Mitä mieltä kyseisestä pyörästä. Minkälainen hinta-laatusuhde.
Ajan etupäässä asfalttiteitä jonkun verran sorateitä myös. Matkat noin 20 kilsaa.
Trek 3700
10
6290
Vastaukset
- tie tämä on
Taitaa pärjätä josemaitille ehkä
Kyseessä on jäykkäperäinen maastopyörä, eli ei ole ollenkaan järkevä ostos asfalttihuristeluun. Jos haluat pysyä merkissä, niin TREK:n halvin asfalttiohjus on malli 1.2.
Hae jotain tällaista:
http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/2008/road/1_series/12e/
tai
http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/2008/urban/xo/xo2/
tai
http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/2008/urban/soho/soho10e/
Nuo esimerkit ovat TREK:n mallistosta, mutta kaikilta varteenotettavilta valmistajilta löydät saman tyyppiset pyörät.
Tuo 3700 voi sinänsä olla ihan hyvä ostos, jos sen saa sopivaan hintaan. Mutta kuten sanottu, ei sinulle eikä kenellekkään tuohon käyttöön.- tietämätön?
Eikös noissa asfalttipyörissä ole ohuet renkaat.
Talvella varsinkin olisi paksu renkainen parempi ei liukastelisi joka urassa.
Mites hiekkateillä mikä olisi paras valinta sinne. - pentti hilkuri
tietämätön? kirjoitti:
Eikös noissa asfalttipyörissä ole ohuet renkaat.
Talvella varsinkin olisi paksu renkainen parempi ei liukastelisi joka urassa.
Mites hiekkateillä mikä olisi paras valinta sinne.Riippuu asfalttitiestä, maantiellä en tuota ostaisi mutta kaupunki ajoon soveltuu varmasti hyvin. Itselläni on citypyöränä teräsrunkoinen maastopyörä ja tuli sillä ajeltua viikonloppuna maantielläkin 50 40 km.
pentti hilkuri kirjoitti:
Riippuu asfalttitiestä, maantiellä en tuota ostaisi mutta kaupunki ajoon soveltuu varmasti hyvin. Itselläni on citypyöränä teräsrunkoinen maastopyörä ja tuli sillä ajeltua viikonloppuna maantielläkin 50 40 km.
Omasta mielestäni ihan rehellinen maantiepyörä, on paras vaihtoehto myös asfalttiviidakkoon. Rullaavuus on ihan jotain muuta, kuin maastopyörien metsään suunniteltujen leveiden renkaiden. Eikä ohjaus vetele niin kuin leveiden renkaiden kanssa maastopyörällä.
http://velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=204&products_id=1079
Paljon nykyään suositaan cyklocrossaria yleispyöränä. Se toimii kelillä kuin kelillä.
http://www.larunpyora.com/fo_08_mares_expert.htm
Jos tuohon laittaa maantierenkaat alle, on rullaavuus hyvä, vaikka kokonaisuus ei tietysti ole maantiepyörämäinen erilaisen geometrian takia.
Varsinaiset kaupunkipyörätkin ovat alkaneet menestyä markkinoilla myös Suomessa:
http://www.konaworld.com/08_paddywagon_w.htm
tai
http://www.pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=11- pentti hilkuri
KPy kirjoitti:
Omasta mielestäni ihan rehellinen maantiepyörä, on paras vaihtoehto myös asfalttiviidakkoon. Rullaavuus on ihan jotain muuta, kuin maastopyörien metsään suunniteltujen leveiden renkaiden. Eikä ohjaus vetele niin kuin leveiden renkaiden kanssa maastopyörällä.
http://velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=204&products_id=1079
Paljon nykyään suositaan cyklocrossaria yleispyöränä. Se toimii kelillä kuin kelillä.
http://www.larunpyora.com/fo_08_mares_expert.htm
Jos tuohon laittaa maantierenkaat alle, on rullaavuus hyvä, vaikka kokonaisuus ei tietysti ole maantiepyörämäinen erilaisen geometrian takia.
Varsinaiset kaupunkipyörätkin ovat alkaneet menestyä markkinoilla myös Suomessa:
http://www.konaworld.com/08_paddywagon_w.htm
tai
http://www.pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=11Tule kokeilemaan tänne vuoden pyöräilykaupunkiin Porvooseen sillä maantiepyörällä. Itse ajan lenkkiajelut maantiepyörällä(alumiinirunko jossa hiilari haarukka), siirtymä kaupungista maantielle on aivan perseestä, johtuen pyörätien huonosta kunnosta ja korkeista/jyrkistä rotvalleista. Täysalumiininenpyörä on myös varsin haitarista, ranteet ja perse kovilla siinä rynkytyksessä. Toi Konan paddy wagon vaikuttaa kyl hyvältä.
pentti hilkuri kirjoitti:
Tule kokeilemaan tänne vuoden pyöräilykaupunkiin Porvooseen sillä maantiepyörällä. Itse ajan lenkkiajelut maantiepyörällä(alumiinirunko jossa hiilari haarukka), siirtymä kaupungista maantielle on aivan perseestä, johtuen pyörätien huonosta kunnosta ja korkeista/jyrkistä rotvalleista. Täysalumiininenpyörä on myös varsin haitarista, ranteet ja perse kovilla siinä rynkytyksessä. Toi Konan paddy wagon vaikuttaa kyl hyvältä.
Kunhan tulee nättejä sunnuntaipäiviä, niin Google maps antaa kotoa Porvooseen pyöreät 65 km. Ajatuksena olisi käväistä joku sunnuntai siellä.
Periaatteessa yhä 80-luvun perus pyörä: teräsrunko, vaihteet, käyrä tanko, lokarit ja tarakka, olisi monessa suhteessa hyvä yleispyörä. Paljon parempi kuin hybridi. Niitä ei vain ole täällä pahemmin myynnissä. Surlyä saa, TREK:llä ja KONA:lla on yksi malli kummallakin jne. Teräs ei ole yleensä niin kova ajaa, kuin alumiini.- pentti hilkuri
KPy kirjoitti:
Kunhan tulee nättejä sunnuntaipäiviä, niin Google maps antaa kotoa Porvooseen pyöreät 65 km. Ajatuksena olisi käväistä joku sunnuntai siellä.
Periaatteessa yhä 80-luvun perus pyörä: teräsrunko, vaihteet, käyrä tanko, lokarit ja tarakka, olisi monessa suhteessa hyvä yleispyörä. Paljon parempi kuin hybridi. Niitä ei vain ole täällä pahemmin myynnissä. Surlyä saa, TREK:llä ja KONA:lla on yksi malli kummallakin jne. Teräs ei ole yleensä niin kova ajaa, kuin alumiini.mukava nähdä, millainen henkilö on näiden autoverokirjoitusten takana, on sen verran jäänyt hampaankoloon......
- pentti hilkuri
pentti hilkuri kirjoitti:
mukava nähdä, millainen henkilö on näiden autoverokirjoitusten takana, on sen verran jäänyt hampaankoloon......
Sinä autovero juttuja kirjotteleva, sovittasko että vain minä käytän pentti hilkuri nimimerkkiä.
pentti hilkuri kirjoitti:
Sinä autovero juttuja kirjotteleva, sovittasko että vain minä käytän pentti hilkuri nimimerkkiä.
Tuolla autto puolella on joku häirikkö, joka vaihtaa koko ajan nimimerkkiä. Tyyppi ottaa aina kierroksia, kun joku levittää hänelle "sopimatonta totuutta". Otti todella huippukierrokset, kun reilu vuosi sitten menin kirjoittamaan autoveron muutoksesta loppuvuodesta, vaikka kaikki, jotka seurasivat asiaa, näkivät mitä tulossa on. Samainen tyyppi ei pidä myöskään siitä, kun mietitään 2009 lopun autoveron laskua, vaikka kaikki asiaa seuraavat näkevät, että EYT:n tuomiot tulevat suurin piirtein tuossa aikataulussa. Tuo meni offariksi, takaisin asiaan.
Vastuksesta pyörityksen opettelussa en tiedä itse, koska minulla ei ole sellaista. Luulisi auttavan, koska silloin voi kokonaan keskittyä siihen, miltä jaloissa tuntuu. Itse ajoin ensimmäisenä kesänä muutamia lenkejä siten, että pyrin liioittelemaan pyöritysliikettä. Eka kesä meni niin, että koko ajan tuntui siltä, että oppi lisää. Todennäköisesti jonkun osaajan silmissä ajan yhä kulmikkaasti ja yhtä rennosti kuin näkkileipä.
Kuuntele polviassi alussa hyvin tarkkaan. Tänäkeväänäkin minulla meni käytännössä eka lenkki siihen, että sain säädettyä klossit oikeaan kohtaan. Eli kuusiokoloavain aina mukaan ja jos tuntuu vähääkään epämukavalta, niin säädä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841