miksi ei kahvia

myy

Miksi ei saa juoda kahvia rasvanpolttodietissä, ts. kaalisoppadietissä? Tietääkö kukaan?

10

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut

      Olen kuullut että kahvin juonti lisää insuliinin eritystä ja liika insuliinin eritys estää rasvoja palamasta. Onko se sitten huuhaata, en tiedä.

    • mitä?

      Eikös kahvia yleensä jopa suositella?

    • MedicineMan

      Kahvin sisältämä kofeiini lisää perusaineenvaidunnan tasoa (jopa 10%) sekä lisää rasvahappojen käyttöä energianlähteenä.

      Nuo vaikutukset ovat laihduttajalle hyödyllisiä.

      Kofeiini on myös terveelle ihmiselle aika turvallinen aine, mutta ylisuuria määriä kannattaa silti välttää kuten kaikessa muussakin. Käyttöä kannattaa rajoittaa jos kahvi/kofeiini aiheuttaa jotain oireita (esim. sydämen tykytys tai närästys).

      Kofeiini tekee siis juuri niitä asioita, joita lukuisten laihdutustuotteiden perusteettomasti väitetään tekevän :). Apteekista saatavana kofeiinitabletteja (100mg/tabletti eli vastaa n. yhtä kahvikuppia).

      • Matti se taas kertoo omia j...

        Uskomatonta miten tämänkin asian voi käntää just väärin päin.

        Mitä enemmän juo kahvia sitä vähemmin laihtuu-
        Kahvi on diureetti ja laittaa elimistön nestetasapainon sekasin, joka ei tosiaankaan ole hyödyksi laihduttajalle.

        Uskokaan vaan mitä Matti = Medicineman puhuu !!!!!


      • MedicineMan
        Matti se taas kertoo omia j... kirjoitti:

        Uskomatonta miten tämänkin asian voi käntää just väärin päin.

        Mitä enemmän juo kahvia sitä vähemmin laihtuu-
        Kahvi on diureetti ja laittaa elimistön nestetasapainon sekasin, joka ei tosiaankaan ole hyödyksi laihduttajalle.

        Uskokaan vaan mitä Matti = Medicineman puhuu !!!!!

        Kofeiinin lievä diureettinen vaikutus ei "laita kenenkään nestetasapainoa sekaisin".

        Mitä esittämiini kofeiinin vaikutuksiin tulee, niin ne eivät ole sinun, minun eikä kenenkään muunkaan uskonasioita, vaan farmakologisia tosiasioita.

        Tietoon perustumattomat MUTU-väitteesi ovat valitettavia palstaa lukevien laihduttajien kannalta.


      • myy
        MedicineMan kirjoitti:

        Kofeiinin lievä diureettinen vaikutus ei "laita kenenkään nestetasapainoa sekaisin".

        Mitä esittämiini kofeiinin vaikutuksiin tulee, niin ne eivät ole sinun, minun eikä kenenkään muunkaan uskonasioita, vaan farmakologisia tosiasioita.

        Tietoon perustumattomat MUTU-väitteesi ovat valitettavia palstaa lukevien laihduttajien kannalta.

        Kiitoksia vastauksista. Silti ihmettelen, miksi nk. sairaaladietissä jossa käytetään ns. rasvanpolttokeittoa, ei suositella kahvin eikä teen juomista.


      • Tiitiäinen
        myy kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista. Silti ihmettelen, miksi nk. sairaaladietissä jossa käytetään ns. rasvanpolttokeittoa, ei suositella kahvin eikä teen juomista.

        Kun niissä sairaaladieeteissä on laskettu kaikki sen sisältämät jutut yhteen ja saatu aikaan tehokas vaikutus. Myös nk vissydieetin aikana saa juoda vain aamukahvin ja senkin mustana. On totta että kahvilla on lievästi diureettista vaikutusta, mutta nestetasapainon se panee sekaisin vasta jos pannutolkulla kittaa. Ja aamuun se kahvi on niissä dieeteissä laitettu siksi että se kyllä kiihdyttää aineenvaihduntaa ainakin hetkellisesti hieman, eli sillä saadaan todellakin elimistö aamulla "käyntiin". Se ei siis ole ihan pelkästään kahviaddiktien kukkua ;O)

        Niiden dieettien kannalta kahvinjuonti on rajoitettu myös sen takia että se sitten yleensä vähentää muun nesteen (=veden/vissyn) juontia joka taas on ideana useimmissa dieeteissä. Normaalistihan siinä käy niin että kun juot pannullisen kahvia niin muuta nestettä menee sitten sen verran vähemmän ja vesihän on kuitenkin terveellisempää kuin se kahvi...


    • Hoitaja

      Siitä mitä vaikutuksia kahvista on itse rasvanpoltollisiin juttuihin elimistössä en osaa sanoa mutta sen osaan kertoa ihan työni puolesta että kaalisoppadieettihän on alun alkaen sairaalakäyttöön erittäin pahojen terveyttä uhkaavien ylilihavuustapausten "pakkolaihdutukseen" kehitetty tapa.

      Pakkotoimenpiteellä tarkoitetaan sitä että liikapaino on sitä luokkaa että sillä on jo aivan suora henkeä uhkaava vaikutus. Itse dieettihän on niin raju aivan pilkulleen suoritettuna että sitähän ei saakaan käydä läpi kuin oliko kerran puolessatoista vuodessa se täysin turvalliseksi katsottu raja.

      Dieetin rajuudesta johtuen kahvikielto on vain ainakin miten ohje on sairaaloissa, aivan puhdas varotoimenpide koska kahvillahan on selkeä vaikutus sydämen lyöntitiheyteen ja ennestäänkin kun elimistö käy kovilla kierroksilla niin halutaan ehkäistä kaikkien rytmihäiriöiden mahdollisuus, joita äkkiä alkaisi esiintyä jos kahvia juotaisiin dieetin aikana.

      Tämä nyt kuten sanoin on vain sellainen ohje millaiseen itse olen törmännyt ihan laitosympäristössä, siitä en tiedä onko alkuperäisestä joitakin muita "kevyempiä" muotoja kehitetty joissa on sitten mukana laihdutuksellisista syistä eri ruokien ja juomien ehdotonta välttämistä.

      Jos jonkun ohjeen kuitenkin antaisin niin jos ei kysymys ole aivan hillittömästä ylipainosta niin ainakaan ihan rankimman kaavan mukaan en kaalisoppadieettiä suosittele vaihtoehdoksi. Pienemmän ylipainon vaikka se olisikin jo kymmeniä kiloja, saa kuitenkin niin monella muullakin tavalla karistettua että ei nyt pelkän laihdutuksen takia kannata ruveta leikkimään elimistön terveydellä. Ainakaan omin päin keskustelematta vaihtoehdoista ja suosituksista ensin lääkärin kanssa.

      • myy

        kiitos vastauksesta!


    • Kalopalo

      Kiitos asia selveni aikalailla, itselläni on kaalidieti menossa ei ihan rankimman mukaan. Jees kuppi kahvia maistuu nyt just helpotti kiitos!.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe