Kuinka uudet suhteet

suhtautuvat exiin?

Exälläni on uusi suhde alkanut, mutta hän haluaa pysyä kaverina. Omasta mielestään voisi aivan hyvin auttaa minua vanhan taloni kanssa, ja erilaisissa teknisissä asioissa, koneissa yms.
Olen kieltänyt uuden vuoksi kaiken avun ja hän on siitä jotenkin närkästynyt. toisaalta apua tarvisin välillä. Mutta mitenkähän se uusi suhtautuu, jos ex-vaimo soittelee usein ja tarvii apua? Olen tulkinnut, että se ei välttämättä toimi ollenkaan. en oikein ole itsekään valmis, tuntuu pahalta, kun tietää miehen lähtevän aina toisen luo.

5

1101

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgrgterae

Eron jälkeen eletään omaa elämää ja tulee vaan sotkua jos rupeaa exiltä pyytämään apua. Uusi puoliso ei välttämättä pidä siitä ja toisaalta onhan se aika säälittävä roikkua exässä tuolla tavalla. Opettele elämään omaa elämää, pyydä apua läheisimmiltäsi ja huomaat että niin on paljon mukaampaa. Ilmeisesti exäsi haluaisi pitää kaksi puolisoa ja sen takia närkästynyt kun et suostu elämään hänen haaremissaan.

• ...........

Minun ex-mieheni on menossa kesällä uudestaan naimisiin. Erosta on nyt aikaa kolme vuotta ja tämä "morsian" oli seurustellut exäni kanssa jo kaksi vuotta ennen eroamme...oli sellainen salarakas exälleni, oka olisi halunnut pitää meidät molemmat. Takana yli 30 vuotta avioliittoa ja exäni haluaisi myös olla kaveri edelleen kanssani. Kun sanoin, että en rupea muksikään salakaveriksi ukkomiehelle, koska tiedän, miten pahalta sellaiset salaisuudet vaimosta tuntuvat. Exä sanoi pyytävänsä uudelta onneltaan lupaa saada pitää minuun yhteyttä!

Minua nämä puheet ja aikeet satuttivat kovasti - jätetyksi tuleminen ei ole ollut ollenkaan helppoa. Alan vähitellen päästä jaloilleni ja huomasin, että exäni yhteydenotot eivät tee ollenkaan hyvää minulle. Eron (jota minä jouduin hakemaanyksin) harkinta-aikana ja parina ensimmäisenä vuonna eron jälkeen exäni ei halunut keskustella yhtään mistään, oli kuulema liian tuskallista. Niinpä ilmoitin pari kuukautta sitten, että en halua olla missään yhteydessä ja pyydän sitä samaa häneltä. Haluan nyt täysillä keskittyä tähän päivään ja tulevaisuuteen. Exältä on tullut sähköpostia, jossa hän kyselee kuulumisia - en vastaa.

• vaan

etäisyyttä. Minullakin 30 vuotinen liitto päättyi kun mies yhden illan tapaamisen jälkeen ilmoitti että uusi elämä alkaa uuden naisen kanssa. Minä jäin 56:na kahden murkun kotiäitinä ihmettelemään että mitä tapahtui. Sama kuvio täälläkin (tosin vasta 9 kk kulunut) että ensin ei mitään ja nyt äkkiä oltaisiin kavereita??!! Ei vetele, ei tästä muuten selviä koskaan. En pyydä apua enkä halua olla tekemisissä mitenkään, paitsi lasten asioissa.

• Yksi Eroava

Tämä nyt on vähän tämmöinen luonnekysymys. Toisille exän uusi suhde tai uuden puolison exä on Hyvin Paha Asia. Toisille taas ei ole.

Ensinnäkin sinun asiasi ei ole ollenkaan miettiä, miten exmiehesi uusi suhtautuu tuohon asiaan. Se on exäsi ja hänen nyxänsä välinen asia, eikä ollenkaan sinun asiasi.

Toisekseen tuollainen käytännön asioissa autteleminen on ok mutta vain "siirtymävaiheen" ajan. Jossain kohtaa se vaan on alettava elämään Ihan Omaa Elämää puolin ja toisin, ja remonttireiska-apu tms on haettava muualta kuin exältä.

Minun exäni ei siedä ymmärrettävistä syistä nyxääni. Siitä huolimatta käytännön asiossa voidaan toimia yhteisymmärryksessä. Exäni ei asetu edes lastemme ja nyxäni väliin, kunhan häntä ei mitenkään asiaan liitetä. Siitä pisteet hänelle. Nyxälleni on luonnollista, että käyn tarvittaessa exän kodissa auttamassa, mutta koitan vähentää kyllä asiaa ihan tuon takia, että eihän exänikään elämä pääse lähtemään omille urilleen jos siellä jatkuvasti ramppaan.

• pikkytyttö

Se suhtautuminen on niin henkilökohtaista.. Mielestäni on hienoa kun on sellaisia ihmisiä kuin sinä, mitit muidenkin tunteita. Ei ne nykyiset seurustelukumppanit ilkeyttään ole mustasukkaisia jos tapailet exääsi. Mutta kaikki suhtautuu omalla tapaansa. Mä en esimerkiksi ymmärrä miten exien kanssa tulee toimeen, kun en koskaan ole omieni kanssa pysynyt minkäänlaisissa väleissä, eikä mua niiden tekemiset kiinnosta. Eli kun tähän mun suhtautumisen pohjalta ei ole varmaan ihme jos alkaa ihmetyttämään nykyisen kumppanin ramppaaminen exien luona..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe