Ei sapattikoulussa käyminen tai sapattisinetti otsassa tee sinusta sapatista
osallista, vaan sapatista JULISTAMINEN.
Niinkuin monet ovat kaiketi havainneet ja siirtyneet
sisäänlämpiävistä sapattikokouksista tänne avoimeen
foorumiin, julistamaan tietämättömille.
Uskoisin, että he siten tulevat osaksi sapattia.
Niinkuin Paavali julisti EVANKELIUMIA, että
itsekin siitä tulisi osalliseksi!
1. Kor 9:23
Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Asiakokonaisuus eli mitä Paavali tekee:
1. Kor 9:19-22
19
Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20
ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia;
lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21
ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22
heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot;
kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23
Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Paavali valitsi toisin kuin Ellen-oppineet.
Hän karttoi adventistien sapattikokouksia ja
sensijaan riensi portin ulkopuolelle evankeliumia
julistamaan.
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
Paavalin metodi oli evankeliumin julistaminen
ulkopuolella leirin. Ellen-oppineiden metodi
kasvua ajatellen näyttäisi olevan kristittyjen
pelottelu sunnunta-pedon-merkillä - ynnä tietysti
ainoasta oikeasta sapattipäivästä julistaminen.
Ehkä tahdot kokeilla sapattijulistamista?
Jos et koe tulevasi osalliseksi sapatista, niin
voithan sitten kokeilla Paavalin jalanjäljillä.
Siten tulet varmasti osalliseksi evankeliumista.
Osalliseksi sapatista? Asia järjestyy !!!
2
128
Vastaukset 2
- Ensimmäisen päivän
Adventtiteologiassa julistetaan seitsemättä päivää,
Paavalin teologiassa ensimmäistä päivää.
Paavali ei milloinkaan saarnannut sapattia, mutta
yksinomaan evankeliumia hän julisti.
Kumpaa tietä Sinä kuljet?
Sapattimerkki meni, ristinmerkki tuli - ei tuomita
sapatin kautta, vaan Kristuksen kautta.
Room. 2:16
sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
Room. 16:25
Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
2. Tim. 2:8
Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan - evankeliumistanne
Adventismissa on parasta se että saa tuomita sunnuntaina kirkoissa kävijät helvettiin kolmen enkelin sanoman avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 681340
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123622- 67586
- 53577