Ystävän seura ahdistaa

Nimetön

Miten toimia kun melkein aina ystävän kanssa vietetyn ajan jälkeen on ahdistunut olo? Ystävälläni ja minulla on paljon yhteistä, samoja kiinnostuksen kohtaita jne. Mutta jotenkin ystävyys on ajautunut siihen, että ystäväni vaatii joka kerta minulta jonkinmoisia palveluksia. Ja aina yhdessä vietetty aika mennään hänen ehdoillaan, olimme sitten hänen luonaan tai minun luonani. Tietenkin voisin asiasta hänen kanssaan keskustella, jonkin verran olen hänelle jo viime aikoina avautunut. Mutta jotenkin tuntuu, että ihmisen pitäisi jo automaattisesti tajuta ystävyyden pelisäännöt ilman että niitä hänelle täytyy rautalangasta vääntää.

5

3098

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeää..

Loppupeleissähän ystävyys antaa paljon ja siitä tulee hyvä olo. Sitten on välillä vaikeita aikoja. Mutta siis onko tuo ystäväsi aina toiminut noin? Vai oletko vaan yhtäkkiä havahtunut asiaan?

Olen kanssasi samaa mieltä, että fiksu ihminen tajuaa ystävyyden pelisäännöt itsestään. Eli toimii toistakin huomioiden. Mutta on myös niitä ihmisiä, joille se oma asia on kaikista tärkein. Tälläiset ihmiset ovat yleensä aika dominoivia ja jos toinen alistuu tilanteeseen niin takuulla saat olla kynnysmattona myös tulevaisuudessa.

Eiköhän se sinunkin ystäväsi tajua, kun puhutte asiasta.

• kokemusta...

hallitsevasta kaverista.. sen takia onkin sattunut aikas pahasti.. alussa tietty usko että meistä vois tulla hyviäki ystäviä, mut ei kaiken sen jälkeen..
        nykyään hän on muuttunut tosi paljon, paljon kivempi ja ihanampi.. mutta en kuitenkaa HALUA enää paremmin hänen kanssa ystävystyä... jotenkin olen varuillani enkä luota ystävyyteemme.

• koen

itsekkin on hyvä kun on ystäviä,mutta ei tarvitse olla sentään palvelijan asemassa itse autoin hädässä olevaa kaveria ja menin itse ihan uuvuksiin hänen tuittuilun takia

• tilanne oli

minullakin.

Olimme vuosia todella hyviä ystäviä. Kun ystäväni avopuoliso jäi työttömäksi tuntui kuin ystäväni elämä loppui. Hän ei muusta koskaan puhunut kuin siitä kuinka pätevä mies on, ja kuinka hänelle on tarjottu työpaikkoja ympäri maailmaa muttei hän ole halunnut ottaa vastaan niitä, mies on kuulemma liian pätevä jokaiseen työhön. Muutaman vuoden jaksoin kuunnella ja tukea ystävääni, innostin ja kannustin ottamaan vastaan jonkun ulkomaankomennuksen, saisi kokemusta ja olisi upea mahdollisuus, kumpikin heistä halusi lähteä ulkomaille.

Ystäväni käytti minua hyväkseen, kuljetin häntä autolla kauppaan kun piti ostaa miehelle salaa lahjoja, minä olin aina se joka otti yhteyttä. Sitten sairastuin vakavasti. Masennuin ja kiukuttelin. Sanoin ystävälleni että en jaksa aina vain kuunnella juttuja hänen miehestään. Mies oli aina mustasukkainen minusta. Minulla on mies ja lapsia, mutta silti en olisi saanut olla ystävä ystävälleni. Kävimme ystävyyden alkuaikoina tanssimassa ja elokuvissa. Miehen jäädessä työttömäksi hänen mustasukkaisuutensa paheni sietämättömäksi.

Ystäväni suuttui käyttäytymisestäni hoitojeni aikana ja nyt emme ole olleet yhteydessä kohta vuoteen. Otin yhteyttä kyllä talvella ja yritin ehdottaa tapaamista, mutta ei hän ollut kiinnostunut. Olen todella pahoillani että ehkä elämäni paras ystävyyssuhde loppui, mutta toisaalta olen myös helpottunut. En olisikaan sairaana jaksanut vetää sitä taakkaa, omissa hoidoissa oli tarpeeksi kestämistä. Ystäväni ei edes halunnut tulla mukaan tuekseni ensimmäisiin hoitoihin.

Olin viimeiset vuodet hänelle vain roskakori, ihminen jolle hän mainosti miestään. Tiesin että irtisanominen oli kova paikka molemmille, ja sen takia yritinkin vielä vuosia pitää ystävyyttää yllä. Enää en jaksanut.

Nyt kun oma sairauteni rupeaa olemaan hallinnassa, sädehoidot loppuivat ja edessä on ehkä vain yksi leikkaus, uskoni elämään on palautumassa. Tästä ihmisestä en enää ystävää saa, enkä taida edes haluta, mutta toivon vielä joskus löytäväni itselleni uuden ystävän.

Ja toivon että ystäväni on saanut uusia kavereita jotka jaksavat kuunnella ja tukea häntä.

• tutulta tuo kuulosti

ystävä haluaa kaiken itselleen muttei ole valmis auttamaan kun apua eniten tarvitsee,tsemppiä sulle ja en parempi olla ilman kaveria kuin olla huonon kaverin kanssa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3793
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2231
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2104
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1552
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1447
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1143
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe