Hänen kuolemaansa kastetut

teutatess

Room. 6:3
"Ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut ?"

Kuolemassaan kuoletti Kristus synnin kerrassaan, niin ettei Hänellä ole mitään tekemistä synnin kanssa. "Sillä minkä Hän kuoli, sen Hän kertakaikkiaan kouli pois synnistä; mutta minkä Hän elää, sen Hän elää JUMALALLE "
Room. 6:10 .

Mutta tähän syntiäkuolettavaan Kristuksen olemme mekin kaikki kasteessa saaneet, sentähden ettemme enää eläisi synnin orjuudessa, jottei synti enää hallitsisi meissä, vaan jotta päinvastoin " synnille kuolleina Jumalalle eläisimme Kristuksessa Jeesuksessa Jae 11.
Ja niin tapahtuukin todella kaikissa kastetuissa, jotka uskovat Kristukseen .

129

2484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

      He ovat upotetut Kristuksen kuolemaan, niin että tämä kuolema heissäkin vaikuttaa synnin kuolettamisen. Kuinka sitten? Syntihän asuu vielä kastetuissa ja uskovissa eikä tule "poisjuuritetuksi, ennenkuin kuolemassa", jota kaikki JUMALAN Pyhät ovat surkeasti valittaneet (Job. 14:4 : Ps. 130:3 : Ef. 64:6 ja Room. 7: 14 -25 ).

      • Episkopal

        Eihän se nyt niin ole, että Kristukseen kastettuina meidät puetaan Mooseksen lakiin, täyttämään mukaman lain käskyjä peräsuoli pitkällään.

        Et sinä ihminen, kuka oletkin, kuole pois synnistä itse ponnistelemalla.

        Usko on iloinen asia, se vapauttaa synnin ja kuoleman orjat Kristuksen vapaiksi.
        Uskossa Kristukseen me olemme tulleet Hengestä uudestisyntyneinä puetuiksi Kristuksen täydellisellä vanhurskaudella.


      • "Usko on
        Episkopal kirjoitti:

        Eihän se nyt niin ole, että Kristukseen kastettuina meidät puetaan Mooseksen lakiin, täyttämään mukaman lain käskyjä peräsuoli pitkällään.

        Et sinä ihminen, kuka oletkin, kuole pois synnistä itse ponnistelemalla.

        Usko on iloinen asia, se vapauttaa synnin ja kuoleman orjat Kristuksen vapaiksi.
        Uskossa Kristukseen me olemme tulleet Hengestä uudestisyntyneinä puetuiksi Kristuksen täydellisellä vanhurskaudella.

        iloinen asia" vaikka peräsuoli pitkällään!!!!!

        Oletkohan täysin järjissäsi?


      • anaalista asiaa
        "Usko on kirjoitti:

        iloinen asia" vaikka peräsuoli pitkällään!!!!!

        Oletkohan täysin järjissäsi?

        Tälläistä on heidän oppinsa, niin kuin leeviläisillä. Se näyttää olevan välillä ilmassa ja välillä jalat tukevasti suossa. Tunne pohjaista elämistä. Pääasia että päästään toista lyömään.


      • teutatess

        Mutta juuri tuo valitus on jo Kristuksen syntiäkuolettavan kuoleman vaikutusta. Sillä mitä syvemmälle upottaudumme Kristuksen kuolemaan, sitä tuskallisemmalta ja katkerammalta tuntuu syntijoka vielä asuu lihasamme, mutta josta me juuri siten yhä edelleen kuolemme pois, kunnes autuaan eron kautta tästä maailmasta pääsemme kokonaan vapaiksi siitä, niin kuin Kristuskin nyt jo on vapaa synnistä ainiaaksi .

        Vaan katso, ei tullut Kristuskaan oikein vapaaksi MEIDÄN synneistämme, ennenkuin kuolemassa . Täällä täytyi Hänen kantaa synnin taakkaa loppuun asti, kunnes Hän ristillä huusi "Se on täytetty" niin täytyy kristitynkin täällä koko elinaikansa kärsiä synnin katkeruutta, ja tätä sisällistä ristiä on hänen murheella kantaminen Herransa jälessä kuolemaan asti.

        Mutta kun hän on kastettu Kristuksen kuolemaan ja uskoo Kristukseen, niin hänkin kuolee synnille so. hän menettää himon ja halun siihen, sitä enemmän, mitä syvemmin hän juurtuu Kristuksen kuolemaan .

        Kuitenkin "synti helposti saa meidät kiedottuksi (Hebr. 12:1 ) , emmekä milloinkaan pääse vapaiksi tästä pahasta, ennen kuin kokonaan nukumme Kristuksen haavoihin ja jätämme tämän synnin ruumiin hautaan, mullassa maatumaan.

        Kasteessa alkaa siis jo tämä autuas, vaikka työläs kuoleminen pois synnistä Kristuksen kuoleman voiman kautta, johon olemme kastetut, ja tätä kupolemista kestää koko USKOVAN ELIN AJAN, kunnes se vihdoin autuaassa kuolemassa päättyy.


      • Episkopal
        anaalista asiaa kirjoitti:

        Tälläistä on heidän oppinsa, niin kuin leeviläisillä. Se näyttää olevan välillä ilmassa ja välillä jalat tukevasti suossa. Tunne pohjaista elämistä. Pääasia että päästään toista lyömään.

        Ihminen tulee autuaaksi:
        - Kristuksen tähden
        - uskon kautta
        - ilman omia töitä

        Mitä tähän lisätään, se on pahasta.


    • kuin kasteen retostelu

      Ensinnäkään siitä ette tiedä oikeastaan yhtää mitään.

      • teutatess

        Joka haluat retostella, anna vain olla sanainen arkkusi auki ja kerro kaikki mitä' tiedät .


      • Kunet uso
        teutatess kirjoitti:

        Joka haluat retostella, anna vain olla sanainen arkkusi auki ja kerro kaikki mitä' tiedät .

        Ehkä en tällä palstalla, se on kun heittäisi helmiä sioille.


      • teutatess
        Kunet uso kirjoitti:

        Ehkä en tällä palstalla, se on kun heittäisi helmiä sioille.

        Mulla ei, koska kuitenkin olen katsonut, että tällä palstalla haluan kirjoittaa.

        En valita, mitä ja koska, siksi toiseksi kuitenkin sinun /minun mielitet ei ole, ISÄN mielestä minkään arvoisia, tai kyllä minkään, mutta kun sanot helmiä siolle, katso ettet ole itse se kohde .

        Olet nyt ollut palstalla melkein vuoden, miksi väkisin?


      • melkein vuoden??????
        teutatess kirjoitti:

        Mulla ei, koska kuitenkin olen katsonut, että tällä palstalla haluan kirjoittaa.

        En valita, mitä ja koska, siksi toiseksi kuitenkin sinun /minun mielitet ei ole, ISÄN mielestä minkään arvoisia, tai kyllä minkään, mutta kun sanot helmiä siolle, katso ettet ole itse se kohde .

        Olet nyt ollut palstalla melkein vuoden, miksi väkisin?

        Ei pidä paikkansa.


      • Kirjoittaa hyvin
        melkein vuoden?????? kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa.

        Kun jotkut/joku on täällä sellaista ajatusta heittänyt, että ihmisen pitäisi tulla kastetuksi ns. aikuiskasteella, tietysti joku saattanee alkaa epäilemään, pitäisikö minunkin? Riittääkö minun lapsikasteeni? Voiko sitä pitää ns. Pätevänä?

        Tälläiselle ihmiselle on olemassa hienosti sanotut sanat, jotka Bo Giertz sanoo upeassa kirjassaan Kalliopohja näin:

        "- Pastori ei kuitenkaan tarkoita, että voisi olla väärin antaa kastaa itsensä uudestaan?

        -Väärin? Kysymys ihmetytti Fridfeldtiä. Tätä asiaa hän ei koskaan tullut ajatelleeksi.
        -Väärin... Uskallan vain sanoa, miten on itseni laita. Jos olisin antanut kastaa itseni uudestaan, se olisi ollut yritys koettaa lepyttää Jumalaa vielä uudella lain teolla ja kavuta taivaaseen kuuliaisuuden tietä. Mutta tänään olen nähnyt, ettei se tie koskaan johda perille. Lain teoilla ei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi... Kun laki kiusaa sydäntä, tämä etsii rauhaa yhä uusilla uhreilla. Olen koettanut sanoutua irti kaikesta maailmallisuudesta ja tehdä oikein Jumalan edessä viimeistä ropoa myöten. Olen uhrannut kaikki ne vaatteeni, joihin aavistin liittyvän turhamaisuuden hiukkasenkin, kaikki ruoat ja juomat, joissa löysin jotakin nautintoa. Ja nyt uusi kaste on viekoitellut minua siksi, että se tuntui suurelta ja vaikealta kuuliaisuuden uhrilta. Mutta nyt näen, että se vain oli kiusaus, joka koetti houkutella minua pakenemaan Jumalan tuomiota tullakseni vanhurskaaksi oman tottelevaisuuteni avulla. Tänään olen ymmärtänyt, että Jumalalle otollinen uhri on murtunut ja altis sydän, joka tuntee turmeluksensa ja näkee syntinsä sekä pakenee uskon turviin, joka kohdistuu yksin Jeesukseen. Nyt tahdon tulla pelastetuksi yhtä kokonaisesti ja täydellisesti armosta kuin tullessani kastetuksi lapsena. Jos nyt antaisin kastaa itseni uudestaan, johtuisi se epäuskosta. Se merkitsisi, etten sittenkään uskalla luottaa yksistään armoon, vaan että minun välttämättä pitäisi suorittaa jokin vanhurskauden teko, joka olisi omaa aikaansaannostani. Mutta eikö se ole epäluottamusta Jumalaa kohtaan?"

        Bo myös kirjoittaa hienosti siitä, ettei kasteeseen uskoa tarvita, vaan autuaaksi tulemiseen. Hän viittaa lauseeseen: (Joka uskoo ja tulee kastetuksi, se tulee autuaaksi.)Jeesus ei tässä sano, mitä tarvitaan kasteeseen, vaan mitä tarvitaan autuaaksi tulemiseen. Ne ovat kaksi eri asiaa: Kaste ja usko.

        Kirjaa suosittelen aivan jokaiselle, vapauttava ja ihana kirja, jonka voi kiteyttää yhteen ainoaan lauseeseen sen sivuilta:

        "Ehkä loppujenlopuksi kaikkien rehellisten kristittyjen harharetkiensä jälkeen täytyi palata sovituksen kalliolle."

        Minäkin olen saanut palata, pitkien, kivuliaidenkin harharetkieni jälkeen.
        Tuntea jalkojeni alla sen ihanan sovituskallion, kovan ja kestävän jossa on aina yhtä ihana levähtää


      • Tali Tintti
        Kirjoittaa hyvin kirjoitti:

        Kun jotkut/joku on täällä sellaista ajatusta heittänyt, että ihmisen pitäisi tulla kastetuksi ns. aikuiskasteella, tietysti joku saattanee alkaa epäilemään, pitäisikö minunkin? Riittääkö minun lapsikasteeni? Voiko sitä pitää ns. Pätevänä?

        Tälläiselle ihmiselle on olemassa hienosti sanotut sanat, jotka Bo Giertz sanoo upeassa kirjassaan Kalliopohja näin:

        "- Pastori ei kuitenkaan tarkoita, että voisi olla väärin antaa kastaa itsensä uudestaan?

        -Väärin? Kysymys ihmetytti Fridfeldtiä. Tätä asiaa hän ei koskaan tullut ajatelleeksi.
        -Väärin... Uskallan vain sanoa, miten on itseni laita. Jos olisin antanut kastaa itseni uudestaan, se olisi ollut yritys koettaa lepyttää Jumalaa vielä uudella lain teolla ja kavuta taivaaseen kuuliaisuuden tietä. Mutta tänään olen nähnyt, ettei se tie koskaan johda perille. Lain teoilla ei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi... Kun laki kiusaa sydäntä, tämä etsii rauhaa yhä uusilla uhreilla. Olen koettanut sanoutua irti kaikesta maailmallisuudesta ja tehdä oikein Jumalan edessä viimeistä ropoa myöten. Olen uhrannut kaikki ne vaatteeni, joihin aavistin liittyvän turhamaisuuden hiukkasenkin, kaikki ruoat ja juomat, joissa löysin jotakin nautintoa. Ja nyt uusi kaste on viekoitellut minua siksi, että se tuntui suurelta ja vaikealta kuuliaisuuden uhrilta. Mutta nyt näen, että se vain oli kiusaus, joka koetti houkutella minua pakenemaan Jumalan tuomiota tullakseni vanhurskaaksi oman tottelevaisuuteni avulla. Tänään olen ymmärtänyt, että Jumalalle otollinen uhri on murtunut ja altis sydän, joka tuntee turmeluksensa ja näkee syntinsä sekä pakenee uskon turviin, joka kohdistuu yksin Jeesukseen. Nyt tahdon tulla pelastetuksi yhtä kokonaisesti ja täydellisesti armosta kuin tullessani kastetuksi lapsena. Jos nyt antaisin kastaa itseni uudestaan, johtuisi se epäuskosta. Se merkitsisi, etten sittenkään uskalla luottaa yksistään armoon, vaan että minun välttämättä pitäisi suorittaa jokin vanhurskauden teko, joka olisi omaa aikaansaannostani. Mutta eikö se ole epäluottamusta Jumalaa kohtaan?"

        Bo myös kirjoittaa hienosti siitä, ettei kasteeseen uskoa tarvita, vaan autuaaksi tulemiseen. Hän viittaa lauseeseen: (Joka uskoo ja tulee kastetuksi, se tulee autuaaksi.)Jeesus ei tässä sano, mitä tarvitaan kasteeseen, vaan mitä tarvitaan autuaaksi tulemiseen. Ne ovat kaksi eri asiaa: Kaste ja usko.

        Kirjaa suosittelen aivan jokaiselle, vapauttava ja ihana kirja, jonka voi kiteyttää yhteen ainoaan lauseeseen sen sivuilta:

        "Ehkä loppujenlopuksi kaikkien rehellisten kristittyjen harharetkiensä jälkeen täytyi palata sovituksen kalliolle."

        Minäkin olen saanut palata, pitkien, kivuliaidenkin harharetkieni jälkeen.
        Tuntea jalkojeni alla sen ihanan sovituskallion, kovan ja kestävän jossa on aina yhtä ihana levähtää

        Minulla on ollut tuo kirja kohta seitsemän vuotta, lahjaksi sain, mutta en vieläkään ole lukenut sitä. Nyt se pitää lukea.


      • niitä lukenut
        Kirjoittaa hyvin kirjoitti:

        Kun jotkut/joku on täällä sellaista ajatusta heittänyt, että ihmisen pitäisi tulla kastetuksi ns. aikuiskasteella, tietysti joku saattanee alkaa epäilemään, pitäisikö minunkin? Riittääkö minun lapsikasteeni? Voiko sitä pitää ns. Pätevänä?

        Tälläiselle ihmiselle on olemassa hienosti sanotut sanat, jotka Bo Giertz sanoo upeassa kirjassaan Kalliopohja näin:

        "- Pastori ei kuitenkaan tarkoita, että voisi olla väärin antaa kastaa itsensä uudestaan?

        -Väärin? Kysymys ihmetytti Fridfeldtiä. Tätä asiaa hän ei koskaan tullut ajatelleeksi.
        -Väärin... Uskallan vain sanoa, miten on itseni laita. Jos olisin antanut kastaa itseni uudestaan, se olisi ollut yritys koettaa lepyttää Jumalaa vielä uudella lain teolla ja kavuta taivaaseen kuuliaisuuden tietä. Mutta tänään olen nähnyt, ettei se tie koskaan johda perille. Lain teoilla ei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi... Kun laki kiusaa sydäntä, tämä etsii rauhaa yhä uusilla uhreilla. Olen koettanut sanoutua irti kaikesta maailmallisuudesta ja tehdä oikein Jumalan edessä viimeistä ropoa myöten. Olen uhrannut kaikki ne vaatteeni, joihin aavistin liittyvän turhamaisuuden hiukkasenkin, kaikki ruoat ja juomat, joissa löysin jotakin nautintoa. Ja nyt uusi kaste on viekoitellut minua siksi, että se tuntui suurelta ja vaikealta kuuliaisuuden uhrilta. Mutta nyt näen, että se vain oli kiusaus, joka koetti houkutella minua pakenemaan Jumalan tuomiota tullakseni vanhurskaaksi oman tottelevaisuuteni avulla. Tänään olen ymmärtänyt, että Jumalalle otollinen uhri on murtunut ja altis sydän, joka tuntee turmeluksensa ja näkee syntinsä sekä pakenee uskon turviin, joka kohdistuu yksin Jeesukseen. Nyt tahdon tulla pelastetuksi yhtä kokonaisesti ja täydellisesti armosta kuin tullessani kastetuksi lapsena. Jos nyt antaisin kastaa itseni uudestaan, johtuisi se epäuskosta. Se merkitsisi, etten sittenkään uskalla luottaa yksistään armoon, vaan että minun välttämättä pitäisi suorittaa jokin vanhurskauden teko, joka olisi omaa aikaansaannostani. Mutta eikö se ole epäluottamusta Jumalaa kohtaan?"

        Bo myös kirjoittaa hienosti siitä, ettei kasteeseen uskoa tarvita, vaan autuaaksi tulemiseen. Hän viittaa lauseeseen: (Joka uskoo ja tulee kastetuksi, se tulee autuaaksi.)Jeesus ei tässä sano, mitä tarvitaan kasteeseen, vaan mitä tarvitaan autuaaksi tulemiseen. Ne ovat kaksi eri asiaa: Kaste ja usko.

        Kirjaa suosittelen aivan jokaiselle, vapauttava ja ihana kirja, jonka voi kiteyttää yhteen ainoaan lauseeseen sen sivuilta:

        "Ehkä loppujenlopuksi kaikkien rehellisten kristittyjen harharetkiensä jälkeen täytyi palata sovituksen kalliolle."

        Minäkin olen saanut palata, pitkien, kivuliaidenkin harharetkieni jälkeen.
        Tuntea jalkojeni alla sen ihanan sovituskallion, kovan ja kestävän jossa on aina yhtä ihana levähtää

        Suosittelen minäkin Giertzin kirjoja. Kalliopohja kertoo hyvin selkeästi uskon vanhurskaudesta. Olen lukenut sitä useampia kertoja. Tämä Ruotsin kirkon piispa oli selväsanainen ja nöyrä opettaja, joka uskaltautui myös vastatuuleen tarpeen tullen, mutta pystyi asettautumaan ristiriitaisissakin tilanteissa rauhaa rakastavana aina asialinjalle. Suosittelen tutustumista hänen kirjoihinsa.


      • uskaltautui myös vastatuuleen
        niitä lukenut kirjoitti:

        Suosittelen minäkin Giertzin kirjoja. Kalliopohja kertoo hyvin selkeästi uskon vanhurskaudesta. Olen lukenut sitä useampia kertoja. Tämä Ruotsin kirkon piispa oli selväsanainen ja nöyrä opettaja, joka uskaltautui myös vastatuuleen tarpeen tullen, mutta pystyi asettautumaan ristiriitaisissakin tilanteissa rauhaa rakastavana aina asialinjalle. Suosittelen tutustumista hänen kirjoihinsa.

        Milloin piispasta on tullut lapsenkaltainen kristitty.


      • teutatess
        uskaltautui myös vastatuuleen kirjoitti:

        Milloin piispasta on tullut lapsenkaltainen kristitty.

        Aivan sillai työ aikana, koska hän on seurakunnan pää . Mutta hän nauttia Joh. 20:29, sanoista "Autuaita ovat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat ".

        Jolainen meistä tuntee varsin hyvin nämä sanat. Jotka JEESUS puhui Tuomaalle, kun tämä katsottuaan ja kosketeltuaan Herran käsiä ja kylkeä. SENTÄHDEN ETTÄ MINUT NÄIT, SINÄ USKOT,sanoi Herra, lisäten Autuaita ovat ne , jotka eivät näe mutta uskovat .


      • ?????
        uskaltautui myös vastatuuleen kirjoitti:

        Milloin piispasta on tullut lapsenkaltainen kristitty.

        Miksi te ihmiset jotka ette kuule ettekä näe mitään, miksi ette koskaan tutki OMAA tilaanne Jumalan sanan edessä.


      • tiedä mitään
        Kirjoittaa hyvin kirjoitti:

        Kun jotkut/joku on täällä sellaista ajatusta heittänyt, että ihmisen pitäisi tulla kastetuksi ns. aikuiskasteella, tietysti joku saattanee alkaa epäilemään, pitäisikö minunkin? Riittääkö minun lapsikasteeni? Voiko sitä pitää ns. Pätevänä?

        Tälläiselle ihmiselle on olemassa hienosti sanotut sanat, jotka Bo Giertz sanoo upeassa kirjassaan Kalliopohja näin:

        "- Pastori ei kuitenkaan tarkoita, että voisi olla väärin antaa kastaa itsensä uudestaan?

        -Väärin? Kysymys ihmetytti Fridfeldtiä. Tätä asiaa hän ei koskaan tullut ajatelleeksi.
        -Väärin... Uskallan vain sanoa, miten on itseni laita. Jos olisin antanut kastaa itseni uudestaan, se olisi ollut yritys koettaa lepyttää Jumalaa vielä uudella lain teolla ja kavuta taivaaseen kuuliaisuuden tietä. Mutta tänään olen nähnyt, ettei se tie koskaan johda perille. Lain teoilla ei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi... Kun laki kiusaa sydäntä, tämä etsii rauhaa yhä uusilla uhreilla. Olen koettanut sanoutua irti kaikesta maailmallisuudesta ja tehdä oikein Jumalan edessä viimeistä ropoa myöten. Olen uhrannut kaikki ne vaatteeni, joihin aavistin liittyvän turhamaisuuden hiukkasenkin, kaikki ruoat ja juomat, joissa löysin jotakin nautintoa. Ja nyt uusi kaste on viekoitellut minua siksi, että se tuntui suurelta ja vaikealta kuuliaisuuden uhrilta. Mutta nyt näen, että se vain oli kiusaus, joka koetti houkutella minua pakenemaan Jumalan tuomiota tullakseni vanhurskaaksi oman tottelevaisuuteni avulla. Tänään olen ymmärtänyt, että Jumalalle otollinen uhri on murtunut ja altis sydän, joka tuntee turmeluksensa ja näkee syntinsä sekä pakenee uskon turviin, joka kohdistuu yksin Jeesukseen. Nyt tahdon tulla pelastetuksi yhtä kokonaisesti ja täydellisesti armosta kuin tullessani kastetuksi lapsena. Jos nyt antaisin kastaa itseni uudestaan, johtuisi se epäuskosta. Se merkitsisi, etten sittenkään uskalla luottaa yksistään armoon, vaan että minun välttämättä pitäisi suorittaa jokin vanhurskauden teko, joka olisi omaa aikaansaannostani. Mutta eikö se ole epäluottamusta Jumalaa kohtaan?"

        Bo myös kirjoittaa hienosti siitä, ettei kasteeseen uskoa tarvita, vaan autuaaksi tulemiseen. Hän viittaa lauseeseen: (Joka uskoo ja tulee kastetuksi, se tulee autuaaksi.)Jeesus ei tässä sano, mitä tarvitaan kasteeseen, vaan mitä tarvitaan autuaaksi tulemiseen. Ne ovat kaksi eri asiaa: Kaste ja usko.

        Kirjaa suosittelen aivan jokaiselle, vapauttava ja ihana kirja, jonka voi kiteyttää yhteen ainoaan lauseeseen sen sivuilta:

        "Ehkä loppujenlopuksi kaikkien rehellisten kristittyjen harharetkiensä jälkeen täytyi palata sovituksen kalliolle."

        Minäkin olen saanut palata, pitkien, kivuliaidenkin harharetkieni jälkeen.
        Tuntea jalkojeni alla sen ihanan sovituskallion, kovan ja kestävän jossa on aina yhtä ihana levähtää

        raamatullisesta kasteesta. Hän kirjoittaa:
        " Jos olisin antanut kastaa itseni uudestaan, se olisi ollut yritys koettaa lepyttää Jumalaa vielä uudella lain teolla ja kavuta taivaaseen kuuliaisuuden tietä. Mutta tänään olen nähnyt, ettei se tie koskaan.."

        Eihän kaste ole Jumalan lepyttämistä tai oman vanhurskauden osoittamista!!!!!
        Se on vanhan ihmisen hautaamista!!!

        Siksi ihmisen täytyy ensin syntyä uudesti ylhäältä
        ennenkuin vanha ihminen voidaan haudata.

        Jumala on JO LEPYTETTY Jeesuksen sovintokuoleman
        tähden!

        Toinen kohta, missä Bo sekoilee, on tuo:
        "Bo myös kirjoittaa hienosti siitä, ettei kasteeseen uskoa tarvita, vaan autuaaksi tulemiseen."

        Kaste ilman omakohtaista uskoa on Lutherinkin
        mukaan ilveilyä, eikä ole raamatullinen kaste.
        Hoviherralta kysyttiin:
        "Jos sinä koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle
        tapahtukoon."


      • teutatess
        ????? kirjoitti:

        Miksi te ihmiset jotka ette kuule ettekä näe mitään, miksi ette koskaan tutki OMAA tilaanne Jumalan sanan edessä.

        Se johtuu siitä kun olemme puusilmiä .


      • Episkopal
        tiedä mitään kirjoitti:

        raamatullisesta kasteesta. Hän kirjoittaa:
        " Jos olisin antanut kastaa itseni uudestaan, se olisi ollut yritys koettaa lepyttää Jumalaa vielä uudella lain teolla ja kavuta taivaaseen kuuliaisuuden tietä. Mutta tänään olen nähnyt, ettei se tie koskaan.."

        Eihän kaste ole Jumalan lepyttämistä tai oman vanhurskauden osoittamista!!!!!
        Se on vanhan ihmisen hautaamista!!!

        Siksi ihmisen täytyy ensin syntyä uudesti ylhäältä
        ennenkuin vanha ihminen voidaan haudata.

        Jumala on JO LEPYTETTY Jeesuksen sovintokuoleman
        tähden!

        Toinen kohta, missä Bo sekoilee, on tuo:
        "Bo myös kirjoittaa hienosti siitä, ettei kasteeseen uskoa tarvita, vaan autuaaksi tulemiseen."

        Kaste ilman omakohtaista uskoa on Lutherinkin
        mukaan ilveilyä, eikä ole raamatullinen kaste.
        Hoviherralta kysyttiin:
        "Jos sinä koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle
        tapahtukoon."

        Olet hengellisesti sokea ihminen. Bo on sen sijaan valkeudessa vaeltanut kristitty ja hän mennyt jo paratiisiin.


      • Et tunne asiaa
        tiedä mitään kirjoitti:

        raamatullisesta kasteesta. Hän kirjoittaa:
        " Jos olisin antanut kastaa itseni uudestaan, se olisi ollut yritys koettaa lepyttää Jumalaa vielä uudella lain teolla ja kavuta taivaaseen kuuliaisuuden tietä. Mutta tänään olen nähnyt, ettei se tie koskaan.."

        Eihän kaste ole Jumalan lepyttämistä tai oman vanhurskauden osoittamista!!!!!
        Se on vanhan ihmisen hautaamista!!!

        Siksi ihmisen täytyy ensin syntyä uudesti ylhäältä
        ennenkuin vanha ihminen voidaan haudata.

        Jumala on JO LEPYTETTY Jeesuksen sovintokuoleman
        tähden!

        Toinen kohta, missä Bo sekoilee, on tuo:
        "Bo myös kirjoittaa hienosti siitä, ettei kasteeseen uskoa tarvita, vaan autuaaksi tulemiseen."

        Kaste ilman omakohtaista uskoa on Lutherinkin
        mukaan ilveilyä, eikä ole raamatullinen kaste.
        Hoviherralta kysyttiin:
        "Jos sinä koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle
        tapahtukoon."

        Bo Gierz ja Luther ovat aivan samaa mieltä.
        Et siis näytä tuntevan Lutheria:

        Kasteessa ei ole ratkaisevaa kastettavan usko,
        vaan Jumalan lupaus: syntien anteeksisaaminen.

        Vaikka kastettava ei olisikaan uskonut, Jumalan lupaus on silti pätevä, koska se on vakaa ja totuudellinen.

        NÄIN OPETTAA LUTHER


      • Mutta Raamattu
        Et tunne asiaa kirjoitti:

        Bo Gierz ja Luther ovat aivan samaa mieltä.
        Et siis näytä tuntevan Lutheria:

        Kasteessa ei ole ratkaisevaa kastettavan usko,
        vaan Jumalan lupaus: syntien anteeksisaaminen.

        Vaikka kastettava ei olisikaan uskonut, Jumalan lupaus on silti pätevä, koska se on vakaa ja totuudellinen.

        NÄIN OPETTAA LUTHER

        opettaa toisin.
        "Joka USKOO ja kastetaan pelastuu!" Mark 16:16

        "Kun he nyt USKOIVAT Filippusta, he ottivat kasteen." Ap 8:12

        "Jos koko sydämestäsi USKOT, niin se sinulle tapahtukoon." Ap 8:37

        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen per-
        hekuntansa USKOIVAT ja heidät kastettiin."
        Ap 18:8


      • ?????
        Mutta Raamattu kirjoitti:

        opettaa toisin.
        "Joka USKOO ja kastetaan pelastuu!" Mark 16:16

        "Kun he nyt USKOIVAT Filippusta, he ottivat kasteen." Ap 8:12

        "Jos koko sydämestäsi USKOT, niin se sinulle tapahtukoon." Ap 8:37

        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen per-
        hekuntansa USKOIVAT ja heidät kastettiin."
        Ap 18:8

        Ihmetellä täytyy, ettei todellakaan näe.

        Ensiksikin Jumalan sanan mukaan aikuisten
        pitää tulla lasten kaltaisiksi.

        Kuinka sitten on mahdollista ettei lapsella olisikaan muka uskoa??

        Mutta, koska anabaptistin usko on järjessä ja pääkallossa. Hän uskaltaa mennä kasteelle vasta sitten, kun kallon mitta on tarpeeksi suureksi kasvanut, (hengellisestä ylpeydestä turvonnut, kuin pullataikina). Voi näitä ihmis- kekkuloita jotka uskonsa kahden korvan väliseen harmaaseen massaan rakentavat.

        Aikuisen on siis tultava lapsen kaltaiseksi. Minkä vuksi? Luuleeko tämä sokea raukka että Kristus saarnaa niin, että kaikkien pitää tulla epäuskoisiksi. Jos nimittäin lapsella ei olisi uskoa Jeesukseen, ei Jeesus olisi kehoittanut yhtäkään syntistä tulemaan lasten kaltaiseksi.

        Kyllä se on itse saatana, joka väittää lasta epäuskoiseksi.


      • teutatess
        Et tunne asiaa kirjoitti:

        Bo Gierz ja Luther ovat aivan samaa mieltä.
        Et siis näytä tuntevan Lutheria:

        Kasteessa ei ole ratkaisevaa kastettavan usko,
        vaan Jumalan lupaus: syntien anteeksisaaminen.

        Vaikka kastettava ei olisikaan uskonut, Jumalan lupaus on silti pätevä, koska se on vakaa ja totuudellinen.

        NÄIN OPETTAA LUTHER

        Minäkin uskon


      • ?????
        teutatess kirjoitti:

        Se johtuu siitä kun olemme puusilmiä .

        Kuuleppa nyt viimeinkin, mitä mieltä Jumala on luomistyöstään.

        1. Moos. 1:31   Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää.

        Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        Jumala ei luo roskaa. Tuollaiset nimittelyt, kuten puusilmä, on lähtöisin synti-sairaasta mielestäsi.

        Kuinka sinä kehtaat arvostella Jumalasi tekoja???


      • teutatess
        ????? kirjoitti:

        Kuuleppa nyt viimeinkin, mitä mieltä Jumala on luomistyöstään.

        1. Moos. 1:31   Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää.

        Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        Jumala ei luo roskaa. Tuollaiset nimittelyt, kuten puusilmä, on lähtöisin synti-sairaasta mielestäsi.

        Kuinka sinä kehtaat arvostella Jumalasi tekoja???

        n. kaks vko takaisia taistelu kirjoituksia, ei sinulla ole arvostelu kykyä puupennin vertaa.
        Ei sillä kostuta perille että saa toisen arvon maahan, vaan rakkaudella, sanoo ne kaikki muutkin .


      • Kornelius, Lyydia,
        ????? kirjoitti:

        Ihmetellä täytyy, ettei todellakaan näe.

        Ensiksikin Jumalan sanan mukaan aikuisten
        pitää tulla lasten kaltaisiksi.

        Kuinka sitten on mahdollista ettei lapsella olisikaan muka uskoa??

        Mutta, koska anabaptistin usko on järjessä ja pääkallossa. Hän uskaltaa mennä kasteelle vasta sitten, kun kallon mitta on tarpeeksi suureksi kasvanut, (hengellisestä ylpeydestä turvonnut, kuin pullataikina). Voi näitä ihmis- kekkuloita jotka uskonsa kahden korvan väliseen harmaaseen massaan rakentavat.

        Aikuisen on siis tultava lapsen kaltaiseksi. Minkä vuksi? Luuleeko tämä sokea raukka että Kristus saarnaa niin, että kaikkien pitää tulla epäuskoisiksi. Jos nimittäin lapsella ei olisi uskoa Jeesukseen, ei Jeesus olisi kehoittanut yhtäkään syntistä tulemaan lasten kaltaiseksi.

        Kyllä se on itse saatana, joka väittää lasta epäuskoiseksi.

        vanginvartija ym muut kasteelle vasta sitten, kun
        kallon mitta on tarpeeksi kasvanut?????

        Kukahan se täällä on sokea?

        Kastoiko Jeesus vauvoja?


      • ?????
        teutatess kirjoitti:

        n. kaks vko takaisia taistelu kirjoituksia, ei sinulla ole arvostelu kykyä puupennin vertaa.
        Ei sillä kostuta perille että saa toisen arvon maahan, vaan rakkaudella, sanoo ne kaikki muutkin .

        Jos ovat, niin sinun kannattaa harkita lopettamista!?

        Narsistinen persoona ei siedä sanojensa ja tekojensa asiallista arvostelua. Asiaton ja henkilöön käypä halveksunta ja pilkka on eri asia, sellaista ei tule kenenkään sietää. Ei myöskään sitä että nimeltä mainiten arvostellaan jonkun ihmisen ulkomuoto rumaksi koko maailman kattavalla internetpalstalla.

        Mikäli pyrit kirjoituksillasi sellaiseksi kunkuksi jota ei kenenkään saisi sanoistaan arvostella, niin olet mielestäni väärässä paikassa.


      • ?????
        Kornelius, Lyydia, kirjoitti:

        vanginvartija ym muut kasteelle vasta sitten, kun
        kallon mitta on tarpeeksi kasvanut?????

        Kukahan se täällä on sokea?

        Kastoiko Jeesus vauvoja?

        Eivät olleet! Jos Jeesus olisi tullut esim. 25 vuotta aiemmin, ja Pietarin ja Korneliuksen vanhemmat olisivat olleet jo uskossa Kristukseen, niin nämä henkilöt olisi kastettu jo lapsina.


      • nimimerkittömien
        ????? kirjoitti:

        Jos ovat, niin sinun kannattaa harkita lopettamista!?

        Narsistinen persoona ei siedä sanojensa ja tekojensa asiallista arvostelua. Asiaton ja henkilöön käypä halveksunta ja pilkka on eri asia, sellaista ei tule kenenkään sietää. Ei myöskään sitä että nimeltä mainiten arvostellaan jonkun ihmisen ulkomuoto rumaksi koko maailman kattavalla internetpalstalla.

        Mikäli pyrit kirjoituksillasi sellaiseksi kunkuksi jota ei kenenkään saisi sanoistaan arvostella, niin olet mielestäni väärässä paikassa.

        ole sopivaa arvostella nimimerkillä kirjoittavaa.

        Minusta kiinteän nimimerkin käyttö on ryhdikästä. Siinä hän ottaa enemmän vastuuta, kuin me nimimerkittömät.

        Katsos jos hän taitamaton on, niin hän on itselleen ja nimimerkilleen sitä, mutta jos hän taitava on niin hän on taitava meille kaikille.


      • turhan rähjäämisen?
        Kornelius, Lyydia, kirjoitti:

        vanginvartija ym muut kasteelle vasta sitten, kun
        kallon mitta on tarpeeksi kasvanut?????

        Kukahan se täällä on sokea?

        Kastoiko Jeesus vauvoja?

        Kyllä Jeesus kastoi lapsia opettaessaan heitä ja ottaessaan heitä syliin.
        Nyt kasteessa lapset ovat jälleen Jeesuksen sylissä.


      • teutatess
        ????? kirjoitti:

        Jos ovat, niin sinun kannattaa harkita lopettamista!?

        Narsistinen persoona ei siedä sanojensa ja tekojensa asiallista arvostelua. Asiaton ja henkilöön käypä halveksunta ja pilkka on eri asia, sellaista ei tule kenenkään sietää. Ei myöskään sitä että nimeltä mainiten arvostellaan jonkun ihmisen ulkomuoto rumaksi koko maailman kattavalla internetpalstalla.

        Mikäli pyrit kirjoituksillasi sellaiseksi kunkuksi jota ei kenenkään saisi sanoistaan arvostella, niin olet mielestäni väärässä paikassa.

        Ketju jossa sinä jatkat , mollaamista minun anteeksi pyyntöni jälkeen .
        Jos vielä näen jossakain ketjussa , sinä vastaat seuraamuksista .


      • ?????
        teutatess kirjoitti:

        Ketju jossa sinä jatkat , mollaamista minun anteeksi pyyntöni jälkeen .
        Jos vielä näen jossakain ketjussa , sinä vastaat seuraamuksista .

        Sinähän kirjoituksistasi vastaat, enkä minä.
        Minä vastaan vain siitä mitä itse kirjoitan.


      • teutatess
        ????? kirjoitti:

        Sinähän kirjoituksistasi vastaat, enkä minä.
        Minä vastaan vain siitä mitä itse kirjoitan.

        Omasta mielestäsi,


      • valhetta en ole
        turhan rähjäämisen? kirjoitti:

        Kyllä Jeesus kastoi lapsia opettaessaan heitä ja ottaessaan heitä syliin.
        Nyt kasteessa lapset ovat jälleen Jeesuksen sylissä.

        ennen kuullutkaan!

        Missä Raamatussa kerrotaan, että Jeesus olisi kastanut lapsia??????

        Kirkolliskokouksen v 92 hyväksymässä Raamatussa
        kerrotaan AINOASTAAN, että JEESUS SIUNASI LAPSIA!!!!

        Miksi teille ei kelpaa Jeesuksen esimerkki?


      • Ihmettele rauhassa
        valhetta en ole kirjoitti:

        ennen kuullutkaan!

        Missä Raamatussa kerrotaan, että Jeesus olisi kastanut lapsia??????

        Kirkolliskokouksen v 92 hyväksymässä Raamatussa
        kerrotaan AINOASTAAN, että JEESUS SIUNASI LAPSIA!!!!

        Miksi teille ei kelpaa Jeesuksen esimerkki?

        Sinä et ymmärrä Jumalan sanaa. Siinä hämmästyksesi syy.


      • teutatess
        valhetta en ole kirjoitti:

        ennen kuullutkaan!

        Missä Raamatussa kerrotaan, että Jeesus olisi kastanut lapsia??????

        Kirkolliskokouksen v 92 hyväksymässä Raamatussa
        kerrotaan AINOASTAAN, että JEESUS SIUNASI LAPSIA!!!!

        Miksi teille ei kelpaa Jeesuksen esimerkki?

        Sillä, Jeesushan sanoi antakaa lasten tulla minun luokse.
        Siinä äsken kaveri sanoi oikein, Kasteessa kummi pitää lasta sylissä, ja JEESUS on sydämissä, silloin Hän on kasteessa mukana!
        Näin ollen kaste on aivan oikein, myös pienille lapsille .


      • kinaajat
        teutatess kirjoitti:

        Sillä, Jeesushan sanoi antakaa lasten tulla minun luokse.
        Siinä äsken kaveri sanoi oikein, Kasteessa kummi pitää lasta sylissä, ja JEESUS on sydämissä, silloin Hän on kasteessa mukana!
        Näin ollen kaste on aivan oikein, myös pienille lapsille .

        Sinulle ei näytä , teksti on hyvä. ei tarvitse kun omaksua se ajattelu kanta .


      • Jeesushan sanoo
        teutatess kirjoitti:

        Sillä, Jeesushan sanoi antakaa lasten tulla minun luokse.
        Siinä äsken kaveri sanoi oikein, Kasteessa kummi pitää lasta sylissä, ja JEESUS on sydämissä, silloin Hän on kasteessa mukana!
        Näin ollen kaste on aivan oikein, myös pienille lapsille .

        tuossa:
        "Sallikaa lasten TULLA minun tyköni..."

        Ei Jeesus sano: Tuokaa vauvat väkisin kastettavaksi...!

        Mutta kun teillä ei ymmärrys pelaa, niin sillehän ei voi mitään!


      • ?????????
        Jeesushan sanoo kirjoitti:

        tuossa:
        "Sallikaa lasten TULLA minun tyköni..."

        Ei Jeesus sano: Tuokaa vauvat väkisin kastettavaksi...!

        Mutta kun teillä ei ymmärrys pelaa, niin sillehän ei voi mitään!

        Noniin, menisitkö taas jonnekin muualle rähjäämään!? Sait jo herjasi heitettyä.


      • sinulle herjaamista?
        ????????? kirjoitti:

        Noniin, menisitkö taas jonnekin muualle rähjäämään!? Sait jo herjasi heitettyä.

        "Ottakoon kukin teistä kasteen..."

        Mikä tuossa on herjaa?


      • entäs savisilmä
        ????? kirjoitti:

        Kuuleppa nyt viimeinkin, mitä mieltä Jumala on luomistyöstään.

        1. Moos. 1:31   Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää.

        Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        Jumala ei luo roskaa. Tuollaiset nimittelyt, kuten puusilmä, on lähtöisin synti-sairaasta mielestäsi.

        Kuinka sinä kehtaat arvostella Jumalasi tekoja???

        Jumala ei luo roskaa. Tuollaiset nimittelyt, kuten puusilmä, on lähtöisin synti-sairaasta mielestäsi.

        Kyllä se teidän kohdalla pitää paikkansa. Rietas on turmellut syntisaastalla teidät.


      • ?????
        sinulle herjaamista? kirjoitti:

        "Ottakoon kukin teistä kasteen..."

        Mikä tuossa on herjaa?

        Etkö ymmärrä miksi nämä henkilit "kukin teistä" ottivat kasteen? Syy on siinä että heidän vanhemmillaan ei ollut mahdollisuutta kastattaa lapsiaan, syystä että Kaste asetettiin Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen. Sen jälkeen OIKEAT kristityt ovat aina vieneet lapsensa mahdollisimman varhain kasteelle.


      • muualle rähjäämään?
        sinulle herjaamista? kirjoitti:

        "Ottakoon kukin teistä kasteen..."

        Mikä tuossa on herjaa?

        Menisitkö muualle herjaamaan!
        Me olemme jo ottaneet kasteen. Halleluja!
        Olemme lapsesta saakka kasteen armoliitossa, eikä Herra lupaustaan unohda. Olemme pelastetut!


      • Onko Raamatuntuntemuksesi
        sinulle herjaamista? kirjoitti:

        "Ottakoon kukin teistä kasteen..."

        Mikä tuossa on herjaa?

        noin heikkoa????

        Kyllähän noilla vanhemmilla olisi ollut mahdollisuus
        kastattaa vauvansa, koska Pietarihan sanoi heille nuo sanat helluntaina!!! Jeesus oli noussut jo
        taivaaseen!
        Etkö tiennyt tätä?

        Mutta koska Pietari sanoi heille: OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN, eikä käskenyt heitä hakemaan vau-
        vojaan kastettavaksi, niin siksi Raamatun aikana
        kukaan EI KASTATTANUT vauvojaan!

        Halveksitko Raamatun neuvoa?


      • teutatess
        Jeesushan sanoo kirjoitti:

        tuossa:
        "Sallikaa lasten TULLA minun tyköni..."

        Ei Jeesus sano: Tuokaa vauvat väkisin kastettavaksi...!

        Mutta kun teillä ei ymmärrys pelaa, niin sillehän ei voi mitään!

        Onko siellä haukiputtaalla ymmärystä ?

        Kyllä tämä tästä vielä selviää .

        Mutta ei tänään ,>


      • ole ennemminkin
        teutatess kirjoitti:

        Onko siellä haukiputtaalla ymmärystä ?

        Kyllä tämä tästä vielä selviää .

        Mutta ei tänään ,>

        siitä, että teiltä puuttuu nöyryys Jumalan Sanan edessä
        Nuo Lutherin harhaoppiset kirjoitukset ovat teille
        rakkaampia ja niistä te ette halua luopua!


      • näin se on !
        ole ennemminkin kirjoitti:

        siitä, että teiltä puuttuu nöyryys Jumalan Sanan edessä
        Nuo Lutherin harhaoppiset kirjoitukset ovat teille
        rakkaampia ja niistä te ette halua luopua!

        Näin se on. Me pidämme Lutherista enemmän kuin Matti Simonahosta.


      • Armahdettu syntinen
        teutatess kirjoitti:

        Omasta mielestäsi,

        Eihän tässä ole kysymys lainkaan hyvästä ja pahasta? Jumalan sanan mukaan me kaikki olemme pahoja, vain Jumala on hyvä.

        Oletko mielestäsi pätevä sanomaan mitä joku toinen on omasta mielestään? Minun mielestäni et.

        Sen sijaan voisit kuvailla meille vaikkapa sitä, mitä tykkäät itsestäsi.


      • syntinen teu
        Armahdettu syntinen kirjoitti:

        Eihän tässä ole kysymys lainkaan hyvästä ja pahasta? Jumalan sanan mukaan me kaikki olemme pahoja, vain Jumala on hyvä.

        Oletko mielestäsi pätevä sanomaan mitä joku toinen on omasta mielestään? Minun mielestäni et.

        Sen sijaan voisit kuvailla meille vaikkapa sitä, mitä tykkäät itsestäsi.

        miksi pitää kesken kaiken vaihtaa nimimerkkiä. ?????.


      • Armahdettu syntinen
        Armahdettu syntinen kirjoitti:

        Eihän tässä ole kysymys lainkaan hyvästä ja pahasta? Jumalan sanan mukaan me kaikki olemme pahoja, vain Jumala on hyvä.

        Oletko mielestäsi pätevä sanomaan mitä joku toinen on omasta mielestään? Minun mielestäni et.

        Sen sijaan voisit kuvailla meille vaikkapa sitä, mitä tykkäät itsestäsi.

        Miksi miksi. Onko joku vaihtanut nimimerkkiä?

        Kysyin mitä tykkäät itsestäsi, kun ilkeillen ja halveksivasti leimaat toisen henkilön aivan joksikin muuksi mitä hän on.


    • teutatess

      Kun (kyllä ) ei päässyt jatkamaan .
      Minusta hän ei ollut oikeassa
      Vaikka selvän viestin jo unhoitinkin

      • teutatess

        Me pidämme M.LUTHERISTA , enemmän kuin m.simonahosta .


      • Jumalan Sanasta.
        teutatess kirjoitti:

        Me pidämme M.LUTHERISTA , enemmän kuin m.simonahosta .

        Raamattuhan ei tunne vauvakastetta!


      • armoliitossa!!
        Jumalan Sanasta. kirjoitti:

        Raamattuhan ei tunne vauvakastetta!

        Kaste on apostolisen uskon mukainen, ei anabaptistisen harhaopin mukainen. Siinä ristiriidan syy.

        Menisitkö välillä jollekin toiselle palstalle jakamaan vihaasi ja pahaa oloasi?
        Me voisimme sillä aikaa hetken keskustella uskosta ja kristillisyydestä.


      • armoliitossa!! kirjoitti:

        Kaste on apostolisen uskon mukainen, ei anabaptistisen harhaopin mukainen. Siinä ristiriidan syy.

        Menisitkö välillä jollekin toiselle palstalle jakamaan vihaasi ja pahaa oloasi?
        Me voisimme sillä aikaa hetken keskustella uskosta ja kristillisyydestä.

        armoliitolle pitäisi löytää raamatulliset juuret, muuten se jää vain hokemaksi.
        Sana sanaa vastaan. Kai sitten kovaäänisempi voittaa tai se, joka sanoo lukko päälle.


      • tyhjä hokema
        vihne kirjoitti:

        armoliitolle pitäisi löytää raamatulliset juuret, muuten se jää vain hokemaksi.
        Sana sanaa vastaan. Kai sitten kovaäänisempi voittaa tai se, joka sanoo lukko päälle.

        kaksi aikaa ja puoli aikaa.

        Jos sitä ei sydämessään tunne, sitä ei tunne.
        Me puhumme siitä, mitä me tunnemme ja tiedämme Jumalan sanaksi.
        Kysymys on siitä, minkä arvon mielessään antaa evankeliumin sanalle.


      • Oikein sanoit!
        tyhjä hokema kirjoitti:

        kaksi aikaa ja puoli aikaa.

        Jos sitä ei sydämessään tunne, sitä ei tunne.
        Me puhumme siitä, mitä me tunnemme ja tiedämme Jumalan sanaksi.
        Kysymys on siitä, minkä arvon mielessään antaa evankeliumin sanalle.

        "Kysymys on siitä, minkä arvon mielessään antaa evankeliumin sanalle."

        "Armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette
        tekojen (kasteen) kautta, ettei kukaan kerskaisi."
        Ef 2:8


      • teutatess
        Oikein sanoit! kirjoitti:

        "Kysymys on siitä, minkä arvon mielessään antaa evankeliumin sanalle."

        "Armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette
        tekojen (kasteen) kautta, ettei kukaan kerskaisi."
        Ef 2:8

        Ef. 2:8 , Sanat kuuluvat näin.
        Sillä armosta te olette pelastuneet uskon kautta, ette itsenne kautta - se on JUMALAN lahja .

        Tähän kuuluu asiat, Ef. 2:4-10


      • tuohan todistaa juuri
        teutatess kirjoitti:

        Ef. 2:8 , Sanat kuuluvat näin.
        Sillä armosta te olette pelastuneet uskon kautta, ette itsenne kautta - se on JUMALAN lahja .

        Tähän kuuluu asiat, Ef. 2:4-10

        sen, että pelastus on Jumalan ARMOSTA, ei ihmisen toimesta suoritettu seremonia, kuten lapsikaste tai
        omien tekojen ansioista.
        Lapset ovat tämän armon piirissä ilman, että heitä
        tarvitsee kastaa!


      • keksit noita juttujasi!
        tuohan todistaa juuri kirjoitti:

        sen, että pelastus on Jumalan ARMOSTA, ei ihmisen toimesta suoritettu seremonia, kuten lapsikaste tai
        omien tekojen ansioista.
        Lapset ovat tämän armon piirissä ilman, että heitä
        tarvitsee kastaa!

        Kaste EI OLE seremonia. Se on julistusta Kristuksesta, syntisten Vapahtajasta.

        Minä ihmettelen, että viikosta toiseen jankutat noita aivan omia ajatuksiasi.


      • Ah autuas
        keksit noita juttujasi! kirjoitti:

        Kaste EI OLE seremonia. Se on julistusta Kristuksesta, syntisten Vapahtajasta.

        Minä ihmettelen, että viikosta toiseen jankutat noita aivan omia ajatuksiasi.

        Eikä hän janoa iankaikkista pelastusta.

        Ilmeisesti sama heppu joka esiintyy myös nimimerkillä Fariseus. Hän halveksii Jeesukseen uskovia ja kieltäytyy ylpeästi Jumalan hänelle tarjoamasta armosta.


      • kieltäydy Jumalan
        Ah autuas kirjoitti:

        Eikä hän janoa iankaikkista pelastusta.

        Ilmeisesti sama heppu joka esiintyy myös nimimerkillä Fariseus. Hän halveksii Jeesukseen uskovia ja kieltäytyy ylpeästi Jumalan hänelle tarjoamasta armosta.

        armosta, mutta kirkon keksimä pakkoarmo, jota
        lapsikasteessa tarjotaan, ei kelpaa minulle!


      • Pakkoarmo?
        kieltäydy Jumalan kirjoitti:

        armosta, mutta kirkon keksimä pakkoarmo, jota
        lapsikasteessa tarjotaan, ei kelpaa minulle!

        ihan pelle!


      • siitä huolimatta
        Pakkoarmo? kirjoitti:

        ihan pelle!

        voisit perehtyä kirkon historiaan.
        Kesiajalla tästä pakkoarmosta kieltäytyneet menettivät päänsä.
        Onneksi nyt on hiukan viisastuttu, mutta vieläkin
        käyetään pakkoa pieniä vauvoja kohtaan!


      • Ah autuas
        siitä huolimatta kirjoitti:

        voisit perehtyä kirkon historiaan.
        Kesiajalla tästä pakkoarmosta kieltäytyneet menettivät päänsä.
        Onneksi nyt on hiukan viisastuttu, mutta vieläkin
        käyetään pakkoa pieniä vauvoja kohtaan!

        Olet sama henkilö joka esiintyy täälä ainakin nimimerkillä Fariseus. Monia muitakin nimimerkkejä häiriköllämme on, kenties jopa nimim. Esa T.

        Yksi varma merkki on: Sinä pelkäät syödä Jeesuksen ruumista ja ryypätä hänen vertaan.
        Pilkkaat Pyhiä Sakramentteja, halveksit Jumala armoa ja Jeesuksen opetuslapsia. Tästä kaikesta tiedän että sinä olet, ainakin toistaiseksi, saatanan oma "evankelista". Kumpa Jumala heräätäisi sinut synnin unesta ja käännyttäisi sinut pois nykyiseltä kadotukseen johtavalta tieltä


      • Dadaaa
        siitä huolimatta kirjoitti:

        voisit perehtyä kirkon historiaan.
        Kesiajalla tästä pakkoarmosta kieltäytyneet menettivät päänsä.
        Onneksi nyt on hiukan viisastuttu, mutta vieläkin
        käyetään pakkoa pieniä vauvoja kohtaan!

        Tyylin tuntien Matin epistolasta 3. luku.


      • paeta totuutta
        Ah autuas kirjoitti:

        Olet sama henkilö joka esiintyy täälä ainakin nimimerkillä Fariseus. Monia muitakin nimimerkkejä häiriköllämme on, kenties jopa nimim. Esa T.

        Yksi varma merkki on: Sinä pelkäät syödä Jeesuksen ruumista ja ryypätä hänen vertaan.
        Pilkkaat Pyhiä Sakramentteja, halveksit Jumala armoa ja Jeesuksen opetuslapsia. Tästä kaikesta tiedän että sinä olet, ainakin toistaiseksi, saatanan oma "evankelista". Kumpa Jumala heräätäisi sinut synnin unesta ja käännyttäisi sinut pois nykyiseltä kadotukseen johtavalta tieltä

        vetäytymällä hurskauden ja uskonnollisten fraasien
        taakse?
        Tehän halveksitte Jumalan armoa vauvojen kohdalla,
        kun kastatte heidät väkisin!

        "Armosta te olette pelastetut. Ette tekojen kautta!!!


      • Ah autuas
        paeta totuutta kirjoitti:

        vetäytymällä hurskauden ja uskonnollisten fraasien
        taakse?
        Tehän halveksitte Jumalan armoa vauvojen kohdalla,
        kun kastatte heidät väkisin!

        "Armosta te olette pelastetut. Ette tekojen kautta!!!

        Minkä vuksi olet hylännyt Jumalan armon?

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, ...

        - kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt. 28:20   
        - ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • mikä pelle!
        Ah autuas kirjoitti:

        Olet sama henkilö joka esiintyy täälä ainakin nimimerkillä Fariseus. Monia muitakin nimimerkkejä häiriköllämme on, kenties jopa nimim. Esa T.

        Yksi varma merkki on: Sinä pelkäät syödä Jeesuksen ruumista ja ryypätä hänen vertaan.
        Pilkkaat Pyhiä Sakramentteja, halveksit Jumala armoa ja Jeesuksen opetuslapsia. Tästä kaikesta tiedän että sinä olet, ainakin toistaiseksi, saatanan oma "evankelista". Kumpa Jumala heräätäisi sinut synnin unesta ja käännyttäisi sinut pois nykyiseltä kadotukseen johtavalta tieltä

        arvaukset menee ihan hutiin.


      • sitä PAKKOARMOA!!!
        Ah autuas kirjoitti:

        Minkä vuksi olet hylännyt Jumalan armon?

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, ...

        - kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt. 28:20   
        - ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Lapsen pelastuminenko olisi riippuvaista vanhempien teoista!!!!!!

        Sinä siteeraat tuota v-38 väärää käännöstä.
        Kastamalla ei tehdä opetuslapsia, vaan OPETTAMALLA!!!

        Bibliassa ja muissa käännöksissä se on käännetty
        oikein:
        "Menkää ja opettakaa kaikkea kansaa ja kastakaa
        heitä Isän, Pojan ja Pyhän-hengen nimeen, ja
        käskekää heidän pitää kaikki....."


      • ja räähjääjä
        mikä pelle! kirjoitti:

        arvaukset menee ihan hutiin.

        Keksii ensin omia juttujaan kasteesta ja kinaa sitten niistä täällä toisten mielipiteinä!. Ova hulluja nuo anabaptistit.


      • Ah autuas
        Ah autuas kirjoitti:

        Eikä hän janoa iankaikkista pelastusta.

        Ilmeisesti sama heppu joka esiintyy myös nimimerkillä Fariseus. Hän halveksii Jeesukseen uskovia ja kieltäytyy ylpeästi Jumalan hänelle tarjoamasta armosta.

        Tämä Fariseus huuhaa-mies on onnistunut johtamaan vähän väliä puheen pois Kristuksen Pyhästä sovintoverestä, jossa ainoassa on syntisten pelastus, USKON kautta.


      • Ah autuas
        Ah autuas kirjoitti:

        Tämä Fariseus huuhaa-mies on onnistunut johtamaan vähän väliä puheen pois Kristuksen Pyhästä sovintoverestä, jossa ainoassa on syntisten pelastus, USKON kautta.

        Siksi hänelle ei ole kirkastunut se tosiasia, että hänkin tarvitsisi pelastuakseen Jeesuksen sovintoveren peson.


      • tuo keskustelutaito
        ja räähjääjä kirjoitti:

        Keksii ensin omia juttujaan kasteesta ja kinaa sitten niistä täällä toisten mielipiteinä!. Ova hulluja nuo anabaptistit.

        olla kovin hyvä.
        Rupeatte aina haukkumaan toista kun ette tunne
        Raamattua ettekä osaa perustella Raamatulla omia näkemyksiänne!!!!!

        Olen ennenkin pannut merkille, että lestadiolaiset eivät tunne Raamattua.
        He kelaavat vain noita seuroissa oppimiaan fraaseja.

        Voisitko sinä näyttää edes yhden kohdan Raamatusta,
        missä kastetaan vauvoja!!!!!

        Haukkumisen sijasta voisit osoittaa Raamatusta
        oman kastekäsityksesi!


      • se raamatullinen totuus,
        Ah autuas kirjoitti:

        Siksi hänelle ei ole kirkastunut se tosiasia, että hänkin tarvitsisi pelastuakseen Jeesuksen sovintoveren peson.

        että, Ap 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen.."

        Annettiinko tuo kehoitus vauvoille?


      • herrasta narriin
        se raamatullinen totuus, kirjoitti:

        että, Ap 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen.."

        Annettiinko tuo kehoitus vauvoille?

        Kyllä se kaikille on annettu vauvasta vaariin.
        kaste vaan ei ole ottamisessa, vaan saamisessa.


      • ymmärtää vieläkään???
        herrasta narriin kirjoitti:

        Kyllä se kaikille on annettu vauvasta vaariin.
        kaste vaan ei ole ottamisessa, vaan saamisessa.

        "Ottakoon kukin TEISTÄ kasteen."

        Käskettiinkö tuossa hakemaan vauvat kastettavaksi?

        Paavalille annettiin samanlainen neuvo:
        Ap 23:16
        "Ja nyt, mitä viivyttelet, nouse, anna kastaa itsesi.


      • Ah autuas
        se raamatullinen totuus, kirjoitti:

        että, Ap 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen.."

        Annettiinko tuo kehoitus vauvoille?

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt. 28:20   ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Ah autuas
        ymmärtää vieläkään??? kirjoitti:

        "Ottakoon kukin TEISTÄ kasteen."

        Käskettiinkö tuossa hakemaan vauvat kastettavaksi?

        Paavalille annettiin samanlainen neuvo:
        Ap 23:16
        "Ja nyt, mitä viivyttelet, nouse, anna kastaa itsesi.

        ... jotka olisivat vieneet heidät jo lapsena Kasteelle. Siksi he joutuivat menemään vasta aikuisiana.

        En mitenkään voi ymmärtää minkä vuoksi kristitty vanhin jättäisi lapsensa pakanaksi, se on raskas synti.


      • Ymmärrä????
        Ah autuas kirjoitti:

        ... jotka olisivat vieneet heidät jo lapsena Kasteelle. Siksi he joutuivat menemään vasta aikuisiana.

        En mitenkään voi ymmärtää minkä vuoksi kristitty vanhin jättäisi lapsensa pakanaksi, se on raskas synti.

        Haukutko vauvoja pakanaksi, vaikka Jeesus sanoi:
        Senkaltaisten on taivasten valtakunta!!!!!!!!

        Nuohan olivat kristittyjä vanhempia, joille annettiin käsky ottaa ITSE KASTE eikä viedä vauvo-
        jaan kastettavaksi!

        Et voi olla noin ajattelematon!


      • jämähtänyt tuohon
        Ah autuas kirjoitti:

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt. 28:20   ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        väärään käännökseen!

        Hae Biblia esille!

        Sinä siteeraat tuota v-38 väärää käännöstä.
        Kastamalla ei tehdä opetuslapsia, vaan OPETTAMALLA!!!

        Bibliassa ja muissa käännöksissä se on käännetty
        oikein:
        "Menkää ja opettakaa kaikkea kansaa ja kastakaa
        heitä Isän, Pojan ja Pyhän-hengen nimeen, ja
        käskekää heidän pitää kaikki....."    


      • popiuyt
        jämähtänyt tuohon kirjoitti:

        väärään käännökseen!

        Hae Biblia esille!

        Sinä siteeraat tuota v-38 väärää käännöstä.
        Kastamalla ei tehdä opetuslapsia, vaan OPETTAMALLA!!!

        Bibliassa ja muissa käännöksissä se on käännetty
        oikein:
        "Menkää ja opettakaa kaikkea kansaa ja kastakaa
        heitä Isän, Pojan ja Pyhän-hengen nimeen, ja
        käskekää heidän pitää kaikki....."    

        Ilman armovälineitä ei kukaan voi saada uskoa.


      • asiaaaa
        Ah autuas kirjoitti:

        ... jotka olisivat vieneet heidät jo lapsena Kasteelle. Siksi he joutuivat menemään vasta aikuisiana.

        En mitenkään voi ymmärtää minkä vuoksi kristitty vanhin jättäisi lapsensa pakanaksi, se on raskas synti.

        Jokainen ei-kristitty on pakana ikään katsomatta


      • ?????
        popiuyt kirjoitti:

        Ilman armovälineitä ei kukaan voi saada uskoa.

        Hän on täällä vain tahallaan johtamassa jatkuvasti keskusteluja harhapoluille kristinuskon ilosanomasta.

        Hän on Matti Simonaho nimeltään ja teosofi.
        Suomeksi valheellisen paskan jauhaja ja yksi helvetin porteista.


      • teutatess
        se raamatullinen totuus, kirjoitti:

        että, Ap 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen.."

        Annettiinko tuo kehoitus vauvoille?

        Olisi pitänyt, kun sinä kokoajan hoet, että he ovat muutenkin taivaskelpoisia ja silleen.


      • Jeesus valehteli,
        teutatess kirjoitti:

        Olisi pitänyt, kun sinä kokoajan hoet, että he ovat muutenkin taivaskelpoisia ja silleen.

        kun Hän sanoi lapsista:
        "Senkaltaisten on taivasten valtakunta"
        Mark 10:14

        "Totisesti minä sanon teille: Ellette käänny ja tule
        lapsen kaltaiseksi, ette pääse taivasten valtakun-
        taan. " Matt 18:3

        Lapset ovat autuaita eivätkä tarvitse kastetta!


      • kastettuja pakanoita
        Ah autuas kirjoitti:

        ... jotka olisivat vieneet heidät jo lapsena Kasteelle. Siksi he joutuivat menemään vasta aikuisiana.

        En mitenkään voi ymmärtää minkä vuoksi kristitty vanhin jättäisi lapsensa pakanaksi, se on raskas synti.

        täynnä.
        Synti rehoittaa ja viina virtaa!

        Ei siitä lapsikasteesta ollut mitään hyötyä!


      • vainoharhaa
        Jeesus valehteli, kirjoitti:

        kun Hän sanoi lapsista:
        "Senkaltaisten on taivasten valtakunta"
        Mark 10:14

        "Totisesti minä sanon teille: Ellette käänny ja tule
        lapsen kaltaiseksi, ette pääse taivasten valtakun-
        taan. " Matt 18:3

        Lapset ovat autuaita eivätkä tarvitse kastetta!

        Hän tarkoitti, että sinä valehtelet ja vainoat Kristuksen omia!


      • vaikeaa uskoa
        vainoharhaa kirjoitti:

        Hän tarkoitti, että sinä valehtelet ja vainoat Kristuksen omia!

        Raamattuun SELLAISENAAN, eikä lisätä siihen kirkko-
        isien harhaoppeja?
        Missä on teidän vilpittömyytenne?

        Vai että Jeesus valehteli sanoessaan:
        Lastenkaltaisten on taivasten valttakunta??????


      • ?????
        Jeesus valehteli, kirjoitti:

        kun Hän sanoi lapsista:
        "Senkaltaisten on taivasten valtakunta"
        Mark 10:14

        "Totisesti minä sanon teille: Ellette käänny ja tule
        lapsen kaltaiseksi, ette pääse taivasten valtakun-
        taan. " Matt 18:3

        Lapset ovat autuaita eivätkä tarvitse kastetta!

        Mies jolla ei ole hajuakaan siitä mikä Pyhä Kaste on, ei ansaitse kenenkään vastauksia.


      • ?????
        Jeesus valehteli, kirjoitti:

        kun Hän sanoi lapsista:
        "Senkaltaisten on taivasten valtakunta"
        Mark 10:14

        "Totisesti minä sanon teille: Ellette käänny ja tule
        lapsen kaltaiseksi, ette pääse taivasten valtakun-
        taan. " Matt 18:3

        Lapset ovat autuaita eivätkä tarvitse kastetta!

        Sanot toisella suupielelläsi että lapsi on Jeesukselle kelsvollinen, mutta sitten jätät hänet kastamattomaksi pakanaksi saatanan haltuun.
        Hengellisesti hullumpaa ja ristiriitaisempaa ihmistä tuskin on maaailmaan syntynyt, kun sinä olet!! Jätät lapsesi tahallaan kastamattomiksi pakanoiksi, siis saatanan haltuus!

        Jo on aikoihin eletty. Noin saatanallista temppua ei tee yksikään kristitty ihminen,
        se on varma asia!!


      • teutatess
        Jeesus valehteli, kirjoitti:

        kun Hän sanoi lapsista:
        "Senkaltaisten on taivasten valtakunta"
        Mark 10:14

        "Totisesti minä sanon teille: Ellette käänny ja tule
        lapsen kaltaiseksi, ette pääse taivasten valtakun-
        taan. " Matt 18:3

        Lapset ovat autuaita eivätkä tarvitse kastetta!

        Tästä asiasta, Siis lapsen uskosta . Tämä paikka tarvitsee ymmärtää. ei sitä voi noin vain heittää, tohon jalkoihin. Ja sanoa että ellette tule kuin lapsi ette pääse taivasten valtakuntaan. Siinä on kysymys lapsen uskosta Jeesukseen, ja hänen lunastus työhönsä,

        Raamatun tutkijoiden mukaan, kysymys on ollut poika lapsi ja noin 4 v. ikäinen, mutta sillä ei ole kovin suurta merkitystä .

        Siis tämä lapsen kaltaisuus oli sitä, että ellei ihminen tule kuin lapsi, ei hän taida tulla taivasten valtakuntaan .


      • oikein toimi?
        ????? kirjoitti:

        Sanot toisella suupielelläsi että lapsi on Jeesukselle kelsvollinen, mutta sitten jätät hänet kastamattomaksi pakanaksi saatanan haltuun.
        Hengellisesti hullumpaa ja ristiriitaisempaa ihmistä tuskin on maaailmaan syntynyt, kun sinä olet!! Jätät lapsesi tahallaan kastamattomiksi pakanoiksi, siis saatanan haltuus!

        Jo on aikoihin eletty. Noin saatanallista temppua ei tee yksikään kristitty ihminen,
        se on varma asia!!

        Lapset ovat Jeesuksen sanojen mukaan taivaskelpoisia!!!!!!
        Meidänkin on tultava lapsen kaltaiseksi, jotta ta-
        vasten valtakunta olisi meidän!!!! Matt 18:3

        Lapsi EI OLE saatanan hallussa, vaan tukevasti Jeesuksen sylissä, vaikka sinä yritätkin riistää heidät sieltä!!!
        Teitä lapsen vihaajia on paljon, mutta Jumalan sana vakuuttaa: Joh 10:29
        "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on
        suurempi kaikkia eikä kukaan voi ryöstää heitä
        minun Isäni kädestä."

        Saatanaa avuksihuutamallako yrität kumota Jeesuksen
        sanat?


      • heikkoutenne onkin.
        teutatess kirjoitti:

        Tästä asiasta, Siis lapsen uskosta . Tämä paikka tarvitsee ymmärtää. ei sitä voi noin vain heittää, tohon jalkoihin. Ja sanoa että ellette tule kuin lapsi ette pääse taivasten valtakuntaan. Siinä on kysymys lapsen uskosta Jeesukseen, ja hänen lunastus työhönsä,

        Raamatun tutkijoiden mukaan, kysymys on ollut poika lapsi ja noin 4 v. ikäinen, mutta sillä ei ole kovin suurta merkitystä .

        Siis tämä lapsen kaltaisuus oli sitä, että ellei ihminen tule kuin lapsi, ei hän taida tulla taivasten valtakuntaan .

        Te siteeraatte jonkun toisen kirjoituksia tai kirkkojen käsikirjoja, mutta ette lue Raamattua.

        Miksi Jumala loi jokaiselle aivot, ellei niitä uskalla käyttää?
        Jeesus itse sanoi:
        Kun joku kuulee sanan, MUTTA EI YMMÄRRÄ, niin tulee
        paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeesi kyl-
        vettiin."
        Jeesus itse sanoo: Matt 18:14
        "Niin ei ole teidän taivaallisen Isänne tahto,että
        YKSIKÄÄN NÄISTÄ PIENISTÄ JOUTUISI kadotukseen".

        Eikö Jumala ole voimallinen toteuttamaan tahtoaan?


      • mee välillä jääkaapille
        teutatess kirjoitti:

        Tästä asiasta, Siis lapsen uskosta . Tämä paikka tarvitsee ymmärtää. ei sitä voi noin vain heittää, tohon jalkoihin. Ja sanoa että ellette tule kuin lapsi ette pääse taivasten valtakuntaan. Siinä on kysymys lapsen uskosta Jeesukseen, ja hänen lunastus työhönsä,

        Raamatun tutkijoiden mukaan, kysymys on ollut poika lapsi ja noin 4 v. ikäinen, mutta sillä ei ole kovin suurta merkitystä .

        Siis tämä lapsen kaltaisuus oli sitä, että ellei ihminen tule kuin lapsi, ei hän taida tulla taivasten valtakuntaan .

        Höpöhöpöä sun juttus, kuten tavallisesti.


      • että jokainen
        teutatess kirjoitti:

        Tästä asiasta, Siis lapsen uskosta . Tämä paikka tarvitsee ymmärtää. ei sitä voi noin vain heittää, tohon jalkoihin. Ja sanoa että ellette tule kuin lapsi ette pääse taivasten valtakuntaan. Siinä on kysymys lapsen uskosta Jeesukseen, ja hänen lunastus työhönsä,

        Raamatun tutkijoiden mukaan, kysymys on ollut poika lapsi ja noin 4 v. ikäinen, mutta sillä ei ole kovin suurta merkitystä .

        Siis tämä lapsen kaltaisuus oli sitä, että ellei ihminen tule kuin lapsi, ei hän taida tulla taivasten valtakuntaan .

        istutus, joka ei ole taivaallisen Isän istuttama,
        pitää repiä juurineen pois.
        Sitä minä olen täällä tekemässä.

        Tuo katolisen kirkon keksimä lapsikaste on juuri sellainen ihmistekoinen oppi, joka täytyy kitkeä
        pois.
        Raamattuhan ei tunne sellaista.


      • ?????
        teutatess kirjoitti:

        Tästä asiasta, Siis lapsen uskosta . Tämä paikka tarvitsee ymmärtää. ei sitä voi noin vain heittää, tohon jalkoihin. Ja sanoa että ellette tule kuin lapsi ette pääse taivasten valtakuntaan. Siinä on kysymys lapsen uskosta Jeesukseen, ja hänen lunastus työhönsä,

        Raamatun tutkijoiden mukaan, kysymys on ollut poika lapsi ja noin 4 v. ikäinen, mutta sillä ei ole kovin suurta merkitystä .

        Siis tämä lapsen kaltaisuus oli sitä, että ellei ihminen tule kuin lapsi, ei hän taida tulla taivasten valtakuntaan .

        Eivät Raamatun henkilöt ole katolilaisia. Kristityt ovat aina alkukirkosta asti kastaneet lapsensa.

        Vain saatanasta syntynyt pakana (hereetikko) jättää lapsensa kastamatta.


    • estäkö heitä

      juuri siksi Jumala haluaa, että pienet saavat kasteen.

      • lapsia olemasta

        taivaskelpoisia SELLAISENAAN. Ilman mitään kastetta:
        Jeesuskaan EI kastanut lapsia.

        Jumala ei halua, että vauvoja kastetaan, mutta kirk-
        kolaitos haluaa, sillä näin se varmistaa itselleen
        veronmaksajat!

        Eikö Jeesuksen esimerkki kelpaa teille???

        Lapset ovat Herran lahja ja Hän ei anna meille syn-
        tiä lahjaksi.


      • Ihmettelevä ihminen
        lapsia olemasta kirjoitti:

        taivaskelpoisia SELLAISENAAN. Ilman mitään kastetta:
        Jeesuskaan EI kastanut lapsia.

        Jumala ei halua, että vauvoja kastetaan, mutta kirk-
        kolaitos haluaa, sillä näin se varmistaa itselleen
        veronmaksajat!

        Eikö Jeesuksen esimerkki kelpaa teille???

        Lapset ovat Herran lahja ja Hän ei anna meille syn-
        tiä lahjaksi.

        Lähe nyt lätkimään Jumalan lasten palstalta humpuukinikkari.

        Joka uskoo ja Kastetaan, se pelastuu.
        Jeesuksen käsky on kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen.

        Saatanan agentti Simonaro senkun mälvää täällä oman järkensä ulostetta Jeesuksen opetuksiin.
        Häpeä sairas hereetikko!!


      • Jeesus EI KÄSKENYT
        Ihmettelevä ihminen kirjoitti:

        Lähe nyt lätkimään Jumalan lasten palstalta humpuukinikkari.

        Joka uskoo ja Kastetaan, se pelastuu.
        Jeesuksen käsky on kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen.

        Saatanan agentti Simonaro senkun mälvää täällä oman järkensä ulostetta Jeesuksen opetuksiin.
        Häpeä sairas hereetikko!!

        kastaa kaikkia kansoja, vaan OPETTAA KAIKKIA KANSOJA!!!!

        Ja sitten:

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Mark 16:20
        "Mutta he lähtivät ja SAARNASIVAT kaikialla ja
        Herra vahvisti sanansa sitä seuraavien merkkien kautta."

        Huom!! HE EIVÄT KASTANEET KAIKKIA KANSOJA!!!!!


      • se kuuluu lapsille
        Jeesus EI KÄSKENYT kirjoitti:

        kastaa kaikkia kansoja, vaan OPETTAA KAIKKIA KANSOJA!!!!

        Ja sitten:

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Mark 16:20
        "Mutta he lähtivät ja SAARNASIVAT kaikialla ja
        Herra vahvisti sanansa sitä seuraavien merkkien kautta."

        Huom!! HE EIVÄT KASTANEET KAIKKIA KANSOJA!!!!!

        Kaste on opetusta.
        Kaste on evankeliumin julistusta.
        Kaste on saarnaa syntien anteeksiantamuksesta.


      • Pieni vauva
        se kuuluu lapsille kirjoitti:

        Kaste on opetusta.
        Kaste on evankeliumin julistusta.
        Kaste on saarnaa syntien anteeksiantamuksesta.

        ei tajua kasteestaan mitään, joten miten se voi olla
        opetusta?????

        Kaste ei ole syntien anteeksisaamiseksi. Mitä syntejä vauvalla on?????

        KASTE EI ole EVANKELJUMIN JULISTUSTA, KOSKA EVAN-
        KEJUMIA KÄSKETÄÄN SAARNATA EIKÄ vesittää!

        Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen:
        Ap 26:18
        "Että saisille uskomalla minuun synnit anteeksi..."


      • Ihmettelevä ihminen
        Jeesus EI KÄSKENYT kirjoitti:

        kastaa kaikkia kansoja, vaan OPETTAA KAIKKIA KANSOJA!!!!

        Ja sitten:

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Mark 16:20
        "Mutta he lähtivät ja SAARNASIVAT kaikialla ja
        Herra vahvisti sanansa sitä seuraavien merkkien kautta."

        Huom!! HE EIVÄT KASTANEET KAIKKIA KANSOJA!!!!!

        Esa T. on taas hurjana Kristuksen sanaa vastaan!!

        Sinä kiellät Kristuksen puhumalla jatkuvasti valhetta Jumalan sanaa vastaan! Mutta niinhän saatana tekee aina ja hänen palvelijansa myös, - he valehtelevat.

        Sinä olet sama henkilö joka ei juo Kristuksen verta eikä syö hänen ruumistaan. Olet Jumalan sanan todistuksen mukaisesti kadotuksen oma, ellei kääntymystä ja parannusta tule.

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt. 28:20   ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • on vääristelyä???
        Ihmettelevä ihminen kirjoitti:

        Esa T. on taas hurjana Kristuksen sanaa vastaan!!

        Sinä kiellät Kristuksen puhumalla jatkuvasti valhetta Jumalan sanaa vastaan! Mutta niinhän saatana tekee aina ja hänen palvelijansa myös, - he valehtelevat.

        Sinä olet sama henkilö joka ei juo Kristuksen verta eikä syö hänen ruumistaan. Olet Jumalan sanan todistuksen mukaisesti kadotuksen oma, ellei kääntymystä ja parannusta tule.

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt. 28:20   ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Mark 16:20
        "Mutta he lähtivät ja SAARNASIVAT kaikialla ja
        Herra vahvisti sanansa sitä seuraavien merkkien kautta."

        Todista väitteesi Raamatuulla äläkä vaahtoa omiasi!

        Kastettiinko noissa vauvoja???????


      • ?????
        Pieni vauva kirjoitti:

        ei tajua kasteestaan mitään, joten miten se voi olla
        opetusta?????

        Kaste ei ole syntien anteeksisaamiseksi. Mitä syntejä vauvalla on?????

        KASTE EI ole EVANKELJUMIN JULISTUSTA, KOSKA EVAN-
        KEJUMIA KÄSKETÄÄN SAARNATA EIKÄ vesittää!

        Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen:
        Ap 26:18
        "Että saisille uskomalla minuun synnit anteeksi..."

        Ei ihmistä järjen päätelmiin kasteta. Jos näin olisi niin vammaisetki suljettaisiin pois taivaasta ja jätettäisiin pakanoiksi.

        *) Kasteessa Kristus ottaa uskovan omakseen, niin lapsen kuin aikuisenkin.

        Kun et ymmärrä raamatullisesta Kasteesta mitään, niin älä pyri opettajaksi muille


      • ?????
        on vääristelyä??? kirjoitti:

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Mark 16:20
        "Mutta he lähtivät ja SAARNASIVAT kaikialla ja
        Herra vahvisti sanansa sitä seuraavien merkkien kautta."

        Todista väitteesi Raamatuulla äläkä vaahtoa omiasi!

        Kastettiinko noissa vauvoja???????

        Ei toinen paikka Raamatussa kumoa toista paikkaa silloin kun Pyhä Henki on opettajana. Jälleen kerran ohitit yhden tärkeimmistä, JEESUKSEN LÄHRTYSKÄSKYN.


      • lährtyskäsky
        ????? kirjoitti:

        Ei toinen paikka Raamatussa kumoa toista paikkaa silloin kun Pyhä Henki on opettajana. Jälleen kerran ohitit yhden tärkeimmistä, JEESUKSEN LÄHRTYSKÄSKYN.

        mahtaa olla?
        Minun Raamatussani ei ole sellaista?

        Jos tarkoitat lähetyskäskyä, niin lestadiolaisethan
        eivät toteuta sitä alkuunaan!
        Jeesus kehoittaa menemään kaikkeen maailmaan saar-
        naamaan evankeljumia kaikille luoduille, mutta te vai kehutte toisianne täällä Pohjolassa ja rehvaste-
        lette oikealla uskollanne!!!!!!
        Olette laiskoja palvelijoita, joille Jeesus sanoo
        kerran:
        "Menkää pois minun luotani te laiskat ja pahat
        palvelijat!!!!


      • ?????
        lährtyskäsky kirjoitti:

        mahtaa olla?
        Minun Raamatussani ei ole sellaista?

        Jos tarkoitat lähetyskäskyä, niin lestadiolaisethan
        eivät toteuta sitä alkuunaan!
        Jeesus kehoittaa menemään kaikkeen maailmaan saar-
        naamaan evankeljumia kaikille luoduille, mutta te vai kehutte toisianne täällä Pohjolassa ja rehvaste-
        lette oikealla uskollanne!!!!!!
        Olette laiskoja palvelijoita, joille Jeesus sanoo
        kerran:
        "Menkää pois minun luotani te laiskat ja pahat
        palvelijat!!!!

        Täytyy tunnustaa että maailman lapset ovat toimellisempia, kuin valon lapset. Heillä on rietas jumalana, joka antaa sen kiivauden oikeita lapsia ja perillisiä vastaan.


      • erittäin tottelemattomia!
        ????? kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa että maailman lapset ovat toimellisempia, kuin valon lapset. Heillä on rietas jumalana, joka antaa sen kiivauden oikeita lapsia ja perillisiä vastaan.

        Te ette tottele lähetyskäskyä ettekä raamatullista
        kastetta ja anna kastaa itseänne!!!!!
        Laiskuutta ei voi puolustaa haukkumalla toisia.
        Lisäksi syytätte niitä maailman lapsiksi, jotka
        koettavat johtaa teidät Raamatun tuntemiseen!

        Minä sanoisin tuollaista hengelliseksi ylpeydeksi!


      • Jumalan armosta
        ????? kirjoitti:

        Ei ihmistä järjen päätelmiin kasteta. Jos näin olisi niin vammaisetki suljettaisiin pois taivaasta ja jätettäisiin pakanoiksi.

        *) Kasteessa Kristus ottaa uskovan omakseen, niin lapsen kuin aikuisenkin.

        Kun et ymmärrä raamatullisesta Kasteesta mitään, niin älä pyri opettajaksi muille

        ja rakkaudesta mitään, niin älä tuomitse vauvoja
        ja vammaisia kadotukseen!!!!!
        "Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidätkin
        tuomitaan".


      • ?????
        ????? kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa että maailman lapset ovat toimellisempia, kuin valon lapset. Heillä on rietas jumalana, joka antaa sen kiivauden oikeita lapsia ja perillisiä vastaan.

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Nämä ovat Jeesuksen sanat. Joka niitä vastaan asettuu vastustaa Kristusta ja Jumalan armoa. Joka jättää lapsensa kastamatta, ei ole Jumalasta syntynyt.


      • ?????
        erittäin tottelemattomia! kirjoitti:

        Te ette tottele lähetyskäskyä ettekä raamatullista
        kastetta ja anna kastaa itseänne!!!!!
        Laiskuutta ei voi puolustaa haukkumalla toisia.
        Lisäksi syytätte niitä maailman lapsiksi, jotka
        koettavat johtaa teidät Raamatun tuntemiseen!

        Minä sanoisin tuollaista hengelliseksi ylpeydeksi!

        ... Ole silloin hiljaa!


      • teutatess
        Jumalan armosta kirjoitti:

        ja rakkaudesta mitään, niin älä tuomitse vauvoja
        ja vammaisia kadotukseen!!!!!
        "Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidätkin
        tuomitaan".

        Älä tuomitse etti sinua tuomita, sillä tuomiolla jolla sinä tuomitset, myös sinut tuomitaan .


      • ??????
        ????? kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Nämä ovat Jeesuksen sanat. Joka niitä vastaan asettuu vastustaa Kristusta ja Jumalan armoa. Joka jättää lapsensa kastamatta, ei ole Jumalasta syntynyt.

        Sinullahan niitä on jo nyt käytössä kymmeniä. Eikö näin olekin Ah autus, Abimelek, Ihmettelevä ihminen, ym.


      • ?????
        ?????? kirjoitti:

        Sinullahan niitä on jo nyt käytössä kymmeniä. Eikö näin olekin Ah autus, Abimelek, Ihmettelevä ihminen, ym.

        Etkö osaa lukea, vai mistä on kysymys?


      • sopii sinulle hyvin,
        ????? kirjoitti:

        Etkö osaa lukea, vai mistä on kysymys?

        sillä olet todella vain kysymysmerkkinä, kun puhu-
        taan raamatullisesta kasteesta.
        Raamttuun ja Jeesuksen sanoihin uskova EI KASTA VAUVOJA.
        Sehän on Jeesuksen sanojen halveksimista!

        Epäuskoiset eivät luota Häneen, vaan koettavat
        omilla seremonioillaan pelastaa vauvat!

        Jeesus itse vakuuttaa:
        "Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta."

        Lukeeko sinun Raamatussasi:
        Lapsenakastettujen on taivasten valtakunta??????


      • ?????
        sopii sinulle hyvin, kirjoitti:

        sillä olet todella vain kysymysmerkkinä, kun puhu-
        taan raamatullisesta kasteesta.
        Raamttuun ja Jeesuksen sanoihin uskova EI KASTA VAUVOJA.
        Sehän on Jeesuksen sanojen halveksimista!

        Epäuskoiset eivät luota Häneen, vaan koettavat
        omilla seremonioillaan pelastaa vauvat!

        Jeesus itse vakuuttaa:
        "Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta."

        Lukeeko sinun Raamatussasi:
        Lapsenakastettujen on taivasten valtakunta??????

        Sen sijaan se että kasteesta mitään tietämätön henkilö vouhottaa palstallamme mielisairaan sitkeydellä, se on arvoitus miksi näin?????


      • kasteesta sinulla
        ????? kirjoitti:

        Sen sijaan se että kasteesta mitään tietämätön henkilö vouhottaa palstallamme mielisairaan sitkeydellä, se on arvoitus miksi näin?????

        ei ole hajuakaan!
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa!


      • ?????
        kasteesta sinulla kirjoitti:

        ei ole hajuakaan!
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa!

        Sinua hullumpaa ihmistä en tunne, luokittelet ihmisarvon iän perusteella.

        Kylläpä on saatanan agentti taas röyhkeänä sivuillamme.

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä
        ja puhui heille ja sanoi:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää

        *** kaikki kansat ***

        minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Matt. 28:20   ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • teutatess
        kasteesta sinulla kirjoitti:

        ei ole hajuakaan!
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa!

        Ap.t. 2:40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta "

        41. jotka nyt ottivat Hänen sansa vastaan, ne kastetiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä N. 3000 sielua.

        42. Ja he pysyivät apostoolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksessa .

        Kuuluu PELASTUSJÄRJESTYKSEEN siis JUMALAN KUTSU . JOKA VAIKUTTAA "PISTON SYDÄMEEN". Omantunnon herätyksen synnintuntoon ja armon tarpeeseen .


      • Hanna
        ????? kirjoitti:

        Sinua hullumpaa ihmistä en tunne, luokittelet ihmisarvon iän perusteella.

        Kylläpä on saatanan agentti taas röyhkeänä sivuillamme.

        Matt. 28:18   Ja Jeesus tuli heidän tykönsä
        ja puhui heille ja sanoi:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Matt. 28:19   Menkää siis ja tehkää

        *** kaikki kansat ***

        minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Matt. 28:20   ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen zzz

        Tarkoittaako tuo edellinen, että ensin tulee kaste ja siitä sitten syntyy usko. Vai mitenkä se oikein sitten menee. Ja sitten sen jälkeen opetetaan pitämään kaikki käskyt.


      • lukitella
        Hanna kirjoitti:

        minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen zzz

        Tarkoittaako tuo edellinen, että ensin tulee kaste ja siitä sitten syntyy usko. Vai mitenkä se oikein sitten menee. Ja sitten sen jälkeen opetetaan pitämään kaikki käskyt.

        armovälineitä ei tule laittaa vastakkain.
        evankeliumin sana on jakamaton.


      • Ihmettelevä ihminen
        Hanna kirjoitti:

        minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen zzz

        Tarkoittaako tuo edellinen, että ensin tulee kaste ja siitä sitten syntyy usko. Vai mitenkä se oikein sitten menee. Ja sitten sen jälkeen opetetaan pitämään kaikki käskyt.

        Parempi onkin että sinä pysyt kaukana niistä asioista.


      • Ihmettelevä ihminen
        teutatess kirjoitti:

        Ap.t. 2:40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta "

        41. jotka nyt ottivat Hänen sansa vastaan, ne kastetiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä N. 3000 sielua.

        42. Ja he pysyivät apostoolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksessa .

        Kuuluu PELASTUSJÄRJESTYKSEEN siis JUMALAN KUTSU . JOKA VAIKUTTAA "PISTON SYDÄMEEN". Omantunnon herätyksen synnintuntoon ja armon tarpeeseen .

        Turha näillä on sen enempää spekuloida.

        Ellei niin yksinkertainen asia avaudu miksi apostolisella ajalla kastettiin ensiksi aikuiset ja sitten he kastoivat perhekuntansa, niin ei todellakaan voi mitään!?

        Jumalaton ja peräti julma on se ihminen, joka on mukamas kristitty, mutta kasvattaakin lapsistaan pakanoita, laiminlyömällä heiltä Pyhän Kasteen.


      • teutatess
        Hanna kirjoitti:

        minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen zzz

        Tarkoittaako tuo edellinen, että ensin tulee kaste ja siitä sitten syntyy usko. Vai mitenkä se oikein sitten menee. Ja sitten sen jälkeen opetetaan pitämään kaikki käskyt.

        Jeesusksen sanat: Ei sillä aika järjestyksellä ole väliä. Onko usko ensin vai kaste ensin, kunhan ne molemmat saadaan ja omaksutaan .


      • sellainen ihminen,
        Ihmettelevä ihminen kirjoitti:

        Turha näillä on sen enempää spekuloida.

        Ellei niin yksinkertainen asia avaudu miksi apostolisella ajalla kastettiin ensiksi aikuiset ja sitten he kastoivat perhekuntansa, niin ei todellakaan voi mitään!?

        Jumalaton ja peräti julma on se ihminen, joka on mukamas kristitty, mutta kasvattaakin lapsistaan pakanoita, laiminlyömällä heiltä Pyhän Kasteen.

        joka luulee, että viattomasta vauvasta tulee Jumalan
        lapsi vasta kasteessa!!!
        Ihminen luulee, että hän vosi omalla teollaan mi-
        tätöidä Jeesuksen sanat ja pyhittää vauvan:
        Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.

        VAUVA EI TARVITSE KASTETTA KELVATAKSEEN JEESUK-
        SELLE!!!!!!!!!

        Sitten, kun lapsi kasvaa ja hän uskoo Jeesukseen, hänet voidaan kastaa. Nythän kirkko kastaa mie-
        lestään uskomattoman vauvan, ja valehtelee, että
        usko syntyy kasteessa.
        Luther itse kumoaa tämän opin sanoessaan: Kaste
        ilman uskoa on ilveilyä.

        Filippus EI KASTANUT hoviherraa uskomattomana,
        vaan vasta sen jälkeen, kun hoviherra uskoi:
        "Jos koko sydämestäsi uskot, se sinulle tapahtukoon."
        Ap 8:37
        Lapsikin voidaan kastaa heti, kun usko on syntynyt
        hänen sydämessään.


      • juuri noin!
        Ihmettelevä ihminen kirjoitti:

        Turha näillä on sen enempää spekuloida.

        Ellei niin yksinkertainen asia avaudu miksi apostolisella ajalla kastettiin ensiksi aikuiset ja sitten he kastoivat perhekuntansa, niin ei todellakaan voi mitään!?

        Jumalaton ja peräti julma on se ihminen, joka on mukamas kristitty, mutta kasvattaakin lapsistaan pakanoita, laiminlyömällä heiltä Pyhän Kasteen.

        Vain uskovia tulee kastaa!

        Vauva on autuas ilman kastettakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1837
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      234
      1494
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      254
      1018
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      915
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      805
    6. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      64
      751
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      745
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      717
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      704
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      699
    Aihe