Oikea koko

supersizeme

onko luistinten oikea koko aina 1 numeron normaalia kenkäkokoa isompi -> jalathan ns. turpoaa rasituksessa aina hieman eli ei kait saisi olla ihan nafti se koko

16

5245

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iikki

      Juu oha ne. Eilen ostin rullaluistimet kokoa 44. Normaali jalan koko 43

      • Suo siellä vetelä täällä

        olkiako mahdat tunkea suuriin luistinkenkiin? Sittenhän tarvotaan suossa? (vitsi-vitsi ja hyvä kysymys, fire fire!!!) Luistimethän on jo tehtaassa vuorattu hyllyvällä hätöllä. (Niillä houkutellaan asiakkaita jopa huonojen luistinten ostajiksi.) Luistimen kengän koko saa olla aika nafti, jota ei saa koskaan mitata oman jalan "numerolla" vaan vain ja ainoastaan jalkaan istutettavan luistimen koolla, oli se omaa "numeroa" suurempi tai pienempi. Numeroa tärkeämpi on ostaa oikeat rullaluistimet, jotka sopivat luistelevaan jalkaan. Ota heti alkuun nafti kenkä jalkaan. Tärkeätä on sitoa ensin kengät, niin varpaille tulee heti tilaa. Toiseksi tärkeää on koukistaa polvia luisteluasentoon. Ja löytyyhän sieltä pehmusteista jälleen lisää tilaa pikku varpaille. Ja kolmanneksi käytössä nämä pehmusteet lysähtävät kokoon ja tilaa tulee jälleen pikku varpaille ja kehräsluillekin nilkan sivuille. Näin vihdoin olet löytänyt oikean kokoiset kengät jotka pysyvät jalassa kaupassa ja vieläpä kuukauden käytön jälkeen.

        Tämä on kuuluisa tyynyefekti eli ostat ensin muhkean tyynyt ja viikon kuluttua löydät tyynyn korvaonkalosta kutistuneena vaikkumöykyksi. Ja piti ostaa tyyny eikä vaikkua! (ei ole vitsi!!!)


    • riippuu kengästä ja luistim...

      Mulla on pieni jalka mieheksi. Kngät ovat kokoa 39-40, rullaluistimet ovat olleet Salomonilla 392/3m, K2 Celena 30.

      Isovarvas kivasti kiinni siellä kärjessä, niin silloin ei luistin hölsky eikä heilu jalassa.

      • 392/3

        siis mun koko on kolkytyhdeksän ja kaks kolmasosaa Salmonilla.


      • näitten mun kirotusvireiden...
        392/3 kirjoitti:

        siis mun koko on kolkytyhdeksän ja kaks kolmasosaa Salmonilla.

        K2 Celenan koko on 39 ja juuri sopiva, varvas sopivasti kärjessä, kun Salomonilla siis oli 39 ja kaks kolmasosaa.


      • mäkin oon
        näitten mun kirotusvireiden... kirjoitti:

        K2 Celenan koko on 39 ja juuri sopiva, varvas sopivasti kärjessä, kun Salomonilla siis oli 39 ja kaks kolmasosaa.

        joskus kirjoitusvireessä...:) Eiks tärkeintä oo että rullailu skulaa:)


      • on tärkeintä!
        mäkin oon kirjoitti:

        joskus kirjoitusvireessä...:) Eiks tärkeintä oo että rullailu skulaa:)

        :-))


    • skeittaava spede

      Onko rullaluistimissa millään valmistajalla käytössä puolikkaita kokoja eli esim. 42,5?

      • puolikaskoot hyviä!

        Itse en ostaisi luistimia, joissa varpaat osuvat kärkeen kunhan ovat muuten tiiviit ja istuvat. Yhdet ostin ja en voinut käyttää kun muutaman kilometrin jälkeen kook jalkaa särki.Vähänkin huonommalla asfaltilla liian lyhyilä luistimilla kärsii varpaat ja pahimmassa tapauksessa kynnet lähtevät. Radalla ja hyvällä asfaltilla menee tiukempikin kenkä, mutta jos kuntoilla aikoo pyöräteillä, niin hiukan ilmarakoa on hyvä olla varpaissa. Ei se vielä jalkaa välttämättä eestaas kengässä liikuta.Kaverilla on aina ollut varpaissa tilaa jopa kisakengissä eikä ole ikinä hiertänyt tai hangannut kun muuten istuvat hyvin ja pitävät jalan paikoillaan.


      • että veri kiertää
        puolikaskoot hyviä! kirjoitti:

        Itse en ostaisi luistimia, joissa varpaat osuvat kärkeen kunhan ovat muuten tiiviit ja istuvat. Yhdet ostin ja en voinut käyttää kun muutaman kilometrin jälkeen kook jalkaa särki.Vähänkin huonommalla asfaltilla liian lyhyilä luistimilla kärsii varpaat ja pahimmassa tapauksessa kynnet lähtevät. Radalla ja hyvällä asfaltilla menee tiukempikin kenkä, mutta jos kuntoilla aikoo pyöräteillä, niin hiukan ilmarakoa on hyvä olla varpaissa. Ei se vielä jalkaa välttämättä eestaas kengässä liikuta.Kaverilla on aina ollut varpaissa tilaa jopa kisakengissä eikä ole ikinä hiertänyt tai hangannut kun muuten istuvat hyvin ja pitävät jalan paikoillaan.

        Kynsi voi mennä mustaksi vaikka ympärillä on tyhjää tilaa. Huonolla asfaltilla varvas hakkaa kenkään, niin että se on kipeä lenkin tai maratonin jälkeen. Itse olen pitänyt tärkeimpänä, että veri kiertää ja kenkä ei purista. Ison varpaan ja kengän kärjen välissä riittää milli tyhjää tilaa. Tärkeintä on että varpaat pystyvät heilumaan hieman ylöspäin. Silloin varpaat eivät puristu yhteen ja veri kiertää.

        Kun luistinkenkää sovitetaan isovarvas saa koskea kengän kärkeen. Tämä on tärkeää sopivan koon löytämiseksi, sillä jalkaterä vetäytyy taaksepäin aina sen jälkeen, kun kenkä on sidottu kunnolla. Koukistettaessa jalkoja jalkaterä ja varpaat vetäytyvät lisää taakse. Näiden toimenpiteiden jälkeen ison varpaan edessä on tarpeeksi tilaa! Tämä on yleensä myös asiantuntevan myyjän sovitusohje ja löytyy myös netistä. Erikoisesti ns. pehmokengät tuppaavat laajenemaan sisältä kun pehmusteet painuvat kokoon. Usein myyjät huomauttavat myös tästä.


    • eri numerot

      Jos mitataan jalkaterän pituus siten, että pannaan 30 cm viivain seinää vasten ja jalka sen päälle kantapää seinää vastaan, niin saadaan pituus senteissä/milleissä tai tuumissa. Tai kuten vähän monimutkaisemmin seuraavassa seuraavalla nettisivulla:
      http://www.nettracing.com/measure.htm

      Saatua tulosta eli jalkaterän pituutta verrataan eri tehdasmerkkien luistinten numerointeihin. Seur. sivulla siinä paidan alla on eri luistinten kokotaulukoita (sizing charts):
      http://www.nettracing.com/

      Taulukoita on netissä muuallakin, valmistajien omilla sivulla, nettikauppojen sivuilla jne.

      • mire

        Merkeittäin on todella paljon eroa kokoja tarkasteltaessa. Ostin juuri K2:n radicalit. Tavallinen kenkäkokoni on 38,5, nämä uudet luistimet kokoa 37. Tosin, voi olla että tuli ostettua vähän liiankin naftit pitkille matkoille.


      • Anonyymi
        mire kirjoitti:

        Merkeittäin on todella paljon eroa kokoja tarkasteltaessa. Ostin juuri K2:n radicalit. Tavallinen kenkäkokoni on 38,5, nämä uudet luistimet kokoa 37. Tosin, voi olla että tuli ostettua vähän liiankin naftit pitkille matkoille.

        Mistä saisi vähintään 50 kokoa olevia luistimia? 49 ei mahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saisi vähintään 50 kokoa olevia luistimia? 49 ei mahdu.

        51 voisi olla sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saisi vähintään 50 kokoa olevia luistimia? 49 ei mahdu.

        Skatepro:lla on neljäysejä aina 52:seen asti mutta 50 ja 51 puuttuvat harmittavasti tällä hetkellä. Tilasin neljäysit mutta jo päällisin puolin näyttää siltä että ei toivoa että varpaat saisi olla suorina niissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skatepro:lla on neljäysejä aina 52:seen asti mutta 50 ja 51 puuttuvat harmittavasti tällä hetkellä. Tilasin neljäysit mutta jo päällisin puolin näyttää siltä että ei toivoa että varpaat saisi olla suorina niissä.

        Korjaan. Siis skatepro:lla on neljäysejä sekä suurempia kokoja aina 52:een asti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe