Musiikkiopistot

liikaa klassista

Onko musiikkiopistojen musiikki ja opetus liikaa klassista musiikkia? Kuulemma jotkut pianistit ovat kyllästyneet kun liikaa tuputetaan klassista musiikkia ja popjazz jaa vähälle?

Onko muka joku "sääntö" että pitää opettaa enemmän klassista kuin kevyttä? Useimmiten musiikkiopistojen konserteissakin soitetaan lähes aina klassisia kappaleita, poikkeuksia tietenkin löytyy kuten laulajien esiintymiset.

2

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DeeDeeTee

Mä olen täkäläisen musiikkopiston "avoimella" puolella, joten soittaminen on vapaampaa. Ei tarvitse opetella mitään klassisia aikakausia ulkoa sun muuta... Toki yksinkertainen nuotinlukuharjoitus voi joskus olla jtn klassista, mutta omat mieltymykset vaikuttavat aika paljon.

Toisaalta meille "sivistymättömlle" avoimen osaston soittajille ei ole niin paljon konsertteja ja muuta toimintaa.

• ...

klasarimusalla on vähän pidemmät opettamisen perinteet kuin tällä kevyemmällä musalla, siks siihen on myös korkeampaa koulutusta tarjolla (eli tasokkaissa musaopistoissa maikat on tosi erikoistuneita ja maksutki sen mukasia..)

Ei ne maisterismaikat halua tuhlata aikaa opettaa oppilaille joita ei kiinnosta klasari jotain kevyempää, siihen erikoistuneita kevyenmusan oppilaitoksiaki on kuitenki nykyään niin paljon jo valmiiks.

Ihmiset ei vaan osaa vaihtaa ajoissa ku ne ei ees tajua minkätyylisestä tykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      126
      5334
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3842
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2480
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      37
      1972
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1694
    6. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1693
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1630
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1608
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1443
    10. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1362
    Aihe