Mites se on tytöt ja pojat...Kun lähdetään Lappiin ruskaa katsomaan, niin onkos siellä ollut myös "vällyissä vipinää"? Sen tiedän, että talviaikaan menoa kyllä riittää..mutta miten ruska-aika?
Oma vaimo ravaa jo kolmatta vuotta tyttöporukassa syksyllä sekä kevättalvella Lapissa. Onko se Lapin eksotiikka kun "vetää"?
Onko kokemuksia???
Tyttöjen ruskaretket??!!!
88
45548
Vastaukset
- Levittelijä
Oli kesä tai talvi, niin meno on huimaa. Joku voi jopa käydä lenkilläkin jos paikat antaa periksi, mutta kyllä se on huimaa touhua. Napaiirin eteläpuolella ei ole edes Juhannuksena tai festareilla läheskään sellaista menoa....
Vaimosi taitaa olla jo toisen oma...Samaa ne sielä puuhaa kuin me miehetkin, eli nussitaan oikein huolella. Tosin älä huolehdi. Ei se ole toisen oma. On vaan pari kertaa vuodessa lainassa...
- pohjmies
Minä onneton olen jo Saariselällä ja Levillä käynyt , ja nyt vasta bailut alkaa . Töitä pitää vääntää , ja mielessä pyörii kauniit rouvat jotka
saattaisivat alkaa laina vaimoksi :)
No , on niitä joskus muutama pyörähtänyt kylässä ja nytkin on tulossa 4 . Kaippa niiden kanssa jotenkin tulee toimeen .- Otus
Ymmärrän kyllä, ettei tänne täydellistä tekstiä ole tarkoituskaan kirjoittaa, mutta..
Tämä kirjoittaja osasi tehdä molemmat inhoamani kirjoitusvirheet: "niimpä" ja "laina vaimo". Nuo molemmat yleistyvät hurjaa vauhtia.
Niinpä, olisinpa, saisinpa eikä niimpä, olisimpa... Komparatiivit taivutetaan m-kirjaimen kanssa: kauniimpi, suurempi...
Lainavaimo on yhdyssana.
Mikä kumma siinä on, että nykyään ei osata näitä yksinkertaisia kielioppiasioita, vaikka osataan kertoa mitä tuntemattoman ihmisen puoliso tekee lomamatkallaan? - pohjmies
Otus kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, ettei tänne täydellistä tekstiä ole tarkoituskaan kirjoittaa, mutta..
Tämä kirjoittaja osasi tehdä molemmat inhoamani kirjoitusvirheet: "niimpä" ja "laina vaimo". Nuo molemmat yleistyvät hurjaa vauhtia.
Niinpä, olisinpa, saisinpa eikä niimpä, olisimpa... Komparatiivit taivutetaan m-kirjaimen kanssa: kauniimpi, suurempi...
Lainavaimo on yhdyssana.
Mikä kumma siinä on, että nykyään ei osata näitä yksinkertaisia kielioppiasioita, vaikka osataan kertoa mitä tuntemattoman ihmisen puoliso tekee lomamatkallaan?Niimpä , se pitääpi olla silimät auki täälä pohojosessa . Jos tet pitäsittä sielä etelässäki , niin ei tarttis tyhyjää kysellä. Tällä tyylillä lyyli kaatuu , ja tulee ilosena takasin . Valittavat että sielä ei saa tarpeeksi , ja täällähän met kyllä avustamma.
Ymmäsikkö , vain pitääkö alakaa rautalankaa kattelemaan ?
- Tietäjä
...sieltä sitä.Olen monena syksynä ruskan aikaan
Lapissa ollut,ja koskaan ei ole ilman jäänyt,
auta armias,jos miehenä menet vaikka Rukahoviin.
Ihmettelen niitä naisia siellä,ja miehiä myös.
Äkkiä luulisi että kaikki sinkkuja on,meno on
sellasta.Eli...ruskaretkille vaan kaikki,ja elämä
hymyilee.- pohjmies
Joo , päivällä lapin alueradio kehoitti kaikkia miehiä menemään Leville . Siellä oli kuulemma tullut jo miehistä pulaa .
- Sara
hauskaa pitää? Mitä pahaa siinä on? Olen ollut naimisissa jo yli 20 vuotta ja mieheni käy firman reissuilla Lapissa keväällä alvariinsa. Tuskin nekään siellä pelkästään hiihtelee???
- pohjmies
Tänä aamuna selvisi että Levillä kysessä onkin tanssikurssi , ja osanottajissa oli muutama nainen enemmän . Ei ne naiset mitään pahempia ole , nekin mitä minä olen tavannut olivat vapaita. Sais nähdä , vieläkö tuo sanahaukka iskee :)
- savon likka
Jos olet oikea pohojosen mies, niin pistäpä vielä sitä ihanan kuulosta murretta kehiin. Kateelllinen olen teille, vaikka savon murretta on joskus suomen ranskaksi kutsuttu;-)
- pohjmies
savon likka kirjoitti:
Jos olet oikea pohojosen mies, niin pistäpä vielä sitä ihanan kuulosta murretta kehiin. Kateelllinen olen teille, vaikka savon murretta on joskus suomen ranskaksi kutsuttu;-)
Minä tuolle pilkun nyhvertäjälle , pikkusen sanoja laitoin . Se vain olis soma tietää , montako naista sillä tyylillä hurmaa. Minä se vain luulen että usijampi nainen on housunsa kastellut , kun minua on kuunnelut : ) Ei sitä tohi kovin palijon kerralla laittaa , meillä loppuu muuten sänkypaikat ja jouvutaan päällekkäin makaamaan .
Kyllä se minusta mukavalta kuulosti savon murrekin , viimme talavena Levillä kun käristystä syötiin ja joutavia puheltiin . Liekkö sama reissu kysymyksessä , mutta taitaa niitä muitakin lapinmiehiä liikua. - savon likka
pohjmies kirjoitti:
Minä tuolle pilkun nyhvertäjälle , pikkusen sanoja laitoin . Se vain olis soma tietää , montako naista sillä tyylillä hurmaa. Minä se vain luulen että usijampi nainen on housunsa kastellut , kun minua on kuunnelut : ) Ei sitä tohi kovin palijon kerralla laittaa , meillä loppuu muuten sänkypaikat ja jouvutaan päällekkäin makaamaan .
Kyllä se minusta mukavalta kuulosti savon murrekin , viimme talavena Levillä kun käristystä syötiin ja joutavia puheltiin . Liekkö sama reissu kysymyksessä , mutta taitaa niitä muitakin lapinmiehiä liikua.... pilikkuja viilailemalla;-) Ite en oo sinne pohojoseen uskaltautunna, kun oun vähä nohevammilta suana sen käsityksen, jotta oma tahto on vähissä sen jäläkeen, kun Lapin mies suap otteen. Ens talavena oes kaverin kanssa tarkotus suunnistoo sinne, mutta pitänöö ottoo sivveyven vartija mukkaan. Ee nyt tarkotus kuitenkaan oo ihan huluvattomaks heittäytyvä. Enkä oekeen usko, jotta kaekki etelän naesetkaan SILLÄ mielellä on liikenteessä - valitettavasti.
- pohjmies
savon likka kirjoitti:
... pilikkuja viilailemalla;-) Ite en oo sinne pohojoseen uskaltautunna, kun oun vähä nohevammilta suana sen käsityksen, jotta oma tahto on vähissä sen jäläkeen, kun Lapin mies suap otteen. Ens talavena oes kaverin kanssa tarkotus suunnistoo sinne, mutta pitänöö ottoo sivveyven vartija mukkaan. Ee nyt tarkotus kuitenkaan oo ihan huluvattomaks heittäytyvä. Enkä oekeen usko, jotta kaekki etelän naesetkaan SILLÄ mielellä on liikenteessä - valitettavasti.
Kyllä olet oikeassa , täältä löytyy niin monen tyyppisia mahdollisuuksia . Riippuu siitä mitä haluaa , seksi on hyvä mainoskikka . Jos tänne syrjemmälle suuntaa matkansa , naisen pitää olla melkoinen peto että saa seksiä jos sitä haluaa.
Ne , on niitä keskusten vakio asiakkaita jotka houkuttelee. Ylensä vielä muualta tänne muuttaneet ovat opetelleet murretta ja käyttävät sitä hyväkseen . Aito lappilainen käyttää usein yleissuomen kieltä. - Otus
pohjmies kirjoitti:
Kyllä olet oikeassa , täältä löytyy niin monen tyyppisia mahdollisuuksia . Riippuu siitä mitä haluaa , seksi on hyvä mainoskikka . Jos tänne syrjemmälle suuntaa matkansa , naisen pitää olla melkoinen peto että saa seksiä jos sitä haluaa.
Ne , on niitä keskusten vakio asiakkaita jotka houkuttelee. Ylensä vielä muualta tänne muuttaneet ovat opetelleet murretta ja käyttävät sitä hyväkseen . Aito lappilainen käyttää usein yleissuomen kieltä.Sen verran on ystäviä ja sukulaisia pohjoisessa, että tuon tiedän. Olen kyllä siellä käydessä ollut huomaavinani, että varsinkin nuoremmat miehet (vaikkeivät junantuomia olekaan) välillä "lipsauttavat" murretta puheeseensa, kun on etelästä tulleita naisia paikalla :) Hyvä niin, sillä sitä on mukava kuunnella (ja lukeakin ;)).
En minä halunnut pilkkuja viilata vaikka sanahaukka olenkin =) Enkä tarkoittanut juuri sinua moittia vaan useimpia kirjoittajia. Alkaa nimittäin ihan oikeasti huolestuttaa omakin suomenkielen taito. Toivoisimpa todella etteivät nuo virheet tartu, jotta osaisin jatkossakin kirjoittaa yhdys sanat oikein.. - pohjmies
Otus kirjoitti:
Sen verran on ystäviä ja sukulaisia pohjoisessa, että tuon tiedän. Olen kyllä siellä käydessä ollut huomaavinani, että varsinkin nuoremmat miehet (vaikkeivät junantuomia olekaan) välillä "lipsauttavat" murretta puheeseensa, kun on etelästä tulleita naisia paikalla :) Hyvä niin, sillä sitä on mukava kuunnella (ja lukeakin ;)).
En minä halunnut pilkkuja viilata vaikka sanahaukka olenkin =) Enkä tarkoittanut juuri sinua moittia vaan useimpia kirjoittajia. Alkaa nimittäin ihan oikeasti huolestuttaa omakin suomenkielen taito. Toivoisimpa todella etteivät nuo virheet tartu, jotta osaisin jatkossakin kirjoittaa yhdys sanat oikein..Minulla oli koulussa 6 äidinkielessä , ja kirjoitan kankealla 2 sormijärjestelmällä . Sitten vielä , wordi laittaa punaisen alle jos yrittää väärin kirjoittaa . Kyllä siinä joskus virheitä tulee , kun tämä ei kuitenkaan ole virallista tekstiä :) Älä vaadi lapiolla , minulle kun ei ole oikein lusikallakaan annettu .
Taas tein virheitä , älä hermostu .
Minusta alkoi tuntua että Otus on feminiininen ? - Otus
pohjmies kirjoitti:
Minulla oli koulussa 6 äidinkielessä , ja kirjoitan kankealla 2 sormijärjestelmällä . Sitten vielä , wordi laittaa punaisen alle jos yrittää väärin kirjoittaa . Kyllä siinä joskus virheitä tulee , kun tämä ei kuitenkaan ole virallista tekstiä :) Älä vaadi lapiolla , minulle kun ei ole oikein lusikallakaan annettu .
Taas tein virheitä , älä hermostu .
Minusta alkoi tuntua että Otus on feminiininen ?Kuulostat kyllä siltä, että olet saanut hiukan enemmän kuin lusikalla, mutta itsehän tuon parhaiten tiedät ;)
Rattoisaa lauantain jatkoa!
t. naaraspuolinen otus - pohjmies
Otus kirjoitti:
Kuulostat kyllä siltä, että olet saanut hiukan enemmän kuin lusikalla, mutta itsehän tuon parhaiten tiedät ;)
Rattoisaa lauantain jatkoa!
t. naaraspuolinen otusNiin se vain toimi taas tuo mittari , vaikka on matkamallia ja vähän pienehkö .
Jotku saavat kauhalla , eivätkä tiedä mitä sillä tekisi . Minä olen koittanut kehitellä siitä mitä olen saanut, jotakin enemmän ;) Se taas on helpompi toisten arvostella .
Samoin sinulle erinomaista viikonloppua . - brunette
savon likka kirjoitti:
... pilikkuja viilailemalla;-) Ite en oo sinne pohojoseen uskaltautunna, kun oun vähä nohevammilta suana sen käsityksen, jotta oma tahto on vähissä sen jäläkeen, kun Lapin mies suap otteen. Ens talavena oes kaverin kanssa tarkotus suunnistoo sinne, mutta pitänöö ottoo sivveyven vartija mukkaan. Ee nyt tarkotus kuitenkaan oo ihan huluvattomaks heittäytyvä. Enkä oekeen usko, jotta kaekki etelän naesetkaan SILLÄ mielellä on liikenteessä - valitettavasti.
Saman fiiliksen saa mies- tai naisporukka päälle missä vain kapakassa! Ja varsinkin, jos ollaan yötä hotellissa ja arki tuntuu olevan kaukana. Kyllä ne etelän miesten ja naisten puolisotkin sortuvat vieraisiin.Mutta ei saa yleistää taas. On me naisporukalla kapakassa pidetty hauskaa, vaikka ollaan vain tanssittu ja juteltu miesten kanssa. Sekä Levillä että Vantaalla! Sekä sinkkujen että ukkomiesten kanssa. Ei kaikki miehet ja naiset tosiaankaan hae yhden hetken sänkyseuraa! Näistä vastauksista saa turhan huonon kuvan.Kuinka pahalta tuntuu jonkun mustasukkaisen ihmisen lukea tällaista yleistystä.
- Viilaajien kuningas
Otus kirjoitti:
Sen verran on ystäviä ja sukulaisia pohjoisessa, että tuon tiedän. Olen kyllä siellä käydessä ollut huomaavinani, että varsinkin nuoremmat miehet (vaikkeivät junantuomia olekaan) välillä "lipsauttavat" murretta puheeseensa, kun on etelästä tulleita naisia paikalla :) Hyvä niin, sillä sitä on mukava kuunnella (ja lukeakin ;)).
En minä halunnut pilkkuja viilata vaikka sanahaukka olenkin =) Enkä tarkoittanut juuri sinua moittia vaan useimpia kirjoittajia. Alkaa nimittäin ihan oikeasti huolestuttaa omakin suomenkielen taito. Toivoisimpa todella etteivät nuo virheet tartu, jotta osaisin jatkossakin kirjoittaa yhdys sanat oikein..Vähän on Otuksella syytäkin huoleen. Taitaa pata kattilaa soimata.
- Elli
Itselläni ei ole kokemuksia näistä Lapinreissuista tyttökavereiden kanssa. Muutama työkaverini, naispuolisia kaikki, käy joka vuosi kerran tai kaksi näillä reissuilla. Heillä kaikilla on vakituinen vieras mies, jonka kanssa tapaavat pohjoisessa joka reissulla. Ilm. nämä miehetkin ovat keskenään kaveruksia... Ja jokaisella näistä naisista on mies ja lapsia täällä etelässä.
Kaksoiselämää, ei sen enempää eikä vähempää!- mir.jam
Osuit nappiin. Olen itse juuri tällainen kaksoiselämän viettäjä. Minulla on koko vuoden kotona mies ja lapset. 2 kertaa vuodessa käyn tyttöjen kanssa laskettelemassa lapissa, ja aina etukäteen sovitaan saman miesporukan kanssa milloin mennään. Jutussa on villiä seikkailun makua, mutta toisaalta "turvallista" seksiä jo tutun miehen kanssa. Yhden illan juttuja en koskaan harrasta. Nämä lomamatkat katkaisevat mukavasti arkea, ja sitten taas jaksaa olla hyvä vaimo ja äiti. Pienet omantunnontuskat kyllä seuraavat jonkin aikaa...mutta toisaalta meillähän on elettävänä vain tämä yksi elämä.
- Uskollinen mies
mir.jam kirjoitti:
Osuit nappiin. Olen itse juuri tällainen kaksoiselämän viettäjä. Minulla on koko vuoden kotona mies ja lapset. 2 kertaa vuodessa käyn tyttöjen kanssa laskettelemassa lapissa, ja aina etukäteen sovitaan saman miesporukan kanssa milloin mennään. Jutussa on villiä seikkailun makua, mutta toisaalta "turvallista" seksiä jo tutun miehen kanssa. Yhden illan juttuja en koskaan harrasta. Nämä lomamatkat katkaisevat mukavasti arkea, ja sitten taas jaksaa olla hyvä vaimo ja äiti. Pienet omantunnontuskat kyllä seuraavat jonkin aikaa...mutta toisaalta meillähän on elettävänä vain tämä yksi elämä.
Saan kiittää onneani, ettet ole vaimoni!
- irmeli
Uskollinen mies kirjoitti:
Saan kiittää onneani, ettet ole vaimoni!
heh heh...tv:yx vaimo
- red
Ruskaretki, ruotsinlaiva, Tallinnan reissu, kalareissu, liikematka, pikkujoulut, juhannusjuhlat, polttarit, varpajaiset, milloin mitkäkin. Ei se ole paikasta kiinni, tekeville sattuu milloin ja missä vaan. Ei tilaisuus tee varasta, vaan varas etsii tilaisuutta. Ei siis kannata miettiä mitä ruskaretkellä ehkä tapahtuu, vaan miten suhde toimii noin ylipäätään, vuoden jokaisena päivänä !
- metsästäjä
jos ovat leville menossa niin nimikin jo kertoo että leville levittelemään.omasta kokemuksesta kerron että on tullut useampia varattuja sielä hässittyä
- leena
Siellä aika usein tapahtuu tyttöjen välistä kokeilua,eli omasta kokemuksesta voin sanoa että on ihan kiva kun on sopiva tyttöporukka ja voidaan rauhassa "irroitella".Sen jälkeen seksi miehenkin kanssa tuntuu taas vaihtelulta.
- Antti
...selkäni takana samanlaisia tyttöjen retkiä kuin sinä, kunnes sai taudin ja tartutti sen vielä minuunkin. Erohan siitä tuli ja vaimolle mielenterveysongelmia sekä työpaikan menetys. Onneksi edes ihanat lapsemme sain erossa itselleni. Hauskaa varmasti retkillä on mutta KÄYTTÄKÄÄ JÄRKEÄNNE ARVON NAISET!
- Nitro
...että tuollaista meininkiä siellä tapahtuu.
(Itseasiassa ihan lähipiirissäkin on varoittavia esimerkkejä melko runsaasti)
Vaimon kanssa onkin yhteistuumin sovittu, että kumpikaan ei sitten lähde millekään naurettaville "Ruska- reissuille". Ja skimbaamaanhan voi vallan hyvin lähteä yhdessäkin. - töissä lapissa
Olen ollut pari eri kertaa sesonkityöntekijänä lapissa. Kyllähän siellä on kiusaus nais- ja mies porukoilla irroitella enemmän ja vähemmän.
Itse olen sinkkumies ja olenkin pannut näitä etelän neitoja niin paljon varastoon kuin mahdollista, jaksaa sitten taas välillä seurustella.
Ps. terveisiä Espooseen tytöt - tiitu
järkyttyneenä olen näitä sepostuksia tässä lukenut. tässä vaiheessa olet jo varmaan antanut eukolle selkään tai lähtenyt huoriin... oon itse ollut kaveriporukalla rukalla (ilman ukkoa) ja ei se meno siellä sen kummempaa ollut kuin missään muuallakaan. samanlaistahan se on baareissa, risteilyillä... että ei sitä voi sitten minnekkään kyllä mennä. ja oman koemuksen mukaan pahimpia on miesten keskinäiset reissut pikkujouluista alkaen..siellä sitten pojat kisailevat kuka saa ja minkälaista. vai mitä? että ei kyllä kannattais huolehtia ja uskoa kaikenmaailman juttuja, itsehän sinä vaimos tunnet parhaiten. kannattaisi varmaan kysyä häneltä. ja ehkä suunnitella yhteisiä menoja lisää?
- Maiju
Kyllä Lapin tuntureille suuntautuvat tyttöjen ja poikien retket ovat villejä. Kun napapiiri ylitetään, niin moraalikäsitykset muuttuvat ja lähes kaikkien vähäinenkin omatunto pannaan hyllylle. Varsinkin Levin maine on villi ja se on totisesti sitä. Siellä ei varmasti tarvi kenenkään naisen eikä miehen mennä yksin nukkumaan, ainakaan joka ilta. Tuollaiset paikat kuitenkin palvelevat omalla tavallaan ihmistä, ehkäpä siellä alhaalle painunut itsetunto nousee kohisten ja jaksaa taas harmaata arkea paremmin. Ei missään nimessä pidä moralisoida tunturireissuja, olemmehan aikuisia ihmisiä.
Lopuksi vielä totean, että tuntureilla voi elää hyvinkin siveellisesti, jos niin haluaa. Jokainen viihtyy tavallaan. - Annika
Maiju kirjoitti:
Kyllä Lapin tuntureille suuntautuvat tyttöjen ja poikien retket ovat villejä. Kun napapiiri ylitetään, niin moraalikäsitykset muuttuvat ja lähes kaikkien vähäinenkin omatunto pannaan hyllylle. Varsinkin Levin maine on villi ja se on totisesti sitä. Siellä ei varmasti tarvi kenenkään naisen eikä miehen mennä yksin nukkumaan, ainakaan joka ilta. Tuollaiset paikat kuitenkin palvelevat omalla tavallaan ihmistä, ehkäpä siellä alhaalle painunut itsetunto nousee kohisten ja jaksaa taas harmaata arkea paremmin. Ei missään nimessä pidä moralisoida tunturireissuja, olemmehan aikuisia ihmisiä.
Lopuksi vielä totean, että tuntureilla voi elää hyvinkin siveellisesti, jos niin haluaa. Jokainen viihtyy tavallaan.Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä asiasta mutta Antin kertomus pane miettimään asiaa tarkemmin. Arki voi muuttua aika raskaaksi moisten retkien myötä. Arkeahan me kaikki elämme valtaosan ajastamme.
- sitkeä lapinmies
Maiju kirjoitti:
Lopuksi vielä totean, että tuntureilla voi elää hyvinkin siveellisesti, jos niin haluaa. Jokainen viihtyy tavallaan.ylläksellä yrittelet, levillä levittelet, oloksella oleskelet ja pallaksella paneskelet.
tervetuloa etelän friidut.
odottelemme teitä. - saphir
sitkeä lapinmies kirjoitti:
ylläksellä yrittelet, levillä levittelet, oloksella oleskelet ja pallaksella paneskelet.
odottelemme teitä.Mitä ne sitten Rukalla tekee?
Kuulin että siellä naiset kerjäytyvät miesten pöytään ja juovat paukut (blondi-brunette) kumpihan pärjäisi paremmin. Luulen että blondi häviää jutun, jättää nimittäin hiuksia miehiin. - Arthos
saphir kirjoitti:
Mitä ne sitten Rukalla tekee?
Kuulin että siellä naiset kerjäytyvät miesten pöytään ja juovat paukut (blondi-brunette) kumpihan pärjäisi paremmin. Luulen että blondi häviää jutun, jättää nimittäin hiuksia miehiin.Niin Ruka on sen verrran köyhä Etelän hiihtokeskus, että sillä ei ole mitään tekemistä Lapin ruskaretkien kanssa.
- kokemusta on
sitkeä lapinmies kirjoitti:
ylläksellä yrittelet, levillä levittelet, oloksella oleskelet ja pallaksella paneskelet.
odottelemme teitä.Nim.se ensimmäinen levi-pallas-ylläs-olos-saariselkä sehän sanoo jo kaiken.kolme kertaa vuodessa pano paikkoihin.vaimo sitten pesettää pikkutakista kiihkeän tanssin jäljet takista.on niin vaellettu ja ensilumella hiihdetty.viestit ja puhelut kulkee reissujen jälkeen ja mies on kuin h-moilanen ei näe eikä kuule mitään on niin yli hapettunut raittiissa lapin ilmassa
- JUOKSUTYTTÖ
saphir kirjoitti:
Mitä ne sitten Rukalla tekee?
Kuulin että siellä naiset kerjäytyvät miesten pöytään ja juovat paukut (blondi-brunette) kumpihan pärjäisi paremmin. Luulen että blondi häviää jutun, jättää nimittäin hiuksia miehiin.saariselkä vasta on panopaikka 3 kertaa vuodessa pitää miehen päästä rentoutumaan on välisuomen naista ja paikallista soitot ja viestit kulkee ja tullaan ihan katsomaan kun olen mieheni kanssa ulkona syömässä.tiedot ja viestit siis kulkee.kova pelko on taudeista saariselällä taas saapastellaan .yksiö parvella saariselällä
- Fanni
Ei kai se syksy ole kevättalvea kummallisempi. Me tehdään tyttöporukassa joka kevät "retki" samaan paikkaan jo viidettä vuotta. Samat jannuthan siellä pyörivät myös. Totta kai sitä väkisinkin ystävästyy kun näkee joka vuosi. Muutamat tytöt meidän porukasta nauttivatkin sitten tätä kiellettyä hedelmää siellä, mutta vain kerran vuodessa. Onkos tää sitten niin paha juttu? Kyllä sitä miehet rellestää varmasti aivan samalla lailla...myös siellä keväthangilla. Näkyy olevan kullakin sukupuolella sama vietti ja harrastukset. Turha alkaa yleistämään, että vain naiset...mistäs ne naiset saavat sen partnerin..elleivät samanhenkisistä miehistä!
- Caleb
Se on sitä kuuluisaa Lapinhulluutta! Ylläksellä yritellään ja Pallaksella jo paritellaan.
Samaa Lapinhulluutta on havaittavissa ns. porauslautoilla. Rento meininki ja hieman alkoholia, siitä ne himot lähtee hyrräämään! - saara
Hei sulle!
Valehtelet kyllä että jokainen poika hyppää sänkyyn. En usko tuohon. Olette vaan niin varmoja nakkeja, että ihan jurppii. Teidänlaisenne ovat juuri liittojen rikkojia ja saatte monen lapsen silmät kyyneliin, kun ei ole enää isää jne. Teiltä pitäisi ommella se .... itse kiinni ja kunnolla ja lepertely jota teette toisten mustamaalaamiseksi, että muka kaikki tytöt ovat sellasii, ei pidä paikkaansa. Hauskaa voi pitää muutenkin ei tarvi mennä sänkyyn. Toivon teille että saisitte kunnon opetuksen. Tunnen nimittäin yhden joka asuu suuressa matkailupaikassa ja se näky mikä siellä on on kaameata ja kuinka hänen kaulassa on yritetty hyppiä ja kerjäytyä samaan sänkyyn, hänen mielestään inhottavinta mitä voi maanpäällä olla. Iljettävää suorastaan. Häpeä kehua yleisesti naisista että kaikki tekee niin. Muuten ei tee kun sun laisesi hupakko. tv. ihminen jolla vahva itsetunto ja housut jalassa terveesti. - rawman
Heh, puhut kuin suullani, kiva kun samanhenkisiä naisia on täällä netissäkin. Tavataan taas tunthurissa!
- Lissu
Olisiko kellään neuvoa, mistä on kysymys: Olen jostain on lukenut että pian on tulossa verkkoon www.tyotakotoakasin.info? mitä työtäkotoakäsin se oikein on? Kuka tietää asiasta?
- Reetla
Voisko joku kertoa mistä on kysymys kun on ollut netissä että pian on tulossa verkkoon www.tyotakotoakasin.info?
Minä haluaisin tietää ja jos joku tietää, voisi panna pari riviä.- Albertti
Se tietysti TYÖTÄ KÄSIN KOTONA... TOLLO!!!!
Eli kun ei pääsee Lappiin syksyllä eikä kevättalvella pitää se PUUTE HOITAA KOTONA OMIN KÄSIN...NIIN SE ON!!!
- savon likka
Olenpa seurannut tätä keskustelua vähän aikaa hiljaa ja nyt on pakko vähän kommentoida. Aikamoisena "latauspaikkana" sitä Lappia näemmä pidetään. Mitenhän tasapainoisia ihmisiä noiden ruska- ja kevätretkien jälkeen naiset/miehet ovatkaan palatessaan perheidensä pariin!? Meitä on tietenkin moneen junaan ja moni jää asemallekin...
Oma reissuni tyttökaverin kanssa taitaa muuttua siten, että otetaan tosiaan ne omat kullat mukaan. Toisaalta osataan pitää hauskaa kyllä kahdestaankin - ja ilman miehiä. Sen verran on kahdestaan reissattu, että voidaan jo mennä toisistamme takuuseen. Pettäminen on pettämistä, tapahtui se Kittilässä tai Kokkolassa eikä kuulu todellakaan elämäämme/vapaa-aikaamme.- Arthos
Etelän pellethän ne siellä rellestää. Levikin on mennyt aivan pilalle, kun on tullut niitä etelän juppeja pelleileen. Ennen n. 7v sitten siellä oli vielä hauskaa, mutta ei enää nykyään.
- savon likka
Arthos kirjoitti:
Etelän pellethän ne siellä rellestää. Levikin on mennyt aivan pilalle, kun on tullut niitä etelän juppeja pelleileen. Ennen n. 7v sitten siellä oli vielä hauskaa, mutta ei enää nykyään.
Jääkööt meidän puolesta etelän juppipellet omaan arvoonsa. Sääli vaan, mitkä puitteet olisi pohjoisessa viettää vapaa-aikaa kivan perinteisesti. Menisivät Alpeille juppeilemaan - anteeksi vaan etelän ihmiset, joista valtaosa on juuriltaan muualta kuin pääkaupunkiseudulta. Miten pinnallisia ihmisistä onkaan tullut!?!?
- Pääkaupunkiseutulainen
savon likka kirjoitti:
Jääkööt meidän puolesta etelän juppipellet omaan arvoonsa. Sääli vaan, mitkä puitteet olisi pohjoisessa viettää vapaa-aikaa kivan perinteisesti. Menisivät Alpeille juppeilemaan - anteeksi vaan etelän ihmiset, joista valtaosa on juuriltaan muualta kuin pääkaupunkiseudulta. Miten pinnallisia ihmisistä onkaan tullut!?!?
Eiköhän se savon likkakin ole etelästä... suurinpiirtein samalla leveyspiirillä kuin pk-seutukin.
Minä kun menen lappiin, niin silloin nakkaan rinkan niskaan ja painun luontoon enkä jää bailaamaan johonkin rahankeräysmestaan. Jos haluatte tutustua Lappiin, niin jättäkää nämä "keskukset" ja pehmolappalaiset väliin ja tutustukaa todelliseen Lappiin, joka on tuntureilla, soilla ja vesistöillä. - savon likka
Pääkaupunkiseutulainen kirjoitti:
Eiköhän se savon likkakin ole etelästä... suurinpiirtein samalla leveyspiirillä kuin pk-seutukin.
Minä kun menen lappiin, niin silloin nakkaan rinkan niskaan ja painun luontoon enkä jää bailaamaan johonkin rahankeräysmestaan. Jos haluatte tutustua Lappiin, niin jättäkää nämä "keskukset" ja pehmolappalaiset väliin ja tutustukaa todelliseen Lappiin, joka on tuntureilla, soilla ja vesistöillä.Kyllä likka on ihan oikeasti Pohjois-Savosta ja paljasjalkainenkin vielä. No, onhan tämä tietysti etelässä Lapista katsottuna;-) Tuo mainitsemasi tapa nähdä ja kokea Lappi on mielestäni juuri se oikea. Leviä tai Luostoa ei tarvittaisi - siis bailauskeskuksia. Tietysti kiva, että on majoituspalvelut tarjolla, ettei aivan teltassa tai laavussa tarvitse yöpyä. Sen verran urbanisoitunut olen täällä kalakukkojen keskellä.
- pohjmies
savon likka kirjoitti:
Kyllä likka on ihan oikeasti Pohjois-Savosta ja paljasjalkainenkin vielä. No, onhan tämä tietysti etelässä Lapista katsottuna;-) Tuo mainitsemasi tapa nähdä ja kokea Lappi on mielestäni juuri se oikea. Leviä tai Luostoa ei tarvittaisi - siis bailauskeskuksia. Tietysti kiva, että on majoituspalvelut tarjolla, ettei aivan teltassa tai laavussa tarvitse yöpyä. Sen verran urbanisoitunut olen täällä kalakukkojen keskellä.
Jos totuus kerrotaan , niin hohde katoaa.
Ei tosiaankaan muualla lapissa ole sitä seksuaalisuuden korostusta . Nainen saa kulkea rauhassa , eikä kukaan ole kyselemässä seksiseuraa. Ystäviä kyllä löytyy sellaiselle , joka niitä haluaa. Täällä saa olla yksinkin jos niin haluaa. Tai jos ympärillä on 20 miestä , ei kukaan koske jos nainen itse ei halua.
Jos joku totuuden haluaa kuulla. - savon likka
pohjmies kirjoitti:
Jos totuus kerrotaan , niin hohde katoaa.
Ei tosiaankaan muualla lapissa ole sitä seksuaalisuuden korostusta . Nainen saa kulkea rauhassa , eikä kukaan ole kyselemässä seksiseuraa. Ystäviä kyllä löytyy sellaiselle , joka niitä haluaa. Täällä saa olla yksinkin jos niin haluaa. Tai jos ympärillä on 20 miestä , ei kukaan koske jos nainen itse ei halua.
Jos joku totuuden haluaa kuulla.Rauhoitti kovasti kommenttisi. Ja tasapuolisuuden nimissä naisista kai se suurin syy löytyy. Itsehän ne housut pois riisumme tai annamme riisua. Toisinaan humalatila voi olla sellainen, että ovat helpommat tippumaan -löyhästä moraalista kumminkin loppujen lopuksi on kyse. Ei suomalainen kunnon mies kerjää vaan etenee hitaasti. Siitä erottaa jyvät akanoista eli onnen onkijat ja tositarkoituksella liikkuvat.
- Lapin kutsu...
Vanha juttuhan tämä jo on, mutta hyvin aiheeseen sopiva.
Pallaksella kun vasta yritellään, niin Ylläksellä jo paritellaan...
Kummassa paikassa vaimosi käy, päättelepä siitä...:) - Simo
Näinhän se on, estot lähtee kun ylittää napapiirin. Himo ja halu ovat ohjanneet kalua aikojen alusta. Kun veri tärähtää jolppiin, niin päässä sumenee ja unohtuu mammat ja lapset.
Menee vähän niin kuin Leevin laulussa "...SE ON AINA MIELESSÄ...".
P.S: Pitääkähän sepalukset kiinni, mitä nyt kustessa ja naidessa avaatte... - nami nami
Niin,se on ihan sama missä ne naiset juo,heistä tulee aina samanlaisia eli estottomia.
- savon likka
Kaikista naisista ei tule estottomia;-) Niin kuin ei kaikista miehistäkään... Kokemus puhuu!!
- Muonion Mauri
savon likka kirjoitti:
Kaikista naisista ei tule estottomia;-) Niin kuin ei kaikista miehistäkään... Kokemus puhuu!!
useimmista ainakin! Senverta on maailmaa kierretty ja vongattu, että kyllä vinetolla on uskomaton vaikutus.
- savon likka
Muonion Mauri kirjoitti:
useimmista ainakin! Senverta on maailmaa kierretty ja vongattu, että kyllä vinetolla on uskomaton vaikutus.
Mistä sinä vonkaamalla oot saanut??? Ei tehoo meikäläisiin;-) Hiljaa hyvä tulee...
- Muonion Mauri
savon likka kirjoitti:
Mistä sinä vonkaamalla oot saanut??? Ei tehoo meikäläisiin;-) Hiljaa hyvä tulee...
Kemissä sain vonkaamalla! Piti puhuttaa kolmisen tuntia, ennen kuin sain pusun mosautettua poskelle...nelisen tuntia meni kun saimma aikaiseksi kielaripusun....viikossa pääsin puhuttamalla vällyjen väliin.
Eli kyllä vonkaamallakin onnistuu. Pittää olla kärsivällinen sälli. - savon likka
Muonion Mauri kirjoitti:
Kemissä sain vonkaamalla! Piti puhuttaa kolmisen tuntia, ennen kuin sain pusun mosautettua poskelle...nelisen tuntia meni kun saimma aikaiseksi kielaripusun....viikossa pääsin puhuttamalla vällyjen väliin.
Eli kyllä vonkaamallakin onnistuu. Pittää olla kärsivällinen sälli.Eli vaati pitkän kaavan leikit;-) Tuota nyt en vonkaamiseksi enää sanoisi. Tarkoitan sellaista yhden illan "meille vai teille" -jutustelua. Sellaiset saa mustan silimän het paekalla... Hyvää kannattaa odottaa, muista tästä etiäpäinkin!
- Ruskatyttö
Kyllä se ruska on, jos tyttöporukalla lähdetään. Riippuu tietenkin ruskankatselupaikasta. Meidän porukalla se on syrjäinen mökki, jonne miehillä on pääsy kielletty. On paljon hauskempaa, kun teitä saa ruotia, haukkua... ja kun teille saa nauraa!!!!
- Olkaa varovaisia
Niin vielä Ruska ja panumatkasta,olen kierelly paljon lapin paikkoja ruskan aikaan ja väitän että sieltä saa naisen helpommin kuin kalliosta eikä tarvi maksaa mitään .Kyllä mies joka muijansa sinne päästää yksinään niin varokaa,käyttäkää vaimonne linikalla kolmen viikon päästä ettei tule yllätyksiä senkin olen kokenut.
- Rumempikin saa
Eipä ole muijalla kotona semmoisia tangoja näkynyt kun sitten ruskaretkelle lähti pitäkää nyt ne vaimonne pois sieltä tai menkää itse mukaan jos pääsette,Onhan sekin jotain jos uusia temppuja oppivat ja älyävät edes kondomia käyttää.Onhan siellä vapaampaa ja iloisempaa vieraanmiehen kanssa ja näyttävät paremmilta ja hehkeimmältä pikku kaamoksessa kun ei ihan kaikkia patteja näy ja vierashan on aina mukamas parempaa vaikka kotona paljon kauniimpi,että siitä vaan
- mk
Se on sitä kun puolisoiden pitää kaydä eriaikaan lomalla niin avo tai avioliitto ontullut tiensä päähän ja itse miehenä ei ole koskaan tullut mieleenkään että kun joskus olen saanut ilmaisia matkoja laskettelukeskukseen työn puolesta että siellä pitäisi vierasta naista saada ja silloin on kotiasiat jo huonosti. Tämä on vain minun mielipide ja kun viettää riittävästi sinkku elämää nuorena niin ei sitten vanhana tarvitse mellastaa vieraassa sangyssä.
- JUOKSUTYTTÖ
Ihana mies jos puhut totta.Oma mieheni on pörrännyt koko avioliiton ajan miesporukoissa lapissa.Olen ihan hyvän näköinen itseni hoitava hoikka kolmen lapsen äiti.Mieheni on aina hakeutunut baaritiskille tai "parempaan seuraan" vaikka ollaan yhdessä ulkona.En ole koskaan ollut viikkoa lapissa yksin,ehkä olisi pitänyt tiedä häntä.Alkaa tympäistä puolison röyhkeys,varsinkin kun olemme kahdestaan,lapset omillaan.Onko pakko on vaan yksi elämä,olisko 60-kymppisellä vielä muutakin tarjolla kuin vihitty kotiapulainen?
- vanhallakinkäyflaksi
Älä hyvä ihminen jää kattoon tollasta miestä! Kyllä kuule sulla on MARKKINAT, kun jätät sen miehes ja lähdet vähän reissulle...
- lady in red
Ilmankos ne työkaverit kovasti hinkuaa Lapin reissulle:) Minuakin on kyllä pyydetty mukaan ja taidan nimeni jo varauslistaan laittaa..käydä kokeilemassa Lapin eksotiikkaa...
- JUOKSATYTTÖ
Mene älä aikaile.Miehesi varmasti käyttää kaikki mahdolliset reissut johon mennään yksin.Älä ala kokopäivä äidiksi,etkä miehesi piiaksi.Nauti elämästä.Kukaan ei kehu ei ylistä etkä sädekehää saa vaikka kiillotat tiskipöytää ja siivoat päivät päästään.Elämä on mennyt tällaiseksi.Ei tarvitse ihmetellä lasten pahoinvointia., mutta ei kun menoksi ettei putoa trendikelkasta.LYSTIÄ LOMAA! ANNA PALAA JÄÄDYTÄ TUNTEET.NIITÄ EI ENÄÄ TARVITA.
- mhiihtäjä
JUU ohan melko menoa tuolla tunturissa et kyl siellä touhutaan jos ja vaikka mitä ,saati sitte kenen ja kuinka monen kanssa .Vierestä nähnyt ja hiukan hupaisaa katella ,no paikalliset ne vasta melkosia ovatki hmmm saariselkä on kiva hiihto paikka ;)
- .........
Harmi vaan, kun yksin menee nainen pohjoseen, luullaan et etsii miestä?
- dflkgjldkfjgljdfg
Mentiin kaverin kanssa joka syksy. Minä sinkkuna ja hän seurustelevana. Mutta kivaa meillä oli. Minä sinkkuna tutustuin toki miehiin vaikka vällyihin en ehtinyt. Ja kaveri kunnioitti parisuhdettaan eikä sen vuoksi touhunnut tietenkään mitään. Että näinkin voi mennä, vaikka suuri osa sitä ei tietenkään uskonut!
- puhetta..
katinkullassa naisporukat menee katteleen ja koitteleen aia paljon
- levillekokoukseen
Nyt on Levillä saanti varmaa! Hyvin pukeutunut, käytöstavat omaava kohtuukäyttäjämies poimii naistarjonnasta haluamansa. Menneenä pääsiäisenä oli joka ilta eri mimmi lakanoissa ja sunnuntaina aamulla buffan jälkeen piti edellisyön hoito ottaa uudestaan käsittelyyn. Kannattaa koittaa vielä tulevana vkl, naisporukoita on vielä liikkeellä vaikka alkaahan tämä jo hiljentyä näiltä lumilta. Liukkaita kelejä silti piisaa!
- lisäälisäää
Näin on. Nyt rouvaa pukkasi sänkyyn oikein kunnolla.
Samat henkilöt ruskan aikana ja näin kevät kiimassa saa mistä kotona puutetta.
Lämpöä läheisyyttä ja seksiä... - Yönäänet
Ymmärrettävää toisaalta, ellei sitä läheisyyttä, lämpöä kotoa saa niin sitä haetaan muualta, vieras ympäristö, uusi seura saa halut heräämään, hieman alkoholia niin rouvilta pöksyt putoaa sekä reidet avatuu vonkaamatta.
- silmiisisinisiin
Lappi = Porauslautta.
Täällä sitä riittää työmaata, vielä muutama viikko.
Sitte vähän lepoa jormalle... - Sinisilmäinenkö
Kovasti yritettiin muakin retkelle houkutella, vaikka ko. henkilöllä sormus sormessa kiilteli. Vaikka nainen olenkin, rehellisesti sanoen olisi mieleni tehnyt vetää turpaan. Tyydyin hymyilemään pirullisesti.
- Olihyväkyyti
Päivällä baareissa kohdataan jo illan kohde.
Seksi viikot ympäri vuorokauden , suurin osa naisista porukalla liikkeellä ja miehet edellisen vuoden patukkaa.
Eräs rouva kehui etsivänsä viikon ajan paksua ja pitkää..
Ruska-15 Kittilä - Tulivuorenlaavaa
Nyt täällä katsotaan luontoa ja hienoa ympäristöä.
Illalla silmiin, suudemia vaihdetaan ja alastomat vartalot kietoutuvat toisiinsa hetken tullen.
Puolisot kotona tietämättä lemmen liekkimeren kuumista aalloista.
Ihanaa.. - Kokemustaonjahimoa
Aina Lapin reissulla ruska tai vkloppulomat sisältää vierasta niin paljon kuin roppa kestää.
Sydäntä kohti... - lumoutunut
Yleistäminen on lapsellista,kaikkihan me olemme yksilöllisiä,olen ollut monet kerrat lapinruskaa ihailemassa.Menen taas ,mutten tarvitse tuota naistenkaataja seuraa.Hyi,viinalle haiskahtavia kerskailijoita.
Naisena tunnen myötähäpeää humalaisten miestenpyydystäjien käytöksestä.Ilo viinan voimalla ei ole aitoa.Aito ilo ja luonnosta haltioituminen tulee minulle aivan selvinpäin.Lähden taas syyskuussa haltioitumaan,ilman miestäni. - Samakirjoittaja
Itse asun Lapissa ja kyllähän sitä lähetään rietasteleen Leville, itse siellä varattuna ollut useasti kylpylöimässä ilman mitään säätämistä, mutta miehiltä saa kyllä hirveästi huomiota. Eli pettäminen helppoa. Viimeksi kun kävimme kaikki varatut naiset sai miestä, mutta itse päätin olla kunnolla. Kesällä on hyvin hiljaista... Tuntureissa meno on välillä aikamoista, mutta on siellä mukava käydä säätämättäkin.
- Krysanthemi
Mun likkakaveri oli ruskareissulla kokeillut parin miehen kanssa melko estottomasti kimppaa ja kakkosta... Ite menin suoraan nukkumaan...
- Myyntitykkirouva
Myös myyntireissut ja edustusmatkat Lapissa saa kuumaksi.
Seksi kumppanit tuttuja hoitoja.
Lapissa saa ... kotona ei - Saaan
Kyllä nahkapatukalle on hommaa
Kiitos Rouvat - ughughughugh
Sinä olet huora/huoripukki, jos pano mielessä matkustat Lappiin.
Pilaatte lapinmatkailun maineen ja kaiken kauneuden, niillä mähnä -roiskeillanne.
Niin, ennen se maantie kasvaa ruohoa, ennen kun huoraajat häpee.
Pysykää kotonanne ja kasvattakaa jälki polvenne kunniallisiksi veronmaksajiksi. Antakaa lapsillenne aikaa sekä rakkautta, niin ei tarvitse rakkauden perässä laukata. Lapset rakastaa pyyteettömästi. Mieti saiko lapsesi alkunsa himostasi, rakkaudesta vaiko vaan paneskelustasi. Mutta kun lapsia olet tähän maailmaan laittanut, niin hoide heidät kanssa ja häpeä muutoin käyttäytymistäsi. maailma menee tuollaisten huoraajien vuoksi pilalle. - vanhanaikainenolen
Aion käydä myöskin Lapissa, olen kyllä vapaa tekemään mitä vaan, mutta olenkohan jotenkin erikoinen, kun minua ei kiinnosta ehdotella miehille, vaikka otankin muutaman paukun, miehet kyllä ehdottelevat "hauskanpitoa", mutta en vain syty ehdotuksille. Odotan mieheltä korrektia käytöstä, sellaisesta miehestä olisin kiinnostunut eikä sillä saa olla sormusta sormessa eikä taskussa...vanha entinen rouva..
- Syliisikun
Lapissa kaikki yhteistä, vieras vaimo paras pano jälleen ...
Sitä taas riitti . Ihana Mari..... - Nainen45vee
Olen kuullut että nuorempi sukupolvi tätä harrastaa. Harmi: moni hyvä suhde voi mennä persiilleen jos ilmi tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693