Missä mättää ?

emerita

Olen miltei koko ikäni kuullut seurapuheita ja elänyt lestadiolaisittain ulkonaisesti. Uskonasiatkin ovat olleet sydämen asia ja minulla on paljon hyviä uskonystäviä.

Seuroissa käyminen on alkanut tuntua vaikealta, puheista kun en tunnu saavan mitään. Aika usein koen, että saarnaaja puhuu omista tuntemisistaan ja kokemuksistaan - mikä voi sinänsä olla hyväkin asia, mutta jollakin tapaa se sanoma jää kevyeksi muisteloksi, Jumalan kirjoitettua Sanaa on vain löyhäksi siteeksi. On toki mielenkiintoista kuunnella toisen ihmisen elämänkokemuksia ja selviytymistarinoita, mutta kaipaisin enemmän Raamatun Sanan lohdutusta ja rakennusta arkipäivääni.

Jonkin verran tähän tilanteeseeni, joka on monin tavoin haasteellinen, olen yrittänyt hakea "apua" muista hengellisistä piireistä, vaihtelevalla menestyksellä.

Kirkossa olen saanut hiljentyä aivan anonyymina ja ottaa osaa yhteiseen Jumalanpalvelukseen minulle usein tuntemattomien ihmisten kanssa. Juhlallista on ollut kokea se, että meitä kaikkia on yhdistänyt halu tulla Jumalan kasvojen eteen, kirkkoon.

Vapaiden suuntien ja miksei kirkonkin erilaisten ryhmittymien tilaisuuksissa, joissa painoarvo on rukouksella ja kiitoksella, olen tutustunut itselleni uuteen ilmiöön, ihmeistä puhumiseen. Uskon, että niitä varmasti tapahtuu koska Raamattukin niistä kertoo, mutta joskus minusta tuntuu siltä, että kokemuksellisuudessa on uskon ydin - se on kovin vierasta.

Vanhoillislestadiolaisissa seuroissa käydessäni koin, kuinka seurakuntaa painotettiin pelastuksessa. Omasta mielestäni siinä painottamisessa oli yhtymäkohtia katolisen kirkon kuvaukseen seurakunnasta (kirkosta) laivana, joka vie perille siihen turvaavan.

En ehkä osaa tuoda asiaani selkeästi esille, mutta jotenkin se kirkon( seurakunnan) yhteinen usko, jonka varassa yksittäinenkin ihminen ainakin joskus elää, tuntuisi turvallisemmalta ajatukselta kuin se ultrayksilöllinen vaeltaminen ja kokemukselllisuuden korostaminen - vaarana on nimittäin se, että joutuu melkein uskonsa kieltämään kun mitään tuntemisia ja kokemuksia ei itsestään löydä.
Onko siis väärin ajatella niin, että olen uskon lahjan saaneena osa sitä kirkkoa, jonka Jeesus perusti maan päälle. Minun ei tarvitse etsiä kokemuksia eikä tuntemuksia itsestäni, vaan saan tällaisenani uskoa pääseväni kerran taivaaseen.
En täytä esikoislestadiolaisia mittoja, seuroissa kun korostetaan aika lailla elämäntapakristillisyyttä - silti en halua moittia
enkä kokonaan hylätä sitä lapsuuteni yhteisöä, onhan siellä edelleen paljon hyviä ystäviä ja sukulaisia.
Missä mättää, mitä pitäisi "tehdä"? Vanhoillislestadiolaisuus näyttää muutoin olevan melko jyrkkää seurakunnan rajoihin nähden, mutta tuntuu, ettei sellaista omaan syntisyyteen keskittymistä ole samalla tavalla kuin siinä, mihin olen itse kasvanut, vaan puhe on enemmän keskittynyt Jumalan lapsen turvallisuuteen ja vaopauteen. Mikä neuvoksi ?

22

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

      Mutta sanon sen, mikä mieleeni tuli, siinä vaiheessa kun pitää mennä muita kuulemaan, taitaa tulla ajatus siitä tp, papu rokka ruuasta jota kukaan ei hänelle antanut .

      Selvästi on tälläinen maku tästä aloitukseta, puurot ja vellit sekaisin . Se on kuitenkin hyvä, että sanot haluavasi pitää lapsuden aikaisista hyvistä asioista kiinni . Ja se on myös hyvä että sulla on sukulaisia ja ystäviä jotka haluat säilyttää.

      • teutatess

        Jo ailaaJeesus - Muista se !
        On tehnyt kaikki työs,
        Ja mulle, sulle, kaikille
        Jo aukas taivaan myös .

        Jos täytteks pantais rahrukin,
        Se toisi kuolema
        Hän yksin, yksintahtookin
        Myös meiltä kunniaan.


      • ?????

        "Muita" kuulemaan?! Mitä muita sinä tarkoitat?

        Jumala puhuu SANANSA JA PYHIEN SAKARAMENTTIEN KAUTTA.


      • teutatess
        ????? kirjoitti:

        "Muita" kuulemaan?! Mitä muita sinä tarkoitat?

        Jumala puhuu SANANSA JA PYHIEN SAKARAMENTTIEN KAUTTA.

        Kirkkoja , vapaita suuntia, yms.


      • ?????
        teutatess kirjoitti:

        Kirkkoja , vapaita suuntia, yms.

        Et kai sinä sellaista tarkoita, että es.lestadiolaisuudesta olisi ihmiselle jotakin armoetua?

        Jos uskoa Jeesukseen ei ole, niin ihmistä ei pelasta mikään -laisuus!!


    • Armahdettu syntinen

      Ihan ensimmäiseksi totean, että olipa ihanan rehellinen ja monipuolinen kuvaus. Lukiessani viestiäsi näen edessäni Jumalan lapsen joka janoaa rakkautta, ja ravintoa kuolemattmalle sielulleen ja hengelleen. Näen ihmisen joka OIKEUTETUSTI kaipaa Isän syliin.

      Isän syli on tänään ja tulevaisuudessakin avoinna sinulle, - Jumala rakastaa sinua.

      Kaikki syntisi on annettu anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Kun sen uskot vahvasti, niin et tule peteyksi, vaan pääset helvetin vaivasta ja tulet vedetyksi taivaaseen.

      Kristityn ruoka on selkeä saarna Kristuksesta henkilökohtaisena Vapahtajana ja syntien sovittajana. Uskon kautta tulevat Jumalan pelastushyvyydet, ja voima elää arkista elämää Jumalan lapsena vapaana ja onnellisena. Nälkä ja jano Jumalan vanhurskauden perään merkitsee sitä että Jumalan lapsi on elävä lapsi.

      Kristuksessa me tulemme vanhurskaiksi, USKON KAUTTA, emme itse meissämme, kuten vanha v.1776 Biblian teksti vakuuttaa.

      Saarnapuheissa on usein paljon OPILLISIA ristiriitoja. usein jo vanhurskauttamisopista alkaen puhutaan ristiin. Vanhurskauttamiseen on sekoitettu uskon lisäksi ihmistekoja.

      Saarnan tavoite on saada aikaan kova loppurysäys, tunnemyrsky jossa itkun hyrske täyttää rukoushuoneen. Itku saadaan aikaan tunnemanipulaatiolla. Saarnataan häpeässä ja itsesäälissä, vedoten siihen kuinka syyllisiä kurjia ja epäonnistuneita kristityt ovat.

      Ajatellaan että itkun hyrske on merkki hyvästä saarnasta, ja merkki kuulijoiden uskosta ja nöyryydestä. Kyseessä on kuitenkin syyllisyyden lisäksi pelko häpeä ja itsesääli. Ja ennen kaikkea ylpeys joka kieltäytyy ottamasta Jumalan armoa vastaan ilman omia ansioita, olkoot ne millaisia tunnemyskyjä hyvänsä, HÄNEN lahjanaan ja täydellisenä.

      Itkun hyrskeellä aivan kuin ansaitaan armoa.
      Ajatellaan että Jumala silloin armahtaa, kun on kova syyllisyyden häpeän ja itsesäälin tunnemyrsky päällä. Siinä tilassa ihminen sitten vääntäytyy väkisin saarnamiehen kaulaan anomaan anteeksi syntejään.

      Olemme kuitenkin nähneet sen, kuinka nämä anteeksianjojat kiertävät tunnemyrskystä huolimatta kaukaa ne henkilöt joiden kanssa on tullut arkipäivinä rakkauden rikoksia.

      Jumalan lapsen tie vapauteen iloon ja rauhaan kulkee USKON KAUTTA HERRAAN JEESUKSEEN, SYNTIEN SOVITTAJAAN.

      Vasta silloin ihmisen sydämeen laskeutuu Jumalan rauha, kun HÄN USKOLLA OMISTAA Jumalan tarjoaman KRISTUKSEN TÄYDELLISEN VANHURSKAUDEN.

      Iloitse sinä ihminen joka tämän avauksen teit, iloitse Herrassa. Sinä olet vapaaksi Kristuksen verellä ostettu, älä suostu vihollisen tarjoamaan orjuuden ikeeseen, etsimään pelastusta itsestäsi. Tie valmis on, tie on Jeesus Kristus, Herramme ja Vapahtajamme.

      • mättää jokin

        ja pahasti!!!


      • joillekin niin karvas
        mättää jokin kirjoitti:

        ja pahasti!!!

        että se on viipymättä oksennettava ulos.
        L.L.Laestadius


      • ?????
        mättää jokin kirjoitti:

        ja pahasti!!!

        Sinulla mättää, mutta onhan sinun lupa jatkaa vapaasti tuskaista oloasi. Tunnen tilasi, sillä olen elänyt siinä itsekin. Olen kaiken kokenut omakohtaisesti mistä kirjoitan.

        Kiitos Jeesuksen hän on syntynyt sydämeni Herraksi ja Vapahtajaksi, ja muuttanut elämäni, olen VAPAA Jumalan lapsi. Vapaa synnin ja kuoleman lain orjuudesta.

        Moni veli ja sisar vaeltaa edelleen lain orjuudessa ja pusertaa hikeä tullakseen Jumalan hyväksymäksi. Valitettavasti sillä konstilla ei ikinä pääse Herraa lähelle.

        Jumala ei myy armoaan ihmisen ansioita vastaan.

        2. Kor. 3:15   Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        2. Kor. 3:16   

        *) ... mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.


        2. Kor. 3:17   Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.


      • tilani!? : )
        ????? kirjoitti:

        Sinulla mättää, mutta onhan sinun lupa jatkaa vapaasti tuskaista oloasi. Tunnen tilasi, sillä olen elänyt siinä itsekin. Olen kaiken kokenut omakohtaisesti mistä kirjoitan.

        Kiitos Jeesuksen hän on syntynyt sydämeni Herraksi ja Vapahtajaksi, ja muuttanut elämäni, olen VAPAA Jumalan lapsi. Vapaa synnin ja kuoleman lain orjuudesta.

        Moni veli ja sisar vaeltaa edelleen lain orjuudessa ja pusertaa hikeä tullakseen Jumalan hyväksymäksi. Valitettavasti sillä konstilla ei ikinä pääse Herraa lähelle.

        Jumala ei myy armoaan ihmisen ansioita vastaan.

        2. Kor. 3:15   Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        2. Kor. 3:16   

        *) ... mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.


        2. Kor. 3:17   Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

        tuli taas kerran ilmi mikä JUMALA luulet olevasi,ihan näet joka paikkaan : ) Metsään meni arviosi minusta ja pahasti...Mutta eihän se oman tilankaan arvioiminen ole helppoa kun sokein silmin katselee itseään.


      • ?????
        tilani!? : ) kirjoitti:

        tuli taas kerran ilmi mikä JUMALA luulet olevasi,ihan näet joka paikkaan : ) Metsään meni arviosi minusta ja pahasti...Mutta eihän se oman tilankaan arvioiminen ole helppoa kun sokein silmin katselee itseään.

        Jumalan ihminen jossa Kristus asuu ottaa sinusta selvän puolessa sekunnissa. Sokea olet ja sokeana pysytkin, jos luulet näkevä olevasi.


    • ja se kirvelee silmiä

      Moni muu on huomannut tämän saman. Se johtuu siitä, että yhteys Raamattuun perustuksena on katoamassa.
      Aivan kuin seurakunta olisi nousemassa Kristuksen asemaan ja muistelot Jumalan sanan asemaan. Kaiken hyvän tuoja ei olekaan Isämme ja Luojamme, vaan määrätyt henkilöt. Sydän pitäisi kiinnittää heihin. Joskus se lipsahtaa ihan suoraan: Jos X:t eivät nyt tule ja auta meitä, ei voi Jumalakaan meitä auttaa. Ilman X:ä meillä ei olisi mitään uskoa ja kristillisyyttä.

      • ?????

        Tiedäthän sinä "innon" ja "taidon" jolla es.lest. piireissä "tutkitaan" Jumalan sanaa??

        Raivon vaahto nousee lakihenkisten tuomareiden suusta, kun aletaan oikeasti tutkimaan Jumalan sanaa.

        Omavanhurskaat meuhkaava: "Ulos tuollaiset Raamattua lukevat jeesustelijat ja Luteeruksen selitysteosten tutkijat rukouushuoneilta".

        Siinä tulevat hyvin näkösälle heidän "uskonsa" hedelmät.


    • Joku jo mainitsikin,

      että samanlaista on kokenut. Niin myös minä!

      Olen täällä siitä kirjoittanutkin - tulkoon nyt vielä kerran kirjoitetuksi sama!

      Olin hyvin ahdistunut aikoinaan myös ja rukoilin, että löytäisin SANAN, koska en tuntenut sitä saavani. Löysin sitten ev.lut. kirkon lähetysjärjestö Sanansaattajien (en tiennyt sellaista olevan olemassakaan aiemmin) raamattukoulun, jota voi kuunnella sekä radiodein kanavalta että netistä ja nuo ohjelmat on julkaistu myös CD-levynä ja kirjasarjana.

      Tunsin saaneeni juuri sitä mitä tarvitsin! Ja sen löysin omasta kotikirkostani (tarkoitan ev.lut. seurakuntaa). Olen myös kokenut kirkossa käymisen samoin kuin sinä!

      Tämä lahja tai löytö ei ole muuttanut sitä tosiasiaa, että esikoislestadiolainen seurakunta on hengellinen kotini ja sellaisena pysyy ja olen siitä ja ystävistä siellä kiitollinen!

      Toivoisin, että sinäkin "löytäisit" tuon SANAN, jossa käydään koko Raamattu läpi "kannesta kanteen"!

      • ?????

        Hyvin sanoit!


      • huomannut itse ruveta lukemaan raamattua?


      • olen sitä kyllä lukenut!
        vihne kirjoitti:

        huomannut itse ruveta lukemaan raamattua?

        SIITÄ ei ollut kysymys!

        Vanha testamentti on aika vaikea ymmärtää yksikseen lukien - voit toki olla eri mieltä! Minä en ainakaan sitä ymmärtänyt, minusta näytti siltä, että siellä on aivan eri Jumala kuin uudessa testamentissa. Juuri sitä (vanhaa testamenttia) aloin ensin lukea. Kuvittelin myös aluksi, että tunnenhan uuden testamentin niin hyvin, että en tee noilla selityksillä mitään. Toisin kävi - ne kaikki ovat olleet mahtavia!

        Kyllä kaikki se tieto, minkä etsiminen itse olisi ollut mahdotonta (en olisi siihen pystynyt!) on ollut tärkeää - on kai ymmärrettävä ensin jotta voi uskoa?! Minä ainakin haluan tietää, mihin uskon - eivätkö opetuslapsetkin ja taas heidän oppilaansa tutkineet kirjoituksia nähdäkseen mihin usko Jeesukseen Kristukseen perustui? Sana avautui heille ja he saivat nähdä, kuinka koko vanhan liiton aika oli valmistautumista Jeesuksen syntymään ja sovitustyöhön. Historialliset tosiasiat ovat mielenkiintoisia myös.

        Tällaista raamattuopetusta tarvitaan ehdottomasti! Se olisi tärkeää myös lapsille nykyään, koska kouluissa uskonnonopetus on jäämässä lapsipuolen asemaan ellei se kohta kokonaan häviä.


      • olen sitä kyllä lukenut! kirjoitti:

        SIITÄ ei ollut kysymys!

        Vanha testamentti on aika vaikea ymmärtää yksikseen lukien - voit toki olla eri mieltä! Minä en ainakaan sitä ymmärtänyt, minusta näytti siltä, että siellä on aivan eri Jumala kuin uudessa testamentissa. Juuri sitä (vanhaa testamenttia) aloin ensin lukea. Kuvittelin myös aluksi, että tunnenhan uuden testamentin niin hyvin, että en tee noilla selityksillä mitään. Toisin kävi - ne kaikki ovat olleet mahtavia!

        Kyllä kaikki se tieto, minkä etsiminen itse olisi ollut mahdotonta (en olisi siihen pystynyt!) on ollut tärkeää - on kai ymmärrettävä ensin jotta voi uskoa?! Minä ainakin haluan tietää, mihin uskon - eivätkö opetuslapsetkin ja taas heidän oppilaansa tutkineet kirjoituksia nähdäkseen mihin usko Jeesukseen Kristukseen perustui? Sana avautui heille ja he saivat nähdä, kuinka koko vanhan liiton aika oli valmistautumista Jeesuksen syntymään ja sovitustyöhön. Historialliset tosiasiat ovat mielenkiintoisia myös.

        Tällaista raamattuopetusta tarvitaan ehdottomasti! Se olisi tärkeää myös lapsille nykyään, koska kouluissa uskonnonopetus on jäämässä lapsipuolen asemaan ellei se kohta kokonaan häviä.

        ettäme helposti vain valittelemme, kun ei ole kunnon sitä ja kunnon tätä.

        Olisi hyvä, jos se saisi aikaan sellaista aktiivisuutta, että raamattua avattaisi ihan arjessa ystävien kesken rukoillen.

        Hän kyllä johdattaa ja avaa.


      • ja avaa,
        vihne kirjoitti:

        ettäme helposti vain valittelemme, kun ei ole kunnon sitä ja kunnon tätä.

        Olisi hyvä, jos se saisi aikaan sellaista aktiivisuutta, että raamattua avattaisi ihan arjessa ystävien kesken rukoillen.

        Hän kyllä johdattaa ja avaa.

        se on totta, sen olen saanut kokea!

        Joskus ne ystävät vain ovat kaukana ja elämäntilanteet voivat olla sellaiset, ettei ketään juuri siihen hätään löydy!

        Silloin on hyvä, että voi yksikseenkin tutkia sanaa - tai sitten sitä kuunnella.

        Eikä tässä tapauksessa ollut kyse mistään hetken valittelusta, vaan pitkästä prosessista, joka päättyi hyvin - mitään valittamista ei siis ole! Jokainen kai haluaisi jotain hyvää löydettyään jakaa sitä muillekin! :):):)

        Hyvää yötä!


    • löytyi .

      Kuka osaa vastata?

      Mikä on se ikä, jolloin kristityn perheen lapsi voidaan kastaa.

      Raamattu osaa vastata:

      Raamattu ei laita asialle ikärajaa, vaan
      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu..." Markus 16:16.

      Raamattu laittaa kasteelle menemiselle seuraavat asiat ilman ikärajoitusta:
      Ihmisen tulee itse kuulla evankeliumi . Mk.16:15-16; Apt. 16:32-34; Room.10:17 ym.
      Ihmisen tulee itse uskoa evankeliumi. Mk. 16:15-16 ym.
      Ihmisen tulee henkilökohtaisesti ottaa vastaan evankeliumi. 2 Kor. 6:1; Joh. 1:12 ym.
      Ihmisen tulee itse vastata kysymykseen: "Uskotko sinä Jeesukseen, Jumalan Poikaan, syntiesi sovittajana?" Apt. 8:37.

      Kun nuo edellä mainitut asiat ovat kohdallaan, voidaan lapsikin kastaa.

      Tämä on varma ja pysyvä Jumalan Sana!

      • synnyttää uskon?

        Aivan höpöhöpöä. Itsekö ihan pitää vastata! Sit pelastuu? Siis huutoäänestys on uskosi perusta?

        Apostolisen uskon mukaan on kysymys siitä, voiko evankeliumin sana herättää uskon.
        Ei usko ole vastaamista tai kävelemistä johonkin, vaan se on luottamusta ja turvaamista. Siinä ei lausuta sanaakaan. Se on sydämessä tapahtuvaa.
        Lapsenkaltaisuus ei ole viattomuutta, eikä vastaamista johonkin kysymykseen "uskotko", vaan turvaamista Jeesukseen ja halua kuulla häntä.

        Nyt on siis turva aika monessa muussa asiassa: oikea ikä, vastaaminen kysymykseen, kävely kasteelle ja upottaminen kokonaan (veden määrä). Kaikki ovat kuuliaisuustekoja, joita tarjojaat Jumalalle. Kasteen idea on taas kokonaan päinvastainen: Jumalan teko ihmiselle.


      • ?????
        synnyttää uskon? kirjoitti:

        Aivan höpöhöpöä. Itsekö ihan pitää vastata! Sit pelastuu? Siis huutoäänestys on uskosi perusta?

        Apostolisen uskon mukaan on kysymys siitä, voiko evankeliumin sana herättää uskon.
        Ei usko ole vastaamista tai kävelemistä johonkin, vaan se on luottamusta ja turvaamista. Siinä ei lausuta sanaakaan. Se on sydämessä tapahtuvaa.
        Lapsenkaltaisuus ei ole viattomuutta, eikä vastaamista johonkin kysymykseen "uskotko", vaan turvaamista Jeesukseen ja halua kuulla häntä.

        Nyt on siis turva aika monessa muussa asiassa: oikea ikä, vastaaminen kysymykseen, kävely kasteelle ja upottaminen kokonaan (veden määrä). Kaikki ovat kuuliaisuustekoja, joita tarjojaat Jumalalle. Kasteen idea on taas kokonaan päinvastainen: Jumalan teko ihmiselle.

        Kun hän ei näe, niin hän ei näe. Ei vaikka Raamatun laittaa valmiiksi avattuna Pyhän Kasteen kohdalta klyyvarin eteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1817
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      232
      1464
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      254
      1018
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      915
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      795
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      745
    7. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      62
      731
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      707
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      699
    10. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      694
    Aihe