura, letti) joten tämä apukoino olkoot hylätty

• keratiini

Itselläni myös sateisella, sumuisella, lumisateisella kelillä hiukset kihartuvat. Eivät miksikään korkkuruuviksi vaan näyttävät erittäin ihuille ja muodottomille. Omat hiukseni pelasti keratiinihoito, kampaamossa maksaa 300e ylöspäin ja vahvistaa hiuksia sekä poistaa kosteuden tuoman kihartumisen. Itse tilaan amazonista keratiinihoitoa ja teen itse, loppuhinta per hoito itse tehtynä n. 20e.

• tasan varma

toisilla kihara ja toisilla ei

kukin tyylillään

ja pojat tykkää kaikista

• larissa754

Mulla on luonnonkiharat jotka menevät laineille aina pesun jälkeen. Vihasin ylä-asteella hiuksiani kun olivat aina kiharalla ja sitähän tuli suoristettua melko usein ja tukkahan meni siinä huonoon kuntoon.

Nyt 20-vuotiaana...Rakastan näitä kiharoita! Omaan pitkät hiukset ja ei paljoa vaadi kun pitää tukkaa laittaa. Eivät ole tylsät suorat-piikki-hiukset vaan ihanasti laineilla omasta tahdostaan. Hoitoahan tämän kaltaiset hiukset tarvitsevat paljon, mutta hyvin hoidettuna ovat kiiltävät ja pehmeät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe