Valkoiset kengät häävieraalla?

Korkkari :)

Moi!
Ystäväni menee naimisiin kesäkuussa, ja nyt mietinkin, että voinko laittaa juhliin valkoiset avokkaat? Valkoinen väri kun on yleensä varattu morsiamelle. Aion ostaa jonkin pastellisävyisen mekon, johon valkoiset kengät sitten sopisivat, mikäli se ei vain ole kardinaalietikettivirhe laittaa valkoiset kengät.

17

8614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asu on varattu...

      ...morsiamelle. Toki juhlavierailla saa olla esimerkiksi valkoisia asusteita, eikä se ole etikettivirhe.

    • valkoiset kengät

      itse laitan ystäväni häihin aguansinisen satiinimekon kanssa valkoiset kiilakorkoavokkaat sekä valkoisen hartiahuivin. Juhlapukuliikkeessä kysyin,että millainen väri sopisi sen sinisen mekon kanssa ja siellä myyjä sanoi,että valkoinen on ehdottomasti parempi ja raikkaampi valinta asusteissa kuin musta kesällä, joten luulempa, että pukuetiketti nimenomaan tarkoittaa juhlapuvun väriä, eikä niinkään asusteiden väriä.

      • Tapakouluttaja

        kuuluu todellakin morsiamelle ja se koskee KENKIÄ,KÄSILAUKKUA JA PUKUA. Muut asusteet voivat sitten olla valkoisia,esim huivi tms. Morsian ei katso hyvällä jos "hänen värinsä" on muidenkin käytössä. Ainakaan jos vähääkään etikettiä tuntee. Vedensinisen mekon kanssa käy hyvin samanväriset kengät.


      • muutakin tekemistä
        Tapakouluttaja kirjoitti:

        kuuluu todellakin morsiamelle ja se koskee KENKIÄ,KÄSILAUKKUA JA PUKUA. Muut asusteet voivat sitten olla valkoisia,esim huivi tms. Morsian ei katso hyvällä jos "hänen värinsä" on muidenkin käytössä. Ainakaan jos vähääkään etikettiä tuntee. Vedensinisen mekon kanssa käy hyvin samanväriset kengät.

        kuin tuijotella vieraidensa varpaankärkiä ;D ;D

        nimim. kokemusta on, ei paljoa napannut muiden asusteet!


      • vaikkapa punaiseen
        Tapakouluttaja kirjoitti:

        kuuluu todellakin morsiamelle ja se koskee KENKIÄ,KÄSILAUKKUA JA PUKUA. Muut asusteet voivat sitten olla valkoisia,esim huivi tms. Morsian ei katso hyvällä jos "hänen värinsä" on muidenkin käytössä. Ainakaan jos vähääkään etikettiä tuntee. Vedensinisen mekon kanssa käy hyvin samanväriset kengät.

        tai kaupoissa ei kerta kaikkiaan ole kenkiä, jotka sopisivat vaikkapa siihen siniseen mekkoon.
        Valitsisin vastoin tapakouluttajan neuvojasi valkoiset kengät, laukun ja huivin.
        Onpa morsiammilla nähty vihreitäkin mekkoja, tekikö morsian mielestäsi kardinaalivirheen.


      • höpö höpö
        Tapakouluttaja kirjoitti:

        kuuluu todellakin morsiamelle ja se koskee KENKIÄ,KÄSILAUKKUA JA PUKUA. Muut asusteet voivat sitten olla valkoisia,esim huivi tms. Morsian ei katso hyvällä jos "hänen värinsä" on muidenkin käytössä. Ainakaan jos vähääkään etikettiä tuntee. Vedensinisen mekon kanssa käy hyvin samanväriset kengät.

        Höpö, höpö. Eipä ollut kovin kummoinen tapakouluttaja tuo edellinen vastaaja.

        Valkoisen kieltävässä säännössä on ideana, etteivät muut kuin morsian pukeudu KOKONAAN VALKOISEEN. Tietenkin vieraan kengät voivat olla valkoiset, jos itse leninki on muun värinen. Tsiisus. Suomalaisten etiketin pelko on järkyttävä. Kyllä omaa järkeä saa käyttää.


      • juuri niin
        höpö höpö kirjoitti:

        Höpö, höpö. Eipä ollut kovin kummoinen tapakouluttaja tuo edellinen vastaaja.

        Valkoisen kieltävässä säännössä on ideana, etteivät muut kuin morsian pukeudu KOKONAAN VALKOISEEN. Tietenkin vieraan kengät voivat olla valkoiset, jos itse leninki on muun värinen. Tsiisus. Suomalaisten etiketin pelko on järkyttävä. Kyllä omaa järkeä saa käyttää.

        etiketistä paljoa tiedä. Nimenomaan valkoinen on tarkoitettu vain morsiamelle ja koskee kaikkea kenkiä myöten. Morsian voi tietysti pukeutua vaikka minkäväriseen asuun nykyään, mutta se ei oikeuta pukeutumaan vieraita silti valkoisiin.


      • naurettavaa
        juuri niin kirjoitti:

        etiketistä paljoa tiedä. Nimenomaan valkoinen on tarkoitettu vain morsiamelle ja koskee kaikkea kenkiä myöten. Morsian voi tietysti pukeutua vaikka minkäväriseen asuun nykyään, mutta se ei oikeuta pukeutumaan vieraita silti valkoisiin.

        mites sitten kun on joku kuviollinen mekko, jossa on hitusen valkoista??kyllä nyt menee jo ihan pilkunviilaukseksi toi sun juttus!


      • 145
        höpö höpö kirjoitti:

        Höpö, höpö. Eipä ollut kovin kummoinen tapakouluttaja tuo edellinen vastaaja.

        Valkoisen kieltävässä säännössä on ideana, etteivät muut kuin morsian pukeudu KOKONAAN VALKOISEEN. Tietenkin vieraan kengät voivat olla valkoiset, jos itse leninki on muun värinen. Tsiisus. Suomalaisten etiketin pelko on järkyttävä. Kyllä omaa järkeä saa käyttää.

        katoavat : (
        kun tehdään aina vaan oman pään mukaan ... kymmenen vuoden kuluttua ei tarvitse kysellä etiketin perään! ainakaan suomessa!


      • Stiina
        juuri niin kirjoitti:

        etiketistä paljoa tiedä. Nimenomaan valkoinen on tarkoitettu vain morsiamelle ja koskee kaikkea kenkiä myöten. Morsian voi tietysti pukeutua vaikka minkäväriseen asuun nykyään, mutta se ei oikeuta pukeutumaan vieraita silti valkoisiin.

        Ihan oikeasti!!?? KOKO valkoinen pukeutumisessa on varattu morsiamelle, mutta jos laittaa vain valkoiset kengät ja muu pukeutuminen on muun väristä ei morsiamella eikä kenelläänmuulla ole ETIKETIN mukaan mitään valittamista!

        Ja toisaalta, jos on epävarma onko valinta oikea kannattaa kysyä morsiamelta:Morsian on häissä se joka määrää vieraiden pukeutumisen.
        Ja yksi asia vielä, jos tarkkaan katsoo euroopan kuninkaallisten pukeutumista, jotka todella noudattavat etikettiä, näkee monissa häissä valkoista, luonnonvalkoita pukeutumista. Esim Pippa sisarensa Englannin tulevan kiuningatteren häissä ja muutama vuosi sitten espanjan kuninkaallisia Letisian ja kruununprinssin häissä..


    • hby

      mulla kyllä oli suunnitelmissa laittaa häihin valkoiset kengät, kun ei tuohon mun mekkoon oikein muunlaiset sovi.

      • ..valkoset kengät

        sama juttu täällä.aivan sama,mitä pukuetiketti tossa neuvoo.Kukaan ei kuitenkaan niiden kenkien perusteella luulisi mua morsiameksi, kun mekkoni on sininen!=)


      • EI NEUVO NIIN
        ..valkoset kengät kirjoitti:

        sama juttu täällä.aivan sama,mitä pukuetiketti tossa neuvoo.Kukaan ei kuitenkaan niiden kenkien perusteella luulisi mua morsiameksi, kun mekkoni on sininen!=)

        Ja kun mikään etiketti EI KIELLÄ valkoisia kenkiä! Ihan oikeasti! Täällä suhtaudutaan etikettiin kuin johonkin uskontoon, jonkä oppia ei tarvitse ollenkaan ajatella, pitää vain sokeasti noudattaa rangaistuksen pelossa. Oikeasti ihmiset, avatkaa silmänne. Eihän etiketin ideana ole kieltää ja määrätä. Etiketti, eli käyttäytymiskoodisto, on syntynyt jotta kaikilla olisi mukavaa. Valkoinen on varattu häissä morsiamen väriksi, jotta morsian saa olla pääosassa. Valkoiset kengät vieraalla eivät millään tavalla vie huomiota morsiamelta. Toistan, eivät millään tavalla. Valkoinen leninki olisi eri asia.

        Sama juttu mustan kiellossa, eihän sitä ole kielletty siksi että jokin elämää suurempi laki kieltäisi sen, vaan siksi että musta on perinteinen suruväri, eikä ole kiva jos joku pukeutuu häissä suruväriin. Mustia asusteita voi tietenkin käyttää, jos ne sopivat pukuun, eikä kokonaisuudesta tule liian synkkä.


    • tyhmääääää

      Nimenomaan valkoisia kenkiä ja laukkua saa käyttää, kun puhutaan "kokovalkoinen asu on varattu morsiamelle" todella tarkoitetaan kokovalkoista asua. Kokovalkoinen asu ei siis kuulu muille. Sen sijaan kesällä on kivakin käyttää muidenkin valkoisia asusteita kuten kenkiä ja laukkua.

    • Käytöstapoja pliis

      Niinpä niin....Täällä on taas tätä minäminä-porukkaa. Valkoinen kuuluu morsiamelle ja sillä hyvä. Jos haluatte loukata niin siitä vaan,koska sehän on minäminä-ihmisten oikeus. vittu mitä ääliöitä olettekaan.

    • minä minä minä

      Turha olis enää vanhaan ketjuun jatkaa mutta:

      - ei ole niin ettei kenelläkään häävieraalla saa olla mitään valkoista yllään. PISTE.

    • Nianan

      Ja tuli mieleen että musta ei ole aina ollut suruväri.. Alunperinhän morsiamen hääpuku on ollu musta.. että en ajattelis että suruväri jos joku tulee häihini mustaa päällä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe