Eräs ihminen muisteli 1960-luvulla Siionin Kanteleen laulua, jonka hän oli kuullut aivan vuosisadan alussa. Näin hän muisteli laulun menneen:
"Oi min riamun mulles suapi,
Jeesukseni rakkaus,
uuren miälen minnuun luapi,
armonsak kun ain on uus."
Kysymys: kuinka tarkasti tuo vastaa laulukirjan tekstiä? Voisiko joku, jolla on vanha Siionin Kannel, tarkistaa?
Kiitos etukäteen!
Siionin Kanteleen säkeistöstä kysymys
4
721
Vastaukset
- anskutin_89
Minulla on tässä fraktuuralla kirjoitettu perintösiikkari vuodelta 1910. Tällainen löytyi:
226 Oi min riemun mulle suopi Jeesukseni rakkaus; Uuden mielen minuun luopi Armonsa, kuin ain on uus! Itse Herra sielussani Sanan kautta vakuuttaa: "Tahdon olla auttajasi, Luokses aina kiiruhtaa." Hänelle vaan Veisailemaan Kaikkia kansoja kutsutaan.
2. Kansat, kuulkaat Sanaa Herran! Sielunne si virvoittaa. Lohdutusta monen kerroin Raadolliset siitä saa. Kuuroin korvat aukeneepi, Rammat hyppää ilossa. Vaan ken Herran unhottaapi, Sill' on sija vaivassa. Hänelle vaan...
3. Kristus kautta kuolemansa Ansainnut on autuuden. Luota Hänen ansioonsa! Se on avoin kaikillen. Ehk' on syntis aivan suuret, Älä sentään epäile! Armost' ei oo koskaan puutett' Eikä Herra vaihtele. Hänelle vaan...
4. Kristus ompi lähde elon; Ammentamaan astukaa! Saatte rauhan, ilon, levon; Lahjaksi ne ottakaa! Meilt' ei vaadi Herra muuta, Kuin vaan kurjat sielut saa. Oi sen Yljän rakkautta, Joka näitä tarjoaa! Hänelle vaan...
5. Nyt en tahdo tietää muusta: Jeesuksellein laulan vain Kiitost' sydämestä, suusta, Häneltä kun armon sain. Omaksensa otti minen, Perinnön Hän mulle suo, Masensi niin kuolon hirmun, Taivaan omakseni tuo. Hänelle vaan...
Kirjoitusasu alkuperäinen, paitsi w:t vaihdoin v:hen. Säkeet osoitettu isolla alkukirjaimella. Tuskin tarvitsee tekijänoikeuksista murehtia, sanoittaja on A. K-nen, enkä muista tätä uudesta painoksesta. Saisi kyllä olla, tämähän on hieno laulu!- Karkun Karku
Sain mitä toivoin ja enemmänkin!
- Alpo Ahola
Vuoden 1924 SK kehotuslaulu n:o 226 "Oi min riemun mulle suopi" on suutari Albin Korhosen sanoittama.
Sävelmä: Ilmari Krohn (1867-1960).
Lähde: Siionin Kannel 1874-1892 Seppo Suokunnas. - Alpo Ahola
Alpo Ahola kirjoitti:
Vuoden 1924 SK kehotuslaulu n:o 226 "Oi min riemun mulle suopi" on suutari Albin Korhosen sanoittama.
Sävelmä: Ilmari Krohn (1867-1960).
Lähde: Siionin Kannel 1874-1892 Seppo Suokunnas.Sanansaattajan (kaiketi) n:o 8/1880 mukaan laulu on kirjoitettu otsikolla "Armon ylistys" Viipurin Uuraassa 27.3.1880.
Lähde: Suokunnas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33180781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill682251- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161472- 1121317
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91311Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421147