"vihertävät"hiukset

anne

Mulla oli vaaleita raitoja aika pitkään ja menin kampaajalle, koska halusin ruskeat hiukset(oma värini). Kampaaja laittoi sitten kullanvaaleanruskean värin, ja lopputulos oli päältä hyvä, mutta latvat todella tummat, myös vihertäviä "laikkuja" oli siellä täällä. Pitkissä hiuksissa se näyttää aika kamalalta! Pyysin kampaajaa korjaamaan laikut, ja hän ehdotti vaaleita raitoja. suostuin ja nyt kun katson hiuksiani, niin latvasta vieläkin viertävän harmaat(raidat?) onko muilla samanlaisia kokemuksia, ja miten hiuksesi saatiin kuntoon?

9

8649

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maiju

Vihreys voi johtua vesijohtovedessä olevasta raudasta,joka muutta hiusten värin vihreäksi. Millaisessa talossa asutte? Kaverillani oli samanlainen ongelma ja hän asui vanhassa puutalossa,jossa putket olivat sen verran vanhat,että veden rautapitoisuus oli koholla. Ei se vakavaa ole,mutta ehkä inhottava "kauneusvirhe".

• anne

asutaan aika uudessa kerrostalossa(valm.2001)
        kävin jo tutulla kampaajalla, ja hän laittoi vähän vaalennusainetta ja hiukset taas kunnossa....kiitti vastauksesta, hyvä tietää jos vielä joskus sattuu näin käymään!

• Kuparitukka1

Kuparia liukenee putkista veteen. Värjää myös etenkin valkoisia vaatteita. Kuivattaa ihoa. Miksei teidän kampaajat kertoneet Cutrinin Anti green washista. Lämpö tehostaa vaikutusta.

• Assi

askorbiinihappoa.
      Kampaaja neuvoi että sillä pitäs saada hiukset kirkkaaksi ja tasoitettua väriä.
      Askorbiinihappoa saa apteekista, siitä sitten veden kanssa sekoitetaan tahna ja levitetään hiuksiin,ei ihan juureen kuitenkaan.Annetaan olla muutama minuutti ja pestään pois.
      Tai sitten tiskiaine on yksi millä putsata vedestä tulleet raudat pois.Tiskiaine kuitenkin kuivattaa ja hiuksista tulee natisevan puhtaat, joten kantsii laittaa hoitavaa hoitoainetta.
      En ole vielä itse testanut ja minulla on vaaleat hiukset ja ehkä jossain valossa näyttää vihertävälle.

• Petruskaaaa

Kokeilin juuri kampaajani suosittelemaa askorbiinihappoa vihertäviksi muuttuneisiin vaaleisiin hiuksiini ja se todella toimii!! Hiukset ovat todella kirkkaat ja vihertävyydestä ei ole tietoakaan. Vähän jännitti että vaikuttaako tällainen "happo-käsittely" hiusten kuntoon muuten, mutta ihan yhtä hyvässä kunnossa ovat kuin ennen käsittelyä.
        Apteekista ostettua askorbiinihappojauhoa (muistaakseni 20g pussi) sekoitettiin pariin desiin keitettyä vettä ja levitettiin hiuksiin. Tahnaa siitä ei kyllä tullut, vaan aika nestemäisenä pysyi, mutta uitin hiuksia kipossa ja annoin vaikuttaa 10-15 min.

• 374gdne3

Käykää lukemassa käyttöturvallisuustiedote ja miettikää sitten vasta kokeilemista.

• Chaosia

Mulle kampaaja neuvoi joku aika sitten että jos putkissa on paljon metalleja jotka siis tulevat sitä kautta hiuksiin ja aiheuttaa värimuutoksia, niin kannattaa ostaa sitruunaa, puristaa niistä mehut, laittaa mehut hiuksiin ja antaa olla n.30minuttia. sitten huuhtelee ja pesee normaalisti.
      Joka päivä tuota ei kyllä kannata alkaa tekemään.

Sitten toinen millä kuulemma pitäisi sada vihertävyyttä pois hiuksista on tehdä sama mutta tomaattimehulla.. Sitä en kyllä ole kokeillut itse

• nimetönn

Kävin siistimässä hiusteni latvat kampaamossa ja siellä sanoi, että hiukset vihertää. Johtuu joko juuri tuosta vesijohtoveseddä olevasta raudasta tai siitä, että hiusmuotoiluaineen jäämiä on jäänyt hiuksiin. (Mm. lakkaa ym) Suositteli käyttämään kerran viikossa syväpuhdistavaa shamppoota.

• kk
        nimetönn kirjoitti:

Kävin siistimässä hiusteni latvat kampaamossa ja siellä sanoi, että hiukset vihertää. Johtuu joko juuri tuosta vesijohtoveseddä olevasta raudasta tai siitä, että hiusmuotoiluaineen jäämiä on jäänyt hiuksiin. (Mm. lakkaa ym) Suositteli käyttämään kerran viikossa syväpuhdistavaa shamppoota.

mineraalishampoo poistaa kuparia ja muita raskasmetalleja hiuksista ei siis ole samaa kuin syväpuhdistava shampoo joka poistaa muotoilutuotteiden jämiä. mineraalishampoo avaa hellästi hiusta kuluttamatta sitä kuitenkaan turhaan, syväpuhdistava sahmpoo on liian mietoa, koska se puhdistaa vain pinnan(kupari ei siis poistu hiussuomuista)
        pullo maksaa 20 kieppeillä ja käytetään 2-6 vkon välein. itse annan vaikuttaa 20 min (ohjeessa 10-30) ja vihreys poistuu pariksi viikoksi. asun siis vanhassa kerrostalossa, jossa putket sisältävät kuparia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17053
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4794
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2718
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      144
      2006
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1597
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      397
      1530
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1497
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      22
      1306
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1203
    Aihe