Kusetus kampaamoissa

minä vain

Olen huomannut että pääkaupunkiseudulla kampaamot eivät suostu antamaan hintoja esim. hiusten raidoille, vaan sanovat "hinta-arvion" joka saattaa olla esim. 90-130€! Sitten minulle kävi jopa niin, että hinnaksi varatessa annettiin 59€ puolipään raidoista, raidoista ja leikkauksesta 90€ mutta kun menin laitattamaan ne, kampaaja alkoikin väkistä hinnasta ja sanoi että se onkin 110-130€ pelkistä raidoista ja että "siihen hintaan hän ei leikkaa hiuksia tippaakaan". Minun mielestäni tuommoinen on kusetusta. On asiakkaalla etukäteen oikeus tietää paljonko homma tulee maksamaan, on niissä kampaamojen välilläkin niin paljon eroja. Kadun toisella puolella oleva kampaamo nimittäin samasta työstä, eli leikkaus ja raidat veloitti vain 87€! Hirveää kusetusta kyllä eräiltä kampaamoilta.

3

851

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampaaja

Olen täysin samaa mieltä siitä, että hinnan antaminen alakanttiin on väärin. Näitä tarinoita kantautuu minunkin korviini asiakkailta. Meillä on otettu tavaksi sanoa ensin korkein lähtöhinta ja selittää, mitä kaikkea paketti pitää sisällään. Jos sitten pädytännsiihen, ettei hiuksia leikata tms. lasketaan hinta uudelleen.
      Joissakin tilanteissa hinnan arviointi on kuitenkin vaikeaa, jos esim. on kyse värinpoistosta ja sen jälkeisistä värjäyksistä, jolloin etukäteen ei voi tietää, joudutaanko hiukset värinpoistamaan useampaan kertaan. Jos hinta-arviota taas kysytään puhelimitse, on usein asiakkaan näkemys hiustensa pituudesta harhaanjohtava, varsinkin käsitteessä "lyhyt". Pidempihiuksiset ihmiset usein tahtovat tukkansa ainavain pidemmäksi, ja kokevat hiuksensa lyhyiksi... Kun tämä lyhyttukkainen sitten astuu ovesta sisään, voi hiukset hyvinkin ylettyä reilusti olkalinjan yli.
      Suurimpia ongelmia hinnan arvioinnissa tuottaakin käsitteet lyhyt, vähän, muutama, pari... tähän törmää jatkuvasti, tilaus on pari raitaa eteen, ja tuolissa sitten pitäisi laittaa pari raitaa vielä taaksekin, ja "eihän se sitten näytä tummalta se keskiosa, pitäiskö sinnekin..."...ja se saa sitten näkyä ihan kunnolla, viimeks ei näkynyt mitään.."

• minä vain

No tässä tapauksessa aikaa varatessa 2 kampaajaa näki hiukseni. Siinä vaiheessa heidän olisi pitänyt antaa hinta oikein, ja varsinkin, sen kolmannen ei olisi pitänyt nostaa hintaa jos minulle on kerta eri hinta sanottu. Tästä lähtien en Helsingissä kampaamoon mene, jos he eivät suostu antamaan hintaa etukäteen. Muutenhan he voivat veloittaa mitä tahansa. onhan esim. 90€ ja 130€ jo SUURI ero. Samoin kuin eri kampaamojen hinnoilla, jopa samalla kadulla! Minun neuvoni on, että antakaa kampaajan kirjoittaa hinta korttiin kun varaatte ajan. Jos hinta on kalliimpi, älkää maksako, ja ottakaa yhteyttä kuluttajasuojaviranomaiseen. Niin minä aioin tehdä...

• (")
        minä vain kirjoitti:

No tässä tapauksessa aikaa varatessa 2 kampaajaa näki hiukseni. Siinä vaiheessa heidän olisi pitänyt antaa hinta oikein, ja varsinkin, sen kolmannen ei olisi pitänyt nostaa hintaa jos minulle on kerta eri hinta sanottu. Tästä lähtien en Helsingissä kampaamoon mene, jos he eivät suostu antamaan hintaa etukäteen. Muutenhan he voivat veloittaa mitä tahansa. onhan esim. 90€ ja 130€ jo SUURI ero. Samoin kuin eri kampaamojen hinnoilla, jopa samalla kadulla! Minun neuvoni on, että antakaa kampaajan kirjoittaa hinta korttiin kun varaatte ajan. Jos hinta on kalliimpi, älkää maksako, ja ottakaa yhteyttä kuluttajasuojaviranomaiseen. Niin minä aioin tehdä...

On annettava työ siihen hintaan kuin on sovittu. Hintahaarukka on tosiaan laaja.
        Mulle kävi muutama viikko sitten taas "oma moka" eli lupasin asiakkaan äidille, että tyttö saa 5-10 raitaa ja hiusten tasauksen max. 70 € Hiuksen mitta oli kuulemma vähän yli olkapään takaa, muuten lyhyt eli noin kaks tuntia menee.
        Sisään kävelee tyttö, jolla on vaalea, pitkä ja paksu hius. Ajattelin heti, että se pari tuntia on aika vähän kyseiseen työhön.
        Sitten katsottiin kuvia, joissa kaikissa oli koko hius värjätty eli "muutamalla raidalla" näitä toiveita ei täytetä!
        Suunnitteluun meni jo melkein puolituntia ja ajattelin jo lähettää tytön kotiin, mutta lopulta saimme toiveet kohtaamaa ja lopputulos oli "tosi hyvä"!, sekä tytön, että äidin mielestä.
        Itsekkin oli tyytyväinen lopputulokseen, mutta en hintaan! Aikaa meni yli kolme tuntia (ruokatunti meni siinä) ja hinta sovittu 70 €, josta aineisiin noin 15 € plus muut kulut eli tunti palkaksi jäi MELKEIN 5 EUROA!
        Kaikille osapuolille olisi reiluinta sopia hinta kasvotusten, jotta arvio olisi oikea. Kampaaja ei saa muuttaa arviotua hintaa, ilman että asiakas siitä on tietoinen!
        Niin, ja siksi tein em. työ liian halvalla, koska koko muu perhe eli neljä muuta jäsentä käy säännäällisesti.
        T: Kampaaja tyytyväisyystakuulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27