APUA TREENAAMISEEN OSAAVILTA?

hs87

Olisiko täällä osaavaa ammattilaista joka kertoisi minulle, että miten saan reisistä ja mahasta karistettua ylimääräisen löysän... Olen hoikka 21v.nainen, mutta jotkin kohdat eivät vain suostu sulamaan. Syön normaalisti ja terveellisesti, eli en laihduta, mutten paljoa syö mitään lihottavaakaan. Vähän siis jumppaa tarvittaisiin, mutta minkälaista ja kuinka paljon...?-ja ehkäpä jotain erityisruokavaliota ohelle? Auttakaa osaavat, pliis:) Kiitos etukäteen ja hyvää kesän odotusta:)

4

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DiRulla

      Itselleni tämä asia valkeni puhuttuani monenkin urheiluaktiivin kanssa mukaanlukien ihan yliopistotason tutkijoita. En kuitenkaan väitä itse olevani asiantuntija.

      Painonpudotuksen kannalta suorituksen pitää olla pitkä. Sanonta "kaikki mikä menee yli tunnin on todella tehokasta", pätee tähän. Olennaista on pitää syketaso kohtuullisena, että jaksaa. Ensin pitää polttaa verestä sokerit ja sitten maksasta glukoosit ja pikkuhiljaa poltto siirtyy rasvan puolelle.

      Rasvanpolttoa ei tietääkseni voi juurikaan kohdistaa mihinkään tiettyyn vartalon osaan. Verenkierto poimii rasvamolekyylejä tasaisesti kaikkialta. Eniten tietysti sieltä, missä toimivia verisuonia on paljon ja vähiten sieltä missä niitä ei ole.

      Esimerkiksi meillä miehillä syntyy äkkiä "jenkkakahvat", joista on todella vaikea päästä eroon. Itse olen melkolailla onnistunut siinä (kop kop). Ja juju oli tiputtaa painoa huomattavasti alkuperäistä tavoitetta enemmän. Tiputin rasvaprosenttini 22:sta noin 16:een. Vedin muutaman kilon lopullisen tavoitteeni alle ja sen jälkeen lisää massaa hallitusti lihasharjoitteilla ja tarkalla ruokavaliolla (proteiinia). En olisi kovin yllättynyt,jos tämä on suorastaan ainoa kikka näihin ongelmaläskeihin. Joissain läskialueissa kun ei juurikaan ole verisuonia. Ne paikat on pakko tappaa uuvuttamalla ja liioittelemalla.

      Toinen puoli laihduttamisessa on tietty ruoka. Hiilareita pois ja hitaasti sulavaa ja hitaasti palavaa tilalle. Ihan Atkinsiin ei tarvitse mennä, mutta leivän ja perunan määrä on syytä tarkistaa. Ruoassa pätee seuraava aikas hyvin
      - Rasvat 6-9 kcal/g
      - Muut 3-4 kcal/g
      Vaikka rasvoissa on paljon energiaa, niiden paino lautasella jää kuitenkin yleensä perin alhaiseksi.Lisäksi ne luovuttavat hitaasti energiaa. Sen sijaan leipä ja peruna ovat melkoisen petollisia. Hanki pieni keittiövaaka ja ala punnitsemaan syömääsi. Yksi leipä levite leikkele voi olla äkkiä 150-200 kcal. Peruna on vielä petollisempi. Lämpimän ruoan painosta peruna muodostaa järkyttävän suuren osan. Itse en syö enää ollenkaan perunaa.

      Tsemppiä!

      ps.
      Muista vielä sekin, että naiset ovat turhan itsekriittisiä omasta ulkonäöstään. Olet todennäköisesti paremman näköinen kuin luulet olevasi.

      • hs87

        Kiitos paljon avusta! Eiköhän lähdetä sitten vaan polttamaan:) Olisiko sulla vielä neuvoja esim. vatsa- ja reisi jumpasta? Minkälaisia sarjoja ja miten lepopäiviä... Itselläni ei ole kokemusta tämänlaisesta harjoittelusta ollenkaan, sillä ainoa liikuntamuoto jota olen tosissani joskus tehnyt oli tanssi.
        Kiitos vielä kun jaksoit kirjoitella!


      • DiRulla
        hs87 kirjoitti:

        Kiitos paljon avusta! Eiköhän lähdetä sitten vaan polttamaan:) Olisiko sulla vielä neuvoja esim. vatsa- ja reisi jumpasta? Minkälaisia sarjoja ja miten lepopäiviä... Itselläni ei ole kokemusta tämänlaisesta harjoittelusta ollenkaan, sillä ainoa liikuntamuoto jota olen tosissani joskus tehnyt oli tanssi.
        Kiitos vielä kun jaksoit kirjoitella!

        En minä osaa neuvoa erityisesti vatsa- tai reisiharjoituksia. Tärkeintä on aerobinen harjoitus: kävely, lenkkeily, rullaluistelu, hiihto, uinti, fillarointi. Aerobisen harjoittelun pitää muodostaa harjoittelun selkäranka. Lihasharjoitukset tulevat vasta toissijaisina.

        Itse liahsharjoituksiin löytyy varmaan netistä hyviä sarjoja ja ainahan voi kuntosalilta ostaa personal trainerilta yksilöidyn ohjelman itselleen.

        Korostan kuitenkin tuota aerobista harjoittelua.


      • hs87
        DiRulla kirjoitti:

        En minä osaa neuvoa erityisesti vatsa- tai reisiharjoituksia. Tärkeintä on aerobinen harjoitus: kävely, lenkkeily, rullaluistelu, hiihto, uinti, fillarointi. Aerobisen harjoittelun pitää muodostaa harjoittelun selkäranka. Lihasharjoitukset tulevat vasta toissijaisina.

        Itse liahsharjoituksiin löytyy varmaan netistä hyviä sarjoja ja ainahan voi kuntosalilta ostaa personal trainerilta yksilöidyn ohjelman itselleen.

        Korostan kuitenkin tuota aerobista harjoittelua.

        Tack :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe