helvetin parta

blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Joo.. mua ottaa päähän ku toi partakasvaa sieltä sun täältä kunnolla ja sieltä sun täältä huonosti, paitsi kaulasta kasvaa kunnolla. Just sieltä mistä melkein vähiten sen kunnolla haluan kasvavan. Onko kellää ollu vastaavanlaista ja onko se sitten jossain vaiheessa ruvennu tasottumaa? Oon 24v ja ollu jo semmonen pari vuotta samaa, ehkä himpun verran tasottunu jostain kohtii.

Sen lisäksi ku ajelen partaa vastakarvaa niin ihoni ärsyyntyy tosi helposti ja tulee punaseksi jne jne. Ajeleeko moni vastakarvaa? Itse ajelen yleensä vain myötäkarvaa ton ihon ärsyyntymisen takia, mutta silloin tällöin vastakarvaa siinä toivossa että se nopeuttaisi parrankasvua enemmän, ainakin niin uskon.

Kaikenmaailman voiteet ja poppakonstit on jo testattu tohon ihonärsyyntymisee? Kellää mitää vastaavaa ja kenties jotai kerrottavaa? :D

T: Avautuminen

23

16616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunan tai

      suihkun yhteydessä, ei ärsyynny. Lämpö ja vesi pehmittää parran ja homma hoituu siististi.

      • ???

        Minulla ei ongelmia parrankasvun kanssa. olen 23v. ja yhdeksän vuotta on pitänyt partaa raakata mutta ihon punoittaminen on ongelma. varsinkin suihkun tai saunan yhteydessä ajettu parta pistää kaula-alueen punoittamaan ku pultsarin nenän konsanaan. mistä johtuu ja mistä apu? kosteuttavia parranajovoiteita sun muita olen käyttänyt mutta ei auta. kutiaa myös ajon jälkeen. ajan partakoneella, olisiko höylä "hellempi" vaihtoehto?


      • affffa
        ??? kirjoitti:

        Minulla ei ongelmia parrankasvun kanssa. olen 23v. ja yhdeksän vuotta on pitänyt partaa raakata mutta ihon punoittaminen on ongelma. varsinkin suihkun tai saunan yhteydessä ajettu parta pistää kaula-alueen punoittamaan ku pultsarin nenän konsanaan. mistä johtuu ja mistä apu? kosteuttavia parranajovoiteita sun muita olen käyttänyt mutta ei auta. kutiaa myös ajon jälkeen. ajan partakoneella, olisiko höylä "hellempi" vaihtoehto?

        Joo ei koneella kosteaa ihoa missään tapauksessa ja parempi kone auttaa paljon. Höylä myös hyvä.


    • ajo

      'silloin tällöin vastakarvaa siinä toivossa että se nopeuttaisi parrankasvua enemmän'

      Mitä eroa kasvun suhteen luulet oikeasti olevan ajosuunnalla?

      • blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

        Enpä mä sitä tiedäkkään.. Kai aattelen jotenkin että se leikkaa karvan syvemmältä niin se jotenkin vaikuttaa :D:D


      • jörökkäää
        blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... kirjoitti:

        Enpä mä sitä tiedäkkään.. Kai aattelen jotenkin että se leikkaa karvan syvemmältä niin se jotenkin vaikuttaa :D:D

        vastakarvaan ajo ei nopeuta tai hidasta karvan kasvamista. ei myöskään sen koostumusta. vastakarvaan ajaminen aiheuttaa monelle ärtymystä ja sitä ei suositellakaan tekevän. myötäkarvaan hyvä tulee ja sillä sipuli.


    • parta.

      kasvaa ja toisille sitten taas ei.Osta Gilleten kunnon partahöylä.Pese naamasi kuumalla vedellä,laita partavaahtoa ja aja.Voit ajamisen jälkeen lääppiä naamaasi jotain voidetta,jos siltä tuntuu.Sähköiset parranajokoneet voit heittää roskiin.Älä myöskään aja pilipali tai tylsillä höylillä parransänkeäsi,voit saada iloisen karvatupentulehduksen. Mihin parta ei kasva,värjää se alue mustalla tussilla,jos se on niin ylitsepääsemätön paikka.

    • samasta

      Itellä parta kasvaa samalla tavalla (19v), mut ei kyllä oo häirinny ollenkaan... Ja ite voin kyllä ajaa partani myös vastakarvaan, ilman että ihoni ärsyyntyy ollenkaan. Mutta kerta sulla ongelma siinä, niin suosittelen hyvää partavaahtoa, kuumaa vettä ja Terävää höylää.

    • Terv.eräs "tyttö"

      On aivan sama onko höylä Gilletten vai ei tai miten ja milloin parran ajaa, jos iho ei kert kestä höyläämistä ni ei kestä.

      Oletkos ajatellut kolmantena vaihtoehtona partaveistä? Olen kuullut, että se ei aiheuta ihon ärsyyntymistä ja lopputulos on taatusti konetta ja höylää parempi (siis, jos osaat käyttää tätä viiltelemättä itseäsi???). Kannattaisi opetella käyttämään! Tai pyydä tyttöystävääsi suorittamaan tämä vaativa operaatio.

      No jos nyt käykin niin, ettei mikään näistä perinteisistä malleista sovi sinulle, niin sinuna hakeutuisin apteekkiin. Voisin kuvitella, että sieltä löytyisi kasvojen ihokarvanpoistoon tehtyjä tuotteita. Myydäänhän naisillekin jo marketeissa vastaavaa tuotetta nimeltänsä Veet, joten ihmettelen jos apteekissa ei löydy ratkaisua ongelmaasi. Ja on siellä ainakin parempia ihonhoitotuotteita kuin kaupan hyllyillä. En olisi tätäkään uskonut ellen itse olisi testannut. Ja ihan turha marista apteekin hinnoistakaan...tuote on taatusti riittoisampi kuin kaupan hyllyltä ostettu tusinatavara.

      Toivottavasti tästä oli apua niin sinulle kuin muillekin "partasuille"!

      • harvaparta

        Joo varmasti ihan sama.. Muuten vaan toisella höylällä joutuu raakkaamaan enemmän ja toisella menee kerralla.. Luulisi ärtyvän enemmän jos joutuu raakkaamaan enemmän. Ja väliä on toki muullakin paljonkin.. Hyvä partavaahto pehmittää parran sellaseks ettei tartte kun hipasta sillä höylällä, melkein riittää parran ajoks sellan "hus, parta pois hus!"

        Kerran tilasin ulkomailta partahöylän, jolla ajaminen oli sellasta niinkun ois kiskonu niitä partakarvoja juurineen irti!


    • harvaparta

      Suosittelen kovasti body shopista saatavaa parranajo"kermaa":D, joka vaahdotetaan kostealla partasudilla. Sen kun laitat naamaan ja annat vaikuttaa jonkun aikaa ja ajat hyvällä kalliilla höylällä niin en usko että on mahdollista ärtyä. Höylä liukuu ihon päällä ja parta katoaa kuin itsestään. Ja jos täytyy uudestaan vetää joku kohta niin sutaset vielä lisää ensin siihen sitä kermavaahtoo:D Muutkin glyseriinipitoset partavaahdot ym. sellaset on varmaan hyviä. Mutta tää on ainakin ollu mulle paras. Purkki maksaa ehkä jotain 15 euroa mutta mulla ei oo muutamassa kuukaudessa hävinny juuri mitään tosta. Uskomattoman riittosaa. Kerralla tarttee vaan vähän hipasta sillä sudilla sitä kermaa.

      Ja tottahan toki afterseiviä päälle..

      • Nimetön

        Hommaa laadukas partahöylä! Herkkäihoisena
        ajat parran aina saunassa! Saunot ensin kunnolla,
        parta pehmenee. Voit esim ennen ajoa laittaa vaahdon
        ja menet hetkeksi vielä saunaan jälkilöylyihin...
        vaahto vaikuttaa paremmin!!! Varmasti parranajo
        helpottuu!!!! Kokeile!!!


      • Kemboy

        Tota Bodyshopin tuotetta pitääkin kokeilla. Noi kaupan hyllyltä saatavat "killettet" yms. merkit tuntuu loppuvan jo 5 parranajon jälkeen ja maksaa kuitenkin melkeistä puolet tosta bodyshopin ilmeisesti hyvästä tuotteesta.


    • semesfa

      Ei se ajaminen parran kasvuun mitenkään vaikuta.. Voi myös kokeilla ajaa "sivukarvaan" :) jos myötäkarvaan ei irtoo kunnolla.

    • pahemmin kun

      käytät vähintään kolmiteräistä höylää ja Gilette Gel-vaahtoa.( Tai muuta geelimäistä vaahtoa. Perinteiset vaahdot ovat saparon alta.) Ensin pesu kylmällä vedellä jotta iho vetäytyy, niin ei jää sänki ihan pintaan.

    • poika 29 v

      sinun iässäsi mulla ei parta kasvanut juuri lainkaan , karvat pystyi napsii saksilla. Nyt alkaa pikkuhiljaa kasvaa, mutta esim viiksistä ei ole vielä tietoakaan.
      ja täytyyy kyllä sanoa että en ole ollut muuta kuin tyytyväinen ei oo paljoo tarvinnut ajella. Pari höylää piti ostaa kun tuo armeijasta saatu hävisi. Toinen kotiin ja toinen tytön luo.

    • chalmar

      Mulla täti vainaa diagnosoi partasieneksi,jonka jälkeen antoi seuraavat ohjeet:
      1.Anna parran kasvaa pari viikkoa rauhassa.(Törkeen näkönen,mutta kannattaa!)Päivittäis hygenia normaali,ei liikaa saippuaa!Et ole enään murkku,eikä ihosi ole enään niin rasvainen.(iho kuivuu)
      2."Pehmitä" ihoa esim. saunassa ennen parranajoa
      3.Käytä vain omia ja puhtaita parranajovälineitä!(Ei kertakäyttöhöyliä kahteen kertaan!)
      4.Älä käytä partavettä,vaan rauhoittavaa geeliä
      Ja lopuksi:Älä aja partaasi joka päivä,anna ihon palautua välillä normaalitilaan.

      • vanhassa vara parempi

        Ei kasva parta pahoille, turpajouhet joutaville


      • kallllllleeee

        nämä olivat oikein hyvät ohjeet. Kannattaa myös muistaa että niin partavaahtoa kuin partageeliäkin on olemassa herkkäihoisillekin, joita suosittelen (itse olen käyttänyt Nivean valkoisessa pullossa olevaa parranajogeeliä, ja se sopii itselleni oikein mainiosti) jos tavallisilla tuotteilla on ongelmia. Lisäksi kannattaa ajon jälkeen levitettävässä geelissä välttää alkoholia sisältäviä tuotteita.


    • Jone Nikula

      Tehkää kuten minä: Suoritan kerran kuussa brasiliaisen vahauksen poskilleni. Hiuksiahan mun ei tarvi hoitaa lainkaan, ne on "auf naturel". Ellen väärin muistaa..!?!

    • Koz

      Jumalauta kuin tyhmiä ihmiset on??? Parta pitää AINA ajaa myötäkarvaan. Naisille: Ajakaa pillunne MYÖTÄKARVAAN ni vältätte sen kiusallisen kutinan ja kirvelyn!

      • hdno

        kaikki haiven ei lähde myötäkarvaan niin pakko vastaan sitten. mikä se on sitten hyvä vaaahto. itsellä gilletteä eikä tunnu olevan mitään vaikutusta näennäisesti että pehmentäis jotenkin parran. ajan n max 2-3mm sängen.


    • Partaukko

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe